Buktatók a nyári gumikkal

Nyári gumik tesztjei, 2013

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.04.17. 15.00

Több intézmény is független nyárigumi-tesztekkel segíti a megfelelő abroncsok kiválasztását. 15 és 17 colos méretben tekintjük át több mérvadó vizsgálat eredményét.

A húsvétig tartó tél után lassan nyárias a hőmérséklet nap közben. Mivel a melegtől irtózó téli gumikat őszig szét lehet morzsolni, mi is igyekszünk segítséget nyújtani a megfelelő nyári gumi kiválasztásához.

Amikor egy garnitúrát egyben kell kifizetni, vonzónak tűnnek az olcsóbb gumik, de aki négy keréken megtakarít egy prémiumtermékhez képest 16 000 forintot, az ötéves használatnál havonta mindössze 267 forintot spórolt, cserébe lemondott egy olyan gumiról, amely nemcsak biztonsága és tartóssága miatt vonzó, de a használt autó értékesítésekor is jól jön. Négy egyforma, márkás abroncs igényes tulajdonosról tanúskodik, ami megkönnyíti az autó eladását és korlátozza a vevő alkuerejét.

Egy autó futóműve olyan, amilyen, de a megfelelő abroncs kiválasztása már a tulaj felelőssége és lehetősége

A megszokott kép: élen a prémiummárkák

Ennél persze fontosabb, hogy mit kapunk mi az abroncstól, mielőtt megválnánk a kocsitól. Talán nem véletlen, hogy a Continental, a Michelin, de a Goodyear-Dunlop csoport abroncsai is rendszeresen a legjobbak között szerepelnek a független tesztekben.

Az ADAC német autóklub legutóbbi vizsgálatában az öt legjobb minősítést elérő gumi (ABC sorrendben) a Continental SportContact5 és a PremiumContact5, a Dunlop SP SportMaxx RT és a Sport BluResponse, a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 és az EfficientGrip Performance, a Michelin Pilot Sport 3 és az Energy Saver+ valamint a Vredestein Ultrac Vorti és a Sportrac5 volt.

És ha nekem 205/55 R16-os gumi kellene?

Akit a cikkben olvasható eredményeken túl az is érdekel, mitől bőg le az egyik, és mitől arat diadalt egy másik abroncs, olvassa el a májusi Autó Magazin ötoldalas nyárigumi-tesztjét! Ebben az anyagban kollégáink a cikkben idézett tesztekből hiányzó, 205/55 R16 méretosztályban hasonlítanak össze 13 abroncsot. A mezőny második legdrágább gumija utolsó előtti lett, pár alacsonyabb árfekvésű abroncs viszont igen jó eredményt ért el. Itt az összeredmény mellett nyolc kritérium alapján külön is látható a 13 abroncs sorrendje, így akinek a zajszint, a fékút vagy épp a fogyasztás a döntő szempont, könnyen kiszűrheti a saját igényeinek legjobban megfelelő gumit. Érdemes elmélyülni a pedáns mérésekre alapozott cikkben, legalább a közértben vagy egy benzinkúton.

A tesztek eredményeit vizsgálva megnyugtató a kép: az ADAC legfrissebb nyárigumi-tesztjében 38 abroncs közül összesen négy szégyenkezhet a nem ajánlott minősítéssel, 30 lett ajánlott vagy nagyon ajánlott. A jók között az dönt a sorrendről, mennyire biztonságos és agilis velük az autó nedves úton.

Nemcsak a legdrágábbak ajánlhatók

Ha nem is a legnevesebb márkákat választja valaki, de a nagy gumigyártó konszernek középső árfekvésű márkái (pl. Barum, Debica, Falken, Firestone, Semperit, stb.) is jó ár/érték arányú gumikat kínálnak vagy ott vannak a prémium és az olcsóbb szegmens közé célozó, erősen felfutó dél-koreai márkák, például a Hankook abroncsai Dunaújvárosból.

Nem éri meg a biztonságon spórolni! A legjobb lassulást biztosító abronccsal az autó megáll, az ócskábbal belerohanunk a fékező sorba

Önbecsapás a használt gumi

Bárhogy szorít is a szükség, használt gumit sosem vennénk! A járdázástól deformálódott, úthibán megsérült szerkezetű abronccsal senkinek nincs joga kockára tenni mások életét, ha már a saját és a családtagjai élete nem elég érték neki ahhoz, hogy rendes gumit vegyen. Akár egy nagyon olcsót, de legalább újat.

A használt gumi eleve önbecsapás. Még ha ki is fognánk egy sérülésmentes gumit, amire vajmi csekély az esély, a használt gumi arányosan kevesebb ideig használható, mert élettartama egy részét más már elhasználta. Előbb-utóbb mindenki megtanulja a saját kárán, hogy minőséget venni mindig a legolcsóbb, legyen szó cipőről, papír zsebkendőről vagy búvárszivattyúról.

Így készült az ACE autóklub gumitesztje egy olaszországi tesztpályán
 


Pozícióváltás és légnyomás: amivel spórolhatunk

A gumikkal máshogy érdemes spórolni: egy fillérbe sem kerül, de megakadályozza a fogyasztás felszökését és kíméli az abroncsokat, ha az előírt légnyomással használjuk őket. Havonta legalább egyszer érdemes ellenőrizni a gumik légnyomását.

Az abroncsok használati ideje megnyújtható, ha a kerekek között 7-10 ezer kilométerenként javasolt pozícióváltásba bevonjuk a pótkereket is, persze szem előtt tartva az autógyártók előírásait.

“A nagyobb futásteljesítmény elérése érdekében, amennyiben egyenértékű pótkerék áll rendelkezésre, javasolt a pótkerék bevonása is a cserébe. A futásteljesítmény ezáltal akár 20 százalékkal is nőhet” – tanácsolja Menkó Illés, a Continental műszaki szakértője.

Rozsda miatt lötyöghet a kerék

Hiába húztuk meg a csavarokat a gumik cseréjekor, a kerékagyon lévő rozsda ledarálódásával a kerék meglazulhat, ami érzékelhető a kerékjáratokból érkező furcsa hangokban is. Ilyenkor sok esetben elég utánhúzni a csavarokat, a garnitúrák átszerelése után pár száz kilométerrel mindenképp ellenőrizni kell feszességüket!

Ha megvan a megfelelő abroncstípus, vásárlás előtt olvassuk le a gyártási időt az oldalán található DOT számból! A hosszú kódból az utolsó négy karakter az érdekes. Az első kettő jelzi a gyártás hetét, az utolsó kettő a gyártás évét. A 3712 például a 2012-es év 37. hetében gyártott gumikat jelöl. Két évnél régebben tárolt gumit lehetőleg ne vegyünk meg!

Érdemes tanácsot kérni

Mindezt nehéz volna megtenni netről rendelt gumikkal, ezért a megfelelő abroncs kiválasztásában érdemes egy régóta működő, lehetőleg nagy márkákkal kapcsolatban álló (ezáltal több irányból képzett) gumis műhelyben tanácsot kérni. A szelekcióban sokat segíthetnek az alábbi, független nyárigumi-tesztek eredményei. (A galériában mindegyik táblázat megtalálható nagy felbontásban is.)


185/60 R15, ADAC

19 abroncsot hasonlított össze az ADAC 185/60 R15 méretben

195/65 R15, Automobil Club Europa

Összpontszámban a Dunlop SP Sport BluResponse, ár/érték arányban a Vredestein Sportrac5 győzött az ACE tesztjében

225/45 R17, ADAC

225/45 R17 méretben is 19 abroncsot vetett össze a legnagyobb német autóklub

Kommentek

  • subtotal

    “A használt gumi eleve önbecsapás. Még ha ki is fognánk egy sérülésmentes gumit, amire vajmi csekély az esély…”
    Mindkét garnitúra újonnan vett az autómon, nem is kicsi méretek, de ezzel nem értek egyet.
    Ennyi erővel azonnal cseréltessük le a gumikat a használtan vett kocsin?
    Volt már több használtan vett gumigarnitúra az autóimon – igaz nem itthonról, de problémamentesek voltak, az új árának 20%-ért. Az igaz, hogy felnivel együtt vettem, nyilván látszott volna a felniken is, ha nagyot kaptak volna.

  • Keeep

    En is hasznalt teli garniturat vettem Conti 830 nem volt gond vele csak megbizhato helyrol kell venni..
    Most nyarra 4 uj Dunlop SP sport Fr-t vettem , foltetettem majd a masodik nap ejszaka belementem egy akkora katyuba majd kiszakadt a kerek…de nem dobom el emiatt pedig lehet serult…viszont errol legalabb tudom mi baja lehet, a hasznaltrol meg max sejteni,de attol lehet az is jo.

  • Specialized78

    Érdekesnek tartom,hogy az említett Auto Magazinban a Michelin Energy Saver+ abroncsa a “feltételesen ajánlható”kategóriába esett.Azért is meglepő ez,mert az Auto Bild magazin tesztjén ugyanez az abroncs a legjobb helyen szerepel.Igaz,hogy a Bild 15″-os,a Magazin pedig 16″-os abroncsokat vizsgált.De ekkora különbség szerintem akkor sem indokolt a végeredményt tekintve.

  • husky

    Két fontos dolog kimaradt!!
    1. Gumicserét követő 50-60 kilométer után ellenőrízzük a kerékanyákat!
    2. Az első 500 km-en új gumival ne vaduljunk! A gumit is “be kell járatni”. (meg az új fékbetétet is).

  • Mahler

    Subtotalnak!
    Egy használt gépkocsin azonnal lecseréltetném a gumikat! Azért,mert az egész “gyönyörűség” négy- azaz 4!- tenyérnyi felületű aszfalton gurul. Forgathatom, penderíthetem az autót szép lassan, óvatosan, majd durvábban és rájöhetek a futómű vagy egyéb szerkezeti hibáira, de ha “összeroppan” a gumim, már semmit sem vizsgálok. Vannak a közlekedésben igen lényeges dolgok, ezek egyike, hogy milyen gumin fut a kordém.Tudnom kell, hogy mikor mi történt v történhetett vele!Persze átvehetem a tesóm gumiját, de azért nagyon óvatosak legyünk. A képen látható autómra 32 évesen vettem téli-nyári új gumit, sokan mosolyogtak, de a gumis elismerően biccentett:okos ember maga! Sajnos álltam már négy szerencsétlen fiatal mellett, aki- egybehangzó szakértői vélemények alapján- a gumi hibája miatt haltak meg. Szóval életünkön korcsojázunk, amikor gumiról van szó.

  • subtotal

    Mahler, az észt nem pótolja semmi, ezért kell észnél lenni nem csak használt, de új gumi vásárlásánál sem.
    Használt autó vásárlásakor asszem Te vagy majd az egyetlen, aki lecseréltetne megfelelő profilú gumikat.
    Alapvetően viszont igaz, hogy aki nem biztos a dolgában, inkább vegyen újat és nézze meg előtte a teszteket.

  • Mahler

    Szerbusz subtotal.
    Ha elolvasod mégegyszer, amit írtam, akkor úgy kezdődik:én! Nem azt mondtam, hogy mások mit tegyenek. És számomra nem az a baj, hogy picit kicsi a profilmélység, hanem az, hogy nem ismerem a gumi előéletét! Tiszteld meg annyira közlekedő társaidat, hogy legalább biztonságos gumikon mész! Mert a gyakorlat azt mutatja, hogy igencsak 100Km/h felett van az átlagsebesség városon kívül. Azt hiszem, megértetted, hogy én miért ragaszkodom olyan gumihoz- elsősorban újhoz-amit ismerek és a veszélyes dolgokra is emlékszem. Mert aki eladja, nem mondja, vagy nem biztos, hogy megmondja neked! Egyetlen bírósági tárgyaláson sem fogadta el a bíró a gumikra vpnatkozó negatív hivatkozást, de sokszor terhelő adatként került bele az itélet szövegezésébe! Bizony, nem játék ez srácok!!

  • Kempelen10.

    Mahler te egy igen jómódú ember lehetsz. Kevesen engedhetik meg ezt maguknak, remélem adót is ilyen nagyvonalúan fizetsz. A biztonság oltárán áldozott százezreidért köszönet az abroncsgyártók és újrahasznosítók nevében!

  • Dino871

    Hát azért szerintem is lehet használtból is jókat venni.
    De az én véleményem az hogy az autógyártó határozza meg hogy mekkora felületen gurulhat a kordéd és nem mindig jól..például az új kisebb autókon de még az alsó közepeseken is olyan virsli gumik vannak amikkel max jégrallyizni mennék…azok akiknek ilyen van vegyenek is mindig újat.
    Azért egy 265-ösnek egészen más tapadása van mint egy 185-ösnek.Persze a kocsi is más.De mondjuk van olyan felső közepes kombi amin 205-ös a gumi meg van olyan amin 275-ös. Nem mindegy.

  • Mahler

    Szerbusz Kempelen 10.
    Azt nem tudom, te mit értesz jómódú alatt,én mgam nem sorolom oda, de előre látó, gondos embernek igen! Láthatod a képen a skodát, több mint 3 évtizedig! jártam vele-közben jött egy igen kiváló 323-as. És végül hosszas,türelmes gyűjtögetés után újatis vehettem, de nem kölcsönből, mert a tesóm majd megőrül, olyan összegeket fizet havonta. Ennyit a vagyoni helyzetemről-de ez a gumikról szól, nem rólam. Elfogadom,hogy körültekintő módon éls helyről lehet jó használt gumit venni, de számomra ez mindíg idegesítő lenne. És minden autó kiszámolhatja, melyik évben jut el oda a gumiszettje, hogy cserélni kell- csak picit előre kell tervezni, picit gondolkodni kell és akkor mindennek eljön az ideje és van rá pénz is. Vagy ne autózz!!

  • Mahler

    Még Kempelen 10-nek!
    Mivel közszolgálati a jogviszonyom és nincs mellékesem, az utolsó cent adót is levonták tőlem, tehát ez nem talált kedves barátom. De abban biztos vagyok, hogy a tesómon kivül, aki behabzsolt új lakást, új autót -persze hitelre!- most sírdogál, hogy mi lesz vele!! Nem csinálok kérdést abból, hogy Olaszországba nyaralok, vagy a Balcsin, vagy esetleg sehol sem!! Nem úgy, mint sokan mások, ha tervezel, mindenre rákerülhet a sor. De bulizni, tengerpartra járni, új lakást, új autót HITELBŐL venni, nagy bátorság. Te mit gondolsz erről kedves barátom?

  • subtotal

    Mahler, Kempelen helyett: nem a hitellel van a baj, az ésszel (gondolkodás hiányával).
    Egyébként kihagytad, hogy gumit is lehet hitelre venni (akár 0%-ra is). Linket nem teszek be, gugli mindenkinek barátja.

  • laszlo.szeman

    Egy kis okosság azoknak, akik beszélnek németül és egyenesen a felhasználó által megosztott, tehát nagyobb valószínűséggel megbízható tesztek alapján akarna gumit venni, nem pedig a ki tudja hogyan és miként megkent hivatalos tesztelők tesztjei alapján:
    http://www.reifentest.com/

    Én ez alapján vettem nyári gumi szettet a kocsimra és csak megerősíteni tudom a felhasználók itt leírt véleményeit. Márkát direkt nem írok, mert nem akarok ingyenreklámozni.

  • laszlo.szeman

    Ja, bocs! Magyarul is elérhető itt: http://www.gumiteszt.com/

  • menőmanó

    Dino871
    Ez a gumi szélesség növelés nem egyértelműen a jobb és biztonságosabb használhatóságot jelenti. Szerintem a gyártók elég jól tudják, hogy milyen méretű abroncs kell a termékeikre és valószínűleg nem a hasukra csapnak.
    Egy esős napon a szélesebb gumi könnyebben felúszik mint egy keskenyebb és azonos feltételek mellett a szélesebb gumi nem feltétlenül ad nagyobb tapadást, mint a vékonyabb, max. jobb irányíthatóságot.
    Szóval a gumi radikális szélesítésével nem biztos, hogy jól járunk.

  • gilmat

    Én egyike vagyok azoknak, akik Mahler véleményét osztják…
    A több milliós értékü autónk, ami ugye általában a házunk, lakásunk után a legnagyobb értékünk, ezen a 4x10négyzetcentin futnak. Hát nekem nagyon nem mindegy pont ezért, hogy miken futnak, és mennyire kormányozható a gép, és mennyire jól tapad.

    Illetve sokan megfeledkeznek róla, hogy egy guminál nem a Profil a legfontosabb tényezö, hanem a kora is. Igen, ahogy öregszik a gumi, egyre csak keményedik, rideg lesz ergo nem tapad…persze nem is kopik, szóval nem kell csodálkozni idös 10+ éves gumikon, amiken hibátlan a profil. Persze kemények, mint a kö. Olyan, mintha müanyagon menne az ember velük.

    Gumicserekor nekem a mühelyben azt mondták, hogy úgy tanítják, hogy 7évesnél idösebb gumit nem is szabadna feltenni. Na, ha ez tényleg így van, és tényleg tartanák a szerelök, akkor Mo-n kb csödbe mennének…

    Ezért is fontos a DOT szám.

    Ha jobban utánaolvas az ember, akkor téligumi 4-5év után kuka, a nyári meg 5-6.
    Érdekes, hogy használtként pont ennyi idöseket lehet találni…

    Uff.

    Illetve sokan megveszik a többmillás autóikat 20+ colos kerekekkel, aztán gumicserekor döbbennek rá, hogy mennyibe is kerülnek rá a gumik, ezért vesznek rá kínai szarokat.

  • Mahler

    Kedves subtotal barátom.Aki sokat emlegeti azt a bizonyos észt, az nekem mindíg gyanús. Gumit úgy veszek,hogy megkérdezem azt, aki biztosan ért hozzá és elmondom,hogy mikor, milyen autóra kell. Gondolhatod,hogy a képen látható 110-es skodára nem vettem 15 ezer ft-os gumit, de nem is mentem vele, csak ahogy a gumi elbírta / na meg a kocsi is ! / Csak arra akartam összpontosítani, de látom, félrement a dolog, hogy tisztességes becsületes ember megbecsüli a társait az úton azzal, hogy közlekedésre alkalmas gumikkal közlekedik, nem is beszélve más szabályokról!! A kölcsön kérdése csak beesett valahogy, de most is határozott véleményem,hogy létfontosságú a gumi, elsősorban azért,mert pl. most láttam a tv-ben,hogy egy Vas-megyei faluban 161 Km/h-val pattintottak le egy autóst!! Na ugye, hol itt az ész ??Észről akkor beszélünk, ha valaki egy faluban 50-el megy és autópáylán nem 240-el. / MO-n / Ha alaposan elolvasod subtotál amit írtam, rá fogsz jönni- hogy a normális értéket képviselő autósok közé tartozom, mert ilyen vagyok és túl sok halott embert láttam az úton, akik előtte nagyon bátrak és okosak voltak!!

  • Mahler

    Kempelen 10 barátomnak. Mit is engedhetek meg magamnak, mit olvastál ki az írásomból? Bocsánat, hogy megkérdezem, de valamit félre értettél.

  • subtotal

    Mahler: félreértések elkerülése végett, nem a te értelmi képességeddel van bajom.
    Azonban szerintem túlzás amit gumikról elmondasz, ennyi erővel ezen az úthálózaton havonta cseréltethetnéd akár, biztos ami biztos alapon.
    Közlekedésre alkalmas, biztonságos gumi nem egyenlő az új gumival.
    Az első autómat mikor megvettem, pedig nem vetett fel a pénz, azonnal cseréltettem a teljes téli és nyári szettet rajta újra, mert repedezettek voltak.
    Mikor a másikat vettem, azon jó volt még a minta és öreg sem volt, megtartottam 1 szezonra. Mikor nyárra egy külön felniszettet vettem hozzá, gumival vettem jó mintával és nem öregen, az megmaradt 2 szezonra.
    Mostanra a kocsin a téli és a nyári garnitúra is új.
    Ez a dolog (szerintem) nem fekete és fehér.

  • Dino871

    Menőmanó!

    Köszönjük az okossságot megint.
    Az nem tűnt fel hogy kb 10 év alatt nagyjából minden autón duplájára nőt a gumi átmérő és a szélesség??
    Biztos azért raknak a prémium és már középkategóriás autókra ia nagyobb kereket hogy úszkáljanak nem??!
    Hallottál már a vízlevezetésről??A nyári guminak többek közt ez lenne a lényege!Ugyhogy a szokásos belekötökzködésed megint nagyon gyenge lábakon áll.
    Te is láttál már Audikat meg X5-ösöket úszkálni ugye??!! :D

  • Dino871

    Menőmanó!

    Az a lényeg hogy amióta autót gyártának és fejlődnek azóta a gumik szélesednek ,persze az hogy a kétszeresére nőttek az túlzás de azért ez nem véletlen, nem csak a kanyarsatabilitásról van itt szó hanem például fékezési együtthatóról is.
    Nézzd meg az 1950-es években milyen keskeny gumikon gurult minden jármű,ez mára teljesen megváltozott.
    Tehát az áltlalatok annyira emlegetett tenyérnyi felület akkor volt jellemző (egy átlag tenyér szélesség 100mmx100mm) azért ma ennél minden gumi lényegesen szélesebb.
    Abban van igazad hogy nyilván egy keskenyebb gumi jobb aquaplaning tulajdonságokkal rendelkezik mert kevesebbet érintkezik a talajjal (vízzel).
    De szélesebb gumikkal ugyanaz az az autó rendkívül rövid fékutat tud venni ami például zebránál jól jön-ezt az ADAC már bizonyította- plussz ha valaki szereti nyomni neki mint te is, akkor jó lenne ha valamivel le is tudná vinni az erőt a motor az aszfaltra és persze esztétikumból sem utolsó látvány egy szélesebb gumi.

  • BeZol

    Csak egy baj van a szélesebb gumival, hogy nekem pl 255ös hátsókkal fél literrel többet eszik a kocsi 100on, mint a 225össel (diesel kocsim van). Kanyarban viszont tényleg jobban tapad, és nem kapar ki 3asban is. Nekem Michelin Pilot Sport 3 van, előtte PS2 volt, de az defekttűrő, és keményebb, meg mintha lepattogna a kanyarból, viszont mindkettőt csak ajánlani tudom. Engem inkább ez érdekelne, hogy defektmentes kontra sima gumik ugyanabban a méretben, mert eddig mindenki lecserélte a defektmentesét…

  • subtotal

    BeZol, én ugyanebben a méretben 2.5d-vel nem vettem ezt észre.
    A téli PilotAlpin4 225, a nyári Hankook V12 255 hátul (nem defekttűrő), ugyanazzal az étvággyal Előtte volt nyári 225-ös Michelin PS3, azzal is ennyi volt.
    Nekem 0,2 barral túl van fújva mindig, nem tudom ez számít-e, de így sem pattog el. Szóval lehet a defekttűrő gumival nem eszik annyit, de nem is tapad annyira? :)

  • Mahler

    Szia subtotal.
    Azértlátom, hogy lényegében egy véleményen vagyunk,és ez a lényeg.

  • menőmanó

    Dino871

    Nőttek a szélességek ez tény (közel sem a duplájára), hiszen nőtt az autók tömege nőttek az igények (biztonság) és az esztétikai és a “divat” követelményeinek is meg kell felelni.
    Egyébként, ha csak a száraz fizikát nézed, akkor a szélesítés növelésével nem lehet az egekbe növelni a tapadást hiszen ugyan az a súly nagyobb felületen oszlik el, így csökken a cm2-re jutó erő.
    Ez a valóságban nem teljesen így működik, de mint mindennek, ennek is van egy ésszerű határa.
    Te valószínűleg értesz hozzá, de sokan azt hiszik, hogy az “esztelen” szélesítéssel, csak jót tesznek az autónak. Arra akartam rávilágítani, hogy ez nem feltétlenül van így.

  • Dino871

    A nagyobb felület nagyobb súrlódó erő is nem csak súlyeloszlás…
    Abban igazad van hogy a végtelenségig nem lehet erre alapozni emlékszünk még a kilencvenes években úthengerré szélesített BMW-kre Mercikre Fordokra…:)

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.