A korábban a Ferrarival közös újpesti szalonban ezután csak Maseratik állnak – összesen öt darab fér be a kintről aprónak tűnő, de bentről mégis tekintélyes méretű bemutatóterembe – mióta tavaly nyáron a másik márka beköltözött a puccosabb belvárosi szalonba.

50 millió forintba került az új szalon

A Wallis 50 millió forintot költött a szalon átépítésére, és a jövőben évi 50-70 darab Maserati értékesítését tervezik. Igaz, nemcsak a hazai vevőket várják itt, hanem a környező országok tehetősebb vásárlóit is, hiszen legközelebb Bécsben, illetve Prágában található Maserati márkakereskedés.

Merész tervekkel vág neki a következő éveknek a márka, hiszen a tavalyi 6307 eladott autót 2015-ig 50 ezerre szeretnék feltornászni. Az előző évhez képest ez az eredmény alig 2,2 százalékos növekedést jelent, bár akadnak régiók amik ennél sokkal nagyobb növekedést mutattak. Észak-Amerikában – ahol az összes eladás 46 százaléka történik – 17 százaléknál is nagyobb volt a bővülés, de jól szerepelt a kínai és a japán piac is.

Csúszik a textil...

Csúszik a textil…

Új modellekkel – hamarosan szabadidő-autó is kapható lesz Maserati emblémával, illetve új motorokkal – a jövőben a dízelmotor sem lesz elképzelhetetlen a márka autóiban – próbálják alaposan felpörgetni az értékesítést. Először az új Ghibliben tűnik majd fel a gázolajos blokk.

Emellett persze maradnak a klasszikus értékek is, a Quattroporte-ból megérkezett a hatodik generáció is – év elején, Detroitban mutatták be – amely nagyobb, könnyebb, tágasabb, takarékosabb az elődnél.

Motorterében is akad újdonság, az új, közvetlen befecskendezéses motorcsalád egy 3,8 literes V8-as, illetve egy 3,0 literes V6-osból áll, amelyek mindegyike ikerturbó-feltöltéses. Mindkettőt a Maserati maga tervezte, de azok a Ferrari maranellói gyárában készülnek. Mindkét motorváltozathoz a ZF legújabb generációs, nyolcfokozatú sebességváltóját kapja a vásárló.

Kintről kicsinek látszik, mégis tágas a Maserati szalon

Kintről kicsinek látszik, mégis tágas az új Maserati szalon