Használt autók könnyű terepre

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 07.00

Heti szakértői válogatásunk némi féktárcsa filozófiával indul, majd könnyű terepre keresünk megfelelő autót 1,5 millióig, végül a térfigyelő kamerák felvételeinek bizonyító erejével zár jogi rovatunk.

Vezetéstechnika

Egy műszaki apróság is lehet érdekes kérdés, ami elgondolkodtatja az autórajongót. Miért használ egy bizonyos megoldást a gyártó, amikor a józan paraszti ész egészen mást sugall? Elmélkedés hátsó fékekről, és a féknyereg elhelyezéséről.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely úr!

Inkább műszaki mint vezetéstechnikai az a kérdés amit feltennék. Pár napja, orvosra várakozva, a parkoló kocsikat nézegettem. Feltűnt, hogy a hátsó féknyereg a kocsik nagy részénél a féktárcsa hátsó feléhez van szerelve. Ezen gondolkoztam el. Ha jól gondolkodom, akkor a fékezéskor keletkező erők ebben az esetben felfelé hatnak, tehát a kocsi farát igyekeznek emelni, csökkentve ezzel a hátsó kereket az úthoz nyomó erőket.

Ha a féket a tengely elé szerelnék ez pont fordítva működne, tehát növelné a kerék tapadását. Miért nem a tengely elé szerelik a féket? Mi a véleménye erről?

Tisztelettel:
B.K.

Szakértőnk válasza

Tisztelt Binder Úr!

A hátul is tárcsafékes autóknál, azért használják gyakrabban azt a megoldást, hogy a féknyereg a tengelycsonk mögött van, mert ezzel erőteljes fékezésnél,jó tapadású úton haladva, a futómű, és a csapágy terhelése viszonylag alacsonyabb szinten tartható. Ahol a szerkezetet a tengelycsonk elé szerelik, ott ez nagyobb terhelést jelent a csapágy, és a futómű számára.

Üdvözlettel,
Székely Gyula

Autóvásárlás

Nehéz feladat előtt áll, aki valódi terepjárót szeretne magának a szabadidőjárművekkel teletömött piacról. Kérdés, hogy milyen képességgel ellátott típus felel meg olvasónk igényeinek, aki a Mátrában található nyaralóhoz szeretne eljutni könnyen, gyorsan, egyszerűen.


Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm!
Rendszeresen olvasom az oldalt és úgy gondoltam ,megkeresem önöket a kérdésemmel,mert úgy érzem magam már nem jutok dűlőre.

Van egy 10 éves Fiat Stilónk(mi vagyunk az első gazdái) és gondolkodtunk,hogy lecseréljük,egy Dacia Dusterre ,de ezt gyorsan elvetettük mert nekünk nagyon drága. Sokat járunk a Mátrába és az ott lévő nyaralónk egy aszfaltos de meredek utcában van és télen többször volt nagyon havas rossz út s nem tudtunk felmenni.

Ezért gondoltuk,hogy esetleg váltunk egy terepjáróra,de aztán arra jutottunk,hogy a Fiat-ért nagyon keveset kapnánk így talán megérné még egy használt de ne nem túl nagy autó mely 4*4-es. S erre cirka 1-1,5 M Ft-ot költenénk max. Néztem már több típust is ,de nagyon tanácstalan vagyok Most pl egy Kia Retona-t néztem ,de a választék elég nagy.

Köszönöm előre is a véleményüket.

Szakértőnk válasza

Kedves Csaba!

Erre a célra nem vennék annyira terepjárós jellegű autó, mint a Retona. Az alvázas dzsipeknek jó a hangulata, de havas közútra fölöslegesek és kényelmetlenek. Az összkerekes személyautók közül a megbízható Suzuki SX4 szerintem jó megoldás és ára miatt ebből frissebbet kap, mint a puccosabb kocsikból. Kényelmes, tágas és üzembiztos, de elég sokat fogyaszt a 10-14 év körüli Honda CR-V a kétliteres benzinessel.

Nagyon hiszek a Subarukban, többet tankolni még mindig jobb és kiszámíthatóbb, mint egy takarékosabb autót javíttatni. A Legacyk a kétliteres benzinessel nem bikaerős, de nagyon tartós és jó minőségű autók, tágas utastérrel és többnyire átlagon felüli felszereltséggel.

Megbízhatatlansága miatt elkerülném az A6-ost Audit az 1997-2004 közötti generációból, de a VW, Audi, Skoda típusokat a 2,5 V6 TDI motorral mindenképp. Az 1,9 TDI jó lenne, ha nem volnának túl félmillió kilométeren, mire egy A4 quattróban, ’96 utáni Passatban, Golf IV kombiban leérnek egymillió Ft köré.

Ha nem találnak megfelelő autót és ez lehetséges az Önök utcájában, tolatva talán feljut ott a Stilo, ahol orral nem. Nagyon nagy a különbség, próbálják majd ki.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

A nagy testvér figyel, ma már szinte mindig, mindenütt. Ezért a tilosban járva, szemtanúk nélkül sem biztos, hogy megússzuk a büntetést. A térfigyelő kamerák elektronikus szemei könnyen nyakon csíphetnek bennünket.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Segítségét szeretnék kérni! A térfigyelő kamerák közül, csak a rendőrségi térfigyelő kamerákkal büntethetnek? Ezalatt azt értem, hogy egy iroda ház mellett behajtottam a “behajtani tilos kivéve célforgalom táblánál” és pont velem szembe vett egy térfigyelő kamera, de az elvileg csak az irodaház kamerája. Ez alapján megbüntethetnek? Elég sokáig álltam ott.

Nagyon köszönöm válaszát!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

A szabálysértési eljárás során is szabad bizonyítási rendszer van, tehát a rendőrség bármilyen meggyőző bizonyítékot felhasználhat, akár egy magánkézben lévő térfigyelő kamera felvételeit is, de nyilván csak abban az esetben, ha az ügyről tudomást szerez. Jellemzően ilyen esetekben a térfigyelő üzemeltetője nem tesz feljelentést, hiszen az számára adminisztrációs feladatokat jelentene, előnnyel azonban nem járna. Tehát a lehetőség megvan, hogy eljárjanak Önnel szemben, de nem valószínű.

Tisztelettel:
dr.Kozma Tamás ügyvéd
www.karterito.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.