Használt autók könnyű terepre

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 07.00

Heti szakértői válogatásunk némi féktárcsa filozófiával indul, majd könnyű terepre keresünk megfelelő autót 1,5 millióig, végül a térfigyelő kamerák felvételeinek bizonyító erejével zár jogi rovatunk.

Vezetéstechnika

Egy műszaki apróság is lehet érdekes kérdés, ami elgondolkodtatja az autórajongót. Miért használ egy bizonyos megoldást a gyártó, amikor a józan paraszti ész egészen mást sugall? Elmélkedés hátsó fékekről, és a féknyereg elhelyezéséről.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely úr!

Inkább műszaki mint vezetéstechnikai az a kérdés amit feltennék. Pár napja, orvosra várakozva, a parkoló kocsikat nézegettem. Feltűnt, hogy a hátsó féknyereg a kocsik nagy részénél a féktárcsa hátsó feléhez van szerelve. Ezen gondolkoztam el. Ha jól gondolkodom, akkor a fékezéskor keletkező erők ebben az esetben felfelé hatnak, tehát a kocsi farát igyekeznek emelni, csökkentve ezzel a hátsó kereket az úthoz nyomó erőket.

Ha a féket a tengely elé szerelnék ez pont fordítva működne, tehát növelné a kerék tapadását. Miért nem a tengely elé szerelik a féket? Mi a véleménye erről?

Tisztelettel:
B.K.

Szakértőnk válasza

Tisztelt Binder Úr!

A hátul is tárcsafékes autóknál, azért használják gyakrabban azt a megoldást, hogy a féknyereg a tengelycsonk mögött van, mert ezzel erőteljes fékezésnél,jó tapadású úton haladva, a futómű, és a csapágy terhelése viszonylag alacsonyabb szinten tartható. Ahol a szerkezetet a tengelycsonk elé szerelik, ott ez nagyobb terhelést jelent a csapágy, és a futómű számára.

Üdvözlettel,
Székely Gyula

Autóvásárlás

Nehéz feladat előtt áll, aki valódi terepjárót szeretne magának a szabadidőjárművekkel teletömött piacról. Kérdés, hogy milyen képességgel ellátott típus felel meg olvasónk igényeinek, aki a Mátrában található nyaralóhoz szeretne eljutni könnyen, gyorsan, egyszerűen.


Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm!
Rendszeresen olvasom az oldalt és úgy gondoltam ,megkeresem önöket a kérdésemmel,mert úgy érzem magam már nem jutok dűlőre.

Van egy 10 éves Fiat Stilónk(mi vagyunk az első gazdái) és gondolkodtunk,hogy lecseréljük,egy Dacia Dusterre ,de ezt gyorsan elvetettük mert nekünk nagyon drága. Sokat járunk a Mátrába és az ott lévő nyaralónk egy aszfaltos de meredek utcában van és télen többször volt nagyon havas rossz út s nem tudtunk felmenni.

Ezért gondoltuk,hogy esetleg váltunk egy terepjáróra,de aztán arra jutottunk,hogy a Fiat-ért nagyon keveset kapnánk így talán megérné még egy használt de ne nem túl nagy autó mely 4*4-es. S erre cirka 1-1,5 M Ft-ot költenénk max. Néztem már több típust is ,de nagyon tanácstalan vagyok Most pl egy Kia Retona-t néztem ,de a választék elég nagy.

Köszönöm előre is a véleményüket.

Szakértőnk válasza

Kedves Csaba!

Erre a célra nem vennék annyira terepjárós jellegű autó, mint a Retona. Az alvázas dzsipeknek jó a hangulata, de havas közútra fölöslegesek és kényelmetlenek. Az összkerekes személyautók közül a megbízható Suzuki SX4 szerintem jó megoldás és ára miatt ebből frissebbet kap, mint a puccosabb kocsikból. Kényelmes, tágas és üzembiztos, de elég sokat fogyaszt a 10-14 év körüli Honda CR-V a kétliteres benzinessel.

Nagyon hiszek a Subarukban, többet tankolni még mindig jobb és kiszámíthatóbb, mint egy takarékosabb autót javíttatni. A Legacyk a kétliteres benzinessel nem bikaerős, de nagyon tartós és jó minőségű autók, tágas utastérrel és többnyire átlagon felüli felszereltséggel.

Megbízhatatlansága miatt elkerülném az A6-ost Audit az 1997-2004 közötti generációból, de a VW, Audi, Skoda típusokat a 2,5 V6 TDI motorral mindenképp. Az 1,9 TDI jó lenne, ha nem volnának túl félmillió kilométeren, mire egy A4 quattróban, ’96 utáni Passatban, Golf IV kombiban leérnek egymillió Ft köré.

Ha nem találnak megfelelő autót és ez lehetséges az Önök utcájában, tolatva talán feljut ott a Stilo, ahol orral nem. Nagyon nagy a különbség, próbálják majd ki.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

A nagy testvér figyel, ma már szinte mindig, mindenütt. Ezért a tilosban járva, szemtanúk nélkül sem biztos, hogy megússzuk a büntetést. A térfigyelő kamerák elektronikus szemei könnyen nyakon csíphetnek bennünket.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Segítségét szeretnék kérni! A térfigyelő kamerák közül, csak a rendőrségi térfigyelő kamerákkal büntethetnek? Ezalatt azt értem, hogy egy iroda ház mellett behajtottam a “behajtani tilos kivéve célforgalom táblánál” és pont velem szembe vett egy térfigyelő kamera, de az elvileg csak az irodaház kamerája. Ez alapján megbüntethetnek? Elég sokáig álltam ott.

Nagyon köszönöm válaszát!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

A szabálysértési eljárás során is szabad bizonyítási rendszer van, tehát a rendőrség bármilyen meggyőző bizonyítékot felhasználhat, akár egy magánkézben lévő térfigyelő kamera felvételeit is, de nyilván csak abban az esetben, ha az ügyről tudomást szerez. Jellemzően ilyen esetekben a térfigyelő üzemeltetője nem tesz feljelentést, hiszen az számára adminisztrációs feladatokat jelentene, előnnyel azonban nem járna. Tehát a lehetőség megvan, hogy eljárjanak Önnel szemben, de nem valószínű.

Tisztelettel:
dr.Kozma Tamás ügyvéd
www.karterito.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.