Használt autók könnyű terepre

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 07.00

Heti szakértői válogatásunk némi féktárcsa filozófiával indul, majd könnyű terepre keresünk megfelelő autót 1,5 millióig, végül a térfigyelő kamerák felvételeinek bizonyító erejével zár jogi rovatunk.

Vezetéstechnika

Egy műszaki apróság is lehet érdekes kérdés, ami elgondolkodtatja az autórajongót. Miért használ egy bizonyos megoldást a gyártó, amikor a józan paraszti ész egészen mást sugall? Elmélkedés hátsó fékekről, és a féknyereg elhelyezéséről.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely úr!

Inkább műszaki mint vezetéstechnikai az a kérdés amit feltennék. Pár napja, orvosra várakozva, a parkoló kocsikat nézegettem. Feltűnt, hogy a hátsó féknyereg a kocsik nagy részénél a féktárcsa hátsó feléhez van szerelve. Ezen gondolkoztam el. Ha jól gondolkodom, akkor a fékezéskor keletkező erők ebben az esetben felfelé hatnak, tehát a kocsi farát igyekeznek emelni, csökkentve ezzel a hátsó kereket az úthoz nyomó erőket.

Ha a féket a tengely elé szerelnék ez pont fordítva működne, tehát növelné a kerék tapadását. Miért nem a tengely elé szerelik a féket? Mi a véleménye erről?

Tisztelettel:
B.K.

Szakértőnk válasza

Tisztelt Binder Úr!

A hátul is tárcsafékes autóknál, azért használják gyakrabban azt a megoldást, hogy a féknyereg a tengelycsonk mögött van, mert ezzel erőteljes fékezésnél,jó tapadású úton haladva, a futómű, és a csapágy terhelése viszonylag alacsonyabb szinten tartható. Ahol a szerkezetet a tengelycsonk elé szerelik, ott ez nagyobb terhelést jelent a csapágy, és a futómű számára.

Üdvözlettel,
Székely Gyula

Autóvásárlás

Nehéz feladat előtt áll, aki valódi terepjárót szeretne magának a szabadidőjárművekkel teletömött piacról. Kérdés, hogy milyen képességgel ellátott típus felel meg olvasónk igényeinek, aki a Mátrában található nyaralóhoz szeretne eljutni könnyen, gyorsan, egyszerűen.


Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm!
Rendszeresen olvasom az oldalt és úgy gondoltam ,megkeresem önöket a kérdésemmel,mert úgy érzem magam már nem jutok dűlőre.

Van egy 10 éves Fiat Stilónk(mi vagyunk az első gazdái) és gondolkodtunk,hogy lecseréljük,egy Dacia Dusterre ,de ezt gyorsan elvetettük mert nekünk nagyon drága. Sokat járunk a Mátrába és az ott lévő nyaralónk egy aszfaltos de meredek utcában van és télen többször volt nagyon havas rossz út s nem tudtunk felmenni.

Ezért gondoltuk,hogy esetleg váltunk egy terepjáróra,de aztán arra jutottunk,hogy a Fiat-ért nagyon keveset kapnánk így talán megérné még egy használt de ne nem túl nagy autó mely 4*4-es. S erre cirka 1-1,5 M Ft-ot költenénk max. Néztem már több típust is ,de nagyon tanácstalan vagyok Most pl egy Kia Retona-t néztem ,de a választék elég nagy.

Köszönöm előre is a véleményüket.

Szakértőnk válasza

Kedves Csaba!

Erre a célra nem vennék annyira terepjárós jellegű autó, mint a Retona. Az alvázas dzsipeknek jó a hangulata, de havas közútra fölöslegesek és kényelmetlenek. Az összkerekes személyautók közül a megbízható Suzuki SX4 szerintem jó megoldás és ára miatt ebből frissebbet kap, mint a puccosabb kocsikból. Kényelmes, tágas és üzembiztos, de elég sokat fogyaszt a 10-14 év körüli Honda CR-V a kétliteres benzinessel.

Nagyon hiszek a Subarukban, többet tankolni még mindig jobb és kiszámíthatóbb, mint egy takarékosabb autót javíttatni. A Legacyk a kétliteres benzinessel nem bikaerős, de nagyon tartós és jó minőségű autók, tágas utastérrel és többnyire átlagon felüli felszereltséggel.

Megbízhatatlansága miatt elkerülném az A6-ost Audit az 1997-2004 közötti generációból, de a VW, Audi, Skoda típusokat a 2,5 V6 TDI motorral mindenképp. Az 1,9 TDI jó lenne, ha nem volnának túl félmillió kilométeren, mire egy A4 quattróban, ’96 utáni Passatban, Golf IV kombiban leérnek egymillió Ft köré.

Ha nem találnak megfelelő autót és ez lehetséges az Önök utcájában, tolatva talán feljut ott a Stilo, ahol orral nem. Nagyon nagy a különbség, próbálják majd ki.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

A nagy testvér figyel, ma már szinte mindig, mindenütt. Ezért a tilosban járva, szemtanúk nélkül sem biztos, hogy megússzuk a büntetést. A térfigyelő kamerák elektronikus szemei könnyen nyakon csíphetnek bennünket.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Segítségét szeretnék kérni! A térfigyelő kamerák közül, csak a rendőrségi térfigyelő kamerákkal büntethetnek? Ezalatt azt értem, hogy egy iroda ház mellett behajtottam a “behajtani tilos kivéve célforgalom táblánál” és pont velem szembe vett egy térfigyelő kamera, de az elvileg csak az irodaház kamerája. Ez alapján megbüntethetnek? Elég sokáig álltam ott.

Nagyon köszönöm válaszát!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

A szabálysértési eljárás során is szabad bizonyítási rendszer van, tehát a rendőrség bármilyen meggyőző bizonyítékot felhasználhat, akár egy magánkézben lévő térfigyelő kamera felvételeit is, de nyilván csak abban az esetben, ha az ügyről tudomást szerez. Jellemzően ilyen esetekben a térfigyelő üzemeltetője nem tesz feljelentést, hiszen az számára adminisztrációs feladatokat jelentene, előnnyel azonban nem járna. Tehát a lehetőség megvan, hogy eljárjanak Önnel szemben, de nem valószínű.

Tisztelettel:
dr.Kozma Tamás ügyvéd
www.karterito.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.