Csendes őrült

Kyosho Audi R8 V8 4.2 FSI quattro

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.04.10. 16.00

Az R8-as Audi talán a ma kapható sportautók legszolidabbikja, annak ellenére, hogy a márkára jellemző, szokványos elemekből épül, sikerült valami egészen mást létrehozni ezek kombinációjából.

Az R8-as Audi talán a ma kapható sportautók legszolidabbikja, viszont annak ellenére, hogy a márkára jellemző, szokványos elemekből épül, mégis sikerült valami egészen mást létrehozni ezek kombinációjából. Nekem sokkal jobban tetszik, mint a vele közeli rokonságban álló Lamborghini Gallardo.

Tálalás

Az ajtók zsanérosan nyílnak, a csomagtérfedél és a gépháztető ódivatú mechanizmusát teleszkópokkal modernizálták

Egyszerű, az autó képeivel díszített, borongós színvilágú doboz hungarocell zárkájában lakik a modell, melyet csavarok helyett oldalanként egy-egy, szivacsos betéttel ellátott műanyagdarab tart a helyén. Ennél kényelmesebb és biztonságosabb megoldást nehéz lenne kitalálni.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Előétel

Ez a sötétkék metál nem olyan vagány és feltűnő, mint mondjuk a piros, viszont csodás, elegáns és hibátlan. Kevés modellen találni ilyen apró szemcseméretű fényezést. Az illesztési hézagok mindenhol minimálisak, az egész modell nagyon egyben van és ezt érezni is rajta, valahogy azt sugallja, hogy: hacsak le nem ejtesz, magamtól bizony nem fogok szétesni. Leginkább az összeszerelési minősége emeli egy hajszálnyival az átlagos Kyosho modellek fölé, mert a tartalom, a felhasznált anyagok megegyeznek a többivel.

A hűtőmaszk rácsai között megbúvó, apró quattro felirat az egyik kedvenc részletem

A frontrészen, a hűtőmaszk rácsai között megbúvó, apró quattro felirat az egyik kedvenc részletem. Itt egyedül a lámpák alatt találunk észrevehető kamurácsot, de itt úgyis mindenki az aprólékosan kidolgozott, LED-es fényszórókban gyönyörködik, amelyek tekintete olyan szigorú, hogy néha megbánóan leszegem a fejem, ha meglátom.

Hibátlan a sötétkék metál fényezés

Már az A5-ösnél is imádtam a kerékjáratok feletti finom ívet, ami itt a szélesebb vállvonal miatt markánsabban megjelenik. A tükörházba integrált index valószerűtlenül vékonyka műanyag csíkja külön darabból van és tökéletesen illeszkedik a helyére, ahogyan a karosszériába simuló ajtókilincsek is. Hangsúlyos elemmé teszi az egyébként is elég jellegzetes, ezüst Side Blade fantázianevű díszbetétet a sötét szín. A mögötte lévő levegő belépő nyílásról sem felejtették le a rácsozást, amely itt már lyuggatott. Lehet, hogy a V10-es változat felnijei különlegesebbek, de ez az öt duplaküllős sokkal könnyedebb, légiesebb látványt nyújt, és jobban látszik a mögötte lévő technika. Gyönyörű fémesen csillognak a kerékkel együtt forgó lyuggatott féktárcsák, melyekbe nyolcdugattyús fékek harapnak, s hátul még a rögzítőfék kis nyerge is ott van. Az első kerekek elég keveset fordulnak el, de viszonylag rövid rugóúton mozognak.

Nyitva a légterelő

Hátul is mesteri a lámpa, a bura és az alatta lévő rész egyaránt. Szinte világít! Lejjebb, a vízszintes lamellák mögött sajnos ugyanaz a hamisrács éktelenkedik, mint elől, de mélyebben van, így kevésbé feltűnő, viszont a diffúzorban és a szárnyon sikerült ismét lyuggatottat használni. Ki érti ezt? A két pár kipufogó természetesen szép, belül fekete, kívül csillogó króm. Sokkal kellemetlenebb egy ilyen egyszerűen kivitelezhető részleten elcsúszni, mint egy banánhéjon.
A kisautó egyetlen különösebb interakciós pontja a modell alján elhelyezett pöcökkel kiemelhető hátsó szárny, ami nem egy túl bonyolult dolog és kábé annyira izgalmas, mint egy matek óra péntek utolsóban.

Főfogás

Ügyesen díszített műanyaglap a V8-as motor

Mint valami olasz sportautónál, itt is plexi alatt lakik a közvetlen befecskendezéses, V8-as, hengerenként négyszelepes motor, mely tizennyolcszor nagyobban 420 lóerős. A gépháztetőt – akárcsak a csomagtérfedelet – gázrugók tartják nyitva. A lényeg ugyan a sok műanyagburkolattól és a szűk hely miatt nem látszik, de az ezüsttel gazdagon díszített borítás mellett lelkesen futkorásznak a kis csövek. Bizonyára ezzel a megoldással rejtik el azt, hogy ez valójában egy sima műanyag lap, amely a modellt megfordítva sajnos egyértelművé is válik.

Desszert

Egyértelműen vezetőorientált a kabin berendezése, az ülések anyaga és megformálása is példás

Az utastér hangulata harmonizál a külsővel, pont olyan visszafogott és kimért, ugyanakkor mégsem unalmas. A világosszürkének köszönhetően világos is és nem komor, valamint a részletek remekül láthatóak. Nem siklottak el az ajtópanelek kidolgozása felett, kapcsolóik és a króm kilincsek is példásan kivitelezettek. Hívogatóak a jó formájú, bőrhatású ülések, melyen tökéletesen eltaláltak a varrások. Az övek szövetből vannak és színük is passzol, pont ugyan olyan szürke, mint a környezete. Érdemes egy nagyítót kézbe venni a vezető köré orientálódó középkonzol és az órák nézegetéséhez, úgy élvezhető igazán. Az apró betűk és jelzések olvashatóak leszek a lencse alatt és azt is megtudhatjuk, hogy merrefele jár a navigáció. Bang & Olufsen hifiről árulkodnak a hangszórók körüli krómbetétek. Ennél már csak a nyitott kulisszás, hatsebességes manuális váltó jobb, aminek a megvezetései alatt is látható egy-két ezüstös elem. Állati! Kreatív umbau mesterek akár kapcsolhatóra is megcsinálhatják.

Nyitott váltókulissza nagyszerű látvány

Összegzés

Az ára hatvan és nyolcvan euró között ingadozik színtől és a kereskedő lelkiállapotától függően. A rácsozási összevisszaságtól eltekintve egy nagyszerű modell, amit öröm kivenni a vitrinből vagy dobozból és rácsodálkozni a részleteire.

Megtetszett?

Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod. Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    ????? Szolid? Márkajellegzetességek? Miva? Ez egy áttervezett Gallardo. Annyira audi mint mondjuk opel a Speedster.

    A belső képek nagyon szépek, mennyire pepecs muinka lehet ilyet előállítani, pláne szériában. Őrásmesternek mehetne aki ilyen helyen dolgozik…

  • Tede

    valóban szép kidolgozású!Gratula hozzá

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.