Rendőrakciók kísérik az új KRESZ-módosítást

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.04.09. 16.00

150 ezres bírságot is fizethetnek a legújabb KRESZ-módosítás megszegői, amelynek bevezetését rendőrségi ellenőrzések követnek. Kár, hogy az iskolás gyerekeket védő változás éppen a tanév végén lép életbe.

Miközben a kormány kampányízű akcióval gyűjti a nép ötleteit a KRESZ jobbá tétele érdekében, fennen hirdetve, hogy “kiemelt figyelmet fordít a magyar emberek véleményére”, a javaslatokat meg sem várva új módosításokat jelentett be.

Maximum 30 km/óra

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) által már előkészített KRESZ-módosítás bevezeti a gyermekszállító autóbusz fogalmát, amit azzal magyaráz a tárca, hogy a most használt iskolabusz “közoktatási intézményhez kötődő személyszállítást végez”. Ellenben “gyermekszállító autóbusz minden olyan nem menetrend szerint közlekedő jármű lehet, amelyen gyermekek és felnőtt kísérőik utaznak, és amelyet előírásszerű tábla jelöl”.

Magyarán: az utasok ki- és beszállást elvileg biztonságosabbá tevő előírások a buszok sokkal szélesebb körére lesznek alkalmazhatók a jövőben, amivel egyidejűleg e járművek közlekedésének szabályozása új elemekkel bővül. Az általános megfogalmazást bizonyos esetekben konkrét, számszerűsített korlátozások váltják fel.

Ezen a távoli tájon az iskolabusz oldalára szerelt Stop tábla figyelmezteti az autósokat

A KRESZ ma csak arra kötelezi az autósokat, hogy az álló iskolabuszok mellett fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel haladjanak el. Az új rendelkezések kimondhatják, hogy a gépkocsiknak párhuzamos közlekedésre alkalmatlan úton legalább 2 méter távolságot kell tartaniuk a gyermekszállító busztól a be- és kiszállás ideje alatt. Ha az elhaladás így megoldható, a buszt kikerülő autó sebessége akkor is legfeljebb 30 km/óra lehet.
 
A javaslat szerint a Gyermekek tábla alatti kiegészítő jelzőtáblán szereplő távolságon belül – ha a közúti jelzésekből más nem következik – legfeljebb 30-cal lehet közlekedni. A minisztérium szerint az útkezelők a táblát kizárólag oda tehetik majd ki, ahol  a gyermekek útra lépésével fokozottan számolni kell.

1580 sérült gyerek

Az NFM indoklása szerint az uniós és a hazai szabályozásban is előtérbe került a védtelen közlekedők biztonsági helyzetének javítása, többek között ezzel indokolják a kerékpárosokat támogató elmúlt évekbeli változtatásokat. “A tizennégy évnél fiatalabbak még nem rendelkeznek minden, a biztonságos közlekedéshez szükséges ismerettel, tapasztalattal” – írják, és milyen igazuk van, éppen ezért szorgalmazza a Vezess.hu a minél szélesebb körű KRESZ-oktatást az iskolákban.

Mérnek majd a rendőrök

Egy tavaly augusztusi felmérés eredményét is módosítási okként említi a tárca. Az NRC és a TNS Hoffmann Reseach statisztikája alapján a közlekedési balesetektől jobban féltik a szülők gyerekeiket, mint a kábítószertől, vagy a bűnözéstől.

A KSH szerint a 2011-ben történt 20810 személyi sérülés balesetben 1580 14 év alatti gyermek volt érintett.

Súlyos bírság és rendőrségi akciók

Komoly probléma volt az elmúlt években, hogy egy-egy módosítást a KRESZ-ben nem követte a változások betartásának ellenőrzése. Nemrég például a sokakat joggal irritáló lézerblokkoló betiltása után közölte érdeklődésünkre a rendőrség, hogy nem tervez célzott akciót a szabály szerint leszerelendő készülékek ellenőrzésére.

Ezúttal másként lesz az ígéret szerint. “Kampányszerű ellenőrzéseket” kezdeményez ugyanis az NFM, az első hetekben még csak szóban figyelmezteti a rendőr a szabályszegőt, később viszont súlyos bírság is lehet a buszok melletti 40-50 km/órás haladásból.

“Az új szabályokat megszegő autós szabálysértési eljárásban 5 ezertől 150 ezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható a cselekmény súlyosságának és a helyszíni megfizetés vállalásának függvényében” – közölte a minisztérium. Utóbbi azt jelenti, hogy ha nem ismeri el a sofőr a gyorshajtást, akkor szabálysértési eljárás indul ellene.

Pár napja már zajlanak az egyeztetések a módosításokról, amelyek legkorábban május elsejétől lehetnek hatályosak, ezután jöhetnek az ellenőrzések. Ha tudják tartani ezt a menetrendet, akkor az iskolás gyerekeket védő új szabályok éppen a tanév utolsó heteiben léphetnek életbe.

Kommentek

  • Liverpool87

    Hát mekkora baromság ez az iskola buszos fszság!Így sok helyen vagy nem kerülöd ki a buszt és vársz 10percet amíg fel meg le szálnak az emberek és a busz mögött dúgó alakúl ki!A másik meg az hogy az a 30 km/órás sebbeség baleset veszélyes mindenkire nézve!Mert vagy a szembe jövő ér elöbb a busz orrához és akkor megint dúgó de ha viszont el kell rántani akormányt a szembe jövő elöl akkor meg lehet egy ép ott lelépő gyerekre húzom rá a kormányt!Szóval csak így tovább idióta okoskodó emberek!

  • Gekko

    Ezt még le lehet nyelni, iskolák környékén eddig is kint volt a 30-cas tábla, meg városban amúgy sem száguldozok, csak este maximum.
    Viszont autópályán el kéne törölni a 130-as sebességkorlátozást, és német mintára bevezetni az ajánlott sebességet, és döntse el mindenki mennyivel akar menni, sajnos én egy-egy autópályás út alkalmával belekalkulálok egy 60 ezres bírságot, az nem a világ vége, általában 200-ra állítom a tempomatot, de csak 192 GPS szerint, ezért épphogy befér a 60 ezres kategóriába.
    Na mindegy, nekem ez a kényelmes tempó, meg a verdának is, városban csak 60-nal.

  • Ambrus Gergely

    ha nagyon visszafogják a sebességet akkor figyelmetlen leszek ami senkinek sem jó.
    Lehet az lesz, hogy leveszem a cipőmet, a bal lábam kiteszem a gépjárművem ablakába, a kormányra körfoggatyút szerelek fel mint a buszokon és két ujjal irányítom az autót, jobb kezemmel meg iszom eszem, szivarozom, napszemüvegem is felveszem.
    Így ugye megoszlana a figyelem, és hiába 30-cal megyek amit ultrabiztonságosnak gondolnak, összességében tovább tartana lereagálnom a szitut, mintha normális tempóban 50-60-nal hajtok, és egyből fékezni tudok.
    Szóval ha így folytatják az emberek el fognak kényelmesedni, mint én, aztán ugyanennyi vagy még több baleset lesz.
    Nem kell okoskodni, meg megváltani a világot, baleset mindig volt, van, lesz, ez az élet rendje.

  • zoliiiii

    És miért nem lehet 30-nál is normálisan vezetni? Ennyi erővel 200-nál is lógathatnád a lábad ki.

  • menőmanó

    Részeben egyet értek a rendelkezéssel, annak ellenére, hogy szeretek gyorsan autózni.
    A gyerekek figyelmetlenek, szertelenek és minden jár a fejükben csak az nem, hogy elüthetik őket, főleg akkor, ha kilépnek egy busz takarásából.
    Értem a jog alkotó szándékát, de már előre látom a hátulütőit is.
    Az iskola környékére kitett 30-as táblánál a hajnali vagy éjszakai sebességmérést és hasonló “korrekt” húzásait ennek a szarházi bandának.

  • Mirage

    Ugyan nem biztos, hogy ide vág, de a zebrán átkelő gyerekeket mutató képről eszembe jutott a mai élményem, ami elég figyelemre méltó volt ha már a büntikézést előveszik a rend éber őrei. A párommal éppen a Széll Kálmán térnél vágtunk át a Margit körút felé, amikor át kell hajtani azon a meredek dombon és le a Csalogány utca felé… Előttünk már egy jó ideje parádézott és szlalomozott 3 motoros rendőr elég érdekes stílusban. De a példamutató viselkedésük akkor jött elő igazán, amikor felérve a dombtetőre az ott lévő gyalogátkelő helyen az előttünk haladó autó megállt az ott átkelni szándékozó leányzót elengedve, a három vitéz úr meg éppen amikor lelépett a lány, elhúztak az autó mellett és simán nem adták meg a gyalogosnak az elsőbbséget. Hoppá!!! De a hab a tortán az volt, ahogy szinte páholyból végignézhettük, amint a Csalogány utcai kereszteződésben megtorpantak a sárgánál, majd mégis meglódulva gyakorlatilag a piroson átvágtak, hogy azután beálljanak a sor végére a túloldalon… Mert biztosan sietős dolguk volt, nem csak hepajkodtak, ugye? Ennyit a rend őreinek a példamutató viselkedéséről az utakon…röhej. És ezek szabnak ki büntit nekem, ha véletlenül belecsúszok egy sárgába? Ja…megkülönböztető jelzés nuku volt ám!!! Ha olvassa ezt egy rendőr, az megmagyarázhatná nekem ezt…és mindenki másnak is. Rajta. Csak nyugodtan…várok.

  • zoliiiii

    Kamerát az autókba! Ha most lett volna, mehettél volna trollkodni. :)

  • Mirage

    Arról nem besz beszélek, amikor attól megy fel az ember agyvize, amikor a gerinces rendőrök a harmincas vagy hatvanas táblánál mérnek egy autópálya le vagy felhajtón (mert az olyan veszélyes ha tízzel többel mész), miközben a kopasz audisok 170-nel húznak el a pályán mellettük ezeknek meg a szeme sem rebben… Legszívesebben utánuk rugdosnám őket, hogy tűnés dolgozni suttyók!!!!! A gyerekek zebrán való átkelése meg igazából elég sok mindenen múlik. Egyrészt már gyerek korban oktatni kellene a kresz-t nekik is és az emberek életét sem kellene úgy megnyomorítani, hogy szinte senki ne tudja saját maga iskolába vinni a gyermekét…de ehhez olyan országban kell élni. Az autósok morálja meg totális csőd ebben az országban. Saját szememmel láttam ahogyan Miskolc mellett megállva elengedtünk két kisiskolást, akik a buszmegállóból mentek volna át és ugyan figyeltek, ám a mi autónktól, ami ott állt a zebra előtt nem láthatták azt a Suzukis barmot, aki elronygolt mellettünk, majdnem halálra gázolva az előttünk ijedten megtorpanó gyerekeket. Zebrán megelőzött a paraszt!!!! Mit gondolt, miért áll az úton egy zebra előtt egy autó???? Na de utolértük és elmagyaráztuk a parasztjának. Mondjuk b is volt már szarva amikor észre vette a szitut…de akkor már rég átszáguldott a zebrán a bunkója. És annyi ilyet látok szinte minden héten. És ez csak az, amit én látok…mennyi ilyen lehet amit nem látok??? Ez a gáz ebben a suttyó országban. Az agresszív közlekedés…mintha mindenki meg akarná ölni a másikat az úton….szerintetek ez normális? Szerintem beteg ez az ország nagyon!!!!!! Agresszív, egoista és gyűlölettel teli ebben az országban rengeteg ember…de MIRE??? Csak gondolkozni nem képes a magyar…és ez nem akar változni. Na, ez a gáz!!!!

  • Mirage

    Igen Zoli. Éppen ezt mondtam a Páromnak is…ha most lett volna kamera, akkor ezt a felvételt elküldtem volna a rendőrségre, hogy elemezgessék mielőtt az észt osztják. Na meg a You Tube is meglett volna.. :-) És van kamera, csak még nincs benne memóriakártya…de lesz nemsokára!!! :-)

  • Mirage

    Az oroszoknak van igaza…nem hülyeség a kamera az autóba. Én minden autóba javaslom ebben az idióta országban… ne tudjátok meg, hogy mennyi pöcsöt látni az utakon. De gondolom ti is közlekedtek, úgyhogy ez nem téma. Na további szép napot minden normális embernek!!!!

  • zoldfulu2000

    Ez a szabály így nagyn meredek. A sorompós abromság ugyanígy nézekk ki, jó hogy törölték. Mégsi honnan a fenéből tudja majd egy sofőr hogy 30-cal kell mennia ha nem táblázzák ki?

  • kocogok

    Barmok, de nagyon!
    Nem lenne egyszerűbb betíltani az egész járműlözlekedést az iskolabuszok kivételével…? ):(((
    Vagy nem kéne inkább a taknyos kölköket – meg a szüleiket is! – megtanítani a biztonságos, szabályos közlekedésre?
    Vagy abból nem lehet pénzt kaszálni állambácsi kasszájába …?

  • montsenior 10

    Nem kell meglepődni egyes KRESZ modositások egyre szigorubbá válnak.A tények sajnos magukért beszélnek.Miért tiltották be a lézer blokkoló használatát ,ugyan kiknek volt erre szüksége a választ tudják.Tisztelet a kivételnek de mindnyájan tudjuk milyen gk márkák vezetői a legtöbb balesetet elkövetők kár hogy részükre nincs modositó szabály .

  • LEDes Pisti

    Először is a rendőr fotozás helyett, több hasznot hozna, ha a busz mellett segétkezne a gyereknek biztonságban átkelni! Másodszor úgy lehetne biztonságosabbá tenni a gyalogát kelőket, mint pl. Franciaországban és még sok helyen fekvő rendőr a gyalogátkelőhely. Kénytelen lassítani az autós. Persze a gyalogosnak is meg kell tanulnia közlekedni, mert nem számít, hogy piros-e neki a lámpa, ha egy birka elindul, megy utána a többi! Nem csak az autósokkal van a baj, de mégis csak őket büntetik!

  • kirudi

    Szarházi buzik honnan tudja a rendőr hogy 30 vagy negyven a sebesség ? ránézésre ? Egyértelmű a cél pénzbehajtás gusztustalan szemét banda ekkora faszság! Már csak egy buzgó rendőr kell hozzá aztán lehet pereskedni és az igazat bizonygatni 150ezer miért nem halálbüntetés kinyírni aki autóval elmegy egy iskolabusz mellett jesszusom netán 40-el! Egy idióta buta gyökér kitaláció rávall valszeg a kitalálójára. Pláne ahol nem lehet 2m távolságot tartani egyéb okok miatt.

  • janó

    Gratulálok Mirage! A nevetséges tájékozatlanságodnál csak az agresszivitás üvölt jobban az írásaidból, úgyhogy gyakorlatilag saját magadnak (is) “anyáztál” vagy 5 hsz-en keresztül…

  • Tede

    Szerintem nem lesz ezzel probléma, ha egyértelműen kilátszik majd a buszból, hogy az iskolabusz, és ki-beszállást végeznek rajta. Egyik oldalról mondjuk pici értelmetlen a dolog, ugyanis hiába cserélődnek az utasok, gyalogos átkelés csak kijelölt helyen lehetséges tehát zebrán. Ott meg egyértelmű, hogy elsőbbsége van a gyereknek, és körültekintően kell megközelíteni. De a másik oldalról nem biztos hogy a gyerek tudja ezt, valszín mint látni is lehet átszalad az úttesten a buszhoz, úgy mint nap mint nap látni ezt, így egyikünk se szeretné elgázolni őket, vagy hogy a mi gyerekeinket elgázolják. Végülis van értelme a dolognak, csak valóban félő, hogy pénzbehajtás lesz belőle mint mindig. Vajon hány %-ék lesz a tolerancia? Ha nulla az viszont gáz :S !

  • jómadár

    Tartok tőle, hogy kitalálták az új bevételi lehetőséget. A 30 km egy eszetlenség, hiszen egy jó kondícióban lévő kerékpáros is gyorsabb ennél. A 2m távolság még nagyobb eszetlenség mert sok helyen a szembejövő forgalmat tekintve nincs is annyi hely. Továbbmenve hol hogy kell megállni ezeknek a buszoknak? A járdától 10cm, 20cm, 50cm, de semmi baj az autóst megint lehet sarcolni.

  • Szöcske

    Azt is szabályozni kéne,mekkora bottal verhetem át a túloldalra a zebra előtt ácsorgó idiótákat.Mert vannak bőven,akik a szabályokat betartókat így szívatják…MIRAGEnak üzenem,megéri 8GB-os kártyát/vagy nagyobbat/ venni,4 óra 40 perc fér rá.az elsőket 4 óra múlva kezdi törölni.

  • JP92

    Üdvözlet!
    Ez a 2 méterről kell kerülni dolog tényleg nettó baromság, sehol nincs hozzá hely kb.
    A különjáratos buszokon jellemzően csak elöl a sofőr mellett jelzi a tábla a “jogállás”, kb csak onnan lehet tudni, hogy különjárat, hogy jellemzően 30-40 éves Ikarusok füstölögnek ott, amiken nincs semmilyen reklám. Ha lesz rajta egy bitangnagy tábla hátul meg oldalt, akkor majd felismerhető lesz.
    Az ilyen helyken lévő tábláknál egyértelmű, hogy a pénzbeszedés is baromi fontos szempont, különben azt mondanák, hogy csak reggel 6tól 10ig, meg délután 1től mondjuk 5ig érvényesek az ilyen táblák, mert ezeken az időpontokon kívül semmi keresnivalója ott a gyerekeknek meg a buszoknak…

  • Mahler

    Rémülten olvasom,ahogy gyepálják azt a tervezetet, ami arra törekedik,hogy gyerekek fel-és leszállását biztosítsa egy bizonyos járműre! Nem is gyepálják, hanem szinte üvöltenek a méregtől, hogy ők aztán nem!.. és mit képzel a hatóság!!…és mikor mehet és meddig az a jármű!!!”
    Mindezt vigéc ifjonc legények, gondolom én!- aki bevágják magukat a kordéba és suhannak ezerrel a csajukhoz!! Szégyen, amit itt olvasok!-néhány embertől! Azt gondolom, hogy akinek van iskolába járó gyereke, unokája, annak eszébe sem jut szidni egy ilyen igenis nagyon jó irányú intézkedést! Nagy kár, hogy a több éve csak beszédtéma szintjén mozgó javaslat csak most kezd életre kelni!
    Tessék meggondolni annak a sok hibbant agyú embernek, aki félti a száguldozását, hogy mire való ez a törvény és ha sokat járnak csajozni, előbb-utóbb lesz eredménye, amit védeni kell….. És ha elég férfiak, akkor megjön az eszük is!!

  • mackopofa1962

    Mahler.Maximálisan osztom a véleményed!!!Mellesleg hol vannak ebben az országban iskolabuszok?!Hozzáteszem,én vidéken élek,de itt még nem láttam egyet sem!

  • imre1342

    http://pannonrtv.com/web/?p=59498
    Ezért.

    A szakmai színvonal erősen esik itt sajnos, ezt szomorúan konstatálom. Ez a cikk valamint ez a másik cikk is éppenhogy bulvár:
    http://www.vezess.hu/magazin/kresz_modositasokat_javasol_nep/42997/
    Rövidebb KRESZ miért is? … mert a magyar nem tudja megtanulni a hosszabbat? De, megtanulja. A javuló baleseti statisztoikák éppen ezt mutatják. Ne ferdítsük el a tényeket.
    A böntetésekben pedig a fokozatosság elve, nem a bírság csökkentése: aki sokat szabálytalankodik, emelkedő tételekkel kelljen számolnia, egészen a 300.000 forintig, majd teljes eltiltás. Ez az egy, ami nem jó irányba változott (sajnos).

    Cikkek manapság:
    Valóban ennyire szaladni kell az olvasók után, kedves vezess.hu?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.