Különös fények az autó körül

LED kívül, belül

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.04.07. 16.00

Az Osram nemcsak a hagyományos izzókból kínál az autósoknak rengeteg félét, hanem számos LED-es fényforrás is megtalálható a kínálatában. Néhányat kipróbáltunk közülük.

A LED jó dolog. Kicsi, keveset fogyaszt, sosem ég ki, és általában egyenletes, homogén fényt ad. Szeretjük is érte. Pláne, amióta már a kellemes, meleg-fehérfénnyel világító példányokat is feltalálták.

Kiegészítő utastér-világítás

Akinek gyereke van, és szokott éjszaka, vagy sötétedés után autózni, az tudja, mennyire jól jön valami olyasféle kabinvilágítás, ami független az autó saját rendszerétől. De nemcsak nekik lehet jó az a LED-es pótvilágítás, amit az autó lehajtható kapaszkodójára lehet ráhúzni.

Kellemes, meleg tónusú fényt ad a kiegészítő utastér világítás

Kellemes, meleg tónusú fényt ad a kiegészítő utastér világítás

Az apró, Cuby fantázianevű LED-es lámpa az autó USB-csatlakozójáról tölthető – egyre több autóban találni már ilyet – és kellemes, meleg színhőmérsékletű szórt fényt ad. Ha a vezető nem lát rá, akkor egyáltalán nem zavar autózás közben, viszont az utastérben ad annyi fényt, hogy akár olvasni is lehessen mellette. De nemcsak autóban használható, hanem bárhol, ahol fényre van szükség.

Bár ha ki kell szállni az autóból, akkor érdemesebb a jóval erősebb és koncentrált, fehér fényt adó Raystar nevű zseblámpát előkotorni a kesztyűtartóból. Kicsi, könnyű, jó fogású, és szép homogén fénye hasznos lehet kerék-, vagy izzócserekor. Az utastérben használható társához hasonlóan ez is USB-csatlakozón keresztül tölthető fel.

Egyenletes, hidegfehér fénnyel világít

USB-csatlakozóról tölthető, apró, jól használható zseblámpa

Nappali menetfény

Az új autókon már két éve kötelező tartozék a nappali menetfény, amelynek nem az a feladata, hogy a vezető lásson jobban, hanem, hogy az autót lássák meg hamarabb. A motor indításával párhuzamosan felkapcsolódik, és kiviteltől függően vagy a tompított fény felkapcsolásával egy időben lekapcsolódik, illetve fél fényerővel világíthat tovább éjszaka is.

A dizájnelemként is remekül használható nappalifényt adó lámpatestekre az autógyártók is különös figyelmet fordítanak, és a legtöbb márka igyekszik olyan jellegzetes formát adni neki, hogy az autója messziről is könnyen felismerhető legyen. A BMW jó ideje kialakította a saját, egyedi megoldását, de a többi autógyártó is igyekszik minél jellegzetesebbet alkotni a témában. Egyesek több, mások kevesebb sikerrel. De mit tehet, akinek gyárilag nincs ilyen az autójában? Hát beépít egyet.

Érthető beépítési segédlet, és rengeteg rajz segíti a szakszerű, házi beszerelést

Érthető beépítési segédlet, és rengeteg rajz segíti a szakszerű, házi beszerelést

De nem mindegy, milyet. Szánalmas látványt nyújt, a girbegurba, mezei LED-ekből tákolt kínai piacos házi fényfüzér, és a boltban kapható darabok között is óriási a szórás. És akkor még nem beszéltünk olyan apróságokról, hogy ezek nem feltétlenül teljesítik a közlekedőkre vonatkozó szabályokat, tehát még a rendőr is szólhat érte. Kár, hogy csak nagy ritkán teszik, és két műszaki vizsga között ennél még sokkal durvább fényszennyező dolgok is felkerülnek az autókra, a kék-helyzetjelző LED-től a világító ablakmosó-fúvókáig szinte minden előfordul.

Néha azonban pont az ártatlanok vérét szívják a nappalifény miatt. Például a faceliftes Skoda Octavia tulajdonosok mesélhetnének róla, ahol a ködlámpában dolgozik az az izzó, amely a nappali világításért felel. A rendőrök ezt meg nem feltétlenül tudják, ők az ártatlan sofőrt próbálják lehúzni az indokolatlan ködlámpa használat miatt.

Utólagosan beépíthető LED-es nappalifényből is van ízléses darab

Utólagosan beépíthető LED-es nappalifényből is van ízléses darab

Az Osram Light@Day nevű, utólag felszerelhető LED-es nappalifénye minden vonatkozó szabványnak megfelel, szinte minden autótípusra könnyen felszerelhető, összesen 15 W-os fogyasztásával takarékos és attól sem kell félni, hogy esőben, vagy autómosáskot beázik, mert teljesen vízálló. A készlet mindent tartalmaz, amire szükség lesz a beépítésnél, vezetékeket, tartókonzolt, és még biztosítékot is. Emellett természetesen beszerelési segédletet is, illetve a vonatkozó szabályokat is, amelyek arról rendelkeznek, hogy hova szabad felszerelni a menetfényt.

Videósegítség a szakszerű beszereléshez:

Kérdés, ki hajlandó lámpát barkácsolni az autó elejére. Ti megtennétek?

Szavazás

Ti szerelnétek házilag nappalifényt a kocsira?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Barca

    Osram Led-ek irdatlan drágák, akár más nagy gyártó termékei! Egyrészt maga a Led technológia olcsóbb, csak hát ugye ez a trendi ezért drágább is :)…
    Led-ből van sokféle, jó rossz, erős gyenge fényű, minőségi szar, és olcsó-túlárazott.
    Egyébként hulla felesleges, mert azon az autókon amin jól néz ki új autók – és gyári LED is van tehát így is úgy is gagyi lesz amellett – can bus-osak tehát állandó hibaüzenet mellett fog üzemelni ez az Osramos szar is! Can Busos led-eket ahogy elnézem félelmetes minőségű ellenállásokkal látják el, biztos nagyon jól be is vannak állítva :) mindenképp rakjátok be a kocsiba őket…
    Beltér világításnak jó ötlet lehet egyébként a LED, főleg ha pl valaki taxis, kevésbé húzza az aksit álló motornál, bár nem hinném ettől fog pont nem lemerülni a kocsi! Ráadásul erős LED kell, mert legtöbb nem tudja olyan jól szórni a fényt, mint a hagyományos égők. Ez az hideg szín teljesen életidegen beltér világításnak, 4300k-nál nem vennék többet, sőt 3800k-s már nem sárga, ellenben szép fehér világítást ad belülre.

  • Specialized78

    Én nem tartom rossz ötletnek ezt a Led Light@Day-t.
    Csak hát 28.000Ft körül adják,ami azért nem túl olcsó.
    A láthatóságról meg annyit,hogy ha tompított fényt használsz,akkor kellőképpen látszol is.

  • zsoooc3

    Barca!
    Egy jó tanács: amiről fogalmad sincs, ahhoz inkább ne szólj hozzá, mert csak hülyét csinálsz magadból, idióta.

    Nekem Osram DRL-em van. Nem ez, hanem a LEDriving, ami olcsóbb, “csak” 23 ezer Ft. Annyi a különbség, hogy picit kisebb a fényereje és nem tartalmaz helyzetjelzőt, csak DRL-t.
    Én ajánlom mindenkinek, mert minden előírásnak megfelel, és minőségi, nem gagyi cucc.

    Barca te nagyon el vagy tévedve: ” állandó hibaüzenet mellett fog üzemelni ez az Osramos szar is”

    Semmi problémát nem okoz, hibaüzenetet sem kaptam még miatta:)

  • Barca

    Kedves zsoooc3 első mondatodat javaslom saját figyelmedbe!

    Osram Led-ek hibaüzenetet írnak ki ha a helyzetjelző csatiba rakod őket! Ez DRL ahogy elnézem a képet nem, mert külön van hozzá egy modul, nyilván nem egy plug & go egyszerűségével kell beszerelni, de cserébe nem ír hibaüzenetet. De ettől még az Osramos led-ek amik pl w5w-be mennek túlárazottak, nem canbus kompatibilisek, és minőségük sem feltétlenül jobb egy akár fele annyiba kerülőnél!

    Minden előírásnak akkor felel meg egyébként ha szabályosan szereled be!

    Egyébkén én Osram párti vagyok, régebben NB izzóim voltak, most már xenonos a kocsi és xenarc is lényegesen jobb a gyári ízzóknál, ugyanakkor LED-ek kellenének nem az Osramhoz fordulnék egyelőre.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.