Itt a lopott autók toplistája

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.05. 09.04

Tavaly Volkswagent loptak legnagyobb számban a magyar tolvajok, míg 2011-ben a Suzuki volt a kedvencük. Táblázatok!

Másfél hónapnyi indoklás nélküli titkolózás, és sokszori levélváltás után az ORFK nyilvánosságra hozta a lopott autómárkák top 10-es listáját. Az alábbi táblázatban a 2012-es adatok szerepelnek.

Ez pedig a tavalyelőtti lista, akkor még elsősorban a Suzukikra vadásztak a bűnözők.

Korábban közöltük, hogy az évtizedes kedvező trend két éve megfordult, és 2011 óta ismét emelkedik az autólopások száma.

Az ORFK-val folytatott másfél hónapos levélváltás azzal a kérésünkkel kezdődött, hogy a lopott autók típusok szerinti toplistáját kértük. Mivel ezt nem adták ki, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordultunk.

Péterfalvi Attila elnök hivatalos állásfoglalásában ezt írta a Vezess.hu-nak küldött válaszában: “Véleményem szerint az a statisztikai adat, hogy a 2011-es valamint a 2012-es esztendőben milyen márkájú és milyen típusú autóból mennyit loptak a tolvajok, nem eshet megismerését tekintve az említett korlátozások alá, azaz nyilvános közérdekű adatnak minősül, amelyre vonatkozóan Önt az ORFK az Infotv. 28-30. §-aiban meghatározott rend szerint köteles tájékoztatni.”

Ezt továbbítottuk az ORFK-nak, ennek hatására küldte most szét a sajtó egy részének a rendőrség a márkák szerinti listákat.

Csakhogy a márka-lista a teljes információ morzsája csupán az autótulajdonos számára azzal kapcsolatban, hogy akkor most lopják-e az ő kocsiját, vagy sem. Nem kell sokat ragozni, hogy pl. Mercedesből van A-osztály, meg S-osztály, plusz kisebb-nagyobb buszok, teherautók és kamionok stb. Az egyiket lehet, hogy előszeretettel lopják, míg a másikat lehet, hogy egyáltalán nem, az ORFK statisztikája “gépjárművekről” beszél. Ebbe sok minden belefér.

A pontos információk egyelőre nem ismertek, az ORFK ugyanis továbbra is titkolja a típusok szerinti toplistákat. Amennyiben továbbra sem közlik ezeket a nyilvános közérdekű adatokat, a Vezess.hu további lépéseket tesz az ügyben.

Interjú egy börtönben ülő orgazdával a lopott autók legalizálásáról!

Interjú két börtönben ülő autótolvajjal a trükkökről!

Kommentek

  • W. A. Lacky

    Nem volna jobb, ha az ORFK statisztikai adatok gyártása és küldözgetése helyett inkább a cselekmények felderítésével, a bűnözők elfogásával, ügyészségre történő átadásával, és ad’ abszurdum bűnmegelőzéssel foglalkozna? Egyszer végre kijelenthetné: – Az elmúlt évben nem történt gépjármű lopás Magyarországon.

  • Mahler

    Nos, jól ” megijedtek” a rendőrök és adtak nekünk valamit, de nagyjából azért erre számítottunk. Nem sokat változtt az elmúlt két esztendő, maximum szomorúan tapasztaltuk,hogy szemtelenebbek lettek a tolvajok. Sajnos csodálkozni nem kell ezen:1./ Nagy számban forgalomban lévő autók, tehát az alkatrész utánpótlás is sokkal nagyobb, de nincs rá pénzünk, ezért az “olcsóbbat” fogadjuk el. 2./ Bizonyos csoportok “növekedése” is magyarázza a magasabb elkövetési magatartást. 3./ Megváltozott a szomszédos országokkal való kapcsolatunk, geopolitikai és politikai-gazdasági értelemben is,ez sem nekünk, illetve autóinknak kedvezett. 4./ A belső vásárló erő összeesett, ezért minden ft-ot megnéz, hova rakja, nyilván “odakap” a lopott de jó cuccra.
    Péterfelvai Attillát tisztelem, de érvelése alapján megkérdezhetném a rendőröket- ha már róluk beszélgetünk, hogy milyen pisztolyt viselnek, milyen cal. lőszerrel, hány töltény fér a t.tartóba és sorolhatnám azzal aindokkal, hogy jogom van megtudni, mennyire tudnak hatékonyan megvédeni a rendőrök, ha támadás ér. Ez is közérdekű adat-nekem biztosan.

  • W. A. Lacky

    Kedves Mahler! Nem akarok önnel vitába szállni, de ez az adat az ön számára sem mond semmit, ugyanis önt az utcán a kutya sem védi meg. A rendőr – esetleg – megvédhetné, ha az utcán lenne, de én az utóbbi 20 évben egyetlen járőrrel sem találkoztam, amely az utcán sétálók biztonságát lett volna hívatott biztosítani.

  • subtotal

    Ha össze vetnétek a lopások számát a forgalomban lévő autók számával, már előrébb lennénk egy kicsit az ORFK nélkül is.
    Lehet nagyon más sorrend jönne ki :)

  • subtotal

    Egyébként a 2012-es adatban a Skoda 371-es értéke nem elírás véletlenül? Vagy csak unortodox matematika?

  • Mahler

    Üdvözlet W.A,Lacky!
    Nekem valóban nem, mert ezeknél sokkal pontosabban ismerem és azok sem sokkal beszédesebbek! Azért sem értettem ezt a nagy erőlködést! Azt viszont tuddni kell, hogy a rendőrség több tekintetben is változásokon esett át- ami a MI védelmünket érinti. Nincs gyalogos járőr-csak igen kivételes etben: szinte csak gépkocsival jönnek-mennek a rendőrök, mert a gyorsaság a fontos-szerintük! / van benne valami /
    Mottó:oda kell menni gyorsan, ahol baj van, tehát ez csak autóval lehetséges! Azok a régi szép napok, amikor utcán sétáló rendőrpárosokat tetszett látni- már elmúltak, mert megváltozott az ország belső védelmi rendszere is. Már nem kell vigyázni a postákra, bankokra. stb. mert ezt más szerveződések védik. Abban igaza van,hogy érdekes módon hiányoznak az embereknek az utcát vigyázó rendőrök, mert olyan érzetük van, hogy kiszolgáltatottak- és ebben is sok igazság van.Nagyon elmentünk a lopási témától-bocsánat.

  • menőmanó

    Lehet, hogy tévedek, de én régebbről is hasonlóan informatív listára emlékszem.
    Nem voltak típus szerint felsorolva a gépjárművek csak gyártó szerint.
    Minden esetre azt örömmel látom, hogy a tolvajok is követik a trendet:
    VW a király!!! :D

  • montsenior 10

    Nem kifogás és nem mentség.Amig a hivatalos márkaszervizek magas áron dolgoznak addig sajnos ez a “”biznisz””igencsak életképes.Mit lehet tenni, ne csak a hivatalos /biztonsági szervekre hagyatkozva/ várjuk el ennek csökkenését ,amennyiben nem fogunk össze ezzel csak táptalajt adunk a további elkövetőknek.

  • Steveh

    montsenior:
    Nem a márkaszervizek ára magas hanem a mi fizetésünk kevés. Alkatrész kerül a gyárnak 1 Ftba neked meg 2 Ft-ba. De abban az 1 Ft különbségben nem csak a haszon van benne.
    Ha meg esetleg rossz minőségű utángyártott alkatrészt veszünk majd újra elromlik az autó akkor ugye persze szar a kocsi. El lehet tüntetni az összes márkaszervizt MO-ról és lehet járni csak sufni szervizbe. Sokszor a márkaszervizben olcsóbban megcsinálják a kocsim mint egy sufniban. Oda meg ha bajom van vissza mehetek és még elnézést is kérnek. Felejtsük már el azt a hülyeséget ,hogy drága a márkaszerviz…..

  • hawk

    Steveh! Milyen nyilas duma ez már, hogy nem a márkaszervíz drága, hanem a mi fizetésünk kevés? Te talán tojod a pénzt annyi van neked? Ezek alapján egy Aston Martin sem drága. Nekem és sok ismerősömnek az a tapasztalata, hogy a márkaszervíz 10-20%-kal drágábban csinálja meg ugyan azt a munkát ugyan azzal az eredeti(!) alkatrésszel mint egy normál szervíz. Szóval szerintem meg Te felejtsd el azt a hülyeséget, hogy nem drága márkaszervíz. És az én szerelőm tapasztalata szerint a drágább gyári alkatrész nem tartósabb az utángyártottnál. Sufni szervízbe meg ne vidd az autódat, mert az tényleg drága. Vidd inkább egy megbízható normál szervízbe!

  • antyg

    Steveh:
    Ne haragudj, de egyáltalán Te tudod, hogy miről beszélsz, Sehol máshol nincsenek ilyen drágák a márkaszervizek, mint nálunk. Érdekes módon pl, az én kocsimnál, ami még 2008-ban szervíz volt 25500 Ft, addig az 2010 első felében “hirtelen felugrott” 45000-re, akkor ez mi ha nem lopás, és úgy, hogy az alkatrész árak (Olaj, szűrők stb.) árai nem mentek fel. Te csak fizesd ki nyugodtan a hivatalos márkaszervíz árakat. A párom volt Peugeot-jában a Márkaszervíz 65000-ért cserélte le a komplett zárat (indítókulcsal együtt,), míg máshol, GYÁRI alkatrészekkel ugyan ezt kb. 25-30 körül megtették volna. Akkor most miről beszélünk? Az a gond, hogy átverik folyamatosan a népet, annak. Egy kollegám is mesélte, hogy a kocsiban a szervízként ki akarta cseréltetni az olajat meg a szűrőket… és kapott egy olyan számlát, hogy leesett az ára, mondván, hogy a víztartájt is feltöltötték, meg miegymást is megnéztek rajta… kérdezte is, hogy mondtam én, hogy a többit nézd meg? Senki sem mondta a szerelőnek, hogy mást csináljon rajta, csak lehúzás miatt megtette… biztos nem volt munkája, bár azon nem csodálkozom. És tévedésbe vagy, A Hivatalos márkaszervizeken kívüli szervizek is szerződött szervizek, ezeket úgy hívják, hogy független szervizek, bármilyen márkához beszereznek cuccokat, gyári cuccokat! Gondolom ez új neked… és olcsóbban is dolgoznak. nekem amikor a kocsiban elszakadt a váltó bovden a márkaszerviz 130-ért csinálta volna meg, ezt egy 2 órűs művelettel együtt, otthon elvégeztem (gyári alkatrésszel) 30-ból, mégiscsak zsebbe maradt egy 100-as.

  • toce

    Egyszer jó lenne már azt az adatot a forgalomban lévő autók darabszámára vetíteni! Hogy egyáltalán legyen értelme a listának…

  • Steveh

    Te hawk , kicsit elkanyarodtál a témától . A következtetéseid meg maximum a piacon állná meg a helyét. Persze tojom pont annyit mint aki azon a 10-20%-on is spórol. Létezik rendes márkaszerviz , rendes áron mert akármilyen furcsa ők is azért küzdenek ,hogy az ilyen szarfaszúakat vissza csábítsák . Lehet ,hogy nektek csak rossz tapasztalataitok vannak de ha nem teszik nektek nekem pont az ellenkező a tapasztalatom. antyg most hallok először ezekről a szerződött szervizekről. Világosíts már fel ,hogy mi ez. Mondjuk írhatnád 3szor ilyen hosszan mert azt legalább nem olvasom el. Váltó bovden csere ? 130ért? Téged átakartak a “bani” a palánkon de legalább te nem kajáltad meg. Az ilyen próbálkozást megkapod a szerződött nem márka szervizeknél is. Ha meg valamit bele raknak az autómba kérés nélkül akkor köszönöm szépen az ajándékot. Marha debil ismerőseid vannak.

  • Kempelen10.

    Lacky koma recece, te még hiszel a mesékben?

  • Mahler

    Kérem,elmerültünk egy kicsit magunkba, de azért szeretném hallani egy illetékes rendőri vezető véleményét gk.lopások ügyében,mert azért ne feledjük,ők azért kapják a havi bérüket, hogy ezek a számok nagyon-nagyon picik legyenek! Vajon mostanság milyen az operatív munka hatékonysága?- milyen a “terület” lefedettsége op. titk. emberekkel, mikor várható, hogy a bűnügyi felderítés felügyeli legalább annyira a gk. lopásokat, hogy ne kelljen rettegnünk? A gépkocsikat nem a zárak, biztonsági kódok, garázsok védik meg, hanem a rendőrség eredményes operatív munkája! Bizony, sajnos ez még sokáig így lesz!!

  • zoldfulu2000

    antyg: nem lehet hogy a 2008as kisszervíz volt, a 2010es meg nagyszervíz? Nálam a 20/40ezres alap a 60/120 pedig drágább

  • zoldfulu2000

    toca: az origo nem hivatalosan megcisnálta:
    1. BMW 320 – 55 888 – 0,573%
    2. Mercedes 341 – 59 792 – 0,570%
    3. Volkswagen 1051 – 269 862 – 0,389%
    4. Toyota 388 – 125 503 – 0,309%
    5. Peugeot 354 – 120 945 – 0,293%
    6. Renault 515 – 194 377 – 0,265%
    7. Ford 567 – 231 064 – 0,245%
    8. Suzuki 891 – 401 091 – 0,222%
    9. Opel 839 – 431 230 – 0,195%
    10. Skoda 311 – 162 599 – 0,191%

  • hawk

    Steveh: a témától nem én kanyarodtam el, Te kezdted a márkaszervízeket isteníteni, én csak reagáltam rá. Nem hiszem, hogy sz@rf@szú lennék azért, mert nem vagyok hajlandó kifizetni 10-20%-kal többet ugyan azért a munkáért. Ha Te igen, lelked rajta. A “mi fizetésünk kevés” duma akkor sem jogos szerintem. Lehet, hogy nem mindegyik márkaszervíz drágább. Én eddig csak ilyennel találkoztam.

Papírból készült Aston Martin

Nem is gondolná az ember, hogy mire jó egy autó felhasználói kézikönyve, azon kívül, hogy belelapozzunk, ha valamit nem tudunk.

Jön a következő F1-főnök?

A motorsportmarketing-guru, Zak Brown elhagyja saját cégét, sokak szerint hamarosan a Forma-1 vezetői között bukkanhat fel.

Izommotort kap a Kia városi crossovere

201 lóerős motorral támogatja meg a Soul kínálatát a Kia. A városi szabadidőjármű egyéb részletei is megújultak.

Félmilliárd forintnyi autós bírság a VIII. kerületben

Fél év alatt csaknem félmilliárd forintnyi közlekedési bírságot szabott ki a VIII. kerületi közterület-felügyelet.

Utolérte a karma az eszelős bosszúálló autóst

A felvétel vélhetően Ausztráliában készült, ahol a jobboldali közlekedés szerinti belső sávban emberkedett a BMW X5 sofőrje, de csapása végül saját vesztét okozta.

Porschét eszik reggelire

Az 1997-ben bemutatott C5-ös sorozattal a Corvette végre méltó kihívója lett a Porschének és a Ferrarinak. A 344 lóerős V8-asra nem lehet panasz.

Buszsofőrrel hőbörgött a bunkó autós Győrben

A buszmegállóban állta el a menetrend szerint közlekedő járat útját, és szerinte ezzel nem volt gond, sőt annyira ragaszkodott igazához, hogy még a buszsofőrnek is magyarázott.

F1: Alonso könyvet ír, nem pokémonozik

Fernando Alonso elárult magáról néhány érdekességet, valamint a Forma-1-es álompárosát is megnevezte.

Esernyővel támadt a buszvezetőre, ez lett az eredmény

Többször összeszólalkozott egy utas a busz sofőrrel, majd esernyővel támadt rá, ezért tarolt le több autót aztán egy másik busz állította meg.

Halkan suhan a Hyundai új furgonja

Hannoverben üzemanyagcellás furgonról rántották le a leplet a dél-koreaiak. A null-emissziós jármű a Hyundai ix35-ös hajtásláncát kapta meg.

Új amerikai szabadidőjármű jöhet Európába

Turbómotorokkal, köztük gázolajevő erőforrásokkal kínálja új kompakt SUV-ját a Chevrolet. Vajon Európának készült a dízel Equinox?

Csinosabb, okosabb lett a Kia egyterűje

Átdolgozta a Carens kompakt buszlimuzint a Kia. Lényegi változások helyett a körítésre gyúrtak rá.