Itt a lopott autók toplistája

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.05. 09.55

Tavaly Volkswagent loptak legnagyobb számban a magyar tolvajok, míg 2011-ben a Suzuki volt a kedvencük. Táblázatok!

Másfél hónapnyi indoklás nélküli titkolózás, és sokszori levélváltás után az ORFK nyilvánosságra hozta a lopott autómárkák top 10-es listáját. Az alábbi táblázatban a 2012-es adatok szerepelnek.

Ez pedig a tavalyelőtti lista, akkor még elsősorban a Suzukikra vadásztak a bűnözők.

Korábban közöltük, hogy az évtizedes kedvező trend két éve megfordult, és 2011 óta ismét emelkedik az autólopások száma.

Az ORFK-val folytatott másfél hónapos levélváltás azzal a kérésünkkel kezdődött, hogy a lopott autók típusok szerinti toplistáját kértük. Mivel ezt nem adták ki, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordultunk.

Péterfalvi Attila elnök hivatalos állásfoglalásában ezt írta a Vezess.hu-nak küldött válaszában: “Véleményem szerint az a statisztikai adat, hogy a 2011-es valamint a 2012-es esztendőben milyen márkájú és milyen típusú autóból mennyit loptak a tolvajok, nem eshet megismerését tekintve az említett korlátozások alá, azaz nyilvános közérdekű adatnak minősül, amelyre vonatkozóan Önt az ORFK az Infotv. 28-30. §-aiban meghatározott rend szerint köteles tájékoztatni.”

Ezt továbbítottuk az ORFK-nak, ennek hatására küldte most szét a sajtó egy részének a rendőrség a márkák szerinti listákat.

Csakhogy a márka-lista a teljes információ morzsája csupán az autótulajdonos számára azzal kapcsolatban, hogy akkor most lopják-e az ő kocsiját, vagy sem. Nem kell sokat ragozni, hogy pl. Mercedesből van A-osztály, meg S-osztály, plusz kisebb-nagyobb buszok, teherautók és kamionok stb. Az egyiket lehet, hogy előszeretettel lopják, míg a másikat lehet, hogy egyáltalán nem, az ORFK statisztikája “gépjárművekről” beszél. Ebbe sok minden belefér.

A pontos információk egyelőre nem ismertek, az ORFK ugyanis továbbra is titkolja a típusok szerinti toplistákat. Amennyiben továbbra sem közlik ezeket a nyilvános közérdekű adatokat, a Vezess.hu további lépéseket tesz az ügyben.

Interjú egy börtönben ülő orgazdával a lopott autók legalizálásáról!

Interjú két börtönben ülő autótolvajjal a trükkökről!

Kommentek

  • W. A. Lacky

    Nem volna jobb, ha az ORFK statisztikai adatok gyártása és küldözgetése helyett inkább a cselekmények felderítésével, a bűnözők elfogásával, ügyészségre történő átadásával, és ad’ abszurdum bűnmegelőzéssel foglalkozna? Egyszer végre kijelenthetné: – Az elmúlt évben nem történt gépjármű lopás Magyarországon.

  • Mahler

    Nos, jól ” megijedtek” a rendőrök és adtak nekünk valamit, de nagyjából azért erre számítottunk. Nem sokat változtt az elmúlt két esztendő, maximum szomorúan tapasztaltuk,hogy szemtelenebbek lettek a tolvajok. Sajnos csodálkozni nem kell ezen:1./ Nagy számban forgalomban lévő autók, tehát az alkatrész utánpótlás is sokkal nagyobb, de nincs rá pénzünk, ezért az “olcsóbbat” fogadjuk el. 2./ Bizonyos csoportok “növekedése” is magyarázza a magasabb elkövetési magatartást. 3./ Megváltozott a szomszédos országokkal való kapcsolatunk, geopolitikai és politikai-gazdasági értelemben is,ez sem nekünk, illetve autóinknak kedvezett. 4./ A belső vásárló erő összeesett, ezért minden ft-ot megnéz, hova rakja, nyilván “odakap” a lopott de jó cuccra.
    Péterfelvai Attillát tisztelem, de érvelése alapján megkérdezhetném a rendőröket- ha már róluk beszélgetünk, hogy milyen pisztolyt viselnek, milyen cal. lőszerrel, hány töltény fér a t.tartóba és sorolhatnám azzal aindokkal, hogy jogom van megtudni, mennyire tudnak hatékonyan megvédeni a rendőrök, ha támadás ér. Ez is közérdekű adat-nekem biztosan.

  • W. A. Lacky

    Kedves Mahler! Nem akarok önnel vitába szállni, de ez az adat az ön számára sem mond semmit, ugyanis önt az utcán a kutya sem védi meg. A rendőr – esetleg – megvédhetné, ha az utcán lenne, de én az utóbbi 20 évben egyetlen járőrrel sem találkoztam, amely az utcán sétálók biztonságát lett volna hívatott biztosítani.

  • subtotal

    Ha össze vetnétek a lopások számát a forgalomban lévő autók számával, már előrébb lennénk egy kicsit az ORFK nélkül is.
    Lehet nagyon más sorrend jönne ki :)

  • subtotal

    Egyébként a 2012-es adatban a Skoda 371-es értéke nem elírás véletlenül? Vagy csak unortodox matematika?

  • Mahler

    Üdvözlet W.A,Lacky!
    Nekem valóban nem, mert ezeknél sokkal pontosabban ismerem és azok sem sokkal beszédesebbek! Azért sem értettem ezt a nagy erőlködést! Azt viszont tuddni kell, hogy a rendőrség több tekintetben is változásokon esett át- ami a MI védelmünket érinti. Nincs gyalogos járőr-csak igen kivételes etben: szinte csak gépkocsival jönnek-mennek a rendőrök, mert a gyorsaság a fontos-szerintük! / van benne valami /
    Mottó:oda kell menni gyorsan, ahol baj van, tehát ez csak autóval lehetséges! Azok a régi szép napok, amikor utcán sétáló rendőrpárosokat tetszett látni- már elmúltak, mert megváltozott az ország belső védelmi rendszere is. Már nem kell vigyázni a postákra, bankokra. stb. mert ezt más szerveződések védik. Abban igaza van,hogy érdekes módon hiányoznak az embereknek az utcát vigyázó rendőrök, mert olyan érzetük van, hogy kiszolgáltatottak- és ebben is sok igazság van.Nagyon elmentünk a lopási témától-bocsánat.

  • menőmanó

    Lehet, hogy tévedek, de én régebbről is hasonlóan informatív listára emlékszem.
    Nem voltak típus szerint felsorolva a gépjárművek csak gyártó szerint.
    Minden esetre azt örömmel látom, hogy a tolvajok is követik a trendet:
    VW a király!!! :D

  • montsenior 10

    Nem kifogás és nem mentség.Amig a hivatalos márkaszervizek magas áron dolgoznak addig sajnos ez a “”biznisz””igencsak életképes.Mit lehet tenni, ne csak a hivatalos /biztonsági szervekre hagyatkozva/ várjuk el ennek csökkenését ,amennyiben nem fogunk össze ezzel csak táptalajt adunk a további elkövetőknek.

  • Steveh

    montsenior:
    Nem a márkaszervizek ára magas hanem a mi fizetésünk kevés. Alkatrész kerül a gyárnak 1 Ftba neked meg 2 Ft-ba. De abban az 1 Ft különbségben nem csak a haszon van benne.
    Ha meg esetleg rossz minőségű utángyártott alkatrészt veszünk majd újra elromlik az autó akkor ugye persze szar a kocsi. El lehet tüntetni az összes márkaszervizt MO-ról és lehet járni csak sufni szervizbe. Sokszor a márkaszervizben olcsóbban megcsinálják a kocsim mint egy sufniban. Oda meg ha bajom van vissza mehetek és még elnézést is kérnek. Felejtsük már el azt a hülyeséget ,hogy drága a márkaszerviz…..

  • hawk

    Steveh! Milyen nyilas duma ez már, hogy nem a márkaszervíz drága, hanem a mi fizetésünk kevés? Te talán tojod a pénzt annyi van neked? Ezek alapján egy Aston Martin sem drága. Nekem és sok ismerősömnek az a tapasztalata, hogy a márkaszervíz 10-20%-kal drágábban csinálja meg ugyan azt a munkát ugyan azzal az eredeti(!) alkatrésszel mint egy normál szervíz. Szóval szerintem meg Te felejtsd el azt a hülyeséget, hogy nem drága márkaszervíz. És az én szerelőm tapasztalata szerint a drágább gyári alkatrész nem tartósabb az utángyártottnál. Sufni szervízbe meg ne vidd az autódat, mert az tényleg drága. Vidd inkább egy megbízható normál szervízbe!

  • antyg

    Steveh:
    Ne haragudj, de egyáltalán Te tudod, hogy miről beszélsz, Sehol máshol nincsenek ilyen drágák a márkaszervizek, mint nálunk. Érdekes módon pl, az én kocsimnál, ami még 2008-ban szervíz volt 25500 Ft, addig az 2010 első felében “hirtelen felugrott” 45000-re, akkor ez mi ha nem lopás, és úgy, hogy az alkatrész árak (Olaj, szűrők stb.) árai nem mentek fel. Te csak fizesd ki nyugodtan a hivatalos márkaszervíz árakat. A párom volt Peugeot-jában a Márkaszervíz 65000-ért cserélte le a komplett zárat (indítókulcsal együtt,), míg máshol, GYÁRI alkatrészekkel ugyan ezt kb. 25-30 körül megtették volna. Akkor most miről beszélünk? Az a gond, hogy átverik folyamatosan a népet, annak. Egy kollegám is mesélte, hogy a kocsiban a szervízként ki akarta cseréltetni az olajat meg a szűrőket… és kapott egy olyan számlát, hogy leesett az ára, mondván, hogy a víztartájt is feltöltötték, meg miegymást is megnéztek rajta… kérdezte is, hogy mondtam én, hogy a többit nézd meg? Senki sem mondta a szerelőnek, hogy mást csináljon rajta, csak lehúzás miatt megtette… biztos nem volt munkája, bár azon nem csodálkozom. És tévedésbe vagy, A Hivatalos márkaszervizeken kívüli szervizek is szerződött szervizek, ezeket úgy hívják, hogy független szervizek, bármilyen márkához beszereznek cuccokat, gyári cuccokat! Gondolom ez új neked… és olcsóbban is dolgoznak. nekem amikor a kocsiban elszakadt a váltó bovden a márkaszerviz 130-ért csinálta volna meg, ezt egy 2 órűs művelettel együtt, otthon elvégeztem (gyári alkatrésszel) 30-ból, mégiscsak zsebbe maradt egy 100-as.

  • toce

    Egyszer jó lenne már azt az adatot a forgalomban lévő autók darabszámára vetíteni! Hogy egyáltalán legyen értelme a listának…

  • Steveh

    Te hawk , kicsit elkanyarodtál a témától . A következtetéseid meg maximum a piacon állná meg a helyét. Persze tojom pont annyit mint aki azon a 10-20%-on is spórol. Létezik rendes márkaszerviz , rendes áron mert akármilyen furcsa ők is azért küzdenek ,hogy az ilyen szarfaszúakat vissza csábítsák . Lehet ,hogy nektek csak rossz tapasztalataitok vannak de ha nem teszik nektek nekem pont az ellenkező a tapasztalatom. antyg most hallok először ezekről a szerződött szervizekről. Világosíts már fel ,hogy mi ez. Mondjuk írhatnád 3szor ilyen hosszan mert azt legalább nem olvasom el. Váltó bovden csere ? 130ért? Téged átakartak a “bani” a palánkon de legalább te nem kajáltad meg. Az ilyen próbálkozást megkapod a szerződött nem márka szervizeknél is. Ha meg valamit bele raknak az autómba kérés nélkül akkor köszönöm szépen az ajándékot. Marha debil ismerőseid vannak.

  • Kempelen10.

    Lacky koma recece, te még hiszel a mesékben?

  • Mahler

    Kérem,elmerültünk egy kicsit magunkba, de azért szeretném hallani egy illetékes rendőri vezető véleményét gk.lopások ügyében,mert azért ne feledjük,ők azért kapják a havi bérüket, hogy ezek a számok nagyon-nagyon picik legyenek! Vajon mostanság milyen az operatív munka hatékonysága?- milyen a “terület” lefedettsége op. titk. emberekkel, mikor várható, hogy a bűnügyi felderítés felügyeli legalább annyira a gk. lopásokat, hogy ne kelljen rettegnünk? A gépkocsikat nem a zárak, biztonsági kódok, garázsok védik meg, hanem a rendőrség eredményes operatív munkája! Bizony, sajnos ez még sokáig így lesz!!

  • zoldfulu2000

    antyg: nem lehet hogy a 2008as kisszervíz volt, a 2010es meg nagyszervíz? Nálam a 20/40ezres alap a 60/120 pedig drágább

  • zoldfulu2000

    toca: az origo nem hivatalosan megcisnálta:
    1. BMW 320 – 55 888 – 0,573%
    2. Mercedes 341 – 59 792 – 0,570%
    3. Volkswagen 1051 – 269 862 – 0,389%
    4. Toyota 388 – 125 503 – 0,309%
    5. Peugeot 354 – 120 945 – 0,293%
    6. Renault 515 – 194 377 – 0,265%
    7. Ford 567 – 231 064 – 0,245%
    8. Suzuki 891 – 401 091 – 0,222%
    9. Opel 839 – 431 230 – 0,195%
    10. Skoda 311 – 162 599 – 0,191%

  • hawk

    Steveh: a témától nem én kanyarodtam el, Te kezdted a márkaszervízeket isteníteni, én csak reagáltam rá. Nem hiszem, hogy sz@rf@szú lennék azért, mert nem vagyok hajlandó kifizetni 10-20%-kal többet ugyan azért a munkáért. Ha Te igen, lelked rajta. A “mi fizetésünk kevés” duma akkor sem jogos szerintem. Lehet, hogy nem mindegyik márkaszervíz drágább. Én eddig csak ilyennel találkoztam.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.