Képes jobb KRESZ-t írni a nép?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.04.02. 06.00

Kormányzati trükk, vagy tényleg beleteszik a KRESZ-be, amit szeretnénk? Hetek óta várja az ötleteket önöktől a kabinet.

“A Nemzeti Ügyek Kormánya kiemelt figyelmet fordít a magyar emberek véleményére, javaslataira. A mindennapi életet segítő javaslatok begyűjtésére, felhasználására, az Önök véleményének megismerésére egy önálló honlap jött létre” – a magasztos beharangozó így indokolja a szerintem.kormany.hu elindítását, ahol “az emberek észrevételeit várják a KRESZ hétköznapokat megnehezítő szabályaival kapcsolatban”.

A jobb-rosszabb javaslatok aztán a kormányzati ígéret szerint folyamatosan vándorolnak a KRESZ-t amúgy évek óta foltozgató minisztériumi szakemberek asztalára, akik némi szortírozást követően visszaküldik az oldal szerkesztőinek a tippek egy részét, ezekről aztán szavazhat a nép. Így születik a mostaninál pengébb KRESZ, Magyarország, 2013.

Rossz a KRESZ? És ha igen, miért?

Több kérdést is felvet a kormány akciója, kezdjük mindjárt azokkal, hogy lehet-e így jobb minőségűvé tenni közlekedésünk szabályrendszerét, és egyáltalán: mi a baj vele?

Időnként felmerül, hogy bizonyos autópálya-szakaszokon növelni kellene a megengedett sebességet. Meglátjuk, hogy mit kezd a kormány a hasonló javaslatokkal

“A mostani KRESZ-ben minden benne van, de egyértelműen rövidíteni kellene, nem újabb dolgokat beleírni, egyszerűbbé és egyértelműbbé kellene tenni, nem még jobban túlszabályozni” – magyarázza a Vezess.hu-nak Mészáros Ferenc, aki számos alkalommal tagja volt a KRESZ-módosításokat előkészítő szakmai stáboknak.

A Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági szakértője a pofozgatás helyett egy teljesen új, a jelenleginél sokkal rövidebb és könnyebben értelmezhető KRESZ-t íratna. Példája szerint a toldozgatás sehová nem vezet. “Kézben tartott telefonon nem lehet ugye beszélni vezetés közben, de sonkás szendvicset enni igen. Erre nem az a megoldás, hogy rögzítjük, tilos a sonkás szendvics, mert attól még sajtosat lehet enni, hanem egyértelműen, és tömören megfogalmazva megtiltani a vezetést zavaró tevékenységek összességét.”

Mit akar a nép?

Több száz felhasználó regisztrált eddig, akik 300 feletti javaslatot küldtek két hét alatt – tudtuk meg a Miniszterelnökségtől. Arra a kérdésünkre ugyanakkor nem válaszoltak, hogy meddig tart az ötletbörze, és mikor építik be a tippeket a KRESZ-be.

A legtöbb ötlet a kerékpárosokra vonatkozó szabályokat módosítaná. Nem tudni, hogy lazítást vagy szigorítást akarnak

A beérkezett javaslatok többségét relevánsnak tartják a kormányzati oldal szerkesztői, és a saját felhívásukra tökéletesen rímelve azt mondták a Vezess.hu érdeklődésére, hogy “a hétköznapokban bosszúságot okozó” passzusok megváltoztatására vonatkoznak.

Legnagyobbrészt a kerékpáros közlekedés szabályait vették célba a tippküldők, emellett a KRESZ szabálysértési tételeit, és a parkolás szabályozását.

Kommunikációs trükk az egész?

“Ez egy szelepkiengedés, hadd mondják csak az emberek, amit akarnak” – állítja Holló Péter, a Közlekedéstudományi Intézet tagozatvezető-helyettese. Szerinte teljesen érthető, hogy a KRESZ-t sokan enyhítenék, hiszen korlátoz: lassan menj, ne igyál, kapcsold be az övet, ne itt parkolj stb.

“Valójában veszélyes játék lenne bevenni az ilyen-olyan ötleteket, hiszen egyesek anélkül módosítanának, hogy alaposan végiggondolnák a következményeket.” A KTI szakértője úgy véli, a jogszabály-változtatás előtt ezúttal is megkapják a javaslatokat, amikbe “nagyon keményen bele is írjuk a magunkét”.

Megkérdeztük az illetékeseket, nem arról van-e itten szó, hogy már eleve eldöntött módosításokat akar majd úgy feltüntetni a kormány, hogy a nép kérésének engedve rakta be azokat a KRESZ-be?

Erre nem reagált a Miniszterelnökség, viszont közölte:  “A rendszer lényege, hogy összekösse a szakembereket és az állampolgárokat, segítsen becsatornázni azok elképzeléseit, így segítve a minisztérium munkáját a magyar emberek kreatív ötleteivel, megvalósítható javaslataival.”

Segítse ön is a KRESZ jobbá tételét, küldje el javaslatait a szerintem.kormany.hu oldalra!

Kommentek

  • Liverpool87

    Főútvonalon szerintem simán lehetne 100-as tempó mert annyi még simán belefér a 90 egy kicsit lassú szerintem!

  • zoliiiii

    Kifog derülni azon nyomban, hogy tényleg egy civil javaslata az, vagy egy szakértőé, amint közlik már a végleges módosítást. Ha nagyobb kárt tesz mint hasznot, akkor szakértő műve, ha csak sebességnövekedés, és enyhítés, akkor talán egy civilé. Talán.

  • zoldfulu2000

    Én nem annyira a határ felemelését látom értelmesnek mint a rugalamsabb kezelést. Ehhez még jogszabály sem kellene.
    Páláyn nem sok helyen
    Nem tudom mekkora invesztíció, de hiányolom a lámpák “finomhangolását”, azaz pl több “elsőbbségadós” zöldet (ez nálunk rendszerint “telizöld”), emellett egyes nagy kereszteződéseket sokkan nagyobb áteresztésre tudnának konfigurálni, pl dupla felhajtóval, megfelelő “pufferrel” a belgáknál van egy csomó ilyen kreszteződés, klátszik rajtuk hogy valaki leült és átgondolta mielőtt kialakították. Vagy figyelték hogy működik…

  • tasi69

    Ez csak egy akkora parasztvakítás,mint ha azt kérdezte volna a dicső kormányunk hogy milyen adókat szeretnénk még fizetni,vagy melyiket töröljék el.

  • TéGé2

    Ötletgyűjtésre talán jó, de következtetéseket csak abban az esetben érdemes levonni a szavazások eredményéből, ha olyan portálokon is hirdetik a szavazás lehetőségét, ahol szélesebb (nem autós) rétegben elérhetőek az emberek. Ellenkező esetben csak az erősen szubjektív járművezetők, vállalkozók körében terjed el, így csak az ő véleményüket fogja tükrözni, holott a téma érinti a gyalogosokat, jogosítvánnyal nem rendelkezőket is, ill. akik nem érdeklődnek az autózás iránt, hanem csak használják azt, akár szükségből is.

  • Guevara

    Imádom az ilyen lózungokat hogy “új KRESZ kéne már, nem csak a régit toldozni-foltozni”. Mitől lehet új a KRESZ? Minden szabályt az ellenkezőjére fordítunk? Újradefiniáljuk a gépjárműkategóriákat? A jobbkéz-szabályból lesz balkéz-szabály? Vagy mi?

  • FelixRaven

    Valószínűleg ez csak leeresztő szelep lesz, már három hete, vagy még több ideje létezik az oldal, mégsem lehet egy javaslatra sem szavazni…

  • Leslie54

    Közeleg a választás, valamivel hülyíteni kell a népet! Nem fognak itt senki véleményére sem adni! Ez csak mézes madzag.

  • Macan

    Eddig is idióták hozták a törvényeket ezek után is….
    Állítólag a bilincset azért teszik mert az autó akadályozza a forgalmat. Ha ráteszik akkor már nem ???
    Sőt akkor még tovább akadályozza mit-ha a tulaj időközben elmenne az autóval !! Vagy tévedek???
    Ha már annyira kadályozza akkor vigyék el.
    Máskülönben az alkotmány is garantálja a magántulajdont..akor ez mi? Nem a tulajdon korlátozása !!! Magyar demokrácia !!??

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.