Képes jobb KRESZ-t írni a nép?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.04.02. 06.00

Kormányzati trükk, vagy tényleg beleteszik a KRESZ-be, amit szeretnénk? Hetek óta várja az ötleteket önöktől a kabinet.

“A Nemzeti Ügyek Kormánya kiemelt figyelmet fordít a magyar emberek véleményére, javaslataira. A mindennapi életet segítő javaslatok begyűjtésére, felhasználására, az Önök véleményének megismerésére egy önálló honlap jött létre” – a magasztos beharangozó így indokolja a szerintem.kormany.hu elindítását, ahol “az emberek észrevételeit várják a KRESZ hétköznapokat megnehezítő szabályaival kapcsolatban”.

A jobb-rosszabb javaslatok aztán a kormányzati ígéret szerint folyamatosan vándorolnak a KRESZ-t amúgy évek óta foltozgató minisztériumi szakemberek asztalára, akik némi szortírozást követően visszaküldik az oldal szerkesztőinek a tippek egy részét, ezekről aztán szavazhat a nép. Így születik a mostaninál pengébb KRESZ, Magyarország, 2013.

Rossz a KRESZ? És ha igen, miért?

Több kérdést is felvet a kormány akciója, kezdjük mindjárt azokkal, hogy lehet-e így jobb minőségűvé tenni közlekedésünk szabályrendszerét, és egyáltalán: mi a baj vele?

Időnként felmerül, hogy bizonyos autópálya-szakaszokon növelni kellene a megengedett sebességet. Meglátjuk, hogy mit kezd a kormány a hasonló javaslatokkal

“A mostani KRESZ-ben minden benne van, de egyértelműen rövidíteni kellene, nem újabb dolgokat beleírni, egyszerűbbé és egyértelműbbé kellene tenni, nem még jobban túlszabályozni” – magyarázza a Vezess.hu-nak Mészáros Ferenc, aki számos alkalommal tagja volt a KRESZ-módosításokat előkészítő szakmai stáboknak.

A Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági szakértője a pofozgatás helyett egy teljesen új, a jelenleginél sokkal rövidebb és könnyebben értelmezhető KRESZ-t íratna. Példája szerint a toldozgatás sehová nem vezet. “Kézben tartott telefonon nem lehet ugye beszélni vezetés közben, de sonkás szendvicset enni igen. Erre nem az a megoldás, hogy rögzítjük, tilos a sonkás szendvics, mert attól még sajtosat lehet enni, hanem egyértelműen, és tömören megfogalmazva megtiltani a vezetést zavaró tevékenységek összességét.”

Mit akar a nép?

Több száz felhasználó regisztrált eddig, akik 300 feletti javaslatot küldtek két hét alatt – tudtuk meg a Miniszterelnökségtől. Arra a kérdésünkre ugyanakkor nem válaszoltak, hogy meddig tart az ötletbörze, és mikor építik be a tippeket a KRESZ-be.

A legtöbb ötlet a kerékpárosokra vonatkozó szabályokat módosítaná. Nem tudni, hogy lazítást vagy szigorítást akarnak

A beérkezett javaslatok többségét relevánsnak tartják a kormányzati oldal szerkesztői, és a saját felhívásukra tökéletesen rímelve azt mondták a Vezess.hu érdeklődésére, hogy “a hétköznapokban bosszúságot okozó” passzusok megváltoztatására vonatkoznak.

Legnagyobbrészt a kerékpáros közlekedés szabályait vették célba a tippküldők, emellett a KRESZ szabálysértési tételeit, és a parkolás szabályozását.

Kommunikációs trükk az egész?

“Ez egy szelepkiengedés, hadd mondják csak az emberek, amit akarnak” – állítja Holló Péter, a Közlekedéstudományi Intézet tagozatvezető-helyettese. Szerinte teljesen érthető, hogy a KRESZ-t sokan enyhítenék, hiszen korlátoz: lassan menj, ne igyál, kapcsold be az övet, ne itt parkolj stb.

“Valójában veszélyes játék lenne bevenni az ilyen-olyan ötleteket, hiszen egyesek anélkül módosítanának, hogy alaposan végiggondolnák a következményeket.” A KTI szakértője úgy véli, a jogszabály-változtatás előtt ezúttal is megkapják a javaslatokat, amikbe “nagyon keményen bele is írjuk a magunkét”.

Megkérdeztük az illetékeseket, nem arról van-e itten szó, hogy már eleve eldöntött módosításokat akar majd úgy feltüntetni a kormány, hogy a nép kérésének engedve rakta be azokat a KRESZ-be?

Erre nem reagált a Miniszterelnökség, viszont közölte:  “A rendszer lényege, hogy összekösse a szakembereket és az állampolgárokat, segítsen becsatornázni azok elképzeléseit, így segítve a minisztérium munkáját a magyar emberek kreatív ötleteivel, megvalósítható javaslataival.”

Segítse ön is a KRESZ jobbá tételét, küldje el javaslatait a szerintem.kormany.hu oldalra!

Kommentek

  • Liverpool87

    Főútvonalon szerintem simán lehetne 100-as tempó mert annyi még simán belefér a 90 egy kicsit lassú szerintem!

  • zoliiiii

    Kifog derülni azon nyomban, hogy tényleg egy civil javaslata az, vagy egy szakértőé, amint közlik már a végleges módosítást. Ha nagyobb kárt tesz mint hasznot, akkor szakértő műve, ha csak sebességnövekedés, és enyhítés, akkor talán egy civilé. Talán.

  • zoldfulu2000

    Én nem annyira a határ felemelését látom értelmesnek mint a rugalamsabb kezelést. Ehhez még jogszabály sem kellene.
    Páláyn nem sok helyen
    Nem tudom mekkora invesztíció, de hiányolom a lámpák “finomhangolását”, azaz pl több “elsőbbségadós” zöldet (ez nálunk rendszerint “telizöld”), emellett egyes nagy kereszteződéseket sokkan nagyobb áteresztésre tudnának konfigurálni, pl dupla felhajtóval, megfelelő “pufferrel” a belgáknál van egy csomó ilyen kreszteződés, klátszik rajtuk hogy valaki leült és átgondolta mielőtt kialakították. Vagy figyelték hogy működik…

  • tasi69

    Ez csak egy akkora parasztvakítás,mint ha azt kérdezte volna a dicső kormányunk hogy milyen adókat szeretnénk még fizetni,vagy melyiket töröljék el.

  • TéGé2

    Ötletgyűjtésre talán jó, de következtetéseket csak abban az esetben érdemes levonni a szavazások eredményéből, ha olyan portálokon is hirdetik a szavazás lehetőségét, ahol szélesebb (nem autós) rétegben elérhetőek az emberek. Ellenkező esetben csak az erősen szubjektív járművezetők, vállalkozók körében terjed el, így csak az ő véleményüket fogja tükrözni, holott a téma érinti a gyalogosokat, jogosítvánnyal nem rendelkezőket is, ill. akik nem érdeklődnek az autózás iránt, hanem csak használják azt, akár szükségből is.

  • Guevara

    Imádom az ilyen lózungokat hogy “új KRESZ kéne már, nem csak a régit toldozni-foltozni”. Mitől lehet új a KRESZ? Minden szabályt az ellenkezőjére fordítunk? Újradefiniáljuk a gépjárműkategóriákat? A jobbkéz-szabályból lesz balkéz-szabály? Vagy mi?

  • FelixRaven

    Valószínűleg ez csak leeresztő szelep lesz, már három hete, vagy még több ideje létezik az oldal, mégsem lehet egy javaslatra sem szavazni…

  • Leslie54

    Közeleg a választás, valamivel hülyíteni kell a népet! Nem fognak itt senki véleményére sem adni! Ez csak mézes madzag.

  • Macan

    Eddig is idióták hozták a törvényeket ezek után is….
    Állítólag a bilincset azért teszik mert az autó akadályozza a forgalmat. Ha ráteszik akkor már nem ???
    Sőt akkor még tovább akadályozza mit-ha a tulaj időközben elmenne az autóval !! Vagy tévedek???
    Ha már annyira kadályozza akkor vigyék el.
    Máskülönben az alkotmány is garantálja a magántulajdont..akor ez mi? Nem a tulajdon korlátozása !!! Magyar demokrácia !!??

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

Isuzu D-Max – Egy no bullshit-pickup

Ha te is s-sel ejted az Isuzut, érdemes elolvasnod ezt a cikket Japán legrégebbi autógyártójának legújabb pickupjáról. Az átdolgozott D-Max nem igényli a bullshitgenerátort.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.