Képes jobb KRESZ-t írni a nép?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.04.02. 06.00

Kormányzati trükk, vagy tényleg beleteszik a KRESZ-be, amit szeretnénk? Hetek óta várja az ötleteket önöktől a kabinet.

“A Nemzeti Ügyek Kormánya kiemelt figyelmet fordít a magyar emberek véleményére, javaslataira. A mindennapi életet segítő javaslatok begyűjtésére, felhasználására, az Önök véleményének megismerésére egy önálló honlap jött létre” – a magasztos beharangozó így indokolja a szerintem.kormany.hu elindítását, ahol “az emberek észrevételeit várják a KRESZ hétköznapokat megnehezítő szabályaival kapcsolatban”.

A jobb-rosszabb javaslatok aztán a kormányzati ígéret szerint folyamatosan vándorolnak a KRESZ-t amúgy évek óta foltozgató minisztériumi szakemberek asztalára, akik némi szortírozást követően visszaküldik az oldal szerkesztőinek a tippek egy részét, ezekről aztán szavazhat a nép. Így születik a mostaninál pengébb KRESZ, Magyarország, 2013.

Rossz a KRESZ? És ha igen, miért?

Több kérdést is felvet a kormány akciója, kezdjük mindjárt azokkal, hogy lehet-e így jobb minőségűvé tenni közlekedésünk szabályrendszerét, és egyáltalán: mi a baj vele?

Időnként felmerül, hogy bizonyos autópálya-szakaszokon növelni kellene a megengedett sebességet. Meglátjuk, hogy mit kezd a kormány a hasonló javaslatokkal

“A mostani KRESZ-ben minden benne van, de egyértelműen rövidíteni kellene, nem újabb dolgokat beleírni, egyszerűbbé és egyértelműbbé kellene tenni, nem még jobban túlszabályozni” – magyarázza a Vezess.hu-nak Mészáros Ferenc, aki számos alkalommal tagja volt a KRESZ-módosításokat előkészítő szakmai stáboknak.

A Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági szakértője a pofozgatás helyett egy teljesen új, a jelenleginél sokkal rövidebb és könnyebben értelmezhető KRESZ-t íratna. Példája szerint a toldozgatás sehová nem vezet. “Kézben tartott telefonon nem lehet ugye beszélni vezetés közben, de sonkás szendvicset enni igen. Erre nem az a megoldás, hogy rögzítjük, tilos a sonkás szendvics, mert attól még sajtosat lehet enni, hanem egyértelműen, és tömören megfogalmazva megtiltani a vezetést zavaró tevékenységek összességét.”

Mit akar a nép?

Több száz felhasználó regisztrált eddig, akik 300 feletti javaslatot küldtek két hét alatt – tudtuk meg a Miniszterelnökségtől. Arra a kérdésünkre ugyanakkor nem válaszoltak, hogy meddig tart az ötletbörze, és mikor építik be a tippeket a KRESZ-be.

A legtöbb ötlet a kerékpárosokra vonatkozó szabályokat módosítaná. Nem tudni, hogy lazítást vagy szigorítást akarnak

A beérkezett javaslatok többségét relevánsnak tartják a kormányzati oldal szerkesztői, és a saját felhívásukra tökéletesen rímelve azt mondták a Vezess.hu érdeklődésére, hogy “a hétköznapokban bosszúságot okozó” passzusok megváltoztatására vonatkoznak.

Legnagyobbrészt a kerékpáros közlekedés szabályait vették célba a tippküldők, emellett a KRESZ szabálysértési tételeit, és a parkolás szabályozását.

Kommunikációs trükk az egész?

“Ez egy szelepkiengedés, hadd mondják csak az emberek, amit akarnak” – állítja Holló Péter, a Közlekedéstudományi Intézet tagozatvezető-helyettese. Szerinte teljesen érthető, hogy a KRESZ-t sokan enyhítenék, hiszen korlátoz: lassan menj, ne igyál, kapcsold be az övet, ne itt parkolj stb.

“Valójában veszélyes játék lenne bevenni az ilyen-olyan ötleteket, hiszen egyesek anélkül módosítanának, hogy alaposan végiggondolnák a következményeket.” A KTI szakértője úgy véli, a jogszabály-változtatás előtt ezúttal is megkapják a javaslatokat, amikbe “nagyon keményen bele is írjuk a magunkét”.

Megkérdeztük az illetékeseket, nem arról van-e itten szó, hogy már eleve eldöntött módosításokat akar majd úgy feltüntetni a kormány, hogy a nép kérésének engedve rakta be azokat a KRESZ-be?

Erre nem reagált a Miniszterelnökség, viszont közölte:  “A rendszer lényege, hogy összekösse a szakembereket és az állampolgárokat, segítsen becsatornázni azok elképzeléseit, így segítve a minisztérium munkáját a magyar emberek kreatív ötleteivel, megvalósítható javaslataival.”

Segítse ön is a KRESZ jobbá tételét, küldje el javaslatait a szerintem.kormany.hu oldalra!

Kommentek

  • Liverpool87

    Főútvonalon szerintem simán lehetne 100-as tempó mert annyi még simán belefér a 90 egy kicsit lassú szerintem!

  • zoliiiii

    Kifog derülni azon nyomban, hogy tényleg egy civil javaslata az, vagy egy szakértőé, amint közlik már a végleges módosítást. Ha nagyobb kárt tesz mint hasznot, akkor szakértő műve, ha csak sebességnövekedés, és enyhítés, akkor talán egy civilé. Talán.

  • zoldfulu2000

    Én nem annyira a határ felemelését látom értelmesnek mint a rugalamsabb kezelést. Ehhez még jogszabály sem kellene.
    Páláyn nem sok helyen
    Nem tudom mekkora invesztíció, de hiányolom a lámpák “finomhangolását”, azaz pl több “elsőbbségadós” zöldet (ez nálunk rendszerint “telizöld”), emellett egyes nagy kereszteződéseket sokkan nagyobb áteresztésre tudnának konfigurálni, pl dupla felhajtóval, megfelelő “pufferrel” a belgáknál van egy csomó ilyen kreszteződés, klátszik rajtuk hogy valaki leült és átgondolta mielőtt kialakították. Vagy figyelték hogy működik…

  • tasi69

    Ez csak egy akkora parasztvakítás,mint ha azt kérdezte volna a dicső kormányunk hogy milyen adókat szeretnénk még fizetni,vagy melyiket töröljék el.

  • TéGé2

    Ötletgyűjtésre talán jó, de következtetéseket csak abban az esetben érdemes levonni a szavazások eredményéből, ha olyan portálokon is hirdetik a szavazás lehetőségét, ahol szélesebb (nem autós) rétegben elérhetőek az emberek. Ellenkező esetben csak az erősen szubjektív járművezetők, vállalkozók körében terjed el, így csak az ő véleményüket fogja tükrözni, holott a téma érinti a gyalogosokat, jogosítvánnyal nem rendelkezőket is, ill. akik nem érdeklődnek az autózás iránt, hanem csak használják azt, akár szükségből is.

  • Guevara

    Imádom az ilyen lózungokat hogy “új KRESZ kéne már, nem csak a régit toldozni-foltozni”. Mitől lehet új a KRESZ? Minden szabályt az ellenkezőjére fordítunk? Újradefiniáljuk a gépjárműkategóriákat? A jobbkéz-szabályból lesz balkéz-szabály? Vagy mi?

  • FelixRaven

    Valószínűleg ez csak leeresztő szelep lesz, már három hete, vagy még több ideje létezik az oldal, mégsem lehet egy javaslatra sem szavazni…

  • Leslie54

    Közeleg a választás, valamivel hülyíteni kell a népet! Nem fognak itt senki véleményére sem adni! Ez csak mézes madzag.

  • Macan

    Eddig is idióták hozták a törvényeket ezek után is….
    Állítólag a bilincset azért teszik mert az autó akadályozza a forgalmat. Ha ráteszik akkor már nem ???
    Sőt akkor még tovább akadályozza mit-ha a tulaj időközben elmenne az autóval !! Vagy tévedek???
    Ha már annyira kadályozza akkor vigyék el.
    Máskülönben az alkotmány is garantálja a magántulajdont..akor ez mi? Nem a tulajdon korlátozása !!! Magyar demokrácia !!??

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.