Olcsóbb a Golf spanyol öltönyben?

Itthon is bemutatkozott a Seat Leon

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.03.30. 07.00

A Volkswagen nyújtotta alaphoz csak az érzelmekre hatva tudnak némi pluszt csempészni a spanyolok. Ezért kellett olyan formatervvel előállni, ami az első percben hódít, számok, táblázatok nélkül győzi meg a vevőt.

A Volkswagen fittyet hány a válságra, komoly profitot termel a német óriáscég. Mégis, mint minden családban itt is akad fekete bárány, esetünkben a Seat. A spanyol márka nem találja helyét az anyacég kebelén, csökkennek az eladások, mélyül a pénzügyi krízis, és ha nem történik robbanásszerű változás, könnyen lehet, hogy a Volkswagen betemeti a pénznyelőt.

Ezért most hatalmas teher nyomja a hazánkban is bemutatott friss Seat Leon vállát, a spanyol gúnyába bújtatott Golf klónnak mindenképp növekedést kell hoznia. És ezen a ponton jön a kérdés, amit hallva minden marketinges homlokán patakban indul el a sós verejték: miért inkább Leon, mint Golf?

Hasznos részletinformációk mellett ennek a kérdésnek a megválaszolásához is közelebb kerültünk a típus hazai bemutatóján. A Seat Leon kiemelt szerepét a helyszínválasztás is jól mutatja, az enjoyneering jelszóval díszített zászlókat a frissen nyílt Budapest Music Center előtt tépte a márciusi tél. 

A különös mottó jelentését Rácz Tamás már hosszasan boncolta a nemzetközi menetpróba alkalmával, aki szeretne elmerülni az élvezettervezettség filozófiájában, mindenképp rágja át magát az anyagon.

A BMC koncerttermében egészségesen rövid sajtótájékoztatón ismertük meg a részleteket. A nyakatekert szlogen tökéletes illik a Leonhoz, a Volkswagen nyújtotta alaphoz csak az érzelmekre hatva tudnak némi pluszt csempészni a spanyolok. Ezért kellett olyan formatervvel előállni, ami az első percben hódít, számok, táblázatok nélkül győzi meg a vevőt, miért érdemes lemondani a VW emblémáról. 

Némi Audi örökség érezhető a formán, de a Leon teljesítette a feladatot, ebben a gúnyában csábítóbb a Golf technika

Az IBL, IBX tanulmányokra emlékeztető Leon teljesítette a feladatot. Nem kapott harsány, megosztó külsőt, inkább az Audi által képviselt vonalat, hangulatot látjuk viszont, mediterrán formában. Tiszta, éles vonalak cikáznak a karosszérián, és ha nem is lett szívrabló szépség, azért a Golf mellet mindenképp jobban mutat. Arányai sokat változtak az elődhöz képest, a 4,24 méteres Seat öt centivel rövidebb az előző generációnál, tengelytávja mégis hat centiméterrel nőt.

A kategóriában először kizárólag LED fényszórókból áll a lámpatest

A kategóriában először kizárólag LED fényszórókból áll a lámpatest


A fényszórófétis a Seatot is utolérte, a dizájn központi elemei lettek a szigorú, határozott vonalakkal rajzolt lámpatestek. Ezek különlegessége, hogy a kategóriában egyedülállóan rendelhető izzószál nélküli, kizárólag LED fénydiódákból álló kivitel (Style felszereltségtől elérhető, FR esetén alapáras extra).

Ezzel tulajdonképpen a Leon összes újításáról lehullt a lepel, biztonsági, kényelmi felszereltséget tekintve hasonló a választék, mint a Golf esetén. Beülve a Leon elrendezése, kialakítása frissebb, tetszetősebb, mint a Golfé, kár hogy az anyaghasználat, és a minőség némileg elmarad, a fekete műanyag kilincs elég lohasztó látvány egy alapáron majdnem négymilliós autóban. A térkínálat szintén német örökség, hátul sincs ok panaszra, és a csomagokat egészen 380 literig pakolhatjuk.

Reference szinttől széria az 5 colos érintőképernyős rádió, Style felszereltséggel pedig elérhetővé válik a közelítés-érzékeny 5,8 colos kivitel, akár tíz hangszóróval kiegészítve.

A lámpatest hátul is szigorú vonalvezetését kapott

A lámpatest hátul is szigorú vonalvezetését kapott


A biztonságot tekintve szintén az Év Autója jelenti az alapot, fáradság-felismerés, sávtartó asszisztens, automata távolsági fényszórók könnyítik meg, és teszik biztonságosabbá az utazást, ha pedig gyűrődik a karosszéria, alaphangon 6+1 légzsák csökkenti a sérülések mértékét.

A választható vezetői profil sem jelent újdonságot, akárcsak a német testvérnél itt is Normal, Eco, Sport (a fék és gázpedál reakciója, kormányrásegítés mértéke változik), és egyéni módok közül választhat a vezető.

Motorpaletta? Szerintem már mindenki sejti. TDI és TSI motorok minden mennyiségben 86-180 lóerőt lefedve, váltóból pedig öt és hatsebességes kézi, illetve 6-7 sebességes DSG bonyolítja a választást, a futómű elöl minden esetben Mcpherson, hátul 150 lóerőig csatolt lengőkar, e felett multi-link.

Benzinmotorok

1.2 TSI 86/105 LE

1.4 TSI 122/140 LE

1.8 TFSI 180 LE

Emissziós besorolás

EURO5

EURO5

EURO5

Hengerszám

4

4

4

Lökettérfogat cm3

1197

1395

1798

Max. teljesítmény kW (LE) / 1/min

63 (86) / 5300
77 (105) / 5000

90 (122) / 5000
103 (140) / (4500-6000)

132 (180) / (4200-6000)

Max. nyomaték Nm / 1/min

160 / (1400-3500)
175 / (1400-4000)

200 / (1400-4000)
250 / (1500-3500)

250 / (1500-3900)

Végsebesség km/h

178
191

202
211

224

Gyorsulás 0-100 km/h s

11,9
10,1

9,3
8,2

7,5

Átlagfogyasztás l/100 km

5,2
5,2

5,2
5,2

5,7

Végül elérkeztünk a legfontosabb kérdéshez, a költségekhez. Olcsóbb a Golf spanyol öltönyben? Válaszolni nem egyszerű, mert ha a nyers számokat nézzük, igen. A Seat Leon Entry felszereltséggel jelenleg 3,9 millió forintért elérhető. Ennyi pénzért a felsorolt extrák közül viszont semmit sem kapunk, és motort sem nehéz választani, csak az 1.2 TSI jelent opciót 86 lóerővel.

A műszerfal elrendezése kevésbé unalmas mint a Golf esetén, de a felhasznált anyagok minősége lehetne jobb

A műszerfal elrendezése kevésbé unalmas mint a Golf esetén, de a felhasznált anyagok minősége lehetne jobb


A manuális klímát, és az alap médiarendszert bepipálva a Seat konfigurátorában máris 4.231.870 forint az ár, ami körülbelül hetvenezer forinttal drágább, mint a klímával, érintőképernyős, 8 hangszórós médiarendszerrel elérhető Golf (Start – 4.150.590 Ft).

Ha dízelt szeretnénk, a Reference szintre kell lépni a Seat esetén, ahol az 1.6-os TDI 90 lóerővel, ötfokozatú manuális váltóval már 5.7 millió forint. A szérialista ezen a szinten manuális klímával, rádióval, 60/40 arányban dönthető ülésekkel egészül ki.

Itt már van némi árkülönbség, a 105 lóerős legolcsóbb dízel Golf Trendline szinten 6.037.000 forint, de megfontolandó mértékben teletömve extrákkal.

SEAT Leon árak a bevezetési akció alatt
LEON 1.2 TSI 86 LE ENTRY 3 896 000 Ft
LEON 1.2 TSI 105 LE REFERENCE 4 345 000 Ft
LEON 1.2 SI 105 LE STYLE 5 163 000 Ft

Kevés józan érv szól a Seat Leon mellett a Golf ellenében. Talán annyi, hogy ugyanazt a motort megkaphatjuk minimálisan olcsóbban, az eltolt felszereltség miatt kevesebb kiegészítő extrával. Akárcsak a mottó, ez az érv is elég nyakatekert. Viszont ha sosem bírtuk az egyenruhát, az élre vasalt szürke öltönyöket, a sablonházakat, és Svájcot,  akkor érdemes esélyesként kezelni a Seat megmentőnek szánt típusát.

Kommentek

  • mtbe

    jól néz ki, sokkal jobbak az arányai, mint az előzőnek
    érdekes hogy itt a golf unalmas, a régebbi cikkekben meg dizájn ikon :)

  • tgu.ts

    Szemnek jobban tetsző ívek mint a márkatárs néhány baltasuhintással kialakított formája.
    Nincs semmi bajom a Golf-al, de az nem az az autó amit a dizájn szóval kapcsolatba lehet hozni.
    Seat műszerfala sem egy esztétikai varázslat, azon még lett volna mit alakítgatni.

  • Floyd

    mtbe. Azért ez nem teljes mértékben fedi a valóságot :) “A Golfról nem árt képet tartani a pénztárcánkban, ha fel akarjuk ismerni. A típusra jellemző stílusjegyek a kornak megfelelő keretbe öntve, ennyit ad a szemnek a hetedik generáció.”

    http://www.vezess.hu/teszt/toyota_auris_hsd_vs_volkswagen/42027/

  • Drake

    A Golf nem kapja meg a 180 lovas 1.8-ast?

  • Barca

    Teljesen ledöbbentem mikor megkaptam a Leon árlistáját! Még pénteken volt és hát…
    Ez így egy nagy rakás …. A problémám, hogy egy alig olcsóbb kocsi, lényegesebben alább pozicionáltabb a Golfnál. Kívül szép, belül azért nem egy Golf! LED nem kanyarodik, egy AFL xenon többet tud! Extralistán olyan “nagyonszükséges” dolgok szerepelnek, mint a 4 évszakos kerék… Ez halálos ítélet a Seatnak! Ez egy képzavar? Mi az identitása ennek a kocsinak? Egy gyengébb presztízsű, belül olcsóbb hatás keltő valami, ami kívül szép, ára meg ugyanannyi, mint a Golfé?

  • Barca

    Drake

    Nem valószínű! Előző generációban se volt (egy időben néhány piacon igen, de csak 1,4 tsi 160 lóerős változatát helyettesítette a túlrendelések miatt). Ott lesz a GTI, GTD. Ráadásul 140 lovas Tsi is bőven elég! Simán tud annyit, mint egy 150-160 lovas mai benzines.

  • Specialized78

    Sokan kritizálják a Seatok belső anyaghasználatát.A családban volt egy Altea XL.Tény,hogy több helyen is kopogós műanyagok voltak a kocsiban,de ez engem egyáltalán nem zavart.Nem voltak csúnyák és menet közben sosem kopogtatja az ember.Az Opel Astra H-ban sokkal zavaróbbak azok a kályhaezüst műanyagok.Szóval nekem a második kedvenc autóm volt az Altea XL/főleg,hogy 1.4TSI motor volt benne/a Mondeo után.Szerintem ez az új Leon nagyon jó dobása a gyárnak.Jobban tetszik a Golfnál,a technika meg ugyanaz.

  • Bandi77

    Sziasztok! Külsőre szép ez az autó! Kíváncsi voltam és konfiguráltam egy Skoda octaviat,egy leont és egy golfot 1.2 tsi benzinessel és a lehetséges mértékben egyforma felszereltséggel a konfigurátorba bepipálható összes árengedménnyel. Az eredmény : 1. SkODA OCTAVIA : 4.8 MILLA
    2. sEAT 5.0 MILLA, 3. gOLF 5.2 MILLIÓ. Véleményem szerint a Seat árazása el van rontva. legalább a Skoda ára alatt kéne lenni az árának 2-300 ezerrel. De meglepetésemre a Golf ára sem tűnt annyira vészesnek,amennyiben 5.2 milla nem sok egy 105 lóerős benzines közepesen felszerelt autóért.

  • mtbe

    Floyd
    igen, olvastam a cikket
    a dizájn ikont az első hetes golf cikkből emeltem ki (“szinte tökéletes”), ott még ezt mondták róla
    csak ez szúrt szemet h cikkek között is mekkora eltérés van főleg ha jön egy újabb konkurens

  • menőmanó

    Nem nagy szám ez az autó, főleg, ha az árát és nézi az ember.
    Engem az 1.8-as érdekelne, de a 7,3 milliótól (ha jól emlékszem) dobtam egy hátast. Ezek hülyék, vagy csak szórakoznak?
    Az az autó nem ér többet normál felszereltséggel (kézi váltóval, vezetést támogató rendszerek nélkül, egyébként minden más) 6,5 milliónál.
    Mondjuk lehet, hogy le lehet alkudni, de akkor is szánalmas leírni azt az abnormális összeget.

  • zsob

    Használtam Leon I-et 2 évig, Leon II-t 4 évig, aztán bálna Toledot 2 évig. Leon III-at nem fogok ha így árazzák. A Style felszereltségre futó 1,3 milliós extra/kedvezmény akció jó, de dízelek közül az 1,6 tdi választható, 5 sebességel. A 2,0 tdi-hez itthon FR-re kell lépni, amire van 250e kedvezmény… (Ny-Európában kapható Style a nagy dízellel is, illetve van 184 Le-s tdi is, FR-szinten) A 2,0 tdi-vel azonosan konfigurálva 1 gurigával olcsóbb egy Octavia, és lássuk be, sokkal praktikusabb. Presztízsben sem jobb a Leon, akkor meg miért drágább ennyivel? Ha folytatják ezt a politikát Cseh Laci nem fog Leon IV-et használni, mert meg fog szűnni a márka.

  • Liverpool87

    Seatnak annyi sem a Skodával sem a Wvagennel nem tudja így felvenni a versenyt!

  • kéneezaverda

    Tisztelt VW konszern! A márka hazai kedvelői valójában ennél jóval olcsóbban megvásárolható, sokkal sportosabb kiállású autót szeretnének, persze a jóféle VW alkatrészekből. Kérem, adjanak nekik! Az elmúlt években olyan egyszerű volt márkaválasztása alapján azonosítani az autós társadalom ezen kevéssé megbecsült, de annál népesebb szeletét: a vakmerő, közveszélyes büdös-bunkót, akinek nincs pénze 300 LE-re de úgy hajt, mintha lenne. Ők továbbra is kaphatnának olcsóért jóféle Seatot, (a sárgát kedvezőbb áron, ha lehet), mi normálisak meg válogathatnánk a többiből. Na, nem jó üzlet? :)

  • zsob

    @kéneezaverda
    Nem hiszem hogy népes részt tettünk ki mi büdös bunkó vakmerő, társadalom által kevéssé megbecsült sofőrök, akik a legjobb évben is talán ha ezer Seatot vásároltunk.
    Az általad elképzelt világban minden normális ember Skodával járna? A jobban megfontoltak a biztonság kedvéért viselnék a jól megszokott kalapot is a volán mögött? Én nem akarok területi képviselőnek látszani, bocsáss meg sznobságomért.
    Egyébként miután a Seat céges autó eladása elhanyagolható itthon, a legnagyobb tirpákok pedig közülük kerülnek ki, hisz máséval könnyű verni a csalánt, nem gondolom hogy igazad van. Sőt, ebben a körben az Octavia elég erős szereplő…
    Üdv egy fehér, céges Hyundaiból. Kalap nélkül.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.