Exkluzív: ültünk az új magyar autóban

6,5 millió alatt lehet az A3 limuzin ára

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.03.28. 17.00

Autószalonon ide legközelebb csak New Yorkban állították ki és itthon csak ősszel lesz kapható, de már ültünk a Győrben készülő A3 limuzinban.

Besenyő B. István akkor mondta ki a titkot, amikor már nem tudta visszatartani, szinte kibuggyant belőle. Engem az A3 gyári képeinek megjelenése oldott fel a titoktartás alól, amit még Ingolstadtban fogadtam, ahol az egyetlen magyar autós lap újságírójaként én is beülhettem az A3 limuzinba.



Büszkék lehetünk a győri autóra

Egy új karosszériaváltozat a háromajtós és a Sportback után nem volna szenzáció, de ez nekünk egy magyar autó: az Audi teljes autógyárra bővített üzemében készült, Győrött. Az akkor még titkos autó egy kis teremben állt a cég székházában, a képeken látható S3 Misano-vörös fényezésével.

Évente 125, de akár 150 ezer darab is készülhet belőle Győrben

Élőben az autó nagyon meggyőző. A design ügyesen egyensúlyozik az imponáló nagypálya és a stréberségbe átcsapó, jeges tökéletesség között. Arcában épp annyi agresszivitás van, hogy megerősítse a gazdit fölényérzetében, de nem vált ki mély ellenszenvet a tükörben megpillantva.

Három A3, háromféle tengelytáv

Rövid és magasan lévő csomagtérfedele ellenére jók az arányai. Karosszériája 14,6 centivel hosszabb a Sportbackénél, és ami érdekesebb, a háromféle A3 háromféle tengelytávval készül. A szedáné 2637 mm, egy milliméterrel hosszabb az ötajtósnál, amely pedig a háromajtósra ver 3,5 centimétert.

A csomagtartó nem nagy, 425 liter. A fél köbméteres csomagterű Fluence és a többi népi lépcsőshátú más közönséget céloz meg, az A3 adatát a lépcsőshátú 1-es kupé 370 és a Mercedes-Benz CLA 470 literje segít elhelyezni.

Sokkal kupésabb a CLA vonalvezetése az A3-nál

Kellően tágas

Elöl árad a minőségérzet a műszerfalból, a lépcsőshátúé is jó anyagokból épül fel és hasonlóan elegáns, mint a ferdehátúaké. Hiszen ugyanolyan. Jó üléshelyzetével, sportos kormányával nagy kedvünk lett volna a Haldex-kuplungos (nem igazi quattro) összkerékhajtásra engedni az S3 limuzin 300 lóerejét, de erre még várni kell jó pár hónapot.

Hátul magas embereknek korlátozott a fejtér, talán 180 centiig kényelmes itt ülni, hiába elég a lábhely valamivel magasabbaknak is.

Belülről is menőbb a CLA, a minőségérzet egyformán jó

Még nem egyértelmű, lesz-e újra RS3. Mivel az egyes országok importőrei kemény meccsekben ragadták el egymástól a gyártási kvótát és a tervezett darabszám több mint duplája készült belőle, nem volna ésszerű egy ilyen sikeres modellt utód nélkül hagyni.

De bennfentesek szerint a lépcsőshátú esélyei nem túl jók az RS-változathoz, mivel már az A4 limuzinból sincs RS, csak a kabrióból és a kombiból. Ha lesz is RS, alighanem a ferdehátúból születik, ám ez mind csak feltételezés.

Az Egyesült Államokban és Kínában is nagy lehet rá a kereslet

S3 300 lóerővel

S3 limuzin viszont egész biztosan lesz, új fejlesztésű kétliteres motorral. Az új négyhengeres 300 lóerős, 380 Nm a maximális nyomatéka 1800 és 5500 között, ami nem éri el a 280 lóerős, de 400 newtonmétert toló Opel Astra OPC értékét. A ferdehátú ideje alapján az S3 szedán a duplakuplungos váltóval nagyjából 5,3 másodperc alatt gyorsulhat százra és a gázt itt is elveszi a számítógép 250-nél.

Ezt az önkorlátozást a német autógyártók közül a BMW vezette be az 1987-es 750i-ben. A nehéz és gyors autók agyonterhelték az akkori gumikat és a BMW nem akart kockáztatni a 270-es tempóval, amire a V12-es csúcsmodell képes volt. Az A3 limuzin sportváltozatához elérhető lehet a Magnetic Ride felfüggesztés, amivel ezredmásodpercek alatt automatikusan keményíthető vagy lágyítható a lengéscsillapítás.

Egymás ellen: CLA és A3 limuzin

Kecskeméten készül a CLA, Győrben az A3 limuzin

Kecskeméten készül a CLA, Győrben az A3 limuzin


Mivel Genfben láttuk a Kecskeméten gyártott CLA-t is, adja magát a két autó közötti különbségek összevetése. A Mercedes-Benz látványosabb, igazán kupés vonalvezetésű négyajtós, míg az A3 limuzin egy lépcsőshátúnak meghagyott verzió.

Akinek kicsit is fontos, hogy felnőttek beférjenek hátra, ne nagyon szemezzen a CLA-val, mert hátsó ajtókivágása rendkívül szűk és ha valaki be is küzdi magát az ülésre, ott alig van neki hely.

A két autó motorválasztéka hasonló. A 140 lóerős 1,4 TSI párja a 122 lóerős CLA 180, a kétliteres turbók teljesítménye egyformán 211 lóerő.

Az 3 szedán alapára 6,3 millió forint lehet, a CLA 180 listaára 8 340 000 Ft

Az A3 szedán alapára 6,3 millió forint lehet, a CLA 180 listaára 8 340 000 Ft


A dízelek között a Mercedes egyelőre csak a 170 lóerős motorral kínálja a CLA-t. Az A3 2,0 TDI-je 150 lóerős, de később itt is megjelenhet a 184 lóerős változat és lesz 1,6 TDI is.

Eltérő hátsó futómű

A CLA hátsó futóműve minden változatban igényesebb, független konstrukció, míg az A3, így a győri is, csak félfüggetlen, csatolt hosszlengőkarosat kap a kisebb teljesítményű motorokhoz.

Az erősebbekben négylengőkaros a hátsó futómű, de Octaviát, Golfot illetve A3-ast is vezettünk a primitívebb felfüggesztéssel és mindhárom kifogástalan volt.

Óvatos megközelítés az évi 125 ezer darab

Az Audi mindig 125 ezres éves darabszámot kommunikált, de azokkal beszélgetve, akik ebbe jobban belelátnak, ez egy igen óvatos becslés.

Két műszakos termelésben szó lehet évente 150 000 limuzinról is. Amennyiben a népek nagyon ráharapnak az autóra, elméletileg harmadik műszak is beállhat, ami 200 ezer darab feletti termelést jelentene. Persze ez egy elméleti szám és korai erre spekulálni.

Nem lesz belőle 1,2 TSI

Elég valószínűnek látszik, hogy az újdonság ára nem tud 5 990 000 forintról kezdődni, mert nem lesz belőle 1,2 TSI, legalábbis az első három évben nem.

Információink szerint végleges árlista júniusra várható, de az autó csak szeptembertől lesz bent a magyarországi Audi-szalonokban.

6,3 milliós alapár?

Mi úgy saccoljuk, hogy a hengerlekapcsolós 1,4 TSI-vel induló kínálatból az alapmodell listaára 6,3 millió forint körül mozog majd.

Ára döntő előny egyetlen testhez álló ellenfelével szemben: a Mercedes-Benz CLA a 122 lóerős turbós benzinessel minimum 8 340 000 forintba kerül.

Kommentek

  • Anonim

    Már annyiszor olvastam a vezess.hu-nál, hogy kész az új magyar autó, itt az új magyar autó, ültünk az új magyar autóban..Ez tök jó, de akkor miért egy 4 ajtós A3-ról írnak?

  • TéGé2

    Nem vagyok a sedánok híve, de ez jól néz ki, az tény. Coupe még jöhetne belőle, 1-es BMW coupe ellen, az jönne be igazán.

  • OKdoki

    Az amerikai autós újságírók általában nem értik az A3-at. Szerintük csak egy Golf álruhában, és drágábban. Magam is erre hajlok.

  • mrobi

    OKdoki
    akkor az amerikaiak nézzék meg jobban a Fordokat és a Lincolnokat:)

  • Ragnotti

    Anonim: azért, mert a négyajtós A3 lesz az első autó, ami a Győrben újonnan felépült járműgyárból kikerül, ahol a gyártás teljes folyamata zajlik. (A TT-nek, A3 Cabriónak és RS3-nak eddig csak az összeszerelése zajlott itt.)

  • Anonim

    Ragnotti, értettem, csak én ezt semmiféleképpen nem tudom magyar autónak tekinteni. Magyar az a Csepel, az Ikarus és a Pannónia volt. Ez pedig egy német Audi (vagy Volkswagen ez most mindegy). Azért, mert itt olcsón dolgoznak, valószínűleg a kecskeméti Mercedes gyárhoz hasonlóan elavult rossz gépekkel, attól ez még nem lesz magyar. Akkor lesz magyar, ha legalább egy fejlesztő is benne volt az autónak a fejlesztésében. De még akkor sem mondanám teljesen magyarnak.
    Ez csak azért szúrja a szemem, mert ennek az országnak voltak bőven gyárai, Magyar (!) gyárai és nem is akármilyen színvonalúak, ezeket sem tudtuk megtartani.És ezért szoktam azt mondani, hogy persze baromi jól hangzik, hogy magyar Audi, magyar Mercedes meg magyar Suzuki, mert jellemző módon könnyű más tollával ékeskedni, de ezek az autók soha az életben nem lesznek magyarok.
    Ettől függetlenül maga a kocsi nagyon tetszik, habár a belsejét nem tudom megszokni, nekem nem elég komoly. :-)

  • Tede

    Anominal egyet értek, sőt tovább megyek. Egy autó akkor lesz magyar, ha a gyár is az.Mert sok helyen dolgoznak magyarok, itt a győri Audiban rengeteg fejlesztő dolgozik. Inkább azt mondanám magyar gyártmány, vagy magyar fejlesztés, de hogy magyar sajnos túlzás. Bárcsak az lenne… De erre viszont büszkék lehetünk, hogy a győri gyár megszerezte a gyártási jogát a többi elől. Ez baromi nagy büszkeség, amelett is hogy a legkomolyabb benzines és dieselek is itt készülnek. Nekem baromira tetszik ez a változat- bár én nagyos Audis vagyok- de a kör szellőztetők nem jönnek be, mint a Mercedesnél sem. Nekem jobban bejön az A3 tutti, valóban egyébként megnézném mind a kettőt. De ahány szem nézi annyi féle vélemény melyik a szebb. De ez nagyon jó lett. Okdoki! a Golfal biztosan sok közös alkatrészük van, ugyebár kezdve a padlólemezzel, de ezt sosem nem tagadták. Ezt megszoktuk már hogy sok Vw nek Audinak Bentley stb ugyanaz az alapjuk, technológiával igényesítve, vagy butítva a márkára jellemzően. De bőven elhatárolhatóak egymástól, még ha sok is a közös építőelem. Egyébként ez egy baromi jó ötlet, egyből többet fejleszteni!!!

  • v_szili

    Anonim: azért azon az “elavult, rossz gépekkel” történő gyártáson nem tudom, hogy halkan, vagy hangosan röhögjek.

  • Anonim

    v_szili!

    Én épp ugyanezen gondolkodom a naivitásoddal kapcsolatban. :-) Olvass kicsit utána, érdeklődjél és talán látni is fogsz nem csak nézni!

  • v_szili

    Anonim: rendkívül tájékozatlan vagy az Audi gyárat illetően, legyen ennyi elég. Nem is értem, honnan szedted ezt a baromságot az Audi vadiúj gyáráról.

  • fank1970

    A Mercihez képest elég szürke…

  • Anonim

    v_szili!

    Értelmezd a mondatot. Nem azt írtam, hogy az Audi is ilyen, pusztán feltételezés, tekintve, hogy a Mercedes gyárban mint kiderült ez a helyzet.

  • menőmanó

    Anonim
    Magyarázd már meg, miért érdeke egy neves gyártónak a saját legújabb termékét “dupla” költséggel, a minőséget veszélyeztetve elavult, rossz gépekkel előállítani?

  • Anonim

    Menőmanó!

    Mint kiderült Brazíliából hozott öreg gépekkel dolgoznak. Hogy miben éri meg nekik? Jókérdés, de érdemes figyelembe venni, hogy amit a Német 8

  • Anonim

    Fenébe, sajnos nem küldte el rendesen. Szóval amit a Német 8

  • Anonim

    Najó, majd ha rendes gépközelben leszek megírom. Addig is megkérném a szerkesztőket, hogy az előző két nem sikerült kommentemet töröljék, köszönom.

  • OKdoki

    Nos, ha jól értem az amerikaiaknak nem az a legfőbb bajuk, hogy közös az alapjuk, vagy az alkatrészeik sokasága. Hanem, hogy nem kellően más. Az A4-vel semmi bajuk. Sőt! Pedig a Passatal közös az alapja. De beülve, vezetve más érzéseket kelt.

  • v_szili

    A4: hosszmotor, Passat: keresztmotor.
    Messze nem ugyanaz az alapjuk…

  • OKdoki

    v-szili
    Igazad van, ma már nem. A B8-as platform csak az új A4 (és nagy testvéreinek) sajátja, a Passat B6-os esetleg B7-es platformja csak az előző A4-el rokon.

  • Matyi2010

    Anonim:nem igazán értem miért sokkal magyarabb az osztrák Steyr licensz Csepel teherautó, amerikai Steiger traktor mint egy ma Magyarországon gyártott Audi vagy Mercedes.
    Tede: a te értelmezésed szerint az amerikai GM az angol Malcolm Ward és Mark Adams tervezte Lengyelországban összeszerelt Opelje milyen nemzetiségű?

  • Tede

    Matyi2010 ! na ezt jól összehoztad :)- ügyi kérdés. Leírásod értelmezésében angol fejlesztésű, és lengyel összeszerelésű. Szóval eléggé internacionale, de az én értelmezésembe se nem angol, se nem lengyel, se nem német még ha azt hiszem Rüsselsheimben is van a német központja, és anno német volt. Most amerikai tulajdon így tehát én amerikainak tekintem, még ha európaik fejlesztik leginkább. Tehát a Skoda se cseh, még ha azok is építik,és gyártják 8és régen az volt), mégis német Vw. Hasonlókép a magyar gyártású Audik vagy Mercedesek vagy a japán Suzuki. Én így értelmezem ezt!

  • zoldfulu2000

    Ez alábbi kommentek a beküldőiket minősítik. Ostoba, szűk látókörű, de legalább magyarosan irigy.

  • Tede

    zoldfulu2000 ! EZT HOGYAN ÉRTED??

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.