A rossz oktató esete a rettegő tanulóval

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.14. 16.30

Egy rossz oktató komoly átok a vezetéssel ismerkedők számára. Van aki tudja kezelni a problémás alakot, de van akinek egy életre elmegy a kedve az autózástól, ha oktatója alkalmatlan a feladatra.

Parkolás, parkolás és megint csak parkolás. Ez az autós egyik legnehezebb feladata, és a KRESZ szabályok erdejében nem egyszerű eligazodni, hogy hol, meddig, milyen formában hagyhatjuk szeretett négykerekűnket.

               

Olvasónk kérdezi

Tiszteletem!

Olyan kérdésem lenne, hogy egyirányú utcában parkolhatok-e a menet iránnyal szemben, ha ott fordultam meg, és nem a behajtani tilos tábla irányából érkeztem ahogy azt a közterület felügyelők állítják.

Köszönettel. B.K                                                 

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

A KRESZ vonatkozó rendelkezései az úttest jobb oldalán való megállást teszik lehetővé, illetve egyirányú utca esetében a bal oldalán történőt is, amennyiben az úttest jobb széléig legalább 5,5 méter szélességű hely marad.

Külön felhívom azonban a figyelmét arra, hogy egyirányú utcában a KRESZ alapján tilos megfordulni, gyakorlatilag önmagában a megfordulás is szabálysértést valósít meg. A forgalommal szemben történő megállás kétféle okból eredően fordulhat elő, vagy a behajtás, vagy a megfordulás miatt, a KRESZ alapján mindkettő tilalmazott.

Üdvözlettel:
dr. Kozma Tamás
www.karterito.hu

Vezetéstechnika

Egy rossz oktató komoly átok a vezetéssel ismerkedők számára. Van aki tudja kezelni a problémás alakot, de van akinek egy életre elmegy a kedve az autózástól, ha oktatója alkalmatlan a feladatra.

                              

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely úr!

Kiskoromtól kezdve nagy érdekeltek az autók, nagyon vártam, hogy megszerezzem a jogosítványt. A gyakorlati órákra viszont mindig félelemmel mentem, ugyanis oktatóm elég erőszakos volt, kiabált, mégsem cseréltem le, mert kihívásként fogtam fel.

Lassan két éves a jogosítványom, de máig megmaradt a félelem, ha autóvezetésről van szó. Városba nem is merek már menni, pedig eleinte még néhányszor mertem. Egyre rosszabb a helyzet.

Mit tehetek?                                         

Szakértőnk válasza

Tisztelt Kérdező !

Tartok tőle, hogy nincs egyedül aki ezzel a problémával küzd. Értem hogy kihívásnak tekintette, hogy egy nem megfelelő ember mellett kitartott, és mégis megszerezte a jogosítványt, de mint tapasztalja a rossz élmények megmaradtak, és egy idő után elbizonytalaníthatják.

Javaslom, hogy egy kevésbé megtépázott idegrendszerű oktatóval, vagy családtaggal, kezdjen el újra vezetni, és egy eddigitől valamelyest eltérő módszerrel gyakorolja a vezetést.


Amennyiben sokat kihagy , idővel kezdheti elölről. Gyakorló órákat kellene vennie egy olyan ember mellett, aki tudja hogy Önnek mire van szüksége a továbblépéshez, és kellő türelemmel kezeli Önt. Aki fél, vagy tart valamitől, tehát nem biztos a dolgában, az nem vezethet jól, és magabiztosan, sokkal hamarabb elfárad. A vezetést nem lehet könyvből tanulni, csak a gyakorlatban. Egy olyan embert kell keresnie akiben megbízik. Elsősorban a lakóhelyén kellene ilyet keresni, és pár hetet rászánva eljutni addig, hogy leküzdve félelmeit, önállóan tudjon vezetni.

Üdvözlettel Székely Gyula

Autóvásárlás

Három Mercedesben eltöltött hosszú évek után mit vehet az ember? Adja alább, vegyen egy olcsóbb autót? Üljön át egy Ford Focusba? Szakértőnk válaszol a nehéz kérdésre!


       
           

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő Úr!

Már a harmadik Mercimet használom, mindig kb. 2 évesen vettem őket úgy 100000 km-el, majd 6-7 éves korban 300000 km-el továbbadtam. E 220 cdi-ről van szó. Most nyugdíjba mentem, készülök eladni a mostanit is 2006 évvégi, 252ezer van benne. Kb 3 millióban reménykedem, hiszen tip-top állapotban van.

Úgy gondoltam átülnék egy olcsóbb megoldásba, de ne legyen túl gagyi sem. Max.1-1.5 millót szánnék rá. Már kevesebbet (évi 15000) autózom, és szervizre sem tudok már sokat költeni. Három csere ajánlat is lenne beszámításra: egy 2000-es Carisma dízel (600000-ért) egy 1999-es 2000-es benzines E-osztály (800000-ért), valamint egy 2006-os Focus 1,6 tdci 98000 km-el magyar szervizkönyvvel szép állapotban (1,5 mill.-ért)

Mit javasol melyik a jó választás, vagy csak inkább készpénz?

Köszönöm válaszát, üdvözlettel: Bodai Ferenc                                          

Szakértőnk válasza

Kedves Ferenc!

Mivel a szervizköltség fontos kritérium, a 13 éves dízel Carismát és az 1999-es Mercedest zárnám ki először, főleg, ha automata váltós. Ha már dízel, a Focusban az 1,6-os PSA-motor elég jónak számít, baja többnyire csak a turbófeltöltőnek lehet, ha eltömődnek az olajjáratai.

De ha tényleg 98 ezret futott, erről az autóról nem beszélném le. Ha nagyon hosszú távon gondolkodik az autóban, akkor 1,5 millió forintból a 2008 végi modellfrissítés utáni Focust is kap benzines motorral, a dízelhez képest városban 3, egyébként 2 literes többletfogyasztással és sokéves perspektívában kevesebb hibalehetőséggel. Egy 211-es E-osztályhoz képest a legtöbb autó komoly visszalépés, de a Focus biztonsága, zajszintje, rugózási komfortja remélhetőleg nem okozna csalódást Önnek.

Üdvözlettel, Szörényi András                           

Önnek is van kérdése?


Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!
Füstöl, csörög, de senki sem tudja a hiba okát? Karbantartási szakértőnk segít a bajban!              

Kommentek

  • Liverpool87

    Valaki már árulja el nekem miért lehet több hiba lehetősége egy dízelnek mint egy benzinesnek?De most komolyan azok írjanak akik tapasztalták hogy a dízeles kocsijukon több mindent kellet javítani mint egy benyáson!

  • JP92

    Egy turbódízel motor sokkal bonyolultabb felépítésű egy szívó benzinesnél. Ez többek között azért van, mert a benzines alapvetően tisztább üzemű, a dízeleknek viszont kell egy rakás plusz szűrő, meg átalakító berendezés, hogy tudják hozni a környezetvédelmi normákat. Meg egy dízelben van egy jópár alkatrész, ami sokkal nagyobb igénybevételnek van kitéve. Egy turbófeltöltő nem pár ezret pörög percenként, mint a motor, hanem több tízezret, erősebb anyagból kell készíteni, ami drágább ha ki kell cserélni. A motorban nagyobb erejűek a robbanások, emiatt erősebb dugattyúk kellenek, az egész motornak masszívabbnak kell lennie. Nem véletlen, hogy ugyanaz a kocsi dízelmotorral mindig drágább, akkor is ha nem erősebb. Drágább legyártani egy dízelmotort, nagyobb, masszívabb alkatrészek kellenek bele, ami ugye utólag is drága, ha ki kell cserélni.
    A másik, hogy a dízelek között sokkal nagyobb arányban vannak tekert órásak, mert ugye főleg az használ dízelt, aki sokat megy, mert az alacsonyabb fogyasztással sokat spórol. A flottaautók is szinte mind dízelek, mert azokat úgyis lecserélik 150-200000 km után, amikor már lehetne bajuk. Ezt megkapja egy kereskedő és mivel jellemzően 2-3-4 év alatt pörgetnek beléjük ennyi kilométert, de közben normálisan szervizelik őket, úgy néznek ki, mint egy új, ezért a csúnya nepper (vagy magánszemély, akár) visszatekeri/visszatekerteti a kilométerszámlálót mondjuk 75000-re, mert annyival már megveszik, és eladja, alig kockáztatva, mert nagyon kis eséllyel bukik le. Tehát használtként nagyobb a veszélye, hogy manipulált autót fog ki az ember, ha a dízelek között keresgél.
    Tehát jó dolog a dízelmotor, de ha hosszútávra vesz az ember kocsit, lehet hogy érdemesebb egy benzinest, ami többet fogyaszt ugyan, de amit nyersz a dízellel évek alatt, mert kevesebbet eszik, azt nagyobb eséllyel kell elverni szervizre egy dízelnél, mert ha bedöglik, akkor több százezerbe fáj rendbehozatni

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.