Megérkezett az új Škoda Octavia

Nálunk 4 milliónál olcsóbb a 3. generáció

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.03.09. 06.00

Négymillió forint alatti indulóárral hivatalosan is megkezdődött az új Škoda Octavia forgalmazása Magyarországon. Elődjénél is többet terveznek eladni belőle.

Elődjéhez képesti térben és minőségben is fejlődve megérkezett Magyarországra az új Škoda Octavia, amely első látásra az árképzésben is a növekedésre szavazott. Pár hete már rendelhető az új modell, amelyet pénteken mutatott be idehaza hivatalosan a márka.

600 ezer forintos kedvezménnyel kezdi hazai pályafutását az Octavia

600 ezer forintos kedvezménnyel kezdi hazai pályafutását az Octavia


Mint a péntek esti sajtótájékoztatón elhangzott, a harmadik generációs Octavia induló alapára 4 598 900 Ft, amely összegért az 1,2 literes (86 LE) motorral szerelt változatot kínálja az importőr. Ahogy Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria Škoda-márkaigazgatója fogalmazott, az autó középkategóriás méretet kínál alsó középkategóriás áron. Utóbbi feltétlenül igaz, hiszen a Ford Focus 1,0 (100 LE) 4,785 millió forinttól, az Opel Astra 1,4 (100 LE) 4,7 millió forinttól, a Volkswagen Golf 1,2 (86 LE) 5,1 millió forinttól szerezhető meg listaáron.

Mivel persze a Škodánál is ismerik a magyar piacot, az Octavia azonnal 600 000 forint kedvezménnyel vehető meg, vagyis négymillió forint alatti áron elvihető a kocsi. (Az akció minden motorváltozatra érvényes.) A modell így a korábbi generáció árszintjét képviseli, hiszen 2009-ben az előző Octavia megújult változatát 4,069 millió forintos áron vezették a piacra, 1,4-es 80 lóerős motorral.

Az akciósan 3 998 900 forinttól megvehető új Octavia alapfelszereltségében az első, oldalsó és függönylégzsákok mellett szerepel a térdlégzsák is, nem hiányzik a menetstabilizáló, a klímaberendezés, a sebességfüggő szervokormány, az elektromos ablakemelő és külső tükörállítás illetve a CD-s rádió sem.

Az új Octavia jelentősen megnőtt a második generációhoz képest

A 105 lóerős 1,2-es motor felára nagyjából 300 ezer forint az alapmodellhez képest, az 1,6-os dízelbe viszont egymillióval magasabb áron lehet beleülni, azaz akciós áron 4,99 millió forintba kerül a 105 lóerős gázolajos gép.

A már említett motorok mellett 1,4 (140 LE) és 1,8-as (180 LE) turbós benzinmotorokkal, valamint 2,0 literes (150 LE) dízellel vehető meg az új Octavia. Utóbbi változat listaáron is olcsóbb a kifutó generáció, hasonló motorizáltságú változatánál. Öt- illetve hatfokozatú manuális és hat- illetve hétfokozatú duplakuplungos automata váltókkal (utóbbiak felára 570 ezer forint) kombinálhatók a motorok. Háromféle felszereltségi szint közül lehet válogatni.

590 liter a csomagtartó defektjavító szettel

590 liter a csomagtartó defektjavító szettel


A  csúcsmodell a 2,0 literes dízel, DSG váltóval, Elegance kivitelben, amely 7,170 millió forintba kerül. A teljes árlistához kattintson erre a linkre!
 
Mindez a gyári felszereltségekre vonatkozik, de az új Octavia számos izgalmas extrát is kínál. Táblafelismerés, távolságtartó tempomat, sávtartó, fáradságfigyelő, automatikusan fékező balesetmegelőző rendszer, kulcsnélküli nyitás és indítás, bi-xenon fényszóró, motoros ülés, 230 V-os csatlakozó, érintőképernyős navigáció, automata parkoló rendszer stb. is elérhető hozzá. Továbbá az ülésfűtés hátsó sorban, akárcsak elődjéhez.

A parkolóautomatikának a korábbinál is kevesebb helyre van szüksége a beálláshoz, ráadásul már nemcsak párhuzamosan, de merőlegesen is képes beparkolni. Érdekessége, hogy ha párhuzamos parkolásnál “ráállnak” az autóra, lehetőség van rá, hogy a kiállást is elvégezze a kocsi, ehhez elég elöl – hátul 25-25 centiméter hely.

Veszély esetén magától fékez, ha kell maga parkol, illetve a sávban marad az új Octavia

Veszély esetén magától fékez, ha kell maga parkol, illetve a sávban marad az új Octavia


Persze a fő slágerekről nem mond le az Octavia, azaz a  – korábbinál is nagyobb -, a konkurenciánál tágasabb belső térről és csomagtartóról. Utóbbi 590 liter defektjavító készlettel, míg pótkerékkel 568 liter áll rendelkezésre, de a gyári mélynyomó megvásárlásával is szabadon marad 555 liter. Még ez is a legjobb érték a konkurenciával összevetve.

1996 óta összesen 3,7 millió Octavia fogyott világszerte (1,45 millió első és 2,3 millió második generációs). A Škoda célja, hogy tovább nőjenek a modell értékesítései, ami igaz Magyarországra is. A hazai importőr tervei szerint – a várhatóan stagnáló piacon – a tavalyi 2865 darabos értékesítése után 2013-ban 3000 darab Octáviát adnak majd el. Ebben szerepelnek a még raktáron lévő második generációs modellek és az új változat ötajtós és kombi variánsa is.

Utóbbi gyártása májusban indul, így nagyjából június-július környékén érkezik a magyar piacra az Octavia Combi, a 220 lóerős RS sportváltozattal és a takarékos Greenline modellel együtt. Utóbbi 1,6-os 110 lóerős dízelmotort rejt, amellyel a szabvány szerint 3,4 litert fogyaszt majd az Octavia. A kombiban debütál majd a 4×4-es hajtás, míg 2014 elején debütál a szabadidő-autós Scout kivitel.

Nagyításhoz kattintson!

Hamarosan megérkeznek az első tesztautók, addig is a nemzetközi menetpróbán szerzett tapasztalataink alapján tudjuk elmondani, milyen vezetni az új Octaviát. Kattintson ide!
 

Kommentek

  • oest

    Az alulmotorizált verziók olcsók.

  • v_gabe

    Múlt héten hétfőn még árlistában volt az 1.8 TSI manuális váltóval, most már nincs (570 ezerrel volt olcsóbb, Elegance szinten 6.1 millió listaáron). Ezen felül a fehér szín szintén aznap felár nélküli volt, jelenleg közel 50 ezret kérnek érte. Fura politika.

  • menőmanó

    Én is furcsának tartom, hogy a 180 lovas csak a nálam szóba sem jöhető DSG-vel kapható. Nem lehetnek ennyire hülyék.
    Az 1,8-as manuális váltóval jónak tűnik, csak már nagyon megnövelték a méretét, így nem igazán szimpatikus számomra.
    Érdekes és egy kicsit furcsa, hogy az új Octavia 1,8 20 lóerővel kevesebbel szinte hozza a kifutó RS adatait. Annyival könnyebb és jobb a hajtáslánca?

  • CGT

    Szinte baráti árak, főleg azért mert az autó méreti alapján akár eggyel feljebb is lehetne. Szerintem az egyik legreálisabb választás a piacon.

  • 1000rörö

    Átvették már ezek is a köcsög audi szokást, rendelni akarsz pl egy szőnyeget aztán, hogy ezt megtedd először kell egy navigáció 500-t, meg egy 26-os felni 1 misiért , meg prémium bőr, meg minden baromság + kell még ezer év mert olyan lassú a konfigurátor.

  • Holiday

    1000rörö, most miért állítasz olyat, ami nem igaz?

  • ostor

    20%os kedvezmény alatt ne vegyétek meg
    a 600.000 bónusz az lófaxx

  • Levrone

    Ha már Fluence, akkor annak 2 centivel nagyobb a tengelytávja, de egyébként meg nem nyilván ellenfelek.

  • Levrone

    * … nyilván nem ellenfelek.

  • v_johny

    mindenikek=mindenkinek…
    Legalább én is mellé gépeltem…

  • MetroGoldwinMayer

    Ez így jó lesz. Mondjuk máshol már a tesztek is megvoltak, de kóser autó, a városban már fut pár db. Jobb mint a Golf, nekem. Mondjuk normális motorral/extrákkal középkategóriás ára van simán, de van is olyan jó mint azok.

  • demagóg

    az 1,2-es tsi motorral szerelt változat 4,3 körül teljesen reális ár, szerintem vinni fogják.
    a formavilág lehetne 2003-as is, más bajom nincs vele.

  • mtbe

    visszatérve az autóra, tetszik. főleg ezzel a színnel, nekem golfon, passaton, bmw-n, stb. nagyon tetszik ez a barna.

  • pécsimunkás

    Az autó nekem is tetszik.
    A barna a régi időkben szerintem ronda volt,de a mai autóknak nagyon jót tesz,hogy barna színben pompáznak!

  • mtbe

    régi barna autóra nem is nagyon emlékszem, Trabant, Wartburg asszem, azokon volt de hát az még olyan…kakiszínű volt :D

  • subtotal

    Nekem egy sötétszürke hiányzik a palettáról, az RS kombi megjelenését már várom, kíváncsi vagyok több szempontból is.

  • Anonim

    Tetszetős lett, de nagyon hasonlít a Rapidra. Nemrég láttam egy ilyen barna színű Octavia-t és igazából csak a hátsó túlnyúlásról látszott, hogy ez nem egy Rapid. Egyébként élőben egyáltalán nem hat nagynak az autó. Viszont a két 1.2-es benzines nevetséges ebbe az autóba. Elvileg ezzel már tényleg Passat kategóriába akartak lépni nem? Abba nem igazán illik a 86LE. A 140 lovas benzinessel viszont szívesen kipróbálnám.

  • L.Rómeó

    raj autó!
    oest “Az alulmotorizált verziók olcsók” aki meggteheti megisveszi aki nemaz nem.menő csávók vesszik.
    nehogy teis a renult fluncéval gyere! kiseb gyengéb drágáb.

    cgt”az autó méreti alapján akár eggyel feljebb is lehetne. ”
    már fejjeb is van. 4 centivel töb mint flunce! és vw amútyis fejjeb van.

  • somebody

    Végre működik az oldalon némi moderáció, ennek igazán örülök. De ha már a sok sületlenség törlésre került, akkor a szerzőjük is lapátra kerülhetne, az újabb fölösleges viták kirobbanása előtt.
    Az autó nagyon jól sikerült és a bevezető akcióval jó az ár-érték aránya is. Aki az 1.2es motoron fanyalog előbb próbálja ki. Vezettem 1.2es Jettát, ami kb ugyanekkora autó és egyáltalán nem alulmotorizált. Azért emlékezzünk hány 75-80 lóerős 1.4 Octaviat adtak el. Attól a motortól fényévekkel dinamikuabb már a 85 lovas TSI is.

  • Holiday

    Azt se felejtsük el, hogy a hazai autópark átlagéletkora bőven 10 év fölötti, a 60 lovas motorok reprzentáltsága pedig bőven átlag fölötti. Az új autó piac 0, tehát akik akár a belépő motort is fikázzák, azok nagy valószínűséggel vagy egy annál szarabbul motorizált autóban ülnek, vagy semmilyenben.

  • oest

    Gyenge az az egykettes.Fabiaba jó de ebbe nem.Teccik-nemteccik ez van.

  • oest

    Nah az egynégyes is alulmotorizált volt,az egyhatos meg nagyduzzogva elmegy.
    Citroenek,rönók,fiatok,opelek,hyundaiok,kiák,toyok,hondák,mitsuk,mazdák,mind erősebbek voltak,és még amai napig is azok.

  • L.Rómeó

    oest a vw erösseb engemet nemérdekelnek a hülye számok!
    amútyse hasonlícsd vwt hondához renulthoz stb stb.
    máskategória!

  • oest

    :) :) :) :)

  • somebody

    oest
    “Gyenge az az egykettes.Fabiaba jó de ebbe nem.Teccik-nemteccik ez van.” Próbáltad már? Ugye, hogy nem… Akkor meg minek fikázni? Az 1.2 TSI pont az “nagyduzzogva elmegy egyhatost” múlja felül nagyjából minden paraméterben. Nyilván nem egy RS-hez vagy 2.0 TDI-hez kell mérni, de a korábbi 1.4-1.6 alapmotorkhoz képest jóval többet ad.

  • L.Rómeó

    somebody most mekmontta neked.
    1.6 azgyenge! mindenben fölüllmújja az 1,2tsi!
    kitérdekel hoty 132le a szaros japantoyota ezmek 86!
    dete még mindik nemérted!

  • L.Rómeó

    sztem msáhogy mérrik a jappánok makarónievők csigazabállók. a vw kevesebbet mér de erősseb!

  • L.Rómeó

    ezt magamsem tuddom pontossan csak tipelek detalán holliday majd el magyarázza mer ő ért ezekkhez naggyon és sokkszor magyarázzot már illyeneket.

  • somebody

    Kérném az admint, hogy iktassa az ügyeletes trollunkat. Teljesen fölösleges újra hónapokig mérgezni a kommentablakot.

  • pécsimunkás

    Szerintem meg ne iktassa ki! Nagyon jókat lehet a hozzászólásain nevetni! Hozott ide egy kis szint!

  • somebody

    pécsimunkás
    Ha téged ez a szintű primitivitás bármilyen formában is szórakoztat, akkor javaslom valamelyik videomegosztón a Mónika Show archivumában nézelődni. Normális emberek között egy autó oldalon szerintem semmi keresnivalója egy ilyen primitív trollnak, aki valószínűleg zsoltink valamely újabb reinkarnációja. Elég kárt tett már ebben a közösségben, éppen itt az ideje a végleges kigyomlálásának.

  • L.Rómeó

    egyet értek somedoby!
    itassák ki szárazságig akki nemértimeg hogy 132 jappánlőerőt 86 vwlóerrő az übbereli ahoty somedoby is mekmontta.
    sok hüle!
    tessókám holliday jer segíts mek magyar ázni te sogszor csinálttál már illyet!

  • L.Rómeó

    szerinttem japánnban a lovak is törpék ozt azok erejét mérrik mikó mekadják a japánlóerőt.

  • Holiday

    Somebody!
    Ne etesd. Kösz.

  • Hawaii-

    +1 szavazat a gyomlálásra. Hivatásos troll nélkül is akad éppen elegendő fárasztó, troll hajlamú hozzászóló.
    Értem én, hogy görbetükör, de ez már a szomszédos ló túloldala…

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.