Elődjéhez képesti térben és minőségben is fejlődve megérkezett Magyarországra az új Škoda Octavia, amely első látásra az árképzésben is a növekedésre szavazott. Pár hete már rendelhető az új modell, amelyet pénteken mutatott be idehaza hivatalosan a márka.

600 ezer forintos kedvezménnyel kezdi hazai pályafutását az Octavia

600 ezer forintos kedvezménnyel kezdi hazai pályafutását az Octavia


Mint a péntek esti sajtótájékoztatón elhangzott, a harmadik generációs Octavia induló alapára 4 598 900 Ft, amely összegért az 1,2 literes (86 LE) motorral szerelt változatot kínálja az importőr. Ahogy Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria Škoda-márkaigazgatója fogalmazott, az autó középkategóriás méretet kínál alsó középkategóriás áron. Utóbbi feltétlenül igaz, hiszen a Ford Focus 1,0 (100 LE) 4,785 millió forinttól, az Opel Astra 1,4 (100 LE) 4,7 millió forinttól, a Volkswagen Golf 1,2 (86 LE) 5,1 millió forinttól szerezhető meg listaáron.

Mivel persze a Škodánál is ismerik a magyar piacot, az Octavia azonnal 600 000 forint kedvezménnyel vehető meg, vagyis négymillió forint alatti áron elvihető a kocsi. (Az akció minden motorváltozatra érvényes.) A modell így a korábbi generáció árszintjét képviseli, hiszen 2009-ben az előző Octavia megújult változatát 4,069 millió forintos áron vezették a piacra, 1,4-es 80 lóerős motorral.

Az akciósan 3 998 900 forinttól megvehető új Octavia alapfelszereltségében az első, oldalsó és függönylégzsákok mellett szerepel a térdlégzsák is, nem hiányzik a menetstabilizáló, a klímaberendezés, a sebességfüggő szervokormány, az elektromos ablakemelő és külső tükörállítás illetve a CD-s rádió sem.

Az új Octavia jelentősen megnőtt a második generációhoz képest

A 105 lóerős 1,2-es motor felára nagyjából 300 ezer forint az alapmodellhez képest, az 1,6-os dízelbe viszont egymillióval magasabb áron lehet beleülni, azaz akciós áron 4,99 millió forintba kerül a 105 lóerős gázolajos gép.

A már említett motorok mellett 1,4 (140 LE) és 1,8-as (180 LE) turbós benzinmotorokkal, valamint 2,0 literes (150 LE) dízellel vehető meg az új Octavia. Utóbbi változat listaáron is olcsóbb a kifutó generáció, hasonló motorizáltságú változatánál. Öt- illetve hatfokozatú manuális és hat- illetve hétfokozatú duplakuplungos automata váltókkal (utóbbiak felára 570 ezer forint) kombinálhatók a motorok. Háromféle felszereltségi szint közül lehet válogatni.

590 liter a csomagtartó defektjavító szettel

590 liter a csomagtartó defektjavító szettel


A  csúcsmodell a 2,0 literes dízel, DSG váltóval, Elegance kivitelben, amely 7,170 millió forintba kerül. A teljes árlistához kattintson erre a linkre!
 
Mindez a gyári felszereltségekre vonatkozik, de az új Octavia számos izgalmas extrát is kínál. Táblafelismerés, távolságtartó tempomat, sávtartó, fáradságfigyelő, automatikusan fékező balesetmegelőző rendszer, kulcsnélküli nyitás és indítás, bi-xenon fényszóró, motoros ülés, 230 V-os csatlakozó, érintőképernyős navigáció, automata parkoló rendszer stb. is elérhető hozzá. Továbbá az ülésfűtés hátsó sorban, akárcsak elődjéhez.

A parkolóautomatikának a korábbinál is kevesebb helyre van szüksége a beálláshoz, ráadásul már nemcsak párhuzamosan, de merőlegesen is képes beparkolni. Érdekessége, hogy ha párhuzamos parkolásnál “ráállnak” az autóra, lehetőség van rá, hogy a kiállást is elvégezze a kocsi, ehhez elég elöl – hátul 25-25 centiméter hely.

Veszély esetén magától fékez, ha kell maga parkol, illetve a sávban marad az új Octavia

Veszély esetén magától fékez, ha kell maga parkol, illetve a sávban marad az új Octavia


Persze a fő slágerekről nem mond le az Octavia, azaz a  – korábbinál is nagyobb -, a konkurenciánál tágasabb belső térről és csomagtartóról. Utóbbi 590 liter defektjavító készlettel, míg pótkerékkel 568 liter áll rendelkezésre, de a gyári mélynyomó megvásárlásával is szabadon marad 555 liter. Még ez is a legjobb érték a konkurenciával összevetve.

1996 óta összesen 3,7 millió Octavia fogyott világszerte (1,45 millió első és 2,3 millió második generációs). A Škoda célja, hogy tovább nőjenek a modell értékesítései, ami igaz Magyarországra is. A hazai importőr tervei szerint – a várhatóan stagnáló piacon – a tavalyi 2865 darabos értékesítése után 2013-ban 3000 darab Octáviát adnak majd el. Ebben szerepelnek a még raktáron lévő második generációs modellek és az új változat ötajtós és kombi variánsa is.

Utóbbi gyártása májusban indul, így nagyjából június-július környékén érkezik a magyar piacra az Octavia Combi, a 220 lóerős RS sportváltozattal és a takarékos Greenline modellel együtt. Utóbbi 1,6-os 110 lóerős dízelmotort rejt, amellyel a szabvány szerint 3,4 litert fogyaszt majd az Octavia. A kombiban debütál majd a 4×4-es hajtás, míg 2014 elején debütál a szabadidő-autós Scout kivitel.

Nagyításhoz kattintson!

Hamarosan megérkeznek az első tesztautók, addig is a nemzetközi menetpróbán szerzett tapasztalataink alapján tudjuk elmondani, milyen vezetni az új Octaviát. Kattintson ide!