Év Autója 2013: Volkswagen Golf

Elsöprő többséggel győzött a Volkswagen, a második a Toyota GT86

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 16.54

22 ország 58 szakújságírójának döntése alapján, összesen 414 ponttal a hetedik generációs Volkswagen Golf a 2013. év autója. A második kevesebb, mint fele ennyi pontot kapott, de sok szempontból nagyobb meglepetést okozott.

A költséghatékony fejlesztés és gyártás szent gráljának tekintett, rendkívül moduláris padlólemezre (MQB) épülő Volkswagen Golf a papírforma szerint megnyerte a 2013. Év Autója választást.

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII


Időről időre előfordul, hogy ilyen elsöprő fölénnyel szavaznak bizalmat egy adott modellnek az Év Autója bizottság tagjai, és a Golf szakmai előélete alapján az idei hegemónia aligha okozott meglepetést bárkinek.

A Vezess.hu szerzőinek több alkalommal is volt szerencséjük az autóhoz, és már-már kínosan éreztük magunkat, annyira nagyon tetszett a Golf, gyakorlatilag kiviteltől függetlenül. Kiváló minőség, hó helykínálat, átgondolt ergonómia, gazdag felszereltség és még urasabb opciós lista – összességében annyira összeszedett az autó, hogy kritikus szakmai meggyőződéssel is nehéz érdemi kifogásokat találni rajta. Ezt házi Év Autója zsűritagunk, Gajdán Miklós is így gondolta

Forradalmi jellemzője voltaképpen csak egy van, annak a jelentősége viszont mérföldkőnek ígérkezik az autóiparban: az a bizonyos MQB padlólemez, amely egy apró szeletétől eltekintve minden pontján, minden irányban nyújtható vagy zsugorítható; így gyors és költséghatékony fejlesztést, illetve gyártást tesz lehetővé – pont amire az autóiparnak és a vásárlóknak a legnagyobb szüksége van.

A Golf és az ÉV Autója

A Golf, mint az európai autóipar meghatározó szereplője, visszatérő játékos az Év Autója választásokon. A legelső Golf (ma talán érthetetlen módon) második helyen debütált a versenyen, a Citroën CX és az Audi 50 között. 1984-ben a második generációs modellt ketten is megelőzték, a FIAT Uno és a Peugeot 205. Utódja 1992-ben elnyerte a díjat, szoros versenyben legyőzve az Opel Astrát és a Citroën ZX-et. 1998-ban a második lett az Alfa Romeo 156 mögött, épp csak megelőzve az Audi A6-ot. 2004-ben a harmadik helyen végzett; ekkor a FIAT Panda és a Mazda3 utasította maga mögé, aztán öt évvel később, 2009-ben újra bronzérmes lett, ezúttal az élet-halálharcot vívó Opel Insignia és Ford Fiesta mögött.

Toyota GT86 (...és Subaru BRZ)

Toyota GT86 (…és Subaru BRZ)


Ne menjünk ugyanakkor el szó nélkül a második és harmadik helyezettek mellett sem. A Toyota GT86 (és ikertestvére, a Subaru BRZ) ritka fegyvertényt hajtottak végre, amikor sportkocsiként dobogóra kerültek, hiszen ez igen ritkán fordult elő a COTY (Car of the Year) történetében – 1965-ben a Ford Mustang, 1972-ben a Mercedes 350 SL, 1974-ben a Fiat X 1/9 került be az első háromba. 1978-ban a Porsche 928 lett az Év Autója. 1990-ben a Mercedes SL került fel a dobogóra – ötven év alatt mindössze fél tucat sportkocsi bizonyult méltónak az elismerésre.

A Toyota GT86 vélhetően nem csak műszaki kifinomultságával, hanem a gyökerekhez visszatérő, ma már igen ritka koncepciójával érdemelte ki a zsűri bizalmát.

A dobogó legalsó fokára (a 414 pontos Golf és a 202 pontos GT86 mögé – talán meglepetésként – nem a különleges ajtószerkezetű Ford B-Max, nem a multimédiás forradalmár Renault Clio és nem is a sportos A-osztály, hanem a Volvo kompakt ferdehátúja léphetett fel 189 ponttal. A Ford B-Max 148, a Mercedes A-osztály 138, a Renault Clio 128, a Peugeot 208 120, a Hyundai i30 111 pontot kapott. 

Szerintetek is a Golf érdemelte a díjat? Visszafogott hangnemben várjuk a hozzászólásokat a témában!

Kommentek

  • Holiday

    Gratula!

  • mootehen

    Nagybetűs VICC ez az év autója díj, kb. a Toyota Prius volt az egyetlen, ami megérdemelte, az valóban hétköznapokban is jól használható, innovatív autó. De ez? Egy hetvenhetedik szürke volkswagen…

  • Holiday

    Mert neked nem tetszik.
    Másnak meg a Prius nem tetszett, amikor te örvendeztél.
    Ilyen az élet, el kell tudni viselni azt, hogy van, amikor mások kedvence győz. Lehet ezt intelligensen Mootehen, szerintem neked is megy.
    Nekem tetszik ez az autó, nyugodtan nézz le, vess meg érte. Te megteheted.

  • mootehen

    Nekem a Prius sem tetszik, sosem használnám, de az megérdemelte a címet. A Mazda 6 pl. jobban megérdemelné ezt, ott van valódi műszaki fejlődés, nem egyen platformot hoznak létre, amitől Volkswagenebb lesz az Audi is.

  • Holiday

    Mootehen.
    Fogadok veled, hogy amit te most semminek tartasz, az az autóépítésnek már a rövidtávon is a jövője szinte minden gyártó esetében. Márpedig ha valami, akkor ez is innováció, s talán nagyobb hatással lesz az autógyártásra, mint a skyactive technológia, ami bár kétségtelenül jó, de biztosan nem fogja alapjaiban felforgatni a világot.

    Tedd félre a gyűlöletedet, sosem volt jó tanácsadó.

  • Holiday

    Mootehén!
    Nem platformról van szó ugyanis. Látod, nem is tudod, hogy mit vonsz kétségbe…
    Platform ügyben a VW már 20 éve utat mutatott a világnak.

  • VWBG

    Hát persze, hogy megérdemelte. Véleményem szerint ez a válasz az összes kételkedőnek, akit pl. itt, a vezess.hu fórumán nem lehetett meggyőzni arról, hogy a Golf valóban egy nagyszerű autó ;).

  • MetroGoldwinMayer

    Nem meglepő döntés, nem is megalapozatlan. Szerintem a Golf inkább az autópiaci súlya alapján érdemelte ki a címet(nem feltétlen EZ a Golf csak ugye Golf rég nem volt Év Autója). Más részről én sem értem a többi dobogós mit keres ott a Mazda helyett.

    Ez csak egy szakmai-politikai díj és csak Európában fontos.

  • zoldfulu2000

    Gratula a VW nek, azúttal megérdemelte, valszeg jobban is mint a IIIas annak idején.

  • CGT

    Nem is emlékszem hogy volt-e korábban ilyen, az egész újságíró társadalom által egyöntetűen elismert autó. Nagyon jó lett a Golf, engem is meggyőzött!

  • donpipi

    Gratula a GOLF-nak!Talán a legnagyobb értéke a platform technológiának,hogy segítségével széles modellpaletta gyártható visszafogottabb gyártási költség mellett.Ha valaki az innovációt hiányolja akkor annak ott a Nissan Leaf tavalyról,bár kétlem,hogy akár 20 év múlva ilyenek állnak majd egy átlagember garázsában…Remélem kijön valami limitált kiadás jó áron ez alkalomból:-) !

  • menőmanó

    Nyilván nem érdemtelenül kapta a díjat.
    Biztos van is aki örül neki.
    Engem mindig is hidegen hagytak ezek a kiválasztások és eszem ágában nem volt ez alapján dönteni vásárlásnál.
    A többségnek viszont valószínűleg számíthat valamit, hiszen sokan az ismertség és a “fejekben élő legendák” alapján választanak autót. :)

  • Holiday

    Ez a harmadik új Golf, ami itt talál a vezessen. Mindre ugyanazokat a sületlenségeket hozzák föl a szkeptikusok. Ilyen pl. a változatlan forma. Nem tudom ez miért baj, mikor ők ugyanazt a hülyeséget nyomják változatlanul? Pont olyan változatlanok, mint a Golf.
    Hm?
    :-)

  • tgu.ts

    ” Saját verembe a kutya se szarik.”
    verembe-le, de ebben a formában még nem hallottam ezt a mondást. :)

  • accelerate.

    Én spec. Metro-val értek egyet!
    Az hogy a skyactive nem fogja felforgatni a világot, az egyáltalán nem biztos! Az, hogy a VW-nél széltében-hosszában állítható a padlólemez, az nagyon szuper dolog, csak éppen nem azért fejlesztették ki, mert ezáltal lényeges súlycsökkentést értek el, vagy merevebb stb. lett az autó, hanem kizárólag a kiadások csökkentésére mentek rá!! Próbálnak minden új alkatrészt beépíteni minden autójukba, minden legyen kompatibilis mindennel, hogy még többet kaszálhasson a nagy group.
    Szóval ezért nem kell hanyatt esni ettől a hiper technológiától!

  • Holiday

    Nem esik hanyatt senki.
    Csak ha az autógyártás üzlet, márpedig az, akkor ez a zászló mindenkinek állt…
    Irigykedni mindig könnyebb, mutogatni is, fotelből észt osztani meg még inkább. Egyikőtök sem mélyedt el ebben a dologban, ami az építőszekrény elvet illeti, de egyikőtök sem vezetett pl. ilyen Golfot, mégis megy az okoskodás.

    Persze, hogy nem csoda ez az autó. Csodák nincsenek. Egyszerűen tud valamit, ami útmutató a jövőre nézve és összességében is kikezdhetetlenül jó autó.

    Én próbáltam, mindenkivel szívesen beszélgetek róla, aki hozzám hasonlóan megtette ezt.

  • accelerate.

    Bocsi Holi, de én nem fikáztam, csak szimplán leírtam amit én gondolok erről a témáról.
    De ne azért legyen jó autó, mert “gumiból” építkezik!
    Marhára érdekli a vevőt, hogy azért van egyen alja a kocsijának, mert többet akar a gyártó kaszálni!
    Amúgy lehet, hogy jó autó (kérdés mennyiért??), de hogy teljesen beleszürkül a környezetébe az biztos.

  • mtbe

    biztos h jó autó és hogy beleszürkül a környezetbe, de én nem bánom, tetszik a formája, az ára meg annyi…meg kell fizetni a márkát :)

  • subtotal

    Holiday,
    Annyiban vitatkoznék, hogy akkor tulajdonképpen akkor az MQB kapta? Az év autója az MQB? Vagy a Golf?
    Mert ha mégse az MQB hanem a kidolgozási szinvonal és összeszedettség meg blablabla, akkor A3 Sportback :)

  • Barca

    Jó döntés! A Golf legnépszerűbb modell, ezért sokkal fontosabb, hogy korszerű technológiát kínál. Egy Leaf, vagy bármilyen hibrid megközelítőleg nem tud annyit tenni a világért, mint az hogy VW kivonta az elavult benzineseit, és helyébe egy jóval környezetbarátabb motorcsaládot hozott. Ez egy ilyen mértékben értékesített elképesztő mennyiségű terhet vesz le a környezetről. Emellett jó autó, jó vezetni, nincs rajta fogás. Végre megszűnt a smucig spórolós német hülyeség, nincs műanyag kilincs, alapáron 4 elk ablak, színes érintős kijelző, könyöktámasz, elk kézifék stb stb. Megszűnt az alapmotor fogalom is, már 85 lovas is jól viszi a kocsit. Persze ára van, de annyival tud is jelenleg többet a többieknél!

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Nem azért . de akik itt a platform stratégiát dicsőítik,azok vagy
    nem tudnak, vagy nem akarnak tudni valamit,vagy még nem éltek akkoriban!

  • Jómunkásembervótvalamikor

    A platform stratégia az Opel találmánya ! Ezt és még sok egyebet
    lopott el a Vw pont 20 éve ! Így mászott ki a kakából ! GRATULA!! :)

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Futómű : Talán 2006 körül lehetett hogy az Audi bemutatott vala
    mi különleges hipermodern futóművet . Jó vicc volt, mert az a futómű benne volt a 1987-89 ig gyártott 323-as Mazdában alapban! :)

  • krycek07

    @ Jómunkásembervótvalamikor: A platform stratégia az Opel találmánya ! Ezt és még sok egyebet lopott el a Vw pont 20 éve!

    Ez honnan jött? A FIAT csoport már a 80-as években megcsinálta Tipo Due, Tipo Tre és Tipo Quattro projektekkel, és valószínűleg nem ők voltak az elsők.

  • Jómunkásembervótvalamikor
  • VWBG

    Részben a rossz kommunikáció és a sorozatos félreértések vezettek oda, hogy teljesen elkanyarodtunk a moduláris építőkészlet felé. Senki se higgye azt, hogy azért lett ekkora fölénnyel az Év Autója a Golf VII, mert az MQB-ra épül. Ha pedig az Opel ennyire szuper volt fejlesztések terén, most miért itt tart…?

  • VWBG

    Ez 2013! Nem pedig a kilencvenes évek eleje….

  • harmlevi

    @ VWBG: A kérdésedre a válasz két betű!

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Ne haragudj ,hogy kérdésedre nem válaszolok ,mert….
    De ha annyira érdekel, akkor beírod a keresődbe és megkapod a választ !

  • v_Petya25

    Na de most komolyan ebben a mezőnyben lehetett volna más a vége? Vicc volt ez a lista, szerencsés éve volt a Golfnak.

  • Liverpool87

    Szerintem is szerencsés éve volt a Golfnak de hát ez a zsűri mind elvakult Német párti szóval tavaly pár éve az Opel nyerte most akkor logikusan Golf jövőre meg talán Ford lesz megelőlegezem neki!Annyiból örülők hogy legalább lesz rohadt sok munkánk rengetek szombat és 12 órázás!Egyébként már most is így van!

  • CGT

    v_Petya25 tényleg nem volt túl erős a mezőny ebben az évben. De azt gondolom tulajdonképpen lényegtelen is hogy milyen a mezőny, hisz ezt a Golfot nem valószínű hogy bármi is le tudta volna taszítani az első helyről.

  • zoldfulu2000

    petya: hogy lehetett volna-e más, arra jó példa a 2006os év amikor a Clio lenyomta a Passatot és az amúgy sokszor cmíet gyűjtő Alfa üdvöskéjét. A 3er (E90) pedig fel sem került a dobogóra…

    Szal minden lehetséges a COTYnál.

  • norka

    Ettől már csak a japánok kapnának röhögő görcsöt.
    Szinte majdnem mindegyik golf igy nézz ki.
    Főleg a benzinesek az őskövület motorjaiva,ezt az év autója dolgot dolgot biztos a kocsmában beszélik meg.

  • Holiday

    Őskövület motorok? Melyik?

  • Holiday

    Jómunkásember!
    Nem platform stratégiáról van szó, az 20 éves sztori. Az építőszekrény elv viszont nem. Össze tetszik téveszteni a szezont a fazonnal! Vagy Gizikét a gőzekével.

  • Holiday

    Subtotal!
    A Priusban az autó kapta a díjat, vagy a hajtáslánc?
    Ugyanaz a sztori, ezeket a dolgokat illene a helyükön kezelni.

    Az építőszekrény elv egy innováció, a Golf pedig akár tetszik, akár nem, műszakilag kikezdhetetlen autó. Úgy tűnik, hogy ez a zsűrit meggyőzte. Egyébként én nem olvastam egyetlen tesztet sem, amelyik fogást talált volna az autón. Legyen az német, brit, olasz, francia, vagy magyar. Ez önmagában is elég lenne.

  • somebody

    Holiday
    Mindenki tudja, hogy egy TSI sokkal elmaradottabb konstrukció, mint egy mezei szívó 1.6 japán. Az hogy a katalógusban kb másfélszeres nyomatéka van, az is csak a dilettánsoknak szól, meg különben is ott van a váltó az autóban. Ha már olvassuk a sok okosságot, legalább tanulj belőle :D
    “Szerencsére” az újabb Golf cikk ismét összegyűjtötte az oldal legnagybb tálentmait. Ebben a mezőnyben megérdemelte a győzelmet. A fikázók pedig megnyugodhatnak kb. semmit nem jelent az év autója cím. Így is és nélküle is Európa piacvezető típusa lesz a Golf.

  • Holiday

    Értettem Somebody!
    :-)

  • v_szili

    somebody: ekkora badarságot régen olvastam

  • somebody

    v_szili
    Pedig ez biztosan így van, mivel a kommentablakból gyűjtött okosságok kivonata. De nyugodj meg irónikusan írtam, nem kell komolyan venni. De sajnos vannak olyan “emberek” akik ezt komolyan is gondolják.

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Holiday ! Jókat nevetek rajtad ! Sőt fetrengek a röhögéstől :)
    Ha utánna olvasnál rájönnél!

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Az o-car arról szólt, amiről írsz,de az nem vw találmány! Szimpla koppintás

  • norka

    Holiday
    Az ősrégi benzines kissé változtatva vagy még az sem,a dieselek meg lassan beérnek már de eddig nem nagyon akartak,kivéve a 90 és a 110-es darabokat.De előtte és utána is egy kalap foss volt mindegyik.500.000 nem igen ment el bontás nélkül.

  • Holiday

    norka!
    Melyik ősrégi benzines? 90-es diesel? 110-es diesel? Mi van?

  • somebody

    norka
    Légy szíves, ezt mondd már el egy kedves ismerősöm Passatjanak, mert neki bizony 500e km fölött van a PDTDI motorja megbontás nélkül. És ha már ekkora VW motorfejelsztési génius vagy áruld már el, hogyan lehet 1.6os szívó benzines motorból 1.2 és 1.4es közvetlenbefecskendezéses turbómotort fejleszteni “kissé változtatva”, ugyanis azt váltotta.
    Mekkora igazság, hogy ha Magyarországon világítanának a hülyék, úgy nézne ki, mint Las Vegas…

  • Holiday

    Jómunkásember!
    7 éves keresztfiam is ezt csinálja. Ok nélkül vihog. :-)

  • somebody

    Holiday
    Valószínűleg a hagyományos 90 és 110 lóerős TDI motorokról lehet szó. Csak a kolléga megrekedt a 90es évek szintjén és még mindig azt hiszi, hogy a Golf alapmotorja 1.4es és 60 lóerős, valamint a legnagyobb extrája a színezett üveg. Csak azt nem értem, hogy aki ilyen szinten sötét egy típushoz, az miért ír egyáltalán egy autós oldalra.

  • Holiday

    Somebody!
    A kérdés jó. Tudod, hogy 2001 óta hány ilyen sík hülyével volt itt dolgom? És baszki, az egyik elmegy/repül…és jön a másik. Megállíthatatlanul hömpölyög az idióták tömege. Jönnek-mennek, én meg csak csodálkozom, hogy ennyire sérült lenne genetikailag ez a nép? :-)

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Holiday ! Ennyi a tudomány? Nem szeretném ,ha átmenne személyeskedésbe a dolog , de ez hogy jön ide? “7 éves keresztfiam is ezt csinálja. Ok nélkül vihog. :-)”

  • somebody

    Holiday –
    Sajnos ez nem csak itt jellemző. Ügyfélszolgálatokon, kereskedelemben dolgozó ismerősök elképesztőbbnél elképesztőbb sztorikat mesélnek. A magyar közoktatással vagy génállománnyal (esetleg mindkettővel) nagyon nagy probléma van.

  • Stefan88

    A keretes rész aranyos.
    “…A legelső Golf (ma talán érthetetlen módon) második helyen debütált a versenyen, a Citroën CX és az Audi 50 között. 1984-ben a második generációs modellt ketten is megelőzték, a FIAT Uno és a Peugeot 205…”
    Mi érthetetlen abban, hogy egy akkoriban hipermodern autó megelőzött egy ergonómiailag is nulla faéket? A vw soha nem volt prémium autó, csak itt, ahol megrekedtünk a negyven évvel korábbi helyzetben, hiszen tény, egy 120-as skodánál jobb egy golf, de ettől még nem jó autó. Mostanra ez a mesterkélt környezetvédelmi mánia, az egy szezonos motorok teljesen eltorzítják az autóipari képet. Az euro normák kitalálói a minimális hozzáértést is nélkülözve beszélnek, és erősítik az ostoba emberekben a kis motor=kis fogyasztás baromságot.
    Én a volvora ragaszottam volna a CotY matricát.

  • Holiday

    Somebody!
    Amikor a proli (azt hiszi, hogy ) öntudatára ébredt…na, akkor van ez a helyzet. Sajnos, ez világméretű probléma.

  • Holiday

    Stefan!
    Azért a klaviatúra huszárkodás helyett csak ki kellene próbálnod. Így elég vicces, amiket leírsz valamiről, amiben még csak nem is ültél ecsém.

  • somebody

    Stefan88
    A CX valaha is prémiumautó volt? Csak prémium autó lehet az év autója? A CX alapított kategóriát? A Volvonál nem divat a downsizing? Nem ők arknak az S80ba is 1.6os dízelt? Csak pár kérdés ami felmerült…
    Jópofa a CX, én a maga módján kifejezetten szeretem, de ha azt nézem, hogy a Golf széria ma is él és virul, az utolsó CX pedig lassan 10 éve elporladt a bontóban, akkor helyes a cikk felvetése, hogy meglepő módon nem a Golf I. nyert akkor. Az igaz, hogy 74-ben a CX igazi űrhajó volt, de a technika nagy része már az előd DS-ben is benne volt.

  • somebody

    Holiday
    Magyarország természetesen ebben a negatív “mozgalomban” is élen jár sajnos :(

  • Stefan88

    Holykám, -ha már ilyen mély baráti viszonyba kerültünk- nethuszárkságban még van mit tanulnom, de mondok egy megdöbbentő dolgot: vezettem egyes-kettes-négyes-hetes golfot, volt saját tulajdon gofl III. Megbántam, hogy pénzt adtam érte, családi körön belülről vásároltam az autót, így nem egy bizonytalan előéletű 2x összetört, háromszor a kert hátuljában motorgenerálozott darabhoz jutottam hozzá, de leírhatatlan érzés volt utána beleülni egy volvo s40-be, ami a golfomnál 2 évvel volt fiatalabb.
    A következő generációt azért próbáltam ki, mert kíváncsi voltam, nem volt az a nahát, ez mégis kell érzésem.
    A hetes hozza azt a szintet, amit el lehet várni egy autótól 2013-ban, de semmi olyan megdöbbentő újítás, hogy hanyatt essek tőle, és kezdjem számolni, hogy mikor tudok egyet kihozni a szalonból.
    Azt pedig továbbra sem értem, hogy miért meglepő, hogy az egyes golfot nem helyezték a citroen cx elé, aminek lemezei alatt olyan megoldások sora volt, ami még ma sem alap a legtöbb autóban.

  • Holiday

    Stefan!
    Megdöbbentő újítást a Volvo sem hoz.
    A Golf is csak annyit, amennyi elvárható ma egy autótól. Viszont azt stabilan, a szakma szerint mindegyik jelenlegi konkurensénél jobban.

    Ha vezetted, akkor ezt magad is be kell lásd. Az fáj a nyekergőknek a legjobban, hogy nincs fogás az autón, s ezzel egyik konkurense sincs így. Engem is meglepett, hogy mennyire nem lehet az autót kikezdeni.

  • Holiday

    Stefan!

    Ez nem formatervezési díj.
    Ez nem innovációs díj.
    Ez egy díj, amiben az újságírók a tesztek alapján döntenek.

    Ők így látták. Bár nincs kétségem felőle, hogy ha műszaki díjat fog nyerni, akkor azzal sem fogsz egyetérteni, mondván nincs benne semmi kiemelkedő, s ha formatervezésit, akkor azzal sem.
    Kérdem: minek kellene szerinted megvalósulnia egy autóban, amitől megérdemelné? Mi az az egyetemes érték, ami miatt szerinted egy autó év autója lehet? Ne lózungokat, konkrétumokat írj. Az, hogy “innováció”, az kevés.
    Kösz.

  • Stefan88

    somebody:

    A felmerült kérdéseket látva bennem is felmerült néhány kérdés…
    írtam bármi arra utalót, hogy a cx prémium autó lett volna? Nem. Bár tény, hogy nem egy alsó-közép kategória.
    Írtam bármi arra utalót, hogy csak prémium terméket lehet év autója díjjal kitüntetni? Nem.
    Írtam bármi arra utalót, hogy downsizingból kimaradt volna a volvo, ezért szimpatikusabb a gyártó? Nem. Pusztán az elvvel nem értek egyet, miszerint pl egy focusba 1.0T motort raknak, ami teljesítményében 1.6L szívó, fogyasztásában pedig egy literes. A mért adatok pedig meg sem közelítik a hétköznapi használat mellet elérhetőeket.
    A kategória teremtést nem minősíteném, azt pedig pláne nem értem, hogy az miért lenne jobb helyezésre okot adó indok. 7ből két golf széria tudott nyerni, szép szöveg, de nekem inkább csak reklámfogásnak tűnik. (főleg azok után, használtam a másik nyertest, és engem nem győzött meg)

  • Holiday

    “Holykám, -ha már ilyen mély baráti viszonyba kerültünk-”

    Eltévedtél, én nem vagyok semmilyen barátod. Azon még dolgoznod kellene egy darabig.

  • menőmanó

    Elképesztő ez a két ( ? lehet, hogy egy) szerencsétlen bohóc.
    Mindig összhangban vannak és hasonlóan pofátlan és arrogáns a stílusuk. Talán nem véletlen.
    Becsmérlik és sértegetik azt akinek más a véleménye, sőt eljutnak az “öntudatra ébredt prolitól” a “genetikailag sérült népig”.
    Figyeljetek srácok!
    Gondolkodjatok már el egy kicsit, hogy az ostoba és primitív fejtegetéseiteket ne itt vitassátok meg, mert csak lejáratjátok magatokat.
    Valószínűleg titeket ez nem érdekel, a színvonalatokat tekintve, de akkor legalább a többiekre gondoljatok, akik nem kíváncsiak az ide nem illő baromságaitokra.
    Köszönöm!

  • Holiday

    Somebody!

    Itt néhány szerencsétlen presztízs kérdést csinál abból, hogy az autóskártyában húzott kedvence nyer-e? Nyilván, hiszen az álmait látja alátámasztottnak ezáltal.

    Másként látja ezt az ember pár évtized tapasztalattal a háta mögött. Aki azért tart valamit jónak, mert az az év autója, az teljesen fogalmatlan. És ezek a szerencsétlenek mind azt hiszik, hogy ezzel a díjjal valaki azt akarja nekik bizonyítani, hogy az autós kártyájukban nem a legjobb lapot húzták…
    Pedig egy fenét.

  • Stefan88

    erre a kijelentésre válaszoltam,
    “Így elég vicces, amiket leírsz valamiről, amiben még csak nem is ültél ecsém.”
    Nem célom barátságot kötni on-line, főleg, hogy nagyon nem kedvelem a látatlanul tegeződő, öcsi/haver/ecsém megszólítással kommunikáló egyedeket.

  • somebody

    Stefan88
    Te méltatlankodtál, hogy a VW-t itthon alaptalanul prémium terméknek tartják, valamint azt sugaltad, hogy a kisköbcentis turbókat csak a VW erölteti. Ezekre a kis anomáliákra próbáltam rávilágítani a kérdésekkel. Az hogy a Golf nem tetszik az a szuverén döntésed, teljes mértékben meg tudom érteni, ha így van. De azon az alapon, hogy neked volt egy Golf III-asod és átültél egy fiatalabb és eggyel nagyobb kategóriájú autóba, majd levontad a nagy következtetést, hogy bizony ez az utóbbi autó a jobb, hát finoman szólva nevetséges. Ha átülsz az S40-ből egy Mercedes E-osztályba/A6 Audiba, akkor az S40 is sz@r? Mindig van jobb, szebb újabb. A Golf sem a legjobb, de 74-óta piacvezető Európában, “pár” millió darabot eladtak belőle, egy ilyen formális címet csak ne sajnáljunk már tőle ennyire…

  • somebody

    Holiday
    Ez már intelligencia kérdése, ha választanom kellene lehet én is egy GT-86ost választanék, de attól még a Golf teljesen megérdemelten lett az év autója. Érdekes módon a Renault Clio vagy egy Fiat Panda győzelmekor senki nem háborgott. Azok mivel jobb, izgalmasabb, innovatívabb? Persze megértem én, hogy a sok félkegyelmű a Suzukiból, Nexiából stb-ből egy nyamvadt Golfra/Jettára irigykedő szerencsétleneknek ez az egyetlen fórum a szánalmas köpködésükre.

  • zoldfulu2000

    Somebody: Speciel én a Clio 2006os győzelmén lentebb háboroktam. Viszont az feltűnt hogy néhány értelmetlennek tűnő díjjal inkább egy márka törekvéseit honorálták amivel az iparágat hosszú távon megváltoztatta (kvázi “ékletműdíj”). Ilyen volt pl a PSA (307es kapta) a részecskeszűrővel, az ALfa (156 kapta) a Common raillel, és talán a VW is az MQB-vel, bár ezzel kapcsoaltban fenntartásaimat már leírtam párszor. Mnidazonáltal az adott modellek amelyek ténylegesen kapták a díjat minden esetben elég nagy ugrást jelentettek az adott márkának is.

  • somebody

    zoldfulu2000
    Így van sokszor furcsa döntések születtek. Ezért nem is kell véresen komolyan venni egy-egy ilyen címet. Főleg, hogy már mindenféle formatervezési, év motorja, év … stb díjak vannak. Nem ezen múlik a piaci siker. A Golf eladásokra sem lesz semmilyen hatással. A több milliós törzsvásárlói kara meg fogja venni a VII-est is, ha év autója, ha nem.

  • Holiday

    Stefan!
    Én pedig azokat nem kedvelem, akik ostobán 1 szar autó alapján mondanak ítéletet bármiről. Ezért most biztosan megharagszol. Sajnálom.

    A Golf iránt antipátiád amúgy számomra teljesen elfogadható. Nincs vele semmi bajom. A túlzásaid viszont nagyon gyerekesek, de részemről a vitát itt lezártam.

  • Holiday

    Somebody!
    – Érdemes megfigyelni, hogy a Golf milyen indulatokat tud kiváltani? Ez nyilván nem véletlen.
    – Azt is érdemes megfigyelni, hogy pl. elme nélkül mennyivel kulturáltabb a beszélgetés.
    – Külön öröm látni, hogy erőtlenné fonnyadó trollunkon mennyire látszik az éhezés.

  • norka

    somebody
    Aha pd elem csere nélkül biztos,te hova jár a passat afganisztánba hogy olyan sok benne a kilóméter?
    Hányszor volt turbó csere?
    A motor olajat gondolom kannával öntik utána,láttam már nem egy kettő sok kilóméteres vw_t,de ne meséld be ezt a baromságot.
    Az 1.6 talicska motort meg lefaragták ,turbót rá és kész,nagy ügy.

  • men?manó

    Holiday
    Saját magad paródiája vagy. :)
    Olvass már vissza, hogy kik keltik az indulatokat, aztán értelmezd a leírtakat. Talán pislákol még annyi értelem az agyadban. :D

  • somebody

    Holiday
    Remélem ez a javuló tendencia általánossá fog vállni. Bár nem hiszek a csodákban :D

  • somebody

    norka
    Azt hiszem, hogy az utolsó mondatod ékes bizonyítéka mennyire ostoba vagy, úgyhogy a többire fölösleges válaszolnom.

  • Dino871

    Holiday!
    “-Én pedig azokat nem kedvelem, akik ostobán 1 szar autó alapján mondanak ítéletet bármiről.”
    Haverod pont ugyanzet tette!
    – Somebody:”Légy szíves, ezt mondd már el egy kedves ismerősöm Passatjanak, mert neki bizony 500e km fölött van a PDTDI motorja megbontás nélkül.”
    Ez is egy a százból! Ha igaz?! Nem csak VW!! Bármelyik akkori diesel!

    Holiday!Somebody!

    “A magyar közoktatással vagy génállománnyal (esetleg mindkettővel) nagyon nagy probléma van. ”
    “Magyarország természetesen ebben a negatív “mozgalomban” is élen jár sajnos :( ”
    Azért mert Ti itt pár emberrel nem értetek egyet és vitáztok valamin/bármin ne ócsároljátok a hazátokat a nemzeteünket,azta z országot amelyben éltek!Ez alap!Nem csak az tartozik a kulturált beszélgetéshez hogy nem írtok csúnyákat…!

    Holiday!

    “Megállíthatatlanul hömpölyög az idióták tömege. Jönnek-mennek, én meg csak csodálkozom, hogy ennyire sérült lenne genetikailag ez a nép? :-) ”

    Ha mindenki hülye és csak Te vagy az ész akkor nincs veled valami baj?? :D
    Ismered amikor a közlekedési hírekben betelofonálnak hogy egy őrült szembe megy az autópályán a forgalommal…kicsit később betelefonál még egy ember és azt mondja mindeki megőrült mert szembe mennek a forgalommal..??!! :D
    Nézőpont kérdése! De megkérlek hogy ne általánosítsatok se népre,se országra s főleg ne a világra….!

    Amugy a golf fasza..nekem is tetszik de snassz..kb a 911-es ugyanezen életútja jut eszembe róla.. ez valami német hagyomány lehet.
    A motor nem új ,/1.6d/ 2008-as fejlesztés…-és mielőtt megkérdeznétek igen én ott voltam amikor kitalálták- csak néhány “kütyü” az újdonság ebben golfban! Nekem ezért nem jön be annyira de ahogy írtátok is nem kell ezt véresen komolyan venni….
    Holiday!
    Anniyt még hozzáfűznék hogy BÁRMI és BÁRKI kikezdhető és találni rajta fogást….sajnos valamit kritizálni illetve valakibe belekötni a legkönnyebb.Jó tulajdonságait felimserni és elismerni annál nehezebb.. de azt hittem ezt Te tudod a legjobban!

    Üdv

  • CGT

    Hihetetlen hogy egy ennyire egyértelmű dolog is képes megosztottságot szülni. Illetve valószínűleg ha valami ennyire egyértelműen jó, az szüli az indulatokat.
    Holiday én bízom benne hogy nem a néppel van ekkora gond, csak egy hülye szabadult el megint, aztán írogat itt több név alatt.
    Dino871 mi ez az álságos duma? Nem értem hogy miért azt kéred számon egy vitában aki a tényeket védi? Lehet hogy nem minden szó helytálló, de mégis helyesebbnek érezné az ember ha a pocskondiázók szavaiba kötnél bele.

  • Dino871

    Akik az autot pocskondiázzák azok a cikkről aloktnak véleményt..az említett urak meg a pocskondázókról és a az egész országról.

  • Dino871

    Nem gond …!! én nem veszekedni jöttem ide. Max autorkól vitatkozni és ez nem tényleg nem gond mástól sem amig az autórol van szó és nem másról.
    Szertinem ennyit mindenki be tud tartani…és talán színvonalasabb lehetne a beszélgetés is.

  • korika

    Dino871: na még egy próba, hátha csak elírtad, vagy részegen ültél a gép elé.
    Milyen a 911-es? Snassz????

  • zoldfulu2000

    azért áácsi, can olyan hogy az ember idológia alapno kiáll egy autó meleltt vagy ellen, és van olyan hogy jogos kritkákat fogalmaz meg. A PD TDI-k olajfiogyasztása jogos kritika, mindenhonnan (tulaj első kézből, népitélet) azt hallottam hogy ez konstrukciós adottság(nak tekinti a VW, részben a tulajok is). Nyilván ezt annak diején az újautóösszehasonlítások benyelték ahogy az uidegesető nyers motorhangot is.

    Az ilyen “apróságok” miatt szoktak fújni a fórumozók a VW-re. Ha valaki alegjobb akkor jogosak a díjak és az eladások. Ha viszont xart tesz le az asztalra, akkor ne azon rugzzunk hogy miért húzzák le a fórumozók a márkát vagy egyes modelljeit.

  • Holiday

    Zoldflu!

    Jelen pillanatban még van 10 db. PDTDI a flottánkban. A 30 ezres olajcsere periódusokat a legzabálóbb is kibírja fél liternyi olyaj utántöltésével. Ennyi.
    Ráadásul tudod, hogy a nejemnek éppen ilyen autója volt és 130 ezer km. alatt semennyi olajat nem fogyasztott.
    Használatfüggő az esetek döntő többségében.

    Bármelyik autómárkát utálni pedig borzasztó gyermeteg magatartás. Éppen ezzel van gond.

  • Holiday

    Zoldfulu!

    Szart az tesz le az asztalra, akinek a termékét nem veszik. A VW tetszik, vagy nem, nem tartozik ebbe a körbe. Szóval, ha nem tetszik valakinek azt el lehet fogadni, de hogy szar lenne, az enyhén szólva is borzasztó ostoba kijelentés, hozzád különösen méltatlan.

  • zoldfulu2000

    holi: nem írom le megint az állásopontom. Kissé elhanyagolod a márkahsűget és a fogyasztói rugalmatlanságot.
    Ha igazed lenne a Nokia már 5 éve csődbe ment volna. Ismeretségben nem sok PD TDI-s autó van, egy rutinos tesztelő ismerőst kérdeztem meg, neki van oktija ilyen mocival, ő természetesnek tartotta hogy nem húzza ki a periódust utántöltés nélkül. Én még oalsz vagy francia dízelmotorba nem töltöttem utána olajat.

  • somebody

    Dino871
    Részben egyetértek veled, szomorú hogy ilyen, autózáshoz nem kapcsolódó témákkal is foglalkozni kell ezen a fórumon. Az írásod többi részével annyiban vitába szállnék. Az alapvető probléma, hogy te nem teszel különbséget vélemény és böfögés (trollkodás) között. Ha valaki leírja normális!!! hangnemben, hogy nem tetszik neki a Golf, mert 1,5M-val olcsóbban kap egy Renault Megane-t és az ő igényeit az messzmenően kielégíti, akkor megértem. Ha valaki azt írja a Golf árához hozzátesz 1M Ft-ot és kap egy számára finomabb, minőségibb autót (Audi A3, Volvo V40 pl), akkor az is egy érthető álláspont. De a “fapados a Golf, nincs benne elektromos ablak, az 1.6os motort kicsit “betömködjük” és kész az 1.4 TSi” és hasonló égbekiálltó marhaságok az nem vélemény. Az primitív, suttyó irigy emberek szánalmas böfögése. Ez a baj ebben az országban, hogy mindenki csak a jogait hangoztatja. Valóban van szólás és véleménnyilvánítási szabadság. De egy normális országban ehhez hozzájárul az a “kötelezettség” is, hogy egyrészt ne a marhaságunkkal traktáljunk másokat, másrészt ha már mondunk valamit azt valamivel alá is tudjuk támasztani. Röviden ennyi a különbség.

  • somebody

    zoldfulu2000
    Azért PDTDI és PDTDI között is van különbség. Ismerősi körben 1.9esek vannak, azokkal semmi probléma. Volt ami bejáratás alatt nagyobb olajfogyasztást produkált, utána megszűnt. Olaj és használat módjától is függ. Állítólag a 2.0 PDTDI már kevésbé sikerült konstrukció, de azokkal nincs személyes tapasztalat.

  • Holiday

    Zoldfulu!
    Mit hanyagolok, s miért?

  • mtbe

    úgy látom a Golf témát kimerítettük :)

  • Holiday

    Ki bizony. :-)

  • Dino871

    Holiday!

    Érts meg végre! Én csak szeretném ha ez az egész ami itt van jobb lenn és nem ilyen rossz hangvételű… sztem mind ketten pont ugyanazt szeretnénk. Hidd el eszemben sincs trollkodni…én csak akkor szólok hozzá ha ráérek..(én voltam a 82.hozzászóló) eszemben sincs zavart kelteni. Pont ellenkezőleg. Kicsit több vagyok mint 15..:D És én folyton jó hangvételűre próbálom ezt a témát venni….nem akarok sem veled sem mással veszekedni.Az 1.9 PD-ről meg annyit amit az előbb is írtam van jó meg rossz.. mint minden motorból. De sajnos az emberek 35 százaléka azért nem járt túl jól vele. ettől még nem szar mert vannak ennél sokkal szarabb motorok is a forgalomban ,csak nem a legjobb. Ez egy próbálkozás volt ami végül zsákutca lett ennyi. van ilyen.

    Korika!!

    Nem írtam rosszul képzeld!! :D
    Nekem is tetszik a 911,de itt most nem mentedinamikáról és egyebekről beszélünk..én most pl arra gondoltam hogy kb úgy nem változtattak a Golfon létezése óta ahogy a 911-en sem…ugyanaz a formavilág 40éve kicsit csiszolva, mai technikával…mert ugye minek hozzányúlni ahhoz ami jó??! :D erre mondtam h ez ilyen németes dolog

  • Holiday

    Dino!

    Az a százalék milyen kutatáson alapul?

    Különben mindegy. Amúgy örömmel olvasom a hozzászólásod első felét. Ha valóban így gondolod, akkor semmi probléma. :-) Jó lenne valóban eltirhítani innen az összes trollt, a magam részéről ezen vagyok, s ha te is csatlakozol, akkor még eggyel többen vagyunk. A trollok pedig fonnyadjanak, éhezzenek, tűnjenek el.

  • Dino871

    Holi!

    Azon alapul hogy az Audinál dolgozom a motorfejlesztésen és 2006-2007-ben azért tért át a motortervezés nálunk is common-railra mert ez nem volt egy túl finom megoldás..ezek a fajta motorok hajógyártásban használatosak.ott tökéletesen működnek azokban a méretekben..de nekünk sok problémánk volt akkoriban ezekkel pedig nem egy bonyolult motor. :)
    Az igaz hogy a 2.0 PD tényleg nagyon rossz hírnevű és ez nem megalapozatlan…pusztán a legyártása is csoda volt akkoriban.De úttörő volt. a Pumpe-Düse nem lett az.

  • Dino871

    Nekem ezt a százalékot mondták a vw vezetői 2006-ban..
    Vevőelégedettség+ppm szám alapján

  • Köcsögnepper

    “Azon alapul hogy az Audinál dolgozom a motorfejlesztésen”

    Te, mint motorfejlesztő? Hol te szerencsétlen? K@rva jó az internet, mert mindenki azt hazudik, amit csak akar.

  • demagóg

    Gratulálok a szép eredményhez a Toyotának.

  • demagóg

    A platform technológia biztos jó, csak nem tudom mire. Mert az új Golf vételárában nem tükröződik.

  • Holiday

    Miért, drágább lett?

  • demagóg

    “Miért, drágább lett?”
    Tényleg ez a jó kérdés, mikor egy olyan forradalmi újdonságról beszélünk, ami költséghatékony fejlesztést és gyártást tesz lehetővé?

  • Cult

    ÍÍÍÍÍÍÍ a terembúráját mennyi okos ember van itt! :) Ezekbe az eget rengető vitákba nem kívánkoznék beleszólni, csak annyit tennék hozzá hogy:
    Azért az elég nagy balama lenne ha idén a toyotát választották volna, hisz korábban a prius, majd n. leaf – ezek mind “tisztább” autózást tesznek lehetővé… most meg meg egy sportos modelt? – erre nem kell válaszolni, magamnak raktam fel a kérdést.

  • toce

    Kedves Holiday!

    “Jó lenne valóban eltirhítani innen az összes trollt, a magam részéről ezen vagyok”

    Gondolkodtál esetleg az önmegtartóztatáson is?

  • toce

    Az év autója az, ami az újságíróknak a legjobban tetszik. (A Golf egyébként tagadhatatlanul jó autó.)

    Fogást viszont találtak rajta, elsősorban a dizájn-t. Meg, hogy inkább evolution mint revolution. A magam részéről azonban azt gondolom, hogy jó dolog, hogy egy terméket évek/évtizedek óta fejlesztenek, ehelyett, hogy ugyanazon név alatt 3 évente valami tök más koncepciót akarnak eladni. Biztosan van szebb autó a Golfnál (ugye ez egy szubjektív kategória), gyorsabb is, tágasabb is, takarékosabb is. De egy jól megfogható piaci igényre a Golf egy nagyon kiváló “válasz”.

    Minden esetre jó lenne, ha az év autója nyertesek között a jövőben inkább csak alternatív hajtású autók lennének. Az év autója szerintem a Yaris HSD.

  • Holiday

    Toce!
    Ostoba kérdésekre nem válaszolok egy ideje. Így hagylak éhezni téged is.

    Demagóg!
    Ha valami többet ad ugyanazon az áron, akkor szerinted az drágább, vagy olcsóbb? Ha annyit elért a piac, hogy egy sokkal jobb autó nem lett drágább, akkor a fejlesztés már megtakarítást eredményezett neki (és nagyobb hasznot a gyártónak, ami a kapitalizmus egyik alappillére)
    Ne légy demagóg! :-)

  • somebody

    demagóg
    Az MBQ platform miatt egyből Dacia árban kellene adni? A VW nem erről szól, az ára tuti nem fog csökkenni, maximum jobb lesz a felszereltség, technika. Másrészről egy ilyen platformot nem 2 euro kifejleszteni, azt is be kell hozni valahol. Harmadrészt egyik autógyár sem jótékonysági intézmény, pl. egy Saab árán se vetted észre, hogy egy az egyben GM platform.

  • Holiday

    Toce!
    “Minden esetre jó lenne, ha az év autója nyertesek között a jövőben inkább csak alternatív hajtású autók lennének. ”

    Arra létre lehet hozni “Az Év Alternatív Hajtású Autója” díjat. Nosza.
    Miután az év autója autóról szól, nem pedig bizonyos hajtási módokról, illetve bizonyos hajtási móddal rendelkező autókról, így nem egészen átgondolt az álmod.

    Mindazon által az alternatív hajtás valóban jópofa dolog.

  • Holiday

    Somebody!
    Ingyen b+, ingyen. Alanyi jogon.

  • Holiday

    Somebody!
    Jó ideje nem használom az MBQ esetében a platform elnevezést, mert a jelenlévők többsége nem tudja megkülönböztetni az egykori “egységes” fenéklemez koncepciót az építőkészlet elvtől. Ez aztán félreértések sokaságát szüli.

  • somebody

    Holiday
    Á, tudod milyen sz@r autó a Golf, a kedvenc trolloknak szerintem ingyen sem kellene. De én szívesen átveszem tőlük, ha gondolják :D A közös padlólemezt és az MBQ-t pedig úgysem tudja/akarja elkülöníteni a legtöbb emberke. De tényleg nem a legszerencsésebb szó rá a platform.

  • Holiday

    Olyan szar, hogy engem egy egy mérettel nagyobb autóban ülve is el tudott bizonytalanítani, hogy mi is legyen az utód jövőre? Tényleg az lehet a legbosszantóbb, hogy az autó se nem fapados, se nem kopogós, a motorok kivétel nélkül élvonalbeliek, a váltók mind a legjobbak közül valók, ha nem a legjobbak…nem olcsó. Sosem volt az. Miért kellene olcsónak lennie, mikor van Suzuki, van Renault, meg egy csomó más. Azok is jó autók a maguk nemében, akinek ez drága, vegyen olyat. Nem tilos és még csak nem is ciki.
    Nem az autó teszi az embert, nem attól jobb ember valaki, hogy drágább, erősebb…autója van. Baj, ha sokan itt azt gondolják…

  • zoldfulu2000

    Toce: ez nem fogás, ezt akkro írod le ha valakit nem akarsz lehúzni de nem akarod nyilvánvalóvá tenni hogy le van zsírozva a dolog. Ilyen szitu iskolapéldája volt pl a Fifth gear reklám (izé, teszt)videója a Lexus ISről, hogy ne csak a németeket ekézzem :) http://www.youtube.com/watch?v=CRw54WiFUy0
    Nyiéván van pár apróság amit felhoznak de az az autó pár olyan iszonyatos hibával küzd ami egyenként is meglékelte az IS-t nálam. Pedig annyi mindent jól csináltak a japán tervezők benne…

  • men?manó

    Ma láttam egy új Golfot, de csak a bénázó vezetője miatt tűnt fel.
    A megjelenése egyértelműen semmitmondó, így valószínűleg nem ezt díjazták. :)

  • zoldfulu2000

    Holi: amit kihagytál az egyenletből az a márkahűség és előítélet köre, megspékelve egy kis bújtatott reklámmal. Sokszor átbeszéltük az Vös Golfot , most nem fogom megint ekézni az ünnepelt szüleit :).

  • korika

    menőmanó: ja, van benne valami.
    a japán gagyik sokszor kitűnnek a tömegből. :)

  • electro123

    Elég jellegtelen autó ez a golf, azért kicsit fura, hogy ennyi jó autó mellett ez lett az első főleg, hogy egy gt86/brz lett a második. A legjobb golfok a 4 – esek és 5 – ök voltak abból is csak az r32 változatok, az összes többi elég ingerszegény. Nálunk is volt a családban 2 darab 1,6 – os, kb csak beleültek és mentek vele semmi izgalom. Szóval nem tudom mi ebben az első.

  • Holiday

    Zoldfulu!
    Mivel foglalkozom elégedettség méréssel így szerintem nem hagytam ki soha, semmiből a márkahűséget. Nehezítem a dolgodat, ugyanis márkahűség több fajta is van, mert másfajta márkahűség egy privát vásárlóé, mint egy flotta vásárlóé. A VW történetesen mindkettőben elég jó. nem a legjobb, de az olajat egyáltalán nem fogyasztó olasz és francia autókénál sokkal jobb.
    Figyelek!

  • Holiday

    electro123!
    Ha izgulni akarsz, akkor bizonyosan nem 1,6-os Golfot veszel, hanem 1,6-os Corollát…mert az annyira izgalmas. :-)

  • men?manó

    korika
    Ja, a tuningolt gagyik igen, hiszen részben ez a céljuk, ebben viszont nincs különbség a modellek között.
    Gondolom ezekre céloztál, mert még te sem lehetsz annyira dilettáns, hogy egy japán autót gagyinak tarts. Bár ki tudja? :)

  • men?manó

    Holiday
    Egyikben sem lehet nagyon izgulni az igaz, de az egyikben (Toyota) motor van, a másikban meg csak egy gyenge próbálkozás. :D

  • Holiday

    Hogyne lehetne izgulni. Pl. a beragadó gázpedál miatt. :-)

  • men?manó

    Holiday
    Ez jó. :D

  • korika

    Holiday: ez ütött :)
    menőmanó: tudod értetlen vagyok, így állandóan kérdezek:
    A Golf szerinted szürke, aki meg egy Toyotát tart annak az dilettáns?

  • CSAKAZÉRTISVETTEL

    A Golfot gyárthatják akármilyen technológiával, bármely formában, bármilyen motorral az akkor is szar lesz a men?manó féle idióta marhák számára. Hogy miért? A válasz nagyon egyszerű: CSAK

  • Dino871

    Köcsögnepper!

    Hogy hol?? :D
    Az Audi Hungária Motor Kft-nél!Győr. Kardán út 1!
    Ha gondolod keress meg!

  • men?manó

    korika
    Egyáltalán nem ütött, hiszen semmi alapja nincs, viszont egyértelműen szellemes.

    Kérdést tehetsz fel, csak rád nézve nem vet jó fényt, hiszen kevered a szezont a fazonnal.
    Szó sem volt se szürkeségről se a Toyotáról.
    Én még a “gagyi japánnál” tartok, hiszen ezt írtad és ez indokolta a dilettáns jelzőt.

  • toce

    “Ostoba kérdésekre nem válaszolok egy ideje. Így hagylak éhezni téged is.”

    Te dolgod, én szóltam…

  • toce

    Golf azért nem olcsó, mert drágán is megveszik. Termék árát mindig úgy lövik be, hogy maximalizálják a profitot. Hogy az MQB alapú gyártás mennyire olcsó, és hogy azzal le lehetne-e tartolni a teljes piacot úgysem fog soha kiderülni. Egyrészt egy árversenyben a VAG sem érdekelt, neki sokkal jobb, hogy lassan már a Skoda és Seat is a prémium szélén mozog (így drágábban adható)

    Másfelől meg az MQB olcsósága szerintem részben legenda, valamivel etetni kell a részvényeseket is. A költségcsökkentés hálás téma, pláne, ha beállt az eladások növekedése…

    Egyébként minden gyártó azt csinálja, hogy inkább fejleszt egy olcsó autót a kinálatban (vagy más márkanév alatt), semmint a meglévőt adja olcsóbban. Pedig az egy fillér befeketetést sem igényelne. Sohasem a konkrét gyártás drága, de ha egyszer lejebb pozícionálod magad árban, kezdhetsz megint felfele kapaszkodni…

  • korika

    menőmanó: ezért jó a japán fanokkal vitázni, mert az is letagadják, amit öt perccel azelőtt állítottak.
    “Ma láttam egy új Golfot, de csak a bénázó vezetője miatt tűnt fel.
    A megjelenése egyértelműen semmitmondó”- idézet tőled. Ez a magyar nyelvben azt jelenti rövidítve, hogy szürke. És itt nem színt írok a gyengébbek kedvéért.
    Ha pedig szürke szerinted, és közben a japánok mellett érvelsz, akkor az számodra nem az.
    Mit nem értesz?
    A gázpedálos sztori meg nem csak jó volt, hanem igaz is.
    Netet megnézheted, 52 halálos áldozatot írnak ezzel összefüggésben.
    Most leírhatod hogy bénák voltak, csak köztük volt pl. rendőrtiszt is.
    Tulajdonképpen leállíthatták volna a motort, de ehhez kellett volna 3 másodperc, mint azt később cikkekben is leírták, mikor rekonsruálták a történteket.

  • BMW7

    “Egyikben sem lehet nagyon izgulni az igaz, de az egyikben (Toyota) motor van, a másikban meg csak egy gyenge próbálkozás. :D”
    Az ilyen emberek (?) miért látogatnak autósportálokat?

  • CSAKAZÉRTISVETTEL

    men?manó Azt azért elárulod, hogy ha mindenáron japo akkor miért pont a legszarabbat választottad? Azt a rakás fos Toytát az összes többi japán helyből átugorja.

  • Mahler

    Kérem: a cikk írója VISSZAFOGOTT HANGNEMBEN kért véleményeket. Azt,hogy ki hogyan gondolja, kinek mi a véleménye! Nem ocsmány,mocskolódó szöveget vártak, ami itt folyt időnként, az biztos. A saját véleményem az,hogy biztosan nagyon jó autó, mert a németek nem utolsó szakemberek és állandóan az élvonalban vannak az utóik. Az is bizonyos, hogy nagyon-nagyon kellett nekik ez a “rang”. Az egy más kérdés, hogy kinek tetszik ez az autó? Nekem nem, soha nem is fogok ilyet venni, mert stílusomhoz, egyéniségemhez, igényeimhez más kedveltem meg, az pedig nem német autó. Elismerem a kocsi remek képességeit, de magamnak ennél jobbat tudok és az meg is van. De ezt tisztességgel el lehet mondani-szerintem!

  • demagóg

    “Ha valami többet ad ugyanazon az áron, akkor szerinted az drágább, vagy olcsóbb?”

    Minden modell utódja többet ad az elődnél, jellemzően hasonló áron. Ez általános jelenség.

    Ha a VW az MQB miatti megtakarítást nem “adja oda” a kucsaftoknak, akkor azt jelenti, hogy megtartja magának és extra haszonra tesz szert. Ez a VW szempontjából pompás hír, a vevőéből viszont kevésbé.

  • ACC.600

    Azért kíváncsi lennék, ha mindenkit beküldenénk egy kamerával felszerelt szobába, és elkezdenénk projektoron vetíteni képeket autókról. A kamera persze azért kellene, hogy utána kiderüljön ki hányszor ütött. :)
    Jó tanulmány születne belőle.

  • Holiday

    Mahler!

    Milyen rang? Ti teljesen összekeveritek egy szakmai zsűri döntését egy vizionált hierarchiával? Egy díj nem rang, egy díj az egy elismerés. Egy adott időpillanatot tükröz, mint egy fénykép. Kezeljük helyén a dolgokat, és értsük meg végre, hogy ez egy díj, nem pedig egy sorrend! Azért írom neked, mert te a mértéktartó kritikusok közé tartozol. Kösz.

  • zoldfulu2000

    Holi: ajánlmo fogyelmedbe: http://www.motor-talk.de/news/sieben-dinge-die-uns-am-golf-7-enttaeuschen-t4162751.html
    Ettől függetlenül nekem bejön a VIIes.

  • zoldfulu2000

    somebody: “maximum jobb lesz a felszereltség,”. Hát nem nagyon ismered a VW árpoltikáját. :)

  • Holiday

    Zoldfulu!
    Olvastam. Azért eléggé izzadtság szagú, a futómű, a drága navi…a LED fényszóró….a fogyasztás adatok… ki kínál többet, jobbat, bőségesebbet…

    Természetesen egy vélemény, de úgy tűnik a csendes kisebbségé. Kicsit olyan érzésem van/volt olvasva, mint amikor az autókiállítás csajairól ír fikázó cikket a katolikus nőegylet újságírója, vagy a nőt sosem látott fórumtroll, aki szerint mindegyik rusnya…

    De nyilván joga van bárkinek azt gondolni, hogy egy autó értékét csökkenti a túlárazott navigáció. Engem ez nem zavar. Mondjuk nem értem, hogy miért nekem címzed, de mindegy.

    Gondolom mindez egy Volvo esetén már komoly okádás áradatot szülne nálad. Még szerencse, hogy nekem a Golf csak egy jó autó, nem lelkiismereti kérdés, mint neked a Volvo.

  • zoldfulu2000

    Holi 16:52: a márkahűség és az alégedettség nem ugyanaz. Van amikor az ember előítélettel próbálja pótolni a tudást, és ennek valamiért a németek szokták az előnyét látni. Kedvenc sztorim volt amikor a szerencsétlen ksicsaj mindenáron “német” mobiltelefont akart venni, az eladó meg nem tudta hogyan magyarázza el hogy az épp beőlés eklőtt álló Seimens mobilok nem a legjobb vételnek számítanak ezen a területen. Kevés olyan embert ismerek aki valamilyen szinten naprakész és szerteágazó személyes tapasztalattal rendelkezik anélkül hogy autóiparban dolgozna vagy szakújságíró lenne. Meglepően komolya autókat vettek meg úgy ismerőseim, hogy nem próbéltak ki laternatívát (sőt akár a a megásárolni kívánt modellt) Nagyon könnyű így renomét építeni egy jó médiajelenléttel.

  • zoldfulu2000

    holi: volvo esetén általában elfogadom a jogos kritkát (legfeljebb nem ártek vele egyet, ha az én prioritásaimban kevésbé hangsúlyos). Van olyan azonban amikor úgy érzem, hogy egy kommentnek nincs valós alapja csak úgy “gondolja” a szerző, tapasztalatok nélkül. Nagyon-nagyon erős agyi rekalibrációt eredményezett amikor az “jólolvasottság” után elkeztem magam is kirpóbálni a célautókat.

    A linkelt cikkben komoly állítások vannak (pl a súlyra, felszereltségre), jobban megfogalmazva mint amit én kommentben összedobnék. És ugyebár német, az egyik legnagyobb autós fórum odaát.
    Egyébbként nekem úgy tűnik hogy a súllyal kapcsoaltos megjegyzések egy kicsit az egész autóipar problémáját tükrözik (vizsgára optimalizálás hátrányai), lásd EU/DIN súly vagy cstartóméret (korábban párszor erre már reagáltam vezess-es cikkeknél).

  • L.Rómeó

    golf a nyerő mindigis az volt mindigis az lesz.
    csak a sok hülye nem fokja föl!
    nekemis az van, és a legjobb.
    van nivoja, és raj autó.
    aki mekteheti azt veszi aki nem mer csóri sir a szája.
    vw a lekjobb marka, 100éve a lekjobb, mikor a japanok meg kb 20 eve csinálnak autot.
    feltalalta a változatos padlólemezt, mega kuplungos valtot, turbot stb,stb stb.
    mi kell meg??
    az hoty nincs penzed ra aztan sir a szad?
    sok hülye.
    holiday jo gyerek vagy , te mekmondod nekik.

  • men?manó

    L.Rómeó
    Én a te helyedben titkolnám, hogy Golfom van, mert egyik márkatárs sem örülne, ha veled kéne közösséget vállalnia. :D

  • norka

    Látom sok itt a golf szerető ember.
    Na akkor üljenek benne ha megvették még vagy 40évet,ennyire elfogult embereket mint a vw imádók még nem láttam.
    Még hogy japán nem érhet közelébe,haha akármelyik akármikor.
    Feltalálta azt amit már a japán 20éve használ,pl toyota sokkal régebb óta gyárt autót mint a vw nem hiába ők az elsők a világon csak tavaly tudta megfogni a vw amikor katasztrófa volt és leállt a toyota gyár.

  • norka

    Szétröhögöm az agyamat pont a 4-es golf a legszarabb mind között megbizhatatlan mint a fene.Az ötösnek meg málik a belseje mint a lekvár.Majd a 18.-as golf talán olyan mint a japán autók.Amúgy az szidja a japánokat akinek még nem volt,nekem volt nem egy kettő német szemetem mert még akkor hülye voltam.

  • L.Rómeó

    a 4es golf nem szar.
    nemkell mindig másokhoz hasonnlítani!
    ha mekteheted mekveszed ozt kész.
    minden autonál 50-50 esély vagy erromlik vagynem. enyi.eztet má holliday is szássszor megirta de nem értikmeg..
    holliday jóllátja és fajanszul leis irta itten olvasd csakel:
    genetikai hibásak országa ez.

    ha csórikám vagy testvér akkor veszel másikkat.
    szar japánt vagy kinait egyre megy.
    én jógyerek vagyok rafkó van ám:
    báttyám használtautózik, mindigis ál nála pár golf bene jó motor. érted má?
    és akkor kijé megyel tovább? szar japán vagy golf? naugye.
    enyi.

  • L.Rómeó

    ja mássik hogy golf nagyobb mind szvift!
    akkor holis a japán autó?
    enyi..

  • L.Rómeó

    ja én próbálltam golfot vanis.
    tudom miről beszélgetek ezért mondom hogy golf jobb.
    szaros japánt meg csigaevőt meg makarónizabálót nem fogok kipróbállni mer tudomhogy golf jobb.
    és kész.

  • Holiday

    Ez elképesztő. :-)

  • norka

    aha értem,hát úgy látom barátom hogy a golf csakis kisebbségi autó még mindig.
    Há vegyé golfot az a jó tesvérem háááá.

  • BMW7

    Az analfabétákat nem gondoljátok, hogy ugyanúgy ki kéne tiltani innen?

  • L.Rómeó

    holliday sekíts mer ugy jártam mind te.
    a sok hüllye nem érti meg azután sem hogy sogszor matyaráztad már teis!
    jaszakarizni csak vwvel lehet a töbi csicska.
    raj gyerek jó gyerek csakk! vwt vesz vagy bmwt.

  • BMW7

    dobassátok már ki ezt a k** c**-t mert bassza az agyamat

  • men?manó

    BMW7
    Mi ez az emberhez (?) méltatlan rasszista beszólás?
    Gondolkodj, a kedvenc márkád egyik komoly vevőköréről beszélsz! :)

  • BMW7

    Persze, mindjárt gondoltam, hogy te leszel az első, aki kiáll mellette, ráadásul a szokásos ostoba szövegeddel.. Ehhez csak gratulálni tudok, ismételten!

  • L.Rómeó

    tessókám bmw7 joggos a felfelé háborodássod!
    amúty 5-össöm nekemis vót laza raj autó ültetve menő-faszagyerek vótam benne.
    királyság. jógyerekség.

  • L.Rómeó

    majdnem vw fílling dejazért nem (bocs)

  • L.Rómeó

    520i-vel körözöttbeautóztam a nissan gt-r!

  • men?manó

    Rómejó!
    Látod, nem vagy itt kívánatos személy.
    Pattanj be a fosvágenedbe és keresd meg Júliát, hátha ő jobban díjazza a szöveged.
    Ha nem tetszik az ötlet, akkor viszont próbálj meg valami elmésebbet írni. :D

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Én utána olvastam a dolgoknak,de még mindig nem tiszta ,hogy
    mire is kapott ennyi pontot ez az autó.Annyival jobb a többinél?(Nem hiszem)
    Van benne valami forradalmi újdonság? (mi lenne az?)

  • L.Rómeó

    bmw7:
    amúty tessókám érzem ám h közénk tartozol.
    megérzzik ezt a tessók! csak tessók tudnok így mennőzni autóval csippa gyerekek nem. aranylánc bmwjellel van-e?
    útyhogy vállaldföl a színed bátran.

    jómunkás:
    ez forrong azújdonságoktól változatos padlózat turbó stb stb stb. namega rajság ammi vwjellel jár!

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Nagy baromság ez a díj,így ebben a formában. Semmi kategória,csak úgy bele egy kalpba minden.De lehet döngetni a mellet :Az év autója lett . Na meg van mire hivatkozni miért annyi az annyi.

  • Jómunkásembervótvalamikor

    L.Rómeó! Ha nekem írsz, legyél már szíves normálisan írni,mert sajnos így olvasatlanul ugorlak át ! Köszönöm

  • Jaga77

    Az új Mazda 6-nak kellett volna megnyernie az év autója címet! Ha alsó közép kategória, akkor Mazda 3, de a Honda Civic, Ford Focus is jobb autó a Golfnál. Megbízhatóbbak, élvezetesebben vezethetőbbek, több a visszajelzés a kormányról, stabilabb futómű, jobb sebességváltók, és megbízhatóbbak. Túl vannak árazva a Volkswagenek, pláne az Audik! Ha prémium kategória, akkor inkább BMW az jobb autókat csinál. A Volkswagen konszernből még a Seat Leon ér valamit szerintem. Az kevésbé unalmas mint a Golf, és élvezetesebb is vezetni, meg jobb az ára is!

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.