Így vegyen használt autót!

Mire figyeljünk a vásárlás során?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.03. 06.00

A használtautó-vásárlás rengeteg kockázatot rejt. Ám ha felkészülten kezdünk a válogatásba, kiszűrhetjük azokat a kocsikat, amelyeket nem érdemes megvenni. Tanácsok.

A használtautó-vásárlás rengeteg kockázatot rejt magában. Ám ha felkészülten kezdünk a válogatásba, nagy eséllyel kiszűrhetjük azokat a kocsikat, amelyeket nem érdemes megvásárolni. Magyarország legnagyobb használtautó-kereskedője, a Weltauto összegyűjtötte mire érdemes figyelnünk, ha használt kocsit vennénk.

A gépjármű múltja

Kérjünk kölcsön egy rétegvastagság-mérőt a fényezés ellenőrzéséhez

Kérjünk kölcsön egy rétegvastagság-mérőt a fényezés ellenőrzéséhez


Az első és legfontosabb dolog, hogy autóvásárlás előtt igyekezzünk kideríteni az autó múltját. Ennek egyik eszköze lehet a szervizfüzet ellenőrzése, mivel azonban ezt gyakran hamisítják, keressünk fel egy márkaszervizt, ahol egy állapotfelmérés részeként lekérhetjük az autó hazai vagy akár nemzetközi szervizmúltját.  (Jelenleg ezek az adatok kizárólag a mindenkori tulajdonosnak adhatóak ki)

A teljes állapotfelmérés a gépjármű fedélzeti hibatárolójának szoftveres lekérdezésével komoly segítség lehet a végső döntés meghozatalában. A modern autókon sok olyan vezérlőegység, beavatkozó berendezés van, melyek hibája a használat során nem tapasztalható, azonban a belső diagnosztikai rendszerek már érzékelik.

Külső sérülések

Az autón kívülről belülre haladva elsőként a külső sérüléseket, illetve az elemek összeillesztését vegyük szemügyre. Vigyünk magunkkal rétegvastagság-mérőt, mert annak segítségével könnyedén megállapíthatjuk, hogy hány elemet festettek újra.

 Ha az autó átvizsgálása során egy-egy elemről azt tapasztaljuk, hogy nem a gyári szinten van a festékvastagság, nem kell azonnal megijedni, hiszen elképzelhető, hogy csak egy apró sérülés miatt fújták át az adott felületet. Azonban, ha több elem adatai eltérőek, könnyen feltételezhető, hogy nagyobb sérülést szenvedett a jármű.

Ebben az esetben komolyabb következményekkel is számolhatunk, sérülhetett akár valamelyik főtartó vagy a futómű is. Az autót éppen ezért nem csak oldalról, hanem alulról is javasolt megvizsgálni, hogy felfedezzük ezeket a sérüléseket vagy a javításra utaló nyomokat, illetve a folyadékszivárgást (pl. kormánymű, lengéscsillapító, stb.)

Érdemes alulról is átnézni az autót, a karosszériáról és a futóműről is sokat megtudhatunk

Érdemes alulról is átnézni az autót, a karosszériáról és a futóműről is sokat megtudhatunk


Ha már az autó alatt járunk, ellenőrizzük itt is a sérülések nyomait. A futómű felfüggesztő elemeinek, valamint a féltengelyek lógása árulkodó lehet. A kipufogó rendszer hajlamos a rozsdásodásra, fordítsunk erre is külön figyelmet. Ha a kipufogó hátsó dobján rozsdásodás észlelhető, valószínűsíthető, hogy az autót leginkább rövid távolságon használták, mert a rendszerben lévő víz oda rakódik le, és ha nem melegszik fel jól a kipufogó rendszer, a víz nem párolog el.

Az átrozsdásodás az autó más felületén is árulkodó lehet. Elképzelhető, hogy annak az eredményeként jelenik meg, hogy egy ütközést követően nem megfelelően állították helyre a gépkocsit. A mai autókra 10-12 év átrozsdásodás elleni garanciát adnak a gyártók, de ezt csak abban az esetben, ha a tulajdonosok rendszeresen hordták az autót szervizbe, ahol gyári technológia szerint végezték a javítómunkákat.

Gumiabroncsok, fékek állapota

Álló helyzetben a fékbetét vastagságát és a féktárcsa kopottságát is megnézhetjük, ha a betétek eredeti 7-8 milliméteres vastagsága jelentősen megkopott, várhatóan nem élik meg a következő szervizciklust.

A szélvédő hibái

Nem csak a nagy, de kisebb sérülések esetén is szükséges lehet a szélvédőcsere

Nem csak a nagy, de kisebb sérülések esetén is szükséges lehet a szélvédőcsere


Jelentős összeget takaríthatunk meg, ha megvizsgáljuk a szélvédőüveget is, ha repedést látunk, akkor szélvédőcserére készülhetünk. A kipattanás ? ha nem esik a vezető közvetlen látóterébe ? általában javítható. Azzal is számoljunk, hogy minél több asszisztens rendszerrel felszerelt az autó, annál drágább az üveg cseréje. Érdemes arra is odafigyelni, hogy az ablaktörlő nem hagyott-e a karcot az üvegen, ezt ugyanis szintén csak cserével lehet javítani.

Fényszóró

A hagyományos lámpáknál probléma lehet, hogy homályosodik a búra. Ezt gyakran polírozással szokták helyre tenni, viszont így pont azt a keményített réteget távolítják el a műanyag búráról, ami a karctól óvja meg. Lehet, hogy sikerül kipolírozni, de így sérülékenyebb lesz és készülhetünk a cserére.

 További probléma lehet, hogy nem megfelelő izzó van a lámpatestben. A legkirívóbb eset, amikor utólag xenonosítják az autót. Ezen lámpák használata nem jogszerű, mert az ilyen lámpákhoz előírt automatikus vetítésitávolság-állítót és fényszórómosót általában nem szerelik be. Ezért a műszaki vizsgán az ilyen autó nem megy át. A xenon fényszóróknál a kibocsátott fény alapján megállapítható, hogy izzócsere szükséges-e: kékes-fehér fény megfelelő állapotot jelez, ha viszont pirosas-lilás, akkor megérett a cserére.

Az árulkodó motortér

Árulkodó lehet, ha túl tiszta vagy ha túl koszos a motortér

Árulkodó lehet, ha túl tiszta vagy ha túl koszos a motortér


Ugyan a vevő szempontjából igényesnek tűnhet, ha feltűnően tiszta a motortér, legyünk gyanakvóak, mert az eladók gyakorta így leplezik az olajfolyást. Ezzel szemben a túlságosan koszos motor is arra utalhat, hogy valahol szivárog az olaj, ami hosszútávon jelentős költségekkel sújthat minket.

A motornál ne feledkezzük meg a csövek állapotának és a folyadékszintek (motorolaj, hűtő- és fékfolyadék) ellenőrzéséről sem. Az olajbetöltő sapka levétele után is hasznos információhoz juthatunk. Ha gyanúsan szennyezett a sapka mögötti tér, az az olajcsere elmulasztására utalhat. Fehéres szennyeződés víz jelenlétét mutatja.

Az utastér ellenőrzése

Nézzük meg a kormány, a kapcsolók, a váltókar, a pedálok és a kárpit állapotát, ez árulkodó lehet a futásteljesítményről. Ellenőrizzük az elektromos berendezéseket, próbáljuk ki a rádiót, az ablakemelőt, az ablaktörlőt, a tetőablakot, az ülésfűtést/hűtést, az ülésállítást. Járó motornál ellenőrizzük a klíma teljesítményét, és figyeljünk oda arra, hogy nem hallható-e az üzemszerű működéstől eltérő hang.

Tekerjük el álló helyzetben a kormányt az egyik végponttól a másikig, és figyeljünk arra, hogy nem ad-e furcsa hangot. Az idő előrehaladtával bizonyos esetekben csökkenhet a kormánymű szivattyújának teljesítménye, aminek következtében nehezebbé válhat a kormányzás; hibás működésre utalhat, ha túl nagy erőt kell kifejtenünk.

A váltó

Mindenképpen tegyünk próbautat az autóval, a motor, a sebességváltó, a futómű ellenőrzéséhez fontos

Mindenképpen tegyünk próbautat az autóval, a motor, a sebességváltó, a futómű ellenőrzéséhez fontos


Indulás előtt ellenőrizzük a tengelykapcsoló pedál holtjátékát, normál esetben enyhe ellenállást tapasztalunk. A tengelykapcsoló felengedésekor a fogáspontnak középen kell lennie, kopásra utalhat, ha mélyen vagy magasan fog. Ha induláskor rángat, csikorog vagy egyéb gyanús hangokat ad, valószínűleg hibás a szerkezet. Figyeljük azt is, hogy a fokozatok könnyen kapcsolhatóak-e, vagy hirtelen váltáskor nem hallatszódik-e recsegés, ez ugyanis a szinkrongyűrűk kopottságáról árulkodhat.

Az automata váltóknál több a hibalehetőség, mert itt nem csak a mechanika okozhat hibát, hanem a váltószerkezeteknél is lehet gond. A legtöbb problémát a megfelelő karbantartás hiánya (pl. elmaradt olajcsere) okozhatja ezeknél a szerkezeteknél. A tiptronic váltóknál használjuk a kézi kapcsolást is, és ne feledkezzünk meg a hátramenet és sport funkciókról sem. Ha a váltó szaggatva kapcsol, félrevált vagy furcsa hangokat hallat, ne döntsük a kocsi mellett.

A próbaút

Miután ezeket végignéztük, minden esetben kérjünk próbautat az értékesítőtől, és lehetőség szerint legalább addig autózzunk, amíg az üzemi hőfokot eléri a motor. Ha a motort beindítjuk és furcsa hangokat hallunk vagy szokatlan füst szállna fel a kipufogóból, legyünk ismét gyanakvóak.

Érdemes szakszervizbe vinni a kocsit átvizsgálásra

Érdemes szakszervizbe vinni a kocsit átvizsgálásra


Menet közben figyeljük a motortulajdonságokat, amennyiben azt érezzük, hogy az autó teljesítménye nem megfelelő, illetve, ha furcsa jeleket tapasztalunk (pl. szokatlan hangok, rángatás) a használat során, akkor javasolt inkább tovább nézelődni a piacon. A lengéscsillapítók hibáját is hamar kiszűrhetjük, ha túlságosan imbolyog az autó alattunk vagy instabil a kanyarvétel, cserére érettek ezek az eszközök.

Szintén a próbaút során kerülhet arra sor, hogy az autóban található asszisztens rendszereket is szemügyre vegyük. Próbáljuk ki az összes funkciót (pl. adaptív tempomat, sávtartó asszisztens, adaptív fényszóró, távfény asszisztens), mert javításuk jelentős költséget róhat ránk.

“Amennyiben az átvizsgálás során olyan problémákra derül fény, amely jelentős javítási költségeket vonhat maga után, érdemes elállni a vásárlástól. A kisebb hibák azonban alku tárgyát képezhetik, így ebben az esetben érdemes lehet árvitába kezdeni” – vélekedett Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója. “Érdemes a kocsikat a megvásárlás előtt egy márkaszervizben átvizsgáltatni” – tette hozzá.

Forrás: Weltauto

Kommentek

  • v_johny

    Hát, véleményem szerint ennél sokkal komplexebb ügy egy autóról megállapítani hogy szabad-e vagy sem megvenni.
    Az első, hogy 3 dolgot tehet a hétköznapi autós:
    1, viszi a szerelőjét és egy jó barátját, ők szakmailag is másként tekintenek a vasra és esztétikailag, több szem többet lát…
    2, ha nincs messze a kiszemelt autó, akkor a saját szerelőnkhöz elvisszük…
    3, Márkaszervizes átvizsgálás (ezt macerás leszervezni ha nagy távolságból nézünk ki egy autót)…

    A többi cikkben szereplő dologgal egy hozzá nem értő emberke nem tud mit kezdeni. Eleve jó eséllyel még nem is vezetett olyan autót, nincs viszonyítási alapja. A féket nem tudja méregetni, a motort hallgatva sem lesz okosabb, nézegetheti is sokáig. Az autó alá meg be se másszon, mert ha egy sunyi autó csak annyira van összerakva, hogy azt egy utcáról betérő egyből kiszúrja, az már több mint gáz, ennél ügyesebben dolgoznak azok a bizonyos ügyes műhelyek…
    Mindenképp szervizes átvizsgálás.
    Az ár, alku, feltárt hibák arányát azért egy tető alá kell hozni. Először is ne felejtsük el, hogy a piaci árhoz képest milyen autót nézünk (alja-közepe-teteje árszint), illetve a legfontosabb, hogy más-más elvárással közelítsünk egy 5, egy 10, egy 15, egy 20 éves autóhoz.

  • autoaudit

    “Vigyünk magunkkal rétegvastagság-mérőt”
    Nem hinném , hogy egy átlagember, akár ismerettségei körében is feltétlen lenne ilyen. A valamirevaló eszközök legalább 80 ezernél kezdődnek.

    Ha valakit komolyan érdekel az hogy mit kiderítse mit vesz, leírtam hogy bontás nélküli vizsgálatok közül mit nem szabad kihagyni.

    http://blog.autoaudit.hu/a-leghasznosabb-muszeres-vizsgalatok-allapotfelmereskor-ne-hagyja-ki/

  • MetroGoldwinMayer

    autoaudit

    Pont a rétegvastagságmérő parát soha nem értettem, pláne 1 millió alatti autónál.

    Egy laikus is, de egy hozzáértő aztán todsiher szemrevételezéssel meg tudja állapítani ha egy autó komolyan törve volt(alja, illesztések, csomagtér alja, motortér – ezeket soha nem javítják ki). Ha meg nem volt komolyan törve és a lakk tetszik, szemre jó akkor kit érdekel az újrafújt alkatrész? A nepper úgyis tudja, ő nem fogja levinni az árat a felére a nagy felfedezés miatt. A másik az elemcserés javítással a festékmérő nem tud mit kezdeni.

    Persze akinek van vigyen, de nem kell amiatt otthagyni egy jó autót mert nem mértük meg.

    Több értelme van csak világosban (lehetőleg napsütésben) szemrevételezni a portékát és előre odaszólni hogy legyen tiszta az autó.

  • v_johny

    autoaudit:

    Miben különbözik a Ti vizsgálatotok (az alap, extra vagy a professzionális) egy szakszervizes átvizsgálástól? Ha jól sikerült utána olvasnom, akkor a szakszervizek 8-10-15ezerért végzik el az átvizsgálást. Kíváncsi lennék, hogy miben több a Ti szolgáltatásotok…

  • Guevara

    Bírom ezeket a tanácsadásokat, mind arrafelé viszi az olvasót, hogy csak a hibátlan autót szabad megvenni. Hát ez is lehet egy vezérelv, de keserű csalódás lesz így a nézelődés, mert a legóvatosabb használat mellett is összehet ez-az az autó “élete” során. Lehet keresni a szent grált itt is, mint az élet sok más területén, de inkább azzal kéne megbarátkozni, hogy a használt dolgoknak vannak hibáik. Persze, nem árt lehetőség szerint minél alaposabban megnézni, hogy mit vesz az ember, és nem tragédiaként konstatálni ha nem eredeti fényezésű valamelyik kasztnielem. Nincs értelme viszont minden apróságot alkualapként kezelni, főleg amit magunk is tűrhetőnek minősítünk és nem is szándékzunk azt kijavítani, vagy a meglévő autónkat is simán eladnánk ilyen állapotban.

  • Guevara

    A nepperek bele vannak fásulva a “kukacoskodó” vevők sirámaiba (fikázás, alku, stb.) és egyszerűen annyit mondanak hogy “ez ennyibe kerül így ahogy van”. Kikezdhetetlen álláspont.

  • autoaudit

    v_johny:
    Alapvetően a professzionálist emelném ki. Ez ha úgy vesszük, tartalmaz mindent, ami egy full műszaki vizsgán van, és ez van kibővítve pár vásárlás specifikus dologgal(festékmérés, áramfelvétel, stb…).
    Azért műszaki vizsgára alapoztunk, mert egy átlag autó felhasználónak a legnagyobb költségei ekkor keletkeznek, ezt nem baj ha előre látja vásárlásnál. Fontos volt még a bontásmentesség is.

    Elég nagy különbségek vannak átvizsgálások és szervizek között, létezik ingyenes is másnál, de az arra van kihegyezve, hogy kopó dolgokra találjanak hibákat.

    Amivel többnek gondolom:
    – Szakszervizes átvizsgáláson nagyon ritkán rakják rá például CO mérésre, általunk javasolt vizsgálatok érdemes megnézni hogy benne vannak-e a vizsgálatban.
    – Vizsgálatunk Internetről is letölthető megadott ideig, ami azt is jelenti egyben, hogy mi garantáljuk hogy a vizsgálat megtörtént az adott időpontban, az adott eredménnyel mindenféle mutyizás nélkül.
    Ez fontos az eladónak is, mivel fél év szavatosság még magánszemélyekre is vonatkozik, ezzel le van valamennyire védve.
    – Nincs egységes, országos szinten ugyanazt a minőséget képviselő vizsgálat, mi ezt próbáljuk létrehozni. Sajnos minden műhelyben mást takar jelenleg egy vizsgálat.
    – Egy műszak vizsga átlag 20-28 ezer Ft Magyarországon, na mi ezt próbáljuk letolni bővítve pár vizsgálattal a szervizeknek 17 900 Ft-ért, hidd el nem könnyű.

    Lesz nemsokára egy akciónk, várhatóan a professzionális csomagot rövid ideig 13 000 Ft környékére fogjuk vinni.
    Hogy kicsit segítsek is, jelenleg Opelnél találtam egy igen minőséginek tűnő állapotfelmérést, ami tuti hogy a szerviz óradíjak alatt van, szerintem az megéri nagyon,
    de ez csak Opelekre vonatkozik. Ha opelt veszel szerintem keress rá neten :).

    Szóval nem azt mondom minket kell választani, velünk sok időt lehet spórolni, adott helyen sokat kell keresgélni, mire megtalálod a megfelelő szervizt, aki ezeket elvégzi neked.(És nem feltétlen lesz olcsóbb)
    Amint teljes lesz az országos lefedettségünk, már telefonban nyugodtan használhattok minket ingyen, mert ha erre a vizsgálatra nem hajlandó elvinni valaki, akkor gyanú van..

    AuoAudit / Takács Lajos

  • autoaudit

    MetroGoldwinMayer:
    ” akkor kit érdekel az újrafújt alkatrész?”

    Én speciel elfogadom azt is, de tapasztalatom az, hogy az újrafújt elemek sokkal hamarabb korrodálnak, ezzel tisztában kell lenni.

    “szemrevételezéssel meg tudja állapítani ha egy autó komolyan törve volt”

    Ezzel részben egyetértek veled, viszont vannak olyan profi munkák, ahol még a festékvastakságmérő se ér sokat, és a visszaállítás is teljesen gyári módszerekkel történt. Ez a módszer viszont nagyon drága, értelemszerűen ritka.

    Ilyenkor azért felmerül bennem a kérdés, hogy akkor teljesen gyári helyreállításút kapok, akkor miért lenne baj ha törve volt?

  • v_johny

    autoaudit:

    Nagyon szépen köszönöm a részletes tájékoztatást!
    A 13-18 ezre Ft-os árszint egy professzionális átvizsgálásért már reális lehet a leírtak tükrében.
    Kifejezetten jó ötletnek tartanám, ha létezne egy egységes minősítési rendszer a használt autókra, egy olyan, mint például az ingatlanokra van (energetikai tanúsítvány). (Sőt, ha ez idővel kötelező lenne az eladáshoz, na az lenne ám a Kánaán…)
    A gondom jelenleg az, hogy ha egy autót kinézek és elutazok akár több szász kilométert, attól még meg vagyok lőve átvizsgálás szempontjából, hiszen előre nem tudhatom, hogy az adott autó van-e olyan állapotban, hogy én azt egyáltalán befizessem egy átvizsgáltatásra. Továbbá ott a helyszínen hirtelen megtalálni és legyeztetni a legközelebbi ilyen profilú (vagy azzal is rendelkező) szervizt majdnem lehetetlen…
    Sok sikert kívánok a működéshez és remélhetőleg sikerül a lefedettséget növelnetek mielőbb!

  • autoaudit

    v_johny:
    Köszönjük!

    A távolságra folyamatban van egy megoldás kidolgozása:

    Online kártyával a vásárló ki tudja majd fizetni a vizsgálatot előre, természetesen telefonban lebeszéli az eladóval hogy hajlandó bevizsgáltatni, elvinni az autót.
    A vizsgálat ha mégsem történne meg, a rendszer a kártyás fizetést automatikuson visszavonná.
    Azt mi garantáljuk hogy a vizsgálat valóban megtörtént a leírt eredménynel. (Partereink szerződésben erre az egyre vannak nagyon szigorúan kötelezve.)
    A vizsgálat eredményét PDF-ben a megrendelő kapja mindig emailben.
    Így egy meszebbi utazás árából kijöhet a vizsgálat, és sok idő megmarad.

    A tanúsítvány jó ötlet. Régen, erre kötelezve voltak jogszabály alapján az autókereskedők, úgynevezett állapotlapot kellett szervizben kitöltetniük. Mivel most nem találtam élő törvényt erre, nem vagyok benne biztos hogy még létezik ez a törvény, majd utánanézek ennek is. A hitelintézetek is minden hitelezett autóra csináltatnak állapotfelmérést, de az csak eredetre és töröttségi előéletre vonatkozik.

  • v_johny

    autoaudit:

    Tetszik a kezdeményezés, jó ötletnek tűnik, bár azért vannak erős kételyeim is.
    Addig rendben, hogy én letétbe helyezem a vizsgálást végzendő műhely számláján, azonban a az eladó autó tulajdonosa vagy épp a kereskedő nem hinném hogy jókedvűen felkerekedne egy ilyen procedúrára csak mert rátelefonáltam… Gondolhatja (jogosan), hogy engem a vonal végén nem köt semmi bár mi is legyen a vizsgálat eredménye (egyedül a vizsgálat díja ami terheli a vevőjelöltet). Ő viszont időt és üzemanyagot veszíthet az ügyön (minimum)…

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.