Hárommillió alatt a SEAT Toledo

Bemutató: SEAT Toledo IV

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.03.01. 17.10

Nem számítottunk rá, de a SEAT családi autója nem csupán a formatervben tér el a Škoda Rapidtól. Egy konkurenssel mentünk el kipróbálni, milyen lett a Toledo.

Most debütál hazánkban az új SEAT Toledo, amely 22 év után már a negyedik generáció. Az átlagembernek aligha rémlik összes elődje. Az 1991-es első széria a kettes Golfra épült, egy lépcsőshátú limuzin volt, nagy csomagtérajtóval, mint a Daihatsu Applause vagy ma a Škoda Superb.

Limuzin is, ötajtós is

Utódja elveszítette a praktikus ötödik ajtót, viszont a formatervvel sikerült szinte a középkategóriába pozicionálni a négyajtós szedánt. Annál nagyobb bukás volt az egyterűs kísérlet. Az autó praktikus erényeit átmentették az Altea XL-be, majd 2008-ban csendben megszűnt a gyártása.

Sokat számít az ötödik ajtó, mert így az is befér a Toledo csomagterébe, ami a 301-ből kint reked

Az új Toledo ismét lépcsőshátú és visszakapta a praktikus ötödik ajtót is, így nem kell ide-oda forgatni-billegtetni a terebélyesebb tárgyakat, hogy betehessük az 550 literes térbe. A térkínálat hosszirányban lehengerlő, a hátsó lábtér és a csomagtartó is óriási. Érezni viszont, hogy a karosszéria 9-10 centivel keskenyebb a kompakt autókra épített szedánoknál, az első utasok közelebb ülnek egymáshoz, mint egy Astrában vagy Leonban.

A Rapidot ismerve a testvérmodell minőségérzetétől sem vártunk sok jót, de a Toledo nem ugyanaz. Valami miatt a Škoda nem tehette be az autóba azokat az üveggyöngyöket, amiktől a Toledo sokkal inkább minőségi terméknek tűnik, mint a vele műszakilag megegyező és szintén Pozsonyban gyártott Rapid.

A belső teret nagyon feldobják a levegőrostélyok körüli krómdíszek. A fényes keret a fotókon látható Style csúcsmodell alatt, a középső Reference szinten is jár.

Dízel helyett TSI-t

A Toledo pontos kormányzása, jó ülése és stabil futóműve tetszett, a vonószem kialakítása és a dízelmotor erős zaja nem. Kedvezménnyel 4,7, amúgy 5,1 milliós indulóárát látva a 105 lóerős 1,6 TDI-től amúgy is elmegy a kedvünk.

Elsőre a 85 lóerős turbós benzines tűnik a legésszerűbb motorváltozatnak, Reference kivitelben négy (akcióban 3,6) millió forintos áron. Kár, hogy sima szívómotorral nem sikerült kipróbálni az autót, mert ha az 1,2 literes háromhengeres csak feleannyira jó, mint a C-Élysée-ben vagy a 301-ben, akkor légkondival az alapváltozatból is igen korrekt családi autó válhat.

Sokkal jobb a minőségérzet, mint az eddig látott Skoda Rapidokban

Stabil közönség

Itthon folyamatosan csökken a limuzinok részesedése az alsó középkategóriában, ahová a SEAT is igyekszik feltolni az egyébként Polo-padlólemezre épülő autót. Arányuk az ezredfordulón valamivel 25% felett volt, sokáig 20 százalék körül mozgott, majd tavalyra a kompaktautó-eladások hatodára csökkent. A flottavásárlók magas aránya miatt a kombik előretörtek, de ez nem jelenti azt, hogy a magánemberek kevesebbre becsülnék a lépcsőshátú autókat.

Motorváltozatok, adatok:

   1,2 MPI
 1,2 TSI
 1,2 TSI
 1,4 TSI DSG
 1,2 TSI Ecomotive
 1,6 TDI
1,6 TDI Ecomotive
 kW/LE  55/75  63/85  77/105  90/122  77/105  77/105  77/105
 Nm@ford.  112 3750  160 1500-3500  175 1550-4100  200 1500-4000  175 1550-4100  250 1500-2500  250 1500-2500
 Csúcsseb.  175  183  195  206  195  190  190
 0-100 (s)  13,9  11,8  10,4  9,5  10,4  10,6  10,6
 fogy. (l)  6,1  5,1  5,4  5,8  5,0  4,4  3,9
 Alapár*  (Ft)  3 295 880  4 386 810  4 590 010  5 713 960  4 703 040  5 140 870  –

*Bevezetési akcióban minden modell ára egységesen alacsonyabb 400 ezer forinttal a táblázatban látható listaáraknál

A privát vásárlók szeretik az adott büdzséből a lehető legnagyobb autót megvenni, ezért is a legfontosabb konkurens a Renault Fluence, amely 3,5 millió forint alatti árával és 110 lóerős motorjával még a mai autópiaci nihilben is jól eladható. A SEAT a Cruze-t nézte még ki fő ellenfélnek, mert a gyári policy szerint a konszerntársakról tilos konkurensként megemlékezni.

Konkurensek: Fluence, 301, Rapid

Papp Zoltán, a SEAT márkaigazgatója a gyáriaknál fejlettebben érzékeli a valóságot és tudja, hogy a Citroën C-Élysée-vel, a 301-es Peugeot-val valamint a Škoda Rapiddal is meg kell küzdeni az ügyfelekért.

4,5 méteres a Toledo

A Rapid kezdetben nagyon drága volt, amit időközben 400 ezres extracsomaggal illetve félmilliós engedménnyel kompenzált az importőr. A SEAT nem követi el ugyanezt a hibát. A bevezetéskor az összes változat, így az alapmodell árából is enged 400 ezer forintot, így a 75 lóerős Entry 2,9 millió forintért hazavihető.

Ebben az összegben az összes fontos biztonsági extra benne van, az első és az oldallégzsák valamint a menetstabilizáló elektronika is. Jár még elektromos ablakemelő, nem távirányítós központi zár és elektromos tükörállítás.

Klímaberendezés a középső felszereltségtől jár

A Reference szintre főleg a manuális légkondicionáló és a központi zár távirányítója miatt érdemes feljebb lépni. A Style légkondija automatikus, alapáras a tempomat és a bőrborítású kormány, az autó könnyűfém felniket és hátulra is elektromos az ablakemelőt kap.

Jövőre minden Toledo alapáron tárcsafékes lesz hátul, de az importőr addig is megrendeli ezt a pluszt a hazánkba behozott autókhoz.

Már csak azért is, mert a várhatóan legnagyobb darabszámban eladott Reference modellekhez egy ideig a tempomat és a ködlámpa mellett könnyűfém felni is jár alapáron, ami bután mutatna dobfékkel.

Kommentek

  • geotrinus

    Manapság ritka az ilyen sallangoktól mentes, értékarányos autó. Jó választás lesz cégeknek, családoknak is.

  • Funkyman

    Ha 10 centivel szélesebb lenne, sokkal jobban nézne ki. A bele meg – bazári krómkeret ide vagy oda – így is sivár, de hát a VAG-tól nem vártunk mást.

  • v_gabe

    Amit a Seat művel a szerencsétlen Toledoval az már komikus.

  • v_johny

    Nem gondoltam volna, hogy pofásabbra sikerül a Toledo mint a Rapid…

  • korika

    ebben a kategóriában a Seat abszolút vállalható külsőt alkotott.
    a felszereltségi szintet, és a motort is nézve meg egyértelműen jó vásárt lehet vele csinálni!

  • Specialized78

    Nekem is jobban kellene a Toledo,mint a Rapid.De legjobban ezen a szinten a frissített Fluance kellene.A képeket elnézve egyébként számomra a C-Elysee arányosabb.

  • korika

    “Elsőre a 85 lóerős turbós benzines tűnik a legésszerűbb motorváltozatnak, Reference kivitelben négy (akcióban 3,6) millió forintos áron.
    A Reference szintre főleg a manuális légkondicionáló és a központi zár távirányítója miatt érdemes feljebb lépni.
    Jövőre minden Toledo alapáron tárcsafékes lesz hátul, de az importőr addig is megrendeli ezt a pluszt a hazánkba behozott autókhoz.
    Már csak azért is, mert a várhatóan legnagyobb darabszámban eladott Reference modellekhez egy ideig a tempomat és a ködlámpa mellett könnyűfém felni is jár alapáron.”
    Kíváncsian várom azok véleményét, akik fikázták, hogy mit vennének ennyi pénzért helyette?

  • Funkyman

    “Kíváncsian várom azok véleményét, akik fikázták, hogy mit vennének ennyi pénzért helyette?”

    Igen, kíváncsian várod.

  • oest

    Hát korika,a kocsi tetszik,de nem adnék 3,6-ot 85 lóerőért.Ekkora bódéra kell az egyhatos tdi,vagy az egynégyes tsi.
    Annyit viszont nem adnék érte. :)

  • korika

    oest: értelek, de ahogy írod, a bódé nagysága adja el az autót.
    ennyi pénzért, (ami nem kevés), nem lehet új autóban nagyon válogatni.
    nem vezettem a 85 lóerős motort, de turbós lévén szerintem a mindennapokban elegendő lehet. -persze nem egy versenygép, de nem is az a célközönség.
    nemrég még elég volt az Octavia 75 lóereje sokkal kisebb nyomatékkal?

  • Holiday

    Érdekes, pár éve még lehetetlen volt eladni 1,6-os autót, mert az akkor kurvaokos emberek szerint anak drága volt a biztosítása…

    Most akkor a biztosítás lett olcsó, vagy nem neteznek azok az “okosok”?

  • mtbe

    volt első generációs Toledónk, 75 lóval, elég volt…ma már 160 “se elég”

  • Funkyman

    Nekem jelenleg is 2. generációs Toledóm van 180 lóval. Épphogy elég. :-D

  • oest

    Gondolkodtam korika :) számolgattam,és igazatok lehet,valszínű elég a 85 ló városba ,országútra.Viszont pályázni nem vállalnám be.Oda valami kétliteres kerregővel 5 milláért jöhetne:)

  • Levrone

    Én a motorerőt nem a rajkodás miatt, hanem a közlekedési szituációk minél egyszerűbb megoldása végett tartom fontosnak. Városban annyira nem, de országúton, pályán már akadhatnak váratlan szituációk, ahol nagyon sokat számít a motorerő, illetve a teljes hajtáslánc. Anno mentem jónéhány alkalommal 1.4-es Octavia-val, na azzal semmit nem lehetett volna megoldani, mert még egy egyszerű előzést se nagyon mertem megkockáztatni vele.

    A fentiek fényében egy nagyrészt városban használt autónak nem feltétlenül kell erősnek lennie, ez tény. De ha már sűrűbben merészkedik az ember országútra, akkor szerintem elkél az erősebb motor. Nyilván, mérlegelni kell, kinek mi a fontos és mi éri meg neki.

  • Holiday

    Oest!

    Érdekes, amit írsz. 1990-ben egy 75 lóerős Golffal autóztam ugyanazon a haza autópályán, amelyiken ma egy 150 lóerős autóval autózom. Nem tűnt alul motorizáltnak az autó.

    Megjegyzem, országúton, ahol 90 km/h a megengedett tempó és az én gyakorlatom 100 km/h tempomat, s ezzel a gyorsabbak hoz tartozom (gondolom, hiszen nem nagyon előznek le) ott azért egy 85 lóerős motorral, ha ahhoz jó váltó társul el lehet lenni. Egészen jól.

  • toce

    Ez az autó nagyságrendekkel szebb, mint a Rapid. Bár a kategóriát továbbra sem értem, kár a szélességen spórolni, inkább egyel nagyobb padlólemezből kéne, olcsó kombit/4ajtóst/5ajtóst csinálni…

  • oest

    Holiday,90-ben az egykettes D kadettet én sem éreztem gyengének.Viszont azóta eltelt 23 év.A sebességhatárok nem nagyon változtak,viszont a közlekedés sokkal dinamikusabb.Mindenhol.:)
    Ezért kevesellem a 85 lóerőt ekkora bódéba.
    Persze jobblába válogatja :)

  • PAlex

    A 85 lovas 1.2TSI miért nem elég pályázni egy ilyen autóban?
    BŐVEN elegendő, nem lassul vissza 140-ről sem még az érdi emelkedőn sem.
    Normál felhasználónak ennél több nem kell.
    Normál közlekedésre tökéletesen elegendő. Más kérdés, hogy +20LE-ért, 6-os váltóért megéri a 200e Ft-os felár a másik motor variánshoz, de nem feltétlen szükséges, ha valaki nem igényli, vagy már nem fér bele.

  • Holiday

    Oest!

    Épp azt figyelem, hogy nem lett dinamikusabb a közlekedés. Az autópark gerincét ugyanis továbbra is 60-75 lóerős autók alkotják, átlagosan több, mint 10 évesen.

    Ha pedig ennyire nehezek a jobb lábak, akkor végképp nem értem az üzemanyag ára miatti sopánkodást.

  • korika

    A Golf lett az év autója. -Hogy mi lesz itt!

  • Holiday

    Semmi. elme kidobva, a többi meg ki lesz, ha bunkózik.

  • SeatAlteaFR

    Jó autó lenne de ilyen fos motoroknál nem beszélhetünk vezetési élményről szerintem.. Úgy lenne normális ha 1.4TSI 125LE nyitná a sort egészen a 2.0TSI 211LE-ig diesel 1.6nyitja 105LE zárja a 2.0 170LE ja és az 1.4 125LE-nek kéne 3m kerülnie az emberek fizetéséhez mérten a 2.0CRTDI ha lenne az lenne 5-6M

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.