A Genfi Autószalon előtt már élőben is láthattuk a Volvo megújult nagykocsijait. Bár hivatalosan teljesen új modellekről beszélnek – 4000 új alkatrészt fedezhetne fel rajtuk a jószemű megfigyelő – de ránézésre mégis egy erősebb ráncfelvarrásnak néz ki a mostani, külső-belső frissítés. Az orr-részek a motorháztetővel alaposan megváltoztak, újak a lámpatestek, egyes modelleken több, másokon kevesebb a króm, megjelent a fekete zongoralakk-szerű bevonat, illetve a LED-es nappalifény, és az integrált kipufogó is megtalálható az autókon. Ennek ellenére mégis bölcsebb dolognak tűnik, ha inkább egy erős ráncfelvarrásként jegyezzük fel a naptárba ezt a napot.

Már a Genfi Autószalon előtt láthattuk az új Volvókat

Genfi előzetes. Kevesebb fénnyel, csillogással, de itt Göteborgban is volt leleplezés

A 60-as széria darabjai kintről láthatatlan helyre került ablakmosó-fúvókákkal, fényes feketére festett radarborítással, és hangsúlyosabb márkajelzéssel lettek modernebbek, és a hűtőrács körüli króm keret is eltűnt. Hátulról a lökhárító aljába integrált kipufogók újak.

Lego Hotel

Az elsők közt ülhettünk az új Volvókban 1
Katt a képre a többi fényképért!


Bár ennek a Lego hotelnek csak nagyon messzi kapcsolata van a Volvóval, de mégis van. A Volvo Trucks-nál dolgozik az a Legobolond mérnök, aki fél év alatt dobta össze az 1,8 méter magas, 3 méter széles építményt. Összesen 75 ezer darab építőkockára volt szükség a megépítéséhez, amelyből 10 ezer darab ablak.

Az 1:57 méretarányú Lego épület a bővülőfélben lévő Gothia Hotelt mutatja be – itt szálltunk meg a bemutató idején – amely 2015-re Svédország legnagyobb szállodája, konferenciaközpontja és kiállítóterme lesz.

Frissült a 60-as szériák belseje is, odabent a V40-ből már ismerős változtatható képű TFT-kijelzős műszerfal a leglátványosabb újdonság, emellett pedig minőségi anyagokat kapott, kényelmesebb sportülésekkel is rendelhető majd – majdnem száz, különböző testalkatú emberrel tesztelték – illetve a hátsó üléssorban megnövelték a lábteret is.

Az S80-as új első-hátsó lökhárítót, téglalap alakú nappalifényt kapott amitől szélesebbnek, alacsonyabbnak tűnik az autó – az XC70-est, V70-est is hasonló külső trükökkel tették látványra szélesebbé és mindegyikhez kapható akár 19 colos kerék is. Az S80-as belsejében príma skót marhabőr illatozik, amely az autóiparban megszokotthoz képest kevesebb felületkezelésen esik át, így puhább, természetesebb marad.

Ilyenek lettek kintről:

A teljes, frissítésen átesett sorozatba elérhető lesz a A Sensus Connected Touch Volvo Világháló fantázianevű internetes kapcsolaton alapuló zenelejátszó és szórakoztató központ, amelynek lelke a 7 colos, infravörös letapogatású érintőképernyő, amely kesztyűben is kiválóan kezelhető. Érdekes apróság, hogy a Volvo rendszere magyar fejlesztésű iGo navigációs szoftvert is futtat. 

Új az automatikus távolsági fényszóró is, amely az okos maszkolásnak hála sosem vakítja el a szembejövőt, miközben a vezetőnek sem kell lemondania az extra fényről. Az automatikus váltóval felszerelt változatok a jövőben a kormányról is kapcsolhatók lesznek, illetve a kormány- és a szélvédő is rendelhető fűthető változatban.

Belső változások:

A Volvónál tudják, hogy a SUV-ok 95 százalékát a tulajdonosuk sosem viszi terepre, így nem sok értelme van a terepjárásnál hasznos, de amúgy igen rút, fekete műanyagból készült védőbetéteknek. Így ezeket el is tüntették az Európában jelenleg legjobban fogyó modellről, az XC60-asról. Az eredmény egy sokkal városiasabb, kulturáltabb, a hűtőrács vízszintes csíkjainak hála szélesebb megjelenésű autó lett. Változások történtek odabent is, így új kárpitok, friss fabetétek és egyéb dekorelemek teszik kívánatosabbá az utasteret.

Finomabb anyagok kerültek a belsejébe

Finomabb anyagok kerültek az utastérbe, és a nagy Volvók is megkapták a V40-es TFT-kijelzős műszerfalát

Mi lesz veled XC90-es?

A Volvo modellpalettájának legöregebb darabjának, az XC90-esnek első generációját már több mint egy évtizede gyártják – egészen pontosan 2002-től – és ez még egy darabig nem is fog változni. A márka legnagyobb SUV-jának következő generációját valamikor 2014 végére ígéri a márka. Pár másodpercre ugyan mutattak egy sötét sziluettet, hogy valahogy így fog kinézni, de megtiltották, hogy bárki lefényképezze a szögletes formát. A mostani kiadós modellfrissítés utánra is vannak még ötletei a Volvónak, így egy hosszabb tengelytávú, agresszív, sportos modell is várható az XC90-es mellett.

19 colos felnivel is rendelhető

Akár 19 colos felnivel is rendelhető a szélesnek, alacsonynak látszó S60-as

Zöldség

Nem látják túl fényesen az elektromos autózás jövőjét a svédek, ők a teljesen elektromos hajtású modellek helyett a plug-in hibridekben bíznak. Legalábbis véleményük szerint az elkövetkező 5-10 évben ennek az elterjedése lesz a reálisabb. A sikeresnek mondható S60 konnektoros hibridjéből jópár darab már el is kelt – ezek még a régi arccal –  de lassan megjönnek a friss változatok is, és idővel az új motorok is megjelennek majd bennük. Ezek papíron 1,8 literes átlagfogyasztással, és 50km-es tisztán elektromosan megtehető hatótávval büszkélkedhetnek.

Plug-in Hybrid

A Volvónál a konnektorból is tölthető hibridben hisznek. Szerintük 5-10 éven belül ez az egyetlen reális alternatíva.

Távoli jövő

A Volvo nagyobb modelljeivel kapcsolatos távlati tervei között kemény racionalizálás sejlik fel. A jövőben legfeljebb kétliteres, négyhengeres turbós motorokat találunk majd Volvo-ban – a hangsúly a legfeljebben van, így 1,5 literes, háromhengeres is érkezhet valamikor – a benzinesek ugyanazzal az alapmotorral 140 és 280, míg a dízelek 120 és 230 lóerő közöttiek lehetnek és a hibridek is tovább színesítik a kínálatot. Szintén alaposan lecsökken a választható váltók száma is, ebből mindössze háromféle marad, két darab hatfokozatú kézi-, illetve egy nyolcfokozatú automatikus.

2020-ra a Volvo megduplázná az eladott autók számát

Ön itt áll! A piros pont a jelen – a Volvo már leküzdötte a Khumbu gleccsert – és hamarosan a Lhotse alatt egy laza balos után ráfordul a Mount Everest csúcsára.

Maga a padlólemez is átalakul – nemrég láttunk példát a moduláris padlólemezre a VW-től – a jövőben a nagyobb Volvók alatt ugyanaz az alapváltozat lesz. A SPA (Scaleable Platform Architecture) egyfajta alap-padlólemezt takar, amelynek méretei csupán az első tengely és a tűzfal között vannak betonba öntve. Azon felül minden irányban szabadon nyújtható, szélesíthető. Az első Volvo, amelyben a SPA bemutatkozik, a következő XC90-es lesz, amelyet jó eséllyel a modell legnagyobb piacának tekinthető földrészen, Amerikában mutathatnak be, Detroitban.

Mikortól?

Az alaposan felfrissült modellek gyártása májusban kezdődik, és valamikor a nyár közepén találkozhatunk majd velük először a magyar utakon. Aki már a frissített darabokból szeretne magának nagy Volvót, az valahogy bírja ki áprilisig, mert akkortól vesznek majd fel rájuk rendeléseket.

Addig az alábbi gyári képre kattintva ízlelgethetik az új vonalakat, görbületeket:

Az elsők közt ülhettünk az új Volvókban 2