Ez volt az első autó, amit megláttam Amerikában, még a detroiti reptéren - mondja Sebestyén Marcell. Európába 2014-ben jön az új Mondeo, a tengerentúlon egy ideje már árulják (Nézze meg hátulról is a kocsit a fenti galériában!)

Közhely, de igaz: Amerikában egy normálisan megfizetett gyári munkás képes venni egy sima Mustangot (a képen erősebb, drágább verziók is kelletik magukat). Kereskedés előtti életkép útban a Detroiti Autószalonra

Sebestyén Marcell jelenleg a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Formatervező Tanszékének harmadéves hallgatója, amelynek évtizedes kapcsolata van a Mercedes dizájnközpontjával. Gyakran Sindelfingenből érkeznek a feladatok a magyar diákoknak, és a tervezés alatt a Merci szakembereivel konzultálnak róla. Marci egyik munkáját tavaly kiválasztották a Michelin Challenge Design nemzetközi pályázatán, ezért meghívást kapott Detroitba, ahol kiállították a tervét.

A díjazott pályamunka

Járművének ihletője a keringőbogár (gyrinus natator) volt, amely általában a víz felszínén, úszva éli az életét. “Kitinpáncélja és életmódja miatt számomra a könnyedség és a stabilitás szinonimája” – mondja a fiatal dizájner, aki a Michelin Hungária támogatásával jutott ki Amerikába. (A fenti galériában plusz képeket is talál a cikkben szereplőkhöz képest!)

A világ legnagyobb szalonjainak egyikét hagyományosan az évek óta haldokló Detroitban rendezik

A Mercedes-Benz szokás szerint gigantikus standjának egy apró szelete

Nagyon lapos, nagyon széles, nagyon be van passzírozva bele az ember. Marci a Merciben

Élőben jobban néz ki az E-osztály frissítése, mint a képeken - állítja a dizájner annak ellenére, hogy szerinte jó faceliftet csinálni különösen nehéz (Nézze meg az E-kupét is a galériában!)

Kimondottan tetszett az új F-Type, a kép ellenére sokan nyüzsögtek körülötte a Jag standján

Disszharmonikus az új Acura orra. Amerika, sok a króm

Nem igazán tetszett a Hyundai HCD, túl magas a motorháztető, és az elején lévő single-frame szerűséget is túlzásnak tartom. A márka mostanában egészen szép autókat csinált, ez most nem közülük való

Egy félreeső folyosó végében rejtették el a már nem új, de még mindig parádés Cadillac-koncepciót

Mondják, hogy Viper lámpái vannak elöl az új Corvette-nek, de nekem nagyon tetszett (Plusz kép a kocsiról a galériában!)

GMC Sierra. Húúú, ez kegyetlen, és iszonyat magas

Ez meg itten a Buick Encore nevű Opel Mokka-testvér. Egyik sem tetszik - mondja Marci

Az új Note tetszetős kiskocsi, kívülről szerintem jól el van találva, pont annyi izgalom és dinamizmus van benne, amennyi ebbe a szegmensbe kell

A Nissan egy speciális GT-R-t adományozott új reklámembere, Usain Bolt alapítványának, amelyet később elárvereznek. Jamaikai gyerekek oktatására fordítják a bevételt

Borzasztóan ormótlan volt ez az Infiniti, amelyet csak azért fotóztam, hogy látszódjék a mérete

Én is hallottam róla, hogy talán ez lesz a következő Prius alapja

Nem volt egyszerű lefotózni a VW CrossBlue-t. A hibrid 190 lóerős, 400 Nm nyomatékú TDI motorja mellé két villanymotort szereltek

Sokkal jobban tetszik a 4-es frontja, mint a 3-asé. Várom a szériaváltozatot, annál is jobban az M-es verziót!

A kecskeméti CLA-nak külön helyszínen rendezett bemutatót a Mercedes, de egy kínai klónt azért lehetett látni a szalonon

Corolla Furia - nem rossz, elvagyok vele. Jó választás volt a narancssárga hozzá, és az a fekete betét az alján is jót tesz neki, optikailag egy kicsit könnyít az egyébként kicsit zömök arányain. Szerintem ez egészen jó irány

Nissan Resonance-koncepció: arra hivatott hogy az új Murano és Qashqai formáit vetítse előre. Arányaiban szerintem rendben van, és a részletek is tetszetősek

A Lincoln nem a kedvenc márkám, egyes más modelljeivel vannak problémáim, de ebben az esetben sikerült nagyon jól előadni a brand stílusjegyeit. Tökéletes arányok, izgalmas részletek jellemzik az MKC-t

Végül egy, a zebrára lazán leparkolt Viper a szalon közelében