Karbantartás

A korosodó autók mindenkori ellensége a rozsda. Ha nem vesszük komolyan, és nem orvosoljuk a problémát a kezdetekkor, akkor okoz csak komoly galibát. Mert csirájában még otthon, házi módszerekkel is könnyű elfojtani, nem kell Dr. Flex és Mr. Lakatos segítését kérni.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő!

Van egy 10 éves 206. Peugeot személyautóm. Szerencsére műszakilag jó, de az alvázon itt, ott már jelen van a rozsda. Az lenne a kérdésem, hogy lehet – e valamilyen alvázvédelemmel lassítani a folyamatot, esetleg megszüntetni? Ön milyen megoldást javasol, és kb. milyen összeggel lehet számolni? ( Teljes alvázvédelemmel számolva! )

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv.:János

Szakértőnk válasza

A kezdeti rozsdát könnyedén orvosolhatjuk, de ha elterjed a kór, már csak komolyabb műtéti beavatkozás segíthet

A kezdeti rozsdát könnyedén orvosolhatjuk, de ha elterjed a kór, már csak komolyabb műtéti beavatkozás segíthet


Kedves János,

először is pontosítanám a rozsda megjelenési helyét: fenéklemez.

Amit bátran javasolok, az pedig a: “VÉGLEGES ROZSDA ÁTALAKÍTÓ” nevű kiváló magyar termék. Rengeteg barkácsüzletben, és festékboltban kapható az ára pedig néhány száz Forint. Ecsettel egyszerűen felvihető közvetlenül a korrodált részre, és valóban csodát tesz vele. Száradást követően fekete, és rozsdamentes marad a kezelt felület. Nem kíván további kezelést, sem festést. Ja,és tartós védelmet biztosít.

F.I.

Vezetéstechnika

Hogyan fékezzünk? Egyszerű kérdés, de a válasz már árnyaltabb, sok tényező befolyásolja mikor érdemes teljes erőből a pedálba taposni, vagy egy óvatos lassítással kerülhetjük el a bajt.


Olvasónk kérdezi

Kedves Gyula,

gratulálok a humorához!

Kérdésem:

ha városban normális haladás közben (40 km) váratlanul elénk vág keresztben egy kocsi (kb. 30 m-en belül) mondjuk vagy gyalogos, milyen technikával érdemes fékezni, hogy ne következhessen be baleset?

Szakértőnk válasza

Lassan egyre több autó fékez helyettünk vészhelyzetben, de az igazi robotok megérkezéséig még nekünk kell elsajátítani a megállás tudományát.

Lassan egyre több autó fékez helyettünk vészhelyzetben, de az igazi robotok megérkezéséig még nekünk kell elsajátítani a megállás tudományát.


Kedves Don Matteo

Ha jól értem, Ön ezek szerint még nem látta azokat a videókat, amelyeket már több mint egy éve tettünk fel egy ismeretterjesztő oldalra. A honlapunkon a partnerek között van egy olyan logó, amire ha rákattint válogathat a videók közül.

Pedig pont azért készítettük, hogy akinek ilyen kérdései vannak, meg tudják nézni, a tréningek kapcsán hogyan gyakorolják be a vezetők a helyes vészfékezési technikát. Sőt az is benne van, melyik fékezési mód várhatóan mekkora fékúttal párosul.

Azért, hogy holnap reggel is nyugodtan tudjon közlekedni, ha van ABS az autójában, nyugodtan lépjen bele bátran a fékbe, és húzza el a kormányt, ez a leghatékonyabb. Ha nincs blokkolásgátlója, akkor először fékezzen keményen, majd engedje el a féket, és kerülje ki azt a szerencséset aki Ön elé keveredett.

Amennyiben nincs helye kikerülni, tapossa mindkét esetben padlóig a pedált.

A váratlan nagy satu fék előtt, nem baj ha értesíti az Ön mögött gyanútlanul túl közel haladókat, ők még abban a boldog tudatban közlekednek, hogy Ön előtt minden rendben van. Az is lehet, hogy nekik még a gondolat sem merült fel, mit is tennének ilyenkor.

A helyszínelők szerint a hátulról megérkező a következőt szokta mondani: és akkor megláttam, hogy hirtelen megállt az előttem lévő,és akkor elkezdtem erősen fékezni, és akkor már nagyon közel voltam , és akkor teljes erőmből ráléptem , és akkor szerintem elromlott a fék, mert elkezdett kattogni a pedál, és akkor kinyílt a légzsák , és…..

A választ tudjuk. Nem kellő erővel, és nem időben kezdte a fékezést.
Az igazi gond az, ha ezt a mi autónk mögött meséli el a helyszínelőnek.

Üdvözlettel Gyula wwww.vezetestechnika.eu

Autóvásárlás

Ha a mindennapi ingázáshoz keresünk egyszerű, olcsón fenntartható járművet, alaposan szét kell néznünk a használt autók piacán, főképp ha csak pár százezer forintot fordíthatunk a vásárlásra. Szakértőnk ezért a sokat próbált és bizonyított, nagy számban futó klasszikus típusokat ajánlja a célra.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szörényi András Úr!

Napi 60km-t megyek autóval dolgozni. Kis fogyasztású, olcsó fenntartású autót szeretnék vásárolni benzines-Diesel egyaránt szóba jöhet pár százezer forintért. Köszönöm segítségét.

Tisztelettel,

Taniszter András

Szakértőnk válasza

Kedves András!

A legkisebb költséggel az 1992-től itthon is gyártott Swifttel lehet autózni, mivel nagyon takarékos és fantasztikusan megbízható. Ha a Swift bármilyen okból nem tetszik Önnek, akkor még mindig ott az 1991-től gyártott F Astra illetve a későbbi Astra Classic I, a kocka Micrát követő széria ezres benzinmotorral.

Ha az összeg minimális nem úszhatjuk meg a Suzuki Swift feltűnését. Tény ha húzni kell a nadrágszíjon, és nélkülözhetetlen az autó, hazánkban ez az egyik legjobb megoldás

Ha dízelt szeretne és méretben elég egy kiskocsi, egy Peugeot 106 vagy a Citroën Saxo 1,5 D illetve ugyanez a motor az 1993 utáni, bakancsnak is hívott Nissan Micrában rendkívül takarékos és hosszú életű. Olcsó dízelként relatív használható autó a Peugeot 309 vagy a 306 1,9 D, a SEAT Toledo I 1,9 D, a kettes Golf 1,6D vagy a dízel Skoda Felicia is, bár utóbbit nem vesztegetik túl olcsón. Ennyi pénzből csak szívódízelt vennék, turbósat véletlenül sem, de szerintem a legjobban egy benzines Swift II-vel jár. Erről a témáról szól a Swift II-Astra F-Felicia használtteszt.

Üdvözlettel, Szörényi András

Önnek is van kérdése?


Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!
Füstöl, csörög, de senki sem tudja a hiba okát? Karbantartási szakértőnk segít a bajban!