Hobbiterepjárók három millióig

Feltűnésmentes szabadidőautók a családnak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2012.09.05. 04.09

Használt autók, SUV-ok, inkább hobbira, mint terepre. Szerepük egyre nagyobb, értéktartásuk jó, létjogosultságuk mára megkérdőjelezhetetlen.

Lehet hogy páran felesleges, pökhendi luxusnak tartják a folyamatosan teret nyerő szabadidőautókat, a siker mégis a SUV-ok létjogosultságát igazolja. A kategória egyre sűrűbb, és az elmúlt években a használtpiacot is ellepték a magasra épített terepjárószerű járművek.

Régi játékos

A cikk apropóját a friss, negyedik generációs Honda CR-V bemutatója adta. A japánok már akkor hobbiterepjárót építettek, amikor nem volt divat, az első CR-V 1995-ben mutatkozott be. Persze ekkor még erőteljesen jelen voltak a terepjárós stílusjegyek, aki az offroad dizájnra gerjed, annak a kiforrottabb második generáció javallott.

Picit csiszolt kockakülső, oldalra nyíló csomagtérajtó, kívül elhelyezett pótkerék, strapabíró tehcnika, ezt kínálják a korosabb CR-V-k. Mivel a harmadik évezred első éveiben járunk, a beltér japán autókra jellemzően agyhalál, egy merő tömb műanyag előtt ülünk. Kárpótol a megfelelő térkínálat, egy átlagos családnak mindenre jut hely.

Már a levetkőzte a terepjárós jegyeket a CR-V, de a második generáció még oldalra nyíló ajtóval és külső pótkerékkel készült

Már a levetkőzte a terepjárós jegyeket a CR-V, de a második generáció még oldalra nyíló ajtóval és külső pótkerékkel készült


A megbízhatósággal a Dekra hibaindex alapján nincs probléma, a 100.000 kilométernél többet futott tesztalanyok majdnem 70 százaléka kifogástalanul teljesített a vizsgán, az osztályátlagnál jobb eredményeket tud felmutatni a CR-V. Az apróbb meghibásodások nem maradnak el, gyakoriak az elektromos problémák és igen gyorsan elhasználódik a fékrendszer. A CR-V második generációja már inkább hobbi, mint terepjáró, ezért az összkerékhajtású kivitelek sem igazi bozótjárók. Alaphelyzetben csak az első kerekek hajtanak, és csak megcsúszáskor kerül hátra az erő, de akkor sem több mint 30 százalék. 2005-ig csak kétliteres, 150 lóerős benzines motorral került piacra a típus, ezután tűnt fel az alacsony fogyasztással, komoly nyomatékkal kecsegtető 2.2 literes, 140 lóerős turbódízel.

Jelenleg második generációs CR-V modellek 1.3 milliótól tűnnek fel a piacon, koruk miatt csak benzines motorral, a fiatalabb dízelekért körülbelül 3 milliót kérnek el.

Problémás angol úr

Kompakt SUV, oké, de ne legyen már csak műanyag Kalasnyikov, ha úgy hozza bizonyítson terepen. Mire gondol ilyenkor az autós sztereotípiákon edzett agy? Land Rover, hát persze! A márkanév kötelez, az offroad ikonja nem adhat ki használhatatlan divatcikket. Ezért az 1997-ben bemutatott Freelander sem ilyed meg egy meredek lejtőtől, latyakos dűlőúttól.  Állandó összkerékhajtása jól teljesít, csak az alacsony hasmagassággal kell vigyázni. Elfogadható térkínálat, világos bőrrel angol hangulat az utastérben, plusz egész pofás külső. Viszont diplomatikusan szólva is igényli a törődést. Őszintén Freelandert választani, nagy körültekintés és komoly félretett összeggel szabad csak.

Igazi hibakazal a Freelander, a motortól a kuplungon át az elektronikáig bármivel akadhat baj

A legelterjedtebb 1.8 literes benzinmotor betegesebb alkat mint Nemecsek Ernő, akad probléma a hengerfej tömítéssel, de a repedés sem ismeretlen a Freelander tulajdonosok között. Erre jön pluszba a kiemelkedő 11 liter körüli átlagfogyasztás. Ha még csak ez lenne, de sajna veszettül hízott a hibalista. Elektromos problémák, mozdíthatatlan tetőablak, beázó indexbúrák, hamar rozsdásodó kipufogó, és a felsorolás korántsem teljes. Belül a bőrkárpittal, zörgő műanyagokkal kezdhetünk véget nem érő szélmalom harcba. Józanul gondolkodókat óvnánk a típustól, esetleg a fiatalabb dízelek jelenthetnek kevesebb rizikót, a kétliteres motor beéri 8,5 literrel, de itt a turbó jelenthet problémát.

Jutányos árról 7-800 ezer forintról indulnak a legidősebb Freelanderek, de ezek helyett inkább a rulettasztalhoz vigyük a pénzt, többet nyerhetünk. A fiatalabb, kevésbé rizikós dízelek kétmilliótól elérhetőek.

Eminens japán

A piaci kutakodásból ezúttal kihagyjuk a presztízsre játszó német típusokat, harmadikként újra egy japán kerül terítékre. A szegmens egyik legkedvelett autója a Toyota RAV4 második generációja, ami hozza a márkával szemben támasztott kötelező követelményeket. Megbízhatóság szempontjából szöges ellentéte a Freelandernek, a Dekra hibaindex alapján a RAV4 a legkevesebb hibát produkáló terepjáró. Egyedül a lengéscsillapítókkal lehet probléma, ezt vásárlás előtt nem árt fokozott figyelemmel ellenőrizni. Dízel modellek esetén nem árt még odafigyelni az alul méretezett kuplungszerkezetre, főleg ha vontatásra volt használva az adott autó.

A formával nincs baj, a megbízhatósággal sem, nem véletlenül a kategória egyik legkedveltebb típusa a RAV4, ami értéktartásával is kiemelkedik

Ha ezeket kipipáltuk, nyugodtan adhatjuk át hőn szeretett Deák Ferenc portrégyűjteményünket egy Toyota RAV4-ért cserébe. Apró hátrány lehet még a szűk hátsó sor, és a japánosan egyszerű belső kivitelezés. Motorok terén az ízlés dönt, a 116 lóerős dízel mellett két benzines alkotja a palettát.

A 2000-2006 között gyártott második generációból bőven vállogathatunk a használt autók között, az árak 1.5-3.5 millió között alakulnak, kortól, felszereltségtől függően.

További hobbiterepjárókért, árral, képekkel, valódi eladókkal nézzen szét a Vezess.hu használtautó keresőjében!

Kommentek

  • báthory

    Miaszarért nem jön be a Golfos cikk?

    Túlforrósodott a rendszer az érdeklődéstől? /20:48/

Ütközött a világ legnagyobb repülő járműve

Megsérült második próbaútján a világ legnagyobb légi járműve, az Airlander 10 – jelentette be szerdán a hibrid jármű gyártója.

F1: Videón, ahogy Ricciardo Amerikában mulatott

A nyári szünetnek már vége a Forma-1-ben, de még pont időben van mindenki ahhoz, hogy a nyaralásáról mutogasson videókat.

Finomabb és brutálisabb

Csupasz karbon kompozit elemekkel tette kívánatosabbá és könnyebbé a legújabb Ferrarit a Novitec Rosso, majd a hecc kedvéért rádobott még 100 lóerőt a motor teljesítményére.

Megvan az év magyar videoklipje, megőrülsz!

A szöveg jó, a zene jó, a klip jó, Zsolti jó, a Zetor (MTZ) jó. Ennyi kell a tökéletes videokliphez.

F1: Amikor Alonso a nagyok közé lépett – videó

Augusztus 24. örökké jeles dátum marad Fernando Alonso számára, ahogy a Hungaroring is a szíve csücske: 2003-ban ezen a napon nyerte első Forma-1-es futamát a Magyar Nagydíjon.

Megduplázza gyártását a Lamborghini

Nem engedi elszállni éves darabszámait az olasz szupersportautó-gyártó, de így is jóval több autót fog készíteni, mint eddig.

A Lada válasza a Suzuki Vitarára

Moszkvában rántotta le a leplet új SUV-tanulmányáról az AvtoVAZ. A Lada XCode az XRay technikáját és főbb stíluselemeit értelmezi újra kívánatos formában.

Ross Brawn könyvben árulja el az F1 titkait

A Forma-1 titkairól, nehézségeiről és a siker kulcsáról mesél Ross Brawn egy novemberben megjelenő könyvben.

F1: Vettel nekifut a címvédésnek a Bajnokok Tornáján

A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel már biztosan ott lesz az ezúttal Miamiba költöző Bajnokok Tornáján.

Kényelem kell, családod van? Ez a Talisman jó neked

Városban is helytáll, de igazi terepe az autópálya a Renault Talisman Grandtournak. Takarékos dízelmotorral és automata sebességváltóval próbáltuk.

Vadonatúj kisautóval készül a Kia

Szeptember végén mutatkozik be az új generációs Kia Rio. Nagyobb lesz és agresszívabb.

F1: Mégis most jön Hamilton hátrasorolása?

A Mercedesnél azt mondják, Lewis Hamilton motorcserés büntetését valószínűleg a hétvégi Belga Nagydíjon tudják majd le. Csütörtökön kiderül.