A doboz hátulján németül és angolul a marketingesek munkája

A doboz hátulján németül és angolul a marketingesen munkája


2012 májusának hetedik napja is pont olyannak indult volna, mint a többi, csakhogy reggel egy könnyed magyar nyelv és irodalom érettségivel kezdtem. Már alig vártam a végét, hogy végre elmehessek a Modellszalonba az előző este motiváció címén lefoglalózott 1:43-as Schuco Audi A5 Sportback-emért. Mellesleg a szövegalkotás részének összehasonlító elemzése Karinthy Tanár úr kérem című művéhez kapcsolódott. Gondoltam, ha a megoldás nem is lesz jó, legalább olvastam egy humoros karcolatot és egyébként is fel fog vidítani a gusztusos csomagolásban lakó ingolstadti ezüst. Mindössze két csavart kell eltávolítani ahhoz, hogy az A5-ös kiszabaduljon a márkaarculathoz illően díszített, műanyag talapzatos, hologramos matricával és marketingszöveggel ellátott látványdobozból.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Apró autó aprólékos apróságokkal

Egyenarcú

Egyenarcú


Ha valaki nincs igazán elmerülve a témában, akkor ez az A5 Sportback egy a sok tökegyforma Audi közül. Szerintem a legszebb az aktuális modellpalettáról, imádom a hosszú orrát, a kerekek felett enyhén ívelt vállvonalát és a finoman lehajló tetőívét. A nyithatatlanság igencsak jó hatással van az illesztésekre. A keret nélküli ablakokat szegélyező kecses krómozás is töretlenül fut körbe. Hajszálvékonyak az ablaktörlő lapátok. Naná, hogy nem maradt le a single frame hűtőrács, rajta a négy karikával meg a negyvenháromszorosára kicsinyített quattro plakettel, és bűn lett volna elsiklani a gyönyörű kidolgozású lámpák felett. A sportosan elegáns megjelenéshez tökéletesen passzoló ötküllős felnikkel együtt forog a lyuggatott féktárcsa, a nyereg pedig áll, akár egy 1:18-asnál. A csomagtérfedélen pedig elképesztően picurka, de mégis olvasható fotomaratott típusjelzés. Nem is akármilyen gép ez, hanem egy quattro hajtású, 3.2-es benzines! Nem hazudtak, az alján egyértelműen látszik a hátsó differenciálzár.

Jól kivehetőek a váltó körüli gombok

Szűk nyíláson keresztül szemlélhető meg a sötét beltér. A műszerfal óráinak beosztása és a pirosas mutató még éppen látható a háromküllős kormány mögött. A gombokkal gazdagon telepakolt középkonzolt, tetején a navigáció képernyőjével az anyósülés felől szemlélhetjük. A kedvencem mégis a szélvédő belső oldalára helyezett visszapillantó tükör.
Ha nem tudnám, hogy gépek és kínai emberkék közös munkája ez a modell, akkor azt hinném, hogy manókból és tündérekből álló gárda termeli egy zsugorított gyártósoron. Hiszen ilyen csöppnyi részleteket ennyire precízen megalkotni, elsőre eléggé lehetetlen feladatnak tűnik.

Összegzés

A finoman hullámzó vállvonal és a tetőív miatt a kedvenc Audi-m

A finoman hullámzó vállvonal és a tetőív miatt a kedvenc Audi-m


Mikor elhatároztam, hogy felszámolom az 1:72-es kisautókból álló gyűjteményem, hogy a helyére egy szigorúan 1:18-asokat tartalmazó kollekció kerüljön, azzal a lendülettel egy csomó “felesleges” régiségtől is megszabadultam. Voltak köztük sokat látott Matchbox-ok, strapabíró Bburago-k és kicsit szebb kidolgozású, de szintén masszív Maisto-k. Annak ellenére, hogy a 18-asok melletti elköteleződésem kőbe lett vésve, többnyire szép és olcsónak mondható vagy nagy leértékeléskor beszerzett 1:43-asok meg-meg törik a nagyok monopol helyzetét. Például egy ilyen A5 Sportback-hez akár az átlagos piaci ár feléért, 15 euróért is hozzájuthatunk, így nem csoda, ha időről időre elcsábulok egy-egy hasonló darabra. A végén pedig egy költségkímélő és színes kis gyűjtemény is összeállhat. Úgy érzem, én még koránt sem tartok a végén a saccra hatvanvalahány darab egynegyvenhármassal…:)

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.