Annyi változáson, bővülésen esett át a Vezess.hu a közelmúltban, hogy eljött az ideje egy nagyobb lélegzetvételű helyzetjelentésnek. A klasszikus online magazinunk testéből több fontos, friss nyúlvány is kinőtt, amelyek félig-meddig önálló életet élve színesítik a palettát.

Hosszú vajúdás után az első gyermek a Szervizkönyv volt, amely végre felületed ad nektek, és autóitoknak. Ez az online autós napló már lassan egy éve cseperedik, bővül, fejlődik. Jelenleg 1358 tag írja autója történetét nálunk, eddig összesen 1821 bejegyzésen keresztül, 29654 liternyi üzemanyagot tankolva. A legnépszerűbb márkák képviseltetik magukat itt is, a Suzuki, Opel, Ford létszám erős, viszont igazi kommunikáció, már-már klubhangulat a Hyundai tulajdonosok között alakult ki. Tulajdonképpen ez lenne a cél, teret adunk az általatok begyűjtött tapasztalatoknak, szervizelés, karbantartás terén, amit más érdeklődők könnyen elérhetnek.

Szervizkönyv, röviden

A szervizkönyv egy interaktív, online napló, ahol rendezett formában gyűjthetjük, gyarapíthatjuk, tárolhatjuk az autónkkal kapcsolatos eseményeket, élményeket. Az internet segítségével bármikor és bárhonnan, akár okostelefonról is elérhető, így az autózással kapcsolatos egyetlen fontos történés sem marad emlékeztető nélkül.

A Szervizkönyv az autós költségek könnyű, egyszerű naplózásának lehetőségét adja meg, ezzel segítve akár a spórolást is

A Szervizkönyv az autós költségek könnyű, egyszerű naplózásának lehetőségét adja meg, ezzel segítve akár a spórolást is


Szerencsére ez a klub nem zártkörű, és nincs létszámstop, bárki egyszerűen, ingyen regisztrálhat, amit nem egy esetben nyereményjáték tesz még kecsegtetőbbé.

Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület

A Szervizkönyv mellett komolyabb közszolgálatot jelent Az Ésszerűbb közúti közlekedésért létrejött egyesületünk. Az új társadalmi szervezet célja konkrét és elvi javaslatok megfogalmazása és közvetítése az érintett állami szervek felé az autósok, motorosok, kerékpárosok, gyalogosok biztonságának növelése, a forgalom gyorsítása, a felháborító közlekedési hatósági munkamódszerek megváltoztatása érdekében.

Az indulás után nem várt lelkesedést tapasztaltunk az ügy iránt, fénysebességgel érkeznek fiókunkba a levelek. Miután minden feltétel adott volt a törvényes működéshez, beindult az eseteket naplózó blokkolásgátló.hu egyesületi weboldal, és nekifogtunk a jelentett problémák feldolgozásának.

Legutóbbi sikerünk: leszerelték a képen látható egymásnak ellentmondó táblák közül a korlátozást feloldó jelzést, így marad a 60 km/óra

Folyamatban lévő ügyeink között akad pár, ahol eredményre vezetett a szélmalomharc, ilyen az indokolatlan 40-es tábla eltörlése Budaörsön, valamint egy kötelező haladási irányt jelző tábla leszereltetése. Frissen lezárult bejelentésünknél mesebeli megoldás született, hoztam is meg nem is alapon.  Az egy oszlopra felszerelt 60-as korlátozás és a korlátozást feloldó tábla közül az utóbbi került leszerelésre.

A BKK válasza az ügyben: “A Budapest XXII. kerületben a 6-os számú főút fővárosi bevezető szakaszán az Ön által jelzett helyen a “Mozgó járművekre vonatkozó tilalmak vége” jelzőtábla nem indokolt, annak megszüntetésére intézkedünk. A “sebességkorlátozás” (60km/h) jelzőtáblát továbbra is szükségesnek tartjuk.”

Bejelentőnk is jelezte, hogy eltűnt a zavar az Erőből:

“Szeretném jelezni, hogy a feloldó táblát tegnap reggel már nem láttam.
Remélem, hogy nem a”vasazók” oldották meg a problémát”

Több esetben még zajlik a levelezés, végső válaszra váró megkereséseink:

az elefántot nyelt óriáskígyó kiradírozása Székesfehérváron
a Vágóhíd utca-Soroksári út kereszteződés besorolási rendjének megváltoztatása
Busz-szlalom a Thökölyn
60-as tisztelgés egy lágy kanyarnak a 6-oson
Szellemvasúthoz tartozó átjáró felszámolása Budaörsön

A budaörsi szellemvasút átjáróját nagyszabású sajtótájékoztató keretein belül koszorúztuk meg

A budaörsi szellemvasút átjáróját sajtótájékoztató keretein belül koszorúztuk meg


A közlekedésszabályozási hibák bejelentése mellett szép számban érkeznek a támogató, kezdeményezéssel rokonszenvező írások, valamint egyéb felvetések az autózást körbelengő értelmetlen szabályozások tisztázásának érdekében. Egyik olvasónk az egészségügyi dobozok körül kialakult pánikhelyzetről fejtette ki véleményét:

“Sokáig csendben voltam, de a mentődoboz körüli felhajtást, már én sem bírom ki szó nélkül. Hat éve használom, a jelenlegi autómat, amit használtan vettem. Bele néztem az elsősegély dobozába és hiányos volt. Rögtön, ki is cseréltem a vétel után. Aztán, pár éve is volt a rendőröknek egy pénzbeszedő kampányuk, akkor megint ki kellett cserélnem, mert lejárt a dobozom. A “rend őrei” újból szívatnak minket és megint követelik az érvényes mentőládákat. Megint eldobom a teljesen jó mentőládámat és próbálok újat beszerezni, de nem tudok. Még úgy sem, hogy a feleségem gyógyszertárban dolgozik. De ha onnan töltöm fel szabályosra a dobozomat, 4-5000Ft-ig meg sem állok. Mekkorát kamuzott Garamvölgyi L. az ellenőrzésekkel kapcsolatban…? Szerinte, ők csak a múltkori ellenőrzés hadjárattal, összesen 84 ember ellen léptek fel, akiknek lejárt a doboza. Na, ehhez képest, országos hiányt csináltak az elsősegély csomagokból. Átmenetileg kaptunk egy kis ultimátumot, de határozatlan időtartammal.


Ez nem korrekt a részükről (mikor voltak azok??) A határozatlan időnek, ugyanis még a jóhiszemű autósok sem tudnak megfelelni. Aztán itt jön a legnagyobb disznóság. Az intézkedés során a rendőr felbonthatja a dobozt és meggyőződhet annak tartalmáról. A doboz érvényességét a leghamarabb lejáró cikk szavatosság fogja eldönteni, ami lehet, hogy nem fog megegyezni a doboz külsején feltüntetett érvényességi idővel. De akkor már mindegy, mert benyeltük a büntetést.

De van itt még probléma. Európában és Magyarországon is sok gyártó készít elsősegélynyújtó csomagokat. A tartalmuk általában, közel hasonló, de két doboz sem egyezik!!! Erre figyeljünk! Sőt, ami a legérdekesebb, hogy végképp nem fog egyezni a rendőrök által, hivatkozási alapnak használt, 6/1990 (IV.12)-es KÖHÉM rendeletben felsoroltakkal!!! A KÖHÉM-es rendelet a háromszögletű kendőt is előírja (2db), valamint 1db higiénikus arcmaszkot lélegeztetéshez és 1db gumis rögzítésű sebészeti szájmaszkot is!! Na, ezzel tuti, hogy megcsúszunk.

Tehát, ha veszünk egy gyári mentődobozt, melynek az érvényessége három év, azzal már meg is buktunk.

Ugyanis az Európa Unióban nincs egységes szabályzás az elsősegélynyújtó felszerelések tartalmára. Ami aztán, kis eltérésekkel, de országonként eltérő lehet! Itt a bukta. Mi van ha a KÖHÉM rendelet szerint, kiegészítem a csomagomat?

Talán elfogadja a rendőr… Maximum, keres más fogást. Arra viszont gondolni sem merek, hogy kimegyek ezzel a mentődobozzal külföldre, -mondjuk Szerbiába- és ott állít meg egy szintén jóindulatú rendőr.. Ha az Ő “nemzeti” szabványuk eltér a mienktől, akkor nekünk végünk van. Ők még követelnék az autóban utazó,  utasok számával megegyező hullazsákot is. Hogy fér ennyi minden, abba a kis dobozba…??  :))
Szóval,sürgősen szükségünk lenne, egy egységes, uniós törvényre.
Valamint, kezdeményezni egy még felsőbb szerv által, a hatósági autók ellenőrzését is, ne csak nálunk legyen új cucc, náluk meg 83-as segélycsomag, az új Focus-ban! Röhej…?”

A King Of The Road elindulásával több teret kap a közlekedés személyautón túli spektruma

A King Of The Road elindulásával több teret kap a közlekedés személyautón túli spektruma


Az egyre gyorsuló tempóban érkező levelek, a médiavisszhang jelzi, az egyesület jó irányba halad. Az eddig megkezdett akták aktuális állása a blokkolásgátló.hu oldalán követhető nyomon.

Harmadik nagy szembetűnő változás a Vezess.hu haszongépjárművekkel foglalkozó rovatának önállósodása. A külön megjelenést kapott King Of The Road  keretein belül sokkal elmélyültebben foglalkozunk a témával. Jogszabályokat elemzünk, gyárakat látogatunk, kutatóközpontok rajzasztalaira lesünk. A téma legnagyobb alakjaival készítünk interjúkat azért, hogy olvasóink az otthon kényelméből válhassanak kamionsofőrré, buszvezetővé, utassá, vagy áruval megpakolt raklappá, azonosulhassanak egy gyártósori munkással, vagy egy kutatómérnökkel úgy, hogy közben még a székükből sem kell felállniuk.