Istvánt családja is elkísérte a Chevrolet WTCC csapatához. Rob Huff, a tavalyi vébé ezüstérmese nem izgulta túl a futamok előtti időszakot

Istvánt családja is elkísérte a Chevrolet WTCC csapatához. Rob Huff, a tavalyi vébé ezüstérmese nem izgulta túl a futamok előtti időszakot


Erdélyi István pilisi kisfiúnak egyszerű vágya volt: látni egy versenyautót. Ennél sokkal többet kapott; a Chevrolet csapat vendége volt a WTCC Magyar Nagydíján. A kívánság teljesítését nekem volt szerencsém levezényelni.

Amikor elkezdődött a Nők Lapja Café 33 kívánság akciója (Dévényi Tibi bácsi után szabadon), rögtön biztos voltam benne, hogy megpróbálok segíteni. Nem azért, mert 31 éves létemre felértem a csúcsra, és jobb híján nem tudok mit kezdeni a felhalmozott milliókkal, hanem a felismerés, hogy minimális szervezéssel felejthetetlen pillanatokat szerezhetek másoknak, nagyon izgalmasnak tűnt.

Több mint ötvenezren voltak kint a hungaroringi WTCC-versenyhétvégén

Több mint ötvenezren voltak kint a hungaroringi WTCC-versenyhétvégén


A pilisi kisfiú, István kívánsága mindössze annyi volt, hogy szeretne látni egy versenyautót. Egy percig nem volt kétséges számomra, hogy ennél sokkal többet össze lehet hozni neki. Amire kiderült, hogy a mi teljesítésünket szavazták meg a kedves olvasók, már ott voltak a kezemben a belépőjegyek a WTCC Magyar Nagydíjára.

A hölgyek és a kevésbé tájékozottak számára legyen annyi elég, hogy ez a WTCC egy majdnem olyan versenysorozat, mint a Forma-1, csak utcainak kinéző autók róják a köröket, és egyre többen beszélnek az egyik magyar pilótáról, Michelisz Norbiról, aki ráadásul fiatal, jóképű, kétdiplomás, külföldiül is nagyon szépen beszél, és sokkal sikeresebb, mint Baumgartner Zsolt volt egykoron.

Végleges árlista híján még nem tudni, mennyibe kerül itthon a Malibu

Hol tartottam? Ja igen: fixen lebeszéltem a versenyen induló csapatok magyar képviselőivel a találkozókat, és szereztem egy Chevrolet Malibu tesztautót, amivel kijutottunk végül a Hungaroringre.

Epica után Malibu

Csak a Chevelle megszűnésével, az 1978-as modellévtől vált önálló típussá a Chevrolet kínálatában

Csak a Chevelle megszűnésével, az 1978-as modellévtől vált önálló típussá a Chevrolet kínálatában


Jól bejáratott nevet visel az Epica utódja: a Malibu 1964-ben jelent meg a Chevrolet kínálatában. A típusjelzésben egy Los Angeles közelében fekvő, elegáns tengerparti város neve köszön vissza, a szó a Wikipedia szerint az őslakos indiánok humaliwu kifejezéséből ered, ami azt jelenti, hogy itt a hullámok hangosak.

Malibu, 1964-től

Malibu az 1964-1977 között gyártott Chevelle legjobban felszerelt kivitele volt, csak a Chevelle megszűnésével, az 1978-as modellévtől vált önálló típussá a Chevrolet kínálatában.

Nem ordít róla, de az Opel Insignia testvérmodellje

Nem ordít róla, de az Opel Insignia testvérmodellje


Nem sokkal később megszűnt a gyártása, 1983-tól közel másfél évtizedig nem készült Malibu. A bevált nevet 1997-re élesztette újjá a GM a 2003-ig futó ötödik generációval. A jelenlegi a nyolcadik széria, és ez az első, amely Európában is kapható.

Kívülről nem látszik, de az autó jórészt európai technikára épül. Padlólemezét az Opel Insignia adja, közeli rokonuk a Buick Regal.

Elsősorban a céges eladásoknak tehet jót a Malibu újdonság megjelenése, mert így az Orlando, a Cruze illetve a már dízelmotorral is kapható Aveo mellett a Chevy a középkategóriában is tud flottaajánlatot adni. Főleg, ha megjönnek belőle a kétliteres, 160 lóerős dízelek.

Ára még ismeretlen

Halk, közepes helykínálatú autó. Azt nyújtja, amit a kategória átlaga

Halk, közepes helykínálatú autó. Azt nyújtja, amit a kategória átlaga


Egyelőre a tesztautóban lévő 2,4 literes benzinessel kapható. A négyhengeres, 167 lóerős szívómotor életteli darab, energikusan gyorsul vele a terebélyes limuzin, de borzasztó sokat fogyaszt az agyonadóztatott benzinből.

8,5 liter volt a minimum, amivel országúton eljutottunk vele 100 kilométerre, városban pedig a 14 literes érték tartásához is ésszel kellett nyomni a gázt.

Tesztátlagunk 11,2 liter lett. A csendes, közepes helykínálatú autó körülbelül azt nyújtja, amit a kategória átlaga, de árlista híján még nem tudni, mennyiért. Bármennyibe kerül is majd, az összegben benne lesz – a Camarót kivéve – az összes Chevrolet modellre érvényes 5 év/150 000 kilométeres garancia. Az autóról ezen a linken találnak részletes bemutatót.

Kaszás Zoltán, a Chevrolet PR-menedzsere segített megszervezni a találkozót a csapattal. Nagy élményt szereztek a kisfiúnak

Kaszás Zoltán, a Chevrolet PR-menedzsere segített megszervezni a találkozót a csapattal. Nagy élményt szereztek a kisfiúnak


Kicsit fura érzés fogott el, ahogy mentem Istvánért szombat reggel. Azon járt az agyam, hogy ők vajon mit gondolnak rólam? Egy vadidegen ember jelentkezik egy internetes oldalon, hogy teljesítse egy általa soha nem látott 8 éves kisfiú kívánságát? A mai világban van még ilyen? Szerencsére egy percig nem volt érezhető ez a hangulat a találkozó után.

Istvánt apukája, szintén István kísérte a versenyre, aki nem meglepő módon maga is nagy autósport rajongó, így összeállt a kép, honnan a benzingőz szeretete.

A teljes hétvége alatt a világbajnok csapat vendégeként élvezhettük a jobbnál jobb versenyeket, ahol kaja, pia, kávé és igazi luxuskörülmények tették kényelmesebbé a szurkolást.

A WTCC csapat nem engedte el a családot ajándékok nélkül

A WTCC csapat nem engedte el a családot ajándékok nélkül


A Chevrolet csapat pilótáival külön fotózást szerveztek Istvánnak, és a fiú olyan ajándékokat kapott, amivel kétségkívül ő lesz a legmenőbb srác egy jó ideig az iskolában.

Ha napközben esetleg kérdéses is volt számomra, hogy István vajon jól érzi-e magát, teljesen biztos lettem a dologban, amikor hazaérkezte után egyből szaladt elújságolni mindent anyukájának, és hosszú percekig be sem állt a szája.

Máskor is, bármikor!

A Nők Lapja Café 33 kívánság akciójának további teljesítéseit itt nézheted meg!