Az 1-es főút budaörsi szakaszát választottuk állatorvosi lónak

Az 1-es főút budaörsi szakaszát választottuk állatorvosi lónak


Tulipánból, szegfűből, narancsból és egy kis műanyag madárból kendácsolt csokorral tisztelte meg a magyar közlekedés-szabályozás anomáliának hadat üzenő civil szervezet a negyedszázada ellopott síneket biztosító, az autósokat 100 000 forintos büntetéssel fenyegető hírhedett budaörsi vasúti átjárót. Az Autó Magazin és a Vezess.hu újságírói által alapított Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület sajtóközleménye:

“Kint felejtett táblák, értelmetlen korlátozások, ostoba, még Trabantokra, IFÁ-kra kitalált szabályok, csak traffipaxozást szolgáló sebességkorlátozások – ezeket szeretné felszámolni maroknyi, de lelkes csapatunk; a hazai közlekedés-szabályozás állapotaival torkig telt autós újságíró-egyesület.

Ungarische vircsaft: a negyedszázada eltűnt síneket biztosítja a működésképtelen fényjelző készülék

Ungarische vircsaft: a negyedszázada eltűnt síneket biztosítja a működésképtelen fényjelző készülék


Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület néven bejegyzett civil szervezet tevékenysége abból áll, hogy fogadja az ország területéről érkező, közlekedés-szabályozási hibákról szóló állampolgári bejelentéseket, továbbítja azokat a kompetens hivatalnak, önkormányzatnak, vállalatnak, és egy öszvér makacsságával zaklatja újra, újra és újra ezeket az intézményeket, amíg a hibát ki nem javítják, a felesleges táblát le nem szerelik, a rossz jogszabályt meg nem változtatják. Az Egyesület természetesen nonprofit, létezésének célja nem anyagi természetű.

Az Egyesület célja, hogy Hegyeshalomnál, Kópházánál, Sopronnál a határon átérve ne olyan Magyarország fogadja a közúton közlekedő hazatérő honfitársakat, ahol egy táblatartó oszlop se képes pont függőlegesen állni, ahol a túlzottan szigorú 60-as, 40-es, 30-as táblák mögött nem a közlekedés biztonságáért, hanem a költségvetés bevételéért traffipaxozó rendőrök lapítanak.

A megállás nélkül áthajtó autósokat 100 000 forintos büntetéssel fenyegeti a hírhedett budaörsi vasúti átjáró

Tulipánból, szegfűből, narancsból és egy kis műanyag madárból kendácsoltuk a csokrot

Tulipánból, szegfűből, narancsból és egy kis műanyag madárból kendácsolta a csokrot Rácz Tamás. A hölgy pedig a közszolgálati híradó riportere


Ahol lehetetlen ésszerűséget felfedezni a felfestések, táblakihelyezések rendszerében. Ahol a 20-as táblát éppolyan reflexszerűen csapja ki az útra a festőbrigád napokkal a meló megkezdése előtt, amilyen reflexszerűen megfeledkezik a feloldó tábláról. Ahol a KRESZ a mai napig képtelen normálisan szabályozni a többsávos körforgalmak rendjét, ahol ismeretlen a cippzár-elv, vagy ahol rendszeresen a külső sáv fogy el az utakon, hogy a lassabb járműveknek kelljen keservesen újra besorolnia.

Az Egyesület célja, hogy az irgalmatlan túlszabályozás miatt elfásult, a táblákat, záróvonalakat, forgalom elől elzárt felfestéseket komolyan venni nem tudó közlekedők újra elkezdhessenek bízni a szabályok értelmében, ezáltal tartsák be a tényleg indokolt korlátozásokat, és kevesebb legyen a közúti baleset.

Magyar busszal: a NABI mátyásföldi gyárában készült a sajtótájékoztatóhoz kölcsönkért Sirius. Motorja 6,7 literes és 290 lóerős

Osztott felelősség: az MDF-, az MSZP-SZDSZ és a Fidesz-kormány alatt ugyanúgy mállik csendben a vasúti átjáró. Reméljük, hogy nem él túl mindannyiunkat

Osztott felelősség: az MDF-, az MSZP-SZDSZ és a Fidesz-kormány alatt ugyanúgy mállik csendben a vasúti átjáró. Reméljük, hogy nem él túl mindannyiunkat


És az Egyesület célja, hogy a közlekedés szabályozásáért felelős hivatalok, személyek a legfelsőbb döntéshozóktól a rendőrökön át a lapátos útmunkásokig érezzék át végre, milyen komoly személyes felelősség is jár, vagy kellene, hogy járjon együtt munkájukkal.

A fa nagy, fejszénk kicsi, de elszántságunk sziklaszilárd. Létrehoztuk a blokkolasgatlo.hu weboldalt, ahol nyomon követhető konkrét bejelentéseink és általános ügyeink alakulása. A bejelentéseket, esetleg tag- és pártoló tagjelentkezéseket az ekke kukac googlegroups.com címre várjuk.

Eddig egy 40-es táblát sikerült likvidálnunk, ígéretünk van 4-5 rosszul táblázott vagy felfestett helyszín rendezésére, választ várunk további féltucat ügyben, és állóháborúba bonyolódtunk egy, a 6-os utat lassító 60-as tábla ügyében: jelenleg a Rendőrségtől várjuk, hogy igazolja, tényleg azért haltak meg az elmúlt években itt autósok, mert nem 90-nel vették be az úgy 130-140-ig problémamentes kanyart.

Némi dróttal, a táblát nem takarva megkoszorúztuk a Magyar Közlekedés-szabályozás Hülyeségének Emlékművét, a nem létező sínt óvó vasúti átjárót az Egyes főúton

Itt Rácz Tamás nyilatkozik, aki perszonálunióban az ÉKKE elnöke és a Vezess főszerkesztője

Itt Rácz Tamás nyilatkozik, aki perszonálunióban az ÉKKE elnöke és a Vezess főszerkesztője


Az Egyesület első nyilvános megmozdulása április 24-én történt: az Egyesület elnöke, Rácz Tamás és elnökhelyettese, Szörényi András, civilben a vezess.hu autós magazin újságírói megkoszorúzták a Magyar Közlekedés-szabályozás Hülyeségének Emlékművét, a nem létező sínt óvó vasúti átjárót az Egyes főúton. (A vezess.hu korábbi cikke a témában ide kattintva érhető el.)

A fénysorompó érdekessége, hogy ha a rendőrség már kiszúrta volna a helyszínt, napi kb. kétezer autó üzembentartóját lehetne megbüntetni itt egyenként 100 000 forintra az objektív felelősség keretében.

Dálnoky Tibor vitt körbe bennünket. A NABI fejlesztőmérnöke korábban az Ikarus kísérleti osztályán dolgozott

Dálnoky Tibor vitt körbe bennünket. A NABI fejlesztőmérnöke korábban az Ikarus kísérleti osztályán dolgozott


Ennyi a bírság, amiért nem állnak meg az időközben elromlott villogó előtt, bár a síneket több mint negyed évszázada ellopták már. Az egyesület elnöke hat évvel ezelőtt, még magánemberként jelentette be először az összes érintett hatóságnak és cégnek a problémát – mindeddig hiába.

A koszorúzást követően a Magyarország 1-es számú közútját csúfító szellemvasút-kereszteződést is bejelentettük az illetékesnek, a Magyar Közútnak – hogy további szélmalomharc vagy a józan ész diadala lesz az ügy kimenetele, a blokkolasgatlo.hu oldalon követhető nyomon.

Direktlinkek néhány érdekesebb esethez az Egyesület honlapján:

elefántot nyelt óriáskígyó Székesfehérváron

egy idegborzoló 20-as tábla

sikersztori: kiszedettünk egy 40-est Budaörsön

60-as a 6-oson

és persze a vasúti átjáró az Egyesen