Az Ésszerűbb közúti Közlekedésért Egyesület első negyedévi működésének összefoglalója – az egyesület áprilisi közleménye:

Jelentés az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület első negyedéves működéséről

A magyar közúti közlekedés-szabályozás hibáit feltárni és kijavítani hivatott civil szervezet, a vezess.hu és az AutóMagazin újságírói által létrehozott Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület immár minden törvényi feltételt teljesített ahhoz, hogy szabályosan működhessen. A cégbíróság az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesületet bejegyezte, adószámot is kaptunk, bankszámlánkat megnyitottuk, elküldtük első bevallásainkat a NAV-nak. Összeütöttük a http://blokkolasgatlo.hu oldalt, ahol mindenki nyomon követheti az általunk kezdeményezett ügyeket, sikerült tisztába jönni azzal, mikor kit érdemes keresnünk bejelentéseinkkel. A válaszadási kedv az önkormányzatok, hivatalok, Budapesti Közlekedési Központ, Magyar Közút és társaik részéről elég vegyes, de serkentjük őket, ahogy tőlünk telik.

Példa sikereinkre – egyelőre sajnos csak ígéretek szintjén, de figyelünk a betartásukra:

– egy 40-es tábla törlése Budaörsön

– az elefántot nyelt óriáskígyó kiradírozása Székesfehérváron

– a Vágóhíd utca-Soroksári út kereszteződés besorolási rendjének megváltoztatása

Az értelmetlen csíkos zóna Fehérváron. Állítólag napokon belül lezárul a közbeszerzés a kiradírozásról, és eltüntetik

Példa elnyúlni látszó szélmalomharcokra:

Busz-szlalom a Thökölyn

60-as tisztelgés egy lágy kanyarnak a 6-oson

60-as tábla olyan kanyarban, ami 130-nál sem veszélyes: harcolunk, mert egyelőre nem akarja beszedni a Magyar Közút

És példa egy kudarcra:

50-es tábla, ami, bár felesleges, de nem bánjuk, maradhat, ha már a BKK ilyen szépen megvédte

50-es tábla a Váci úton: felesleges (a kereszteződés miatt is lassítani kéne), de marad

Időközben a konkrét szabályozási problémák helyszíneinek bejelentései mellett olyan megkeresést is kaptunk, melyben sárga lámpán áthajtásért megbírságolt, évek óta oszlopokkal, lánccal lezárt nem létező kereszteződésben parkolásért 30 ezerre büntetett polgár kért segítséget. Egy bejelentőnk szerint – és úgy néz ki, igaza van – a Nagykörút új lámpaváltási rendje is több bajt okoz, mint amennyi hasznot hajt a villamosozóknak. És persze örök téma, hogy miért magasabb nálunk a sztrádadíj, a gyorshajtási bírság, mint mondjuk Ausztriában, ahol kicsit többet keresnek a közlekedők. Tehát lesz munkánk bőven, illetve úgy látszik, az ügyvédi munkák, közlekedésmérnöki szakértői anyagok finanszírozása jó időre leveszi a vállunkról azt a gondot is, hogy mire fordítsuk az egyesület bevételeit.

(Az egyesület bevételeit az Irattár oldalon, az Üvegzsebünk pontban egy xls fájlban nyilvánosan vezetjük, itt nem szereplő bevételei, kiadásai az egyesületnek nincsenek és nem is lesznek.)

Ezt a bevételt egyelőre a tagsági díjak jelentik. És most nézzük, miként is támogathatja tevékenységünket, aki egyetért céljainkkal.

Pártoló tagság

A pártoló tagsági státusz tevékenységünk erkölcsi és némi anyagi támogatásának elismerése egyesületünk részéről. Feltételei:

– email a pártoló tagsági szándékról az ekke kukac googlegroups.com emailcímre. Benne:

– név, személyi igazolvány-szám (cég esetében adószám), telefonszám,emailcímek (ezeket természetesen nem adjuk ki, viszont ha aláírás-gyűjtésre kerül a sor a jövőben, nem árt, ha megvan nálunk)

– nyilatkozat, hogy a pártoló tag szeretné-e, vagy megtiltja, hogy nevét, esetleg honlapja elérhetőségét, facebook-linkjét, stb.) az egyesület honlapján pártoló tagként megemlítsük

– 5000 forintos pártoló tagsági díj elutalása a 10701441-67222362-51100005 számlaszámra (CIB, számlatulajdonos:Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület), közleményben a befizető neve, cégneve

Sáv nyílik jobbra, köt.hal-ir. egyenesen. Fura

Rendes tagság

A rendes tagság bővítéséről az alapszabály értelmében az elnökség dönt. Az elnökség a tagságot csak olyan tagokkal kívánja bővíteni, akik munkájukkal is tudják segíteni az Egyesületet. 2012-ben a rendes tagságot még semmiképp nem szeretnénk bővíteni, tagjelöltjeink az év hátralévő részében segítő munkájukkal bizonyíthatják, hogy valóban tudnak és akarnak az egyesülettel együtt dolgozni. Amire szükségünk van:

– témavezetői munka a blokkolasgatlo.hu oldal tartalmában (megyei felelősöket, budapesti kerületi felelősöket, esetleg település-felelősöket keresünk, akik területi alapon gondoskodnak az elindított ügyek életben tartásáról)

– jogi háttérmunka, a közlekedés-szervezési problémákkal kapcsolatban felmerülő támadási pontok, lehetőségek azonosítása, ha már kimerítettünk minden más lehetőséget

– jogi segítségnyújtás a közlekedéssel kapcsolatban az állam által zaklatott, igazságtalanul meghurcolt polgárok számára

– közlekedésmérnöki szakvélemények készítése

A pártoló tagsági státusz nem feltétele a majdani rendes tagságnak, de mindenképp örülünk neki, ha jelentkezőink pártoló tagként a pártoló tagsági díjjal hozzájárulnának működésünkhöz már az idei évben is.

Továbbra is várják a bejelentéseket, a pártoló tagsági és rendes tagsági jelentkezéseket az alapító tagok:

Földes Attila, Gajdán Miklós, Hamar Balázs, Horváth Zsolt, Kismartoni András, Kovács Miklós, Lőrincz Károly, Nagy Dénes, Szörényi András és Rácz Tamás, az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért egyesület elnöke

Hivatalos levél a bürokrácia útvesztőiről

Bónusztrack: egy egyszerre elszomorító lelkesítő támogató levél, amitől érezzük, hogy nem értelmetlen, amit csinálunk. Az összes közlekedéssel kapcsolatos népharag-közhely benne van állambácsitól képviselői fizetésen át kérdem én-ig, és remekül összefoglalja mindazt, ami miatt ma kellemetlen a közutakat használni Magyarországon:

Tisztelt Egyesület, tisztelt Tagok!

Örömmel üdvözöltem a kezdeményezésüket! Végre egy szervezet, aki tükröt akar tartani a magyarországi jogalkotóknak, hatóságoknak és útfenntartóknak. Kis hazánkban mára már undorító lett közlekedni. Rengeteg felesleges tábla, sebességkorlátozás, drasztikusan büntető,bujkáló és pénzéhes hatóság, rossz utak, és gyenge közlekedési morál, amivel naponta találkoznak a közlekedők. A hazai büntetési összegek csillagászatiak. Mit gondolnak, mindenki képviselő az országban és másfél millát keres??

A szakmám autóbuszvezető. 1984 óta buszozom, de ennyi megszorítás még az életben sosem volt. Járom Európát, nyugodtan kijelenthetem,hogy máshol sincs. Mi már az átlag magyar autósból bűnözőt csináltunk. Mindenki retteg, meg van félemlítve. Már akkor bűnöző vagyok, ha elindultam. A legkisebb, mondhatnám piti dolgokért is megbüntetnék az embert, akár a havi fizetésére. Mit gondolnak ezek, hogy mennyi pénzt hordunk magunknál, kisemberek??

Nálunk Orosházán már az is nagy szó, ha valakinek van munkahelye. A keresetek a béka segge alatt vannak. Három műszak 70 ezer Ft-ért. Én szezonban a magyar átlagot már kezdem közelíteni alulról, de ilyenkor télen a feléből vagy a harmadából, vagyok kénytelen vegetálni. Nekünk ezek a büntetési összegek egyszerűen horribilisek. Ha átlépek majd egy záróvonalat tavasztól és ezt éppen látja majd a közeg, ez 70 ezres bünti lesz. Akkor már tönkre is tettek, mert nem tudom kifizetni. Egy családnak vették el a megélhetését. Normálisak ezek??

Miért nem vezetik be a skandináv módszert hazánkban is? A szabálytalankodó az anyagi helyzetének megfelelő büntetést kapja. Nem a rendőr dolga kiszabni a büntetést. Ő csak a szabálysértés tényét igazolja. Az elkövető anyagi helyzetére is lehet következtetni számtalan módszerrel. De ebbe most nem mennék bele.Tiltsák meg a rendőröknek, hogy szabálytalan helyekre beparkolva, leskelődve készíthessék el a fotókat rólunk. Álljon ki elénk, mutassa meg magát, ha mér!

Közlekedési lámpánál, gyakorlatilag mindenkit meg lehet büntetni. Vidékiként nem vagyok köteles ismerni, pl. a fővárosban a lámpafázisok hosszát. Megyek a zöldhullámmal, egyszer csak elém vág a sárga. Egy busszal nem bírok megállni 5 méter alatt! Beérek a kereszteződésbe és át fog váltani felettem a lámpa pirosra. És ha ebben a kereszteződésben éppen van egy kamera, akkor benyaltam egy hatszámjegyű összeget.

Látszik, hogy a hatóságok erre játszanak, a büntetésre mennek. Ugye nem hisszük, hogy mindez értünk és a közlekedési morál javításáért történik? Mert akkor naivak vagyunk. Ha a morált akarnák javítani, kiküldenék az összes rendőrt az utcákra járőrözni. Nem kellene nekik semmit sem csinálni, csak ott lenni.

Kérdem én, ha mindenütt rendőrt látok, merek szabálytalankodni? Nem. Magyarul az állandó jelenlétükkel demoralizálnák a notórius szabálytalankodókat. De ebből nem lenne pénze állambácsinak. Miért nem lehet Magyarországon is bevezetni a villogó zöld  lámpa fázist, mint az osztrákoknál?? Még soha nem mentem át piroson Ausztriában, pedig több száz alkalommal jártam már náluk. De elég lenne a visszaszámláló is. Pl. Debrecenben, amióta tettek fel a lámpák mellé számlálókat, azóta sokkal nyugodtabban lehet közlekedni. Egyenletesebb tempóval megyek, kevesebbet fékezek és gyorsítok és ami a legjobb, nem fogok szabálytalanul behajtani az útkereszteződésbe, és ezért nem fognak gályarabságra ítélni.

Azt hiszem, rengeteg munkájuk lesz. Csak üdvözölni tudom a kezdeményezésüket! Félő, hogy nem az utolsó levelet írtam Önöknek! Ha látok bosszantó dolgokat az országban, ígérem, hogy számíthatnak rám. Jelezni fogom, meg fogom írni, ha tudok, fotót is készítek majd. Munkájukhoz jó egészséget és kitartást kívánok! (szükségük lesz rá).