Tombol a tavasz, tombolnak a hormonok, aktív és passzív párkeresők élénk érdeklődése bújik elő téli vackából. Fordos hájból leadni nehéz, pávatollakkal felérő verdával virítani annál könnyebb. Feleséget ritkábban, kalandot annál inkább találhat a férfiember a megfelelő négykerekűvel. A válságra való tekintettel most egymillió alatt néztünk szét, mitől nyílik tágra a pásztorórára vágyó női tekintet.

Opel Calibra – A kihalófélben lévő tucatárú

A keresőben az egymillió alatt, száz lóerő feletti kupék elsöprő tömegét az Opel Calibrák adják. A Vectra alapokra épült gép nem véletlenül ilyen népszerű, formája a kéjvadász enciklopédiai definíciója. Lapos tepsiforma, még ma is világbajnok légellenállással, szigorú tekintet, keret nélküli ablakokkal. Az elsöprő külső sem törölte el teljesen a Vectra örökséget, négy ember simán elfér, és a csomagoknak is jut hely, lehajtott hátsó üléssorral, akár mint a négy abroncsot elcuccolhajtuk a gumishoz.

Híres és hírhedt, hiszen aki használta, nem az nagymuterhoz ugrott le az utca végére, délutáni teára. Ezért ha van autó, amit óvatosan kell választani, akkor az a Calibra. A kínálat nagy része bukfencezett árokjáró, feltuningolt, majd visszaépített, leharcolt darab. Ha a leírásban feltűnik az éndzsöláj, és a tuning hátsó dob, irgalmatlan tempóval lapozzunk tovább. Csak a teljesen tuningmentes, vagy enyhén szétbarmolt darabok jöhetnek számításba.

A kitűnő légellenállás miatt magas a végsebesség, és alacsony a szélzaj

Motorok terén sokan a leggyengébb nyolcszelepes kétliteresre esküdnek, a jó légellenállás miatt ezzel sem elérhetetlen a 200 km/h feletti tempó, ráadásul a fogyasztása is emberi. A tizenhat szelepes 150 lóerős verzió szintén népszerű, a legproblémásabb a lapos orrba betuszkolt 170 lóerős V6-os, és a 204 lovas turbós blokk.

A Calibra képében inkább tényleg szemcukorkát, bugyilehúzó célszerszámot lássunk, erős alulkormányozottsága miatt nem a szerpentinek bajnoka. Az összkerékhajtású típus egy fokkal jobb, de abból élhetőt találni tényleg kemény feladat. Ha saját elborult elménk örömére vennénk, akkor érdemes nekirugaszkodni, még olcsón mérik, sok a rozsdamarta, de menthető darab akad 3-400 ezerért, és pár év múlva tényleg ritka lesz, mint a fehér Zorró.

A Prelude igazi technológiai bomba, a mérnökcsajok elolvadnának tőle

A Prelude igazi technológiai bomba, a mérnökcsajok elolvadnának tőle


Technológiával a bugyi ellen

Akinek a csiricsáré tuninggal megtépett becsületű Opel már derogál, az fordítsa tekintetét a felkelő nap országa felé. Honda Prelude, egyértelmű választás. Ha a leányzó pulzusát a minőségi műszaki tartalom ecsetelésével akarjuk egekbe tornázni, keresve sem találnánk jobbat.

Összkerékkormányzás, kettős keresztlengőkaros futómű, ja és főképp maga az elnevezés, a zenei előjáték pont jó csel lehet a kapura lövés előtt. Feltéve, ha el nem aludt addig a kiszemelt.
Egymillió forintért a bukólámpás, lapos orrú, klasszikus szögletes harmadik generációból az 1992-től gyártott gömbölydedebb verzióból válogathatunk. A tuning a Hondát sem kerülte el, de nem fertőződött annyira, mint a Calibrák. A kétliteres alapmotorral szerelt Hondából könnyebb megkíméltet kifogni, de a fanatikusoknak a 2,2-es VTEC motor javallott négykerék-kormányzással. A vezetés élménye garantált, igaz, inkább túrakupé ez, mint sport, de a kemény futómű, és különleges kormányzás olyan ízt ad, amit máshol nem tapasztalhatunk.

Megbízhatósága komoly érv, persze minden extra és funkció makulátlan működése komoly összeget emészthet fel. A japánok ebben az időszakban még gondoltak a testi-lelki kielégülést négy keréken keresőkre, A Prelude mellett egymillió alatt a legtöbb sportos gép tőlük származik. A Nissan 200SX, vagy a Toyota Celica szintén bevethető fegyver altájon, előbbit magas fordulaton éledő, régi vágású turbós motorja, és hátsókerékhajtás miatt lehet szeretni, utóbbit meg csak.

Vörös bőrbelső az Alfában, pofátlan, de hatásos

Vörös bőrbelső az Alfában, pofátlan, de hatásos


Ha kifejezetten zavarosban halászunk, ismert név kell. A BMW. A kulcslengetők Kalasnyikovja, a világ minden táján ismerik, és a hatás ugyanaz. Átütő. Persze a ma felcsíphető pipik azért szelektálnak valamelyest, az E30-asok mellé sok érdekes és vicces szöveg kell. Ők már a Cobra 11 előtti családi vasárnapokon szocializálódtak, és abban anno az E36 különböző verzióival üldözték a bűnt. Ezért ebből egy 318is, vagy 320i elég lehet a kültelki kuttyogtatáshoz.

Nem valódi sportkupék, de legalább hátul hajt mind, a 320i 150 lóereje már elég egy kis csúszkálós visíttatásra. Temérdek eladó darab kelleti magát, túlnyomórészt regisztrációra váró külföldi papíros gép, élhetőt találni legalább akkora kihívás, mint Calibrából.

Macsó csodafegyver
 
Végül jöjjön az adu ász, az egy éjszakás kalandok damaszkuszi pengéje. Olasz, és kabrió, az Alfa Romeo GTV Spider. A legjobb legrosszabb autó egymillió alatt. Olvassuk el bármelyik tesztet, a hét nap után minden újságíró leolvadt szívvel adta vissza a kulcsokat. Tömény, harsány gyönyör, dobhártya borzongató hanggal.  A TwinSpark négyhengeres az alap, valahol 160 lóerő környékén, már ez is szépen szól, de a V6-osok, pláne a háromliteres igazi nagyzenekar, betépett karmesterrel.

Ha nincs meg a szerelem, messze kerüljük, mert csak a pénztemetőt látjuk meg benne, nem a mediterrán szépséget.

Ez már tényleg kétszemélyes (sőt még annak is szűk), csomagnak hely alig jut, nincs kompromisszum, csak bőrbelső és elsöprő olasz stílus. A kígyó megkéri az élvezet árát, a stílustöbblet slendriánsággal együtt érkezik, és ebben az esetben igaz a sztereotípia, ez az autó sokat kivesz a pénztárcából, és az idegrendszerből.


Ha nincs meg a szerelem, messze kerüljük, mert csak a pénztemetőt látjuk meg benne, nem a mediterrán szépséget. Írhatnánk még fogyasztást és egyéb fárasztó adatokat, de felesleges, a GTV célja a színtiszta életöröm elérése négy keréken, és ezt tudja is. GTV vásárlásnál az alfaamore.hu a kiindulópont, az olasz rétegmodell jobb darabjai itt az elkötelezett hívek között cserélnek gazdát jobbára.

Autók laza kapcsolathoz a Vezess.hu használtautó keresőjében!