Vegyen olcsón kocsit az adóhivataltól!

Féláron 10 milliós BMW, 125 ezerért alig futott Suzuki

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2012.02.14. 07.00

Lefoglalt autók tömegére licitálhat bárki az adóhatóság oldalán. Az árak kedvezőnek tűnnek, de érdemes elolvasni az apró betűs részt is.

86 ezer kilométeres Swift 125 ezerért

“A jármű alváz- és motorszámának nyilvántartásban szereplő adatokkal való egyezősége tekintetében az Adóhatóság felelősséget nem vállal” – mások mellett ez is olvasható a Nemzeti Adó- és Vámhatóság (NAV) lefoglalt járműveket kínáló oldalán egy Suzuki Swift mellett.  A naponta változó kínálatban sok más jármű mellett erre is licitálhat bárki egy ügyfélkapus regisztrációt követően, és még az árak is kedvezőnek tűnnek.

1996-os Suzuki Swift 125 ezer forinttól

1996-os Suzuki Swift 125 ezer forinttól


Ez a kocsi például kimondottan keveset futott, a NAV közlése szerint mindössze 86 ezer kilométert. Mint minden itt hirdetett autónál, ennél is van egy minimál ajánlat (a Suzukinál 125 ezer forint),ennyinél kezdődik a licit, ez mindig éppen a fele a becsértéknek (vagyis ennek a kocsinak a piaci árát 250 ezer forintra taksálják az adóhatóság illetékesei).

Érdeklődésünkre a NAV-nál elmondták, hogy az átlagos értékesítési ár általában a minimál és a becsérték  között félúton szokott megállni. Tehát a piaci ár 75 százalékáért lehet tőlük kocsit venni. Az adóhatóságnál egyébként úgy vélik, hogy ennek ellenére még mindig kevesebben ismerik az autóvásárlásnak ezt a formáját, mint kellene.

BMW-k saját lábon, vagy erőszakkal

Ilyen kis értéknél nem lehet sokat fogni, ha a piacinak mondott ár háromnegyedéért vásárolunk autót (meg az alváz- és motorszám is jobb, ha rendben van), de egy 10 milliósra taksált kocsinál már igen. Éppen ennyi a becsértéke annak a 2008-as kupé-kabriónak, amire ötmilliótól lehet licitálni. A 3-as BMW-ben kétezres dízel blokk van, hibátlanok a papírjai, még a műszakija is érvényes. Előbbi nem feltétlenül igaz minden itt hirdetett járműre.

2008-as BMW 320d kabrió ötmilliótól

A mindössze 14 ezer kilométert futott autóval kapcsolatban három felkiáltójellel a mondat végén meg is jegyzi a NAV, hogy “a gépkocsi saját lábán érkezett a telepre, üzemképes, gyönyörű állapotban van!!!” Egészen más információt közölnek a kínálatban szintén szépnek tűnő BMW-vel kapcsolatban, amely egészen biztosan nem a saját lábán érkezett az adóhatóság telephelyére.

“A gépkocsi zárt, indítókulcsa, forgalmi engedélye nem áll rendelkezésünkre. A gépkocsi belseje nem leltározható.” A 2004-es 530D kombiról sajnos nem tudni, hogy mennyit futott, viszont feltűnő, hogy a gyártási évet követően négy esztendővel, 2008-ban állították forgalomba. Négymillióra taksálják, kettőtől lehet versenybe indulni érte.

2008-es BMW X5 4,5 milliótól

4,5 millióról indul viszont ugyanazzal a motorral ez az X5-ös, amelynek leírása meglepően részletes, hiszen a korábbi javításoktól elkezdve a gumiabroncsok márkájáig hosszan olvashatunk az amúgy fullextrásnak mondott kocsiról. Még azt is az autó fotója mellé biggyesztette a NAV, hogy a “nyertes ajánlattevő” mikor és hol veheti át a BMW-t, amellyel haza is gurulhat, hiszen érvényes a műszakija.

Megszűnt márkák kalandoroknak

1994-es Pontiac Trans Sport SE 86.500 forinttól

1994-es Pontiac Trans Sport SE 86.500 forinttól


Igazán különleges járműveket sajnos nem találni a kínálatban, sehol egy Wiesmann, Morgan, esetleg egy ritka veterán, de még egy Ferrarit sem foglaltak le egyik adótartozótól sem. Egészen más világ, de tucatautónak szintén nem mondható a magyar utakon az a ’94-es Pontiac Trans Sport SE, amelyre 86 500 forinttól lehet licitálni.

Hét különálló üléséből a középső három és a hátsó kettő lehajtható, tempomat, klíma, elektromos ablakok és tükrök vannak benne és 213 ezer kilométer.  “Törzskönyv nincs meg. A gépjármű rendszámtáblái és forgalmi engedélye az illetékes okmányirodába leadásra kerültek, a jármű ideiglenesen forgalomból kivonásra került.”

Maradva a megszűnt márkáknál, egy 2001-es Saab 9-5-ösre (2,3 benzin, Vector felszereltség) már 300 ezer forinttól lehet licitálni. Eleve nagy kaland egy tizenéves Saab, bármily olcsó is, de a jellemzés a legbátrabbakat is visszavonulásra késztetheti. “Első lökhárító sérült, bh sárvédő sérült, korrodált, bh lámpabura törött, 2 db hátsó keréktárcsa sérült, jh sárvédő horpadt, jobb oldala húzott, szélvédő kavicsos, utastér szennyezett. Motorja nem indítható, a forg. eng. és a törzskönyv hollétéről információnk nincs.”

2001-es Saab 9-5 2,3 300 ezer forinttól

Szintén 300 ezer forinttól kínálják, igaz, nehezebb alkatrészt találni ahhoz a Rover 75-höz, amellyel semmi hasonló probléma nincs. Csak az akksija van lemerülve, valamint apró sérülések tarkítják a karosszériát. A ritka szép belsővel megáldott, kétezres dízelmotorral hajtott autóval 180 ezer kilométert mentek.

Choppereseknek és vállalkozóknak

Motorkerékpárt alig találni a NAV oldalán kínált 173 jármű között. Mindössze egy Gilera Nexus 500 nevű nagyrobogóért (2004-es, érvényes vizsgával), lehet versenybe indulni így a legnagyobb tél idején 355 ezer forinttól, valamint egy böhöm japán chopperért.

2008-as Kawasaki Vulcan 1,35 milliótól

A négyéves, 1500-as Kawasaki Vulcan “korának megfelelő” állapotban van, a 18 ezer kilométer egészen tűrhető négy szezon után, az egyetlen állapotbeli kritika mindössze annyi, hogy “kisebb karcolások”. Kell némi utánajárás is, ha az 1,35 millióról induló licit a vevőjelölt számára végül kedvezően alakul, ugyanis ideiglenesen ki van vonva a forgalomból a motor. “Törzskönyv az opciós banknál, forgalmi engedély a Balatonalmádi Okmányirodában.”

Vállalkozóknak is érdemes körülnézni: VW Caddy, Toyota Hiace, Fiat Ducato, Mercedes 814 (647 ezer kilométerrel) vagy sittszállító Scania is megtalálható a kínálatban – hogy az egyre nagyobb áruszállítók irányába vezessük a sort. Aki viszont tényleg minimálban nyomja, annak itt a NAV legolcsóbb ajánlata.

Egyedi 35 ezertől


35 ezerért akár el is vihető ez a pofás kis utánfutó, aminél a gyártmány rovatba egyszerűen csak annyit írtak, hogy “egyedi”.

Amúgy nem kell megijedni a járművek olykor hiányos okmányellátottságán. Megtudtuk a NAV-tól, hogy a náluk vásárolt autók, motorok, teherszállítók “új szerzésnek” minősülnek, ami annyit jelent, hogy az adóhatóság árverezési jegyzőkönyvével az okmányirodában új papírokat lehet kiállíttatni.

Kommentek

  • bakrancs

    Kösz talán a szemétre hulladéknak jók lesznek a NAV oldalán felelhető roncsok ,még hogy olcsó ?
    Szinte mind sérült hiányos motor problémás törzskönyv nélküli ,de mit is várna az ember ,ami valamire való az el se kerül erre a szakra..
    Időben elosztják maguk közt

  • Kovkazi

    Sajnos a történet nem ilyen szép.Én már két éve kísérem figyelemmel az “APEH” licitet kereskedőként(nagyon ritkán sikerül valamit vennem).Ami nem bontóba való,azok bizony piaci áron,vagy érthetetlen módon a fölött kelnek el(amit én kereskedésben 1millióért adok műszakival szép állapotban ,itt gyakran 1,1 M-ért kel el műszaki nélkül,rengeteg apró hibával!Hát hogy van ez?). Rengeteg az olyan licit ahol a nyertes nem veszi át az autót,így a következő ajánlattevő a nyertes,a különbözetet kifizettetik az eredeti nyertessel,és így tovább.A következtetés:Jó autót,jó áron biztos nem tudsz innen venni,arról gondoskodik a többi licitáló.

  • Kovkazi

    Ja,az alig futott 96-os Suzukinál a 86 ezres óraállás nem jelent semmit,mert 99 ezernél átfordul 0-ra,így óraállítás nélkül is lehetsz becsapott.

  • ZYLO

    A Suzukit meg merném venni, de egy ilyen maffiózó BMW-t biztos nem. Szerintem másnap jönne az előző tulaj a barátaival, hogy akkor most kölcsönkérnék a kocsit 10 évre…

  • Sanyi1974

    A NAV oldalán kimondottan drágák a “roncsok”.A pannonliciten elvileg jó vételek vannak,viszont a szabályzat szerint nem kötelesek elfogadni a nyertes ajánlatot!!A vevő viszont köteles megvenni!!Durva!

  • Fics

    ez kikiáltási ár, és úgy tudom, hogy a piaci ár közelében kelnek el. Neten lehet licitálni, de azért elég lutri a dolog.

  • Kovkazi

    Sanyi74-nek a Pannonlicitet már nem is nézem.Ha netán jó áron sikerül valamelyik autónál licitgyőztesnek lenni,annyiért nem fogadják el az ajánlatot.Ott is piaci áron lehet elhozni az autókat!NÉZHETITEK BÁRMELYIK OLDALT,CSODÁK NINCSENEK!!!!!NEM VÉLETLENÜL ÍROM NAGYBETŰVEL.A LICITOLDALAK AZ ELADÓ ÉRDEKEIT SZOLGÁLJÁK NEM A VEVŐKÉT!!!!EZ PSZICHOLÓGIA

  • Fics

    nem is szabad nézni semmilyen licitet sem. Kedvencem a vatera, oda teszi fel mindenki az elhasznált hulladék szarát (tisztelet a kivételnek), amit már a kukába is ciki bedobni. Vannak olyan használt cuccok, amelyek használt ára sokszor közel van az új árához. Odaírja egy termékre, hogy profi, miközben egy kicsit hozzáértő vágja, hogy mekkora gagyi amit árul. Vicc az egész. Biztos vannak jó termékek, de amiket megnéztem kíváncsiságból (venni nem akartam), azok drágák voltak, és viccesen gagyik.

  • Funkyman

    Ezek is nepperekhez mennek, aztán lesz belőlük keveset futott, megkímélt kocsi idős orvos bácsitól. LOL

  • Fics

    Funkyman! A használtautó hirdetések szerint nálunk nincs is orvoshiány, minden 5. ember orvos :)

  • robeszzzz

    Fics!
    Én már többször vettem különböző dolgokat vatera-ról és eddig még mind jó volt, a leírtakkal megegyezett. Az igaz, hogy van egy rakás termék, ami kacat és tűzrevaló, de egy kis nézelődéssel és türelemmel könnyen ki lehet fogni jó dolgokat.

  • szokker

    Én csak azt szeretném tudni, hogy hol lehet interneten keresztül ezeket a kocsikat megtekinteni. Komolyan érdekelne a dolog, viszont az APEH portálján csak annyit találtam, hogy mi a jogi szabályozása az e-árverésnek.

  • bubibeka1.6

    szokker !

    https://arveres.apeh.hu/index-meghirdetesek-ingosag.html?.actionId=action.common.ActivateItemAction&item=partnerMainPage&FRAME_SKIP_DEJAVU=1

  • killermann

    Megvétel után pedig apeh ellenörzés.

  • Beni107

    Nem venném meg, de azért érdekelne, hogy pl a lezárt BMW esetében mennyibe kerülne egy olyan történet, hogy bevinni bmw-be, h nyissátok ki gyerekek, új kulcsok, új zár, utána meg megy egy új rendszám rá. Ez mennyiből hozható ki?
    Csakmert hasznaltauto.hu-n 6 misi felett vannak 2008-as kombi 530d-k

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.