Titkolja a gyorshajtó rendőröket az ORFK

Fegyelmit kapnak a száguldozó terrorelhárítók

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2012.02.08. 07.00

Nem adja ki az ORFK a gyorshajtáson kapott rendőrségi járművek számát. A terrorelhárítók az átlagautósnál többször szegik meg a KRESZ-t.

7484 darab – ennyi járművet használ jelenleg országosan a rendőrség. Elsőre talán meglepő, de ennek csak kisebb része, 3455 darab az úgynevezett “rendőrautó”, vagyis a kék-fehér fényezésű, fix villogóval szerelt kocsi (ezt hívja a rendőrnyelv “rendőri jelzettel ellátott gépjárműnek”). A rendőrség ezen felül 4029 darab egyéb, abszolút civil külsejű kocsit is használ: az országos és helyi vezetők szolgálati autójaként, helyszínelő vagy sima ügyintéző kocsiként, vagy éppen az út szélére leállítva traffipaxszal az anyósülésén.

A leginkább a védett közjogi méltóságok fuvarozásáról ismert Köztársasági Őrezred állományába 185 jármű tartozik. Emellett lízingelt autókat is használnak, de arra is volt példa tavaly, a soros magyar EU-elnökség idején, hogy a Külügyminisztérium terhére újabb bérelt kocsikkal fuvarozták a politikusokat. Ez 2011-ben újabb 210 jármű időszakos üzemeltetését jelentette.

Ennél kevesebb autót használ a részben az őrezred bizonyos hatásköreit átvevő, 2010 szeptemberében alakult Terrorelhárítási Központ (TEK). A más feladatok mellett a miniszterelnök és az államfő védelmét ellátó szervezet birtokában 216 jármű van.

Civil külsejű, rendőrségi vezetők által használt járműveket is lefotózhat az automata - Képünk illusztráció

A fenti több ezer járművel kapcsolatban – amelyek egy részét a vezetők munkaidőn kívül, magáncélra is használhatják – kíváncsiak voltunk, mennyiszer akadtak fenn gyorshajtással traffipaxon az elmúlt három évben. Mennyi bírságot fizettek összesen a sebességtúllépésért, mennyi volt rájuk a legnagyobb kiszabott bírság (valamint a legnagyobb sebességtúllépés), és persze arra is, hogy a gyorshajtó sofőr, avagy az üzembentartó egyenlíti ki a számlát (vö. objektív felelősség).

Természetesen a megkülönböztető jelzést nem használó járművekkel kapcsolatban érdeklődtünk, hiszen a villogós haladásra a KRESZ más szabályokat rögzít.

ORFK: Nincs statisztika

Hetekkel ezelőtti első megkeresésünkre az ORFK csak részben válaszolt. A gyorshajtó rendőrök számára, a bírságok összegére és maximumára vonatkozóan közölték, hogy “országos statisztikai kimutatás, nyilvántartás hiányában nem áll módunkban válaszolni”.

Elárulták viszont, hogy a megkülönböztető jelzést nem használó, de gyorshajtó rendőrök esetében nem az ORFK, vagy éppen a megyei rendőrkapitányságok viselik az anyagi következményeket, hanem a sofőrök. A járművek menetlevéllel rendelkeznek, ez alapján beazonosítható a vétkes személye.

Nem tudni, mennyi rendőrségi járművet állítottak meg kollégáik egy róluk készült fotó után - Képünk illusztráció

Nem tudni, mennyi rendőrségi járművet állítottak meg kollégáik egy róluk készült fotó után – Képünk illusztráció


Mivel érdemi kérdéseink megválaszolatlanok maradtak és mivel az ORFK szerint nincs országos statisztika, jelentősen szűkítettük az adatkérést. Immár csak négy, találomra kiválasztott megye és a főváros rendőreinek gyorshajtási adatait kértük be, a kérést az ORFK sajtóosztálya mellett közvetlenül elküldtük írásban a megyei kapitányságok szóvivőinek is, a BRFK esetében a sajtóosztályának.

Megyei rendőrkapitányságok: Van statisztika

Az egyik megyei szóvivő el is küldte részünkre e-mailben a táblázatba rendezett adatokat, amelyből kiderül minden, amit kértünk. Éves bontásban szerepel benne az összes rendőrségi járművel történt gyorshajtás száma, külön bontva, hogy ebből mennyi volt a rendőri jelzettel ellátott és a civil külsejű hatósági jármű, mekkora volt évente a legnagyobb bírság, amit a munkatársaik kifizettek, és az is, hogy milyen sebességkorlátozásnál pontosan mennyivel hajtott a szabályszegő rendőr.

Az egyik legnagyobb hazai megyéről van szó, amely gyorsan és minden kért részletre kiterjedően válaszolt a kérdéseinkre. Közben kapcsolatban voltunk más megyei szóvivőkkel is, egyikük írásban közölte, hogy nem ők, hanem az ORFK küldi majd meg az adatokat. Egy másik megye szóvivője ugyanezt erősítette meg telefonon, összeszedik a rájuk vonatkozó adatokat, de azokat az országos központ küldi.

Erre rímel az a telefonhívás is, amit az adatokat e-mailben már elküldő szóvivőtől kaptunk levele után pár nappal. Ő megkért, hogy ne használjuk a számokat, az általuk összerendezett információkat is az ORFK küldi a többi megyéével együtt. Kérésének eleget teszünk, ezért nem közöljük – az egyébként érdekes – számokat.

ORFK/II.: Nincs statisztika

Másfél héttel a már megkapott megyei adatok után érkezett az ORFK sajtóosztályának meglepő válasza. Ebben megismétlik, hogy nincs országos statisztika “a megkeresésében megjelölt csoportosításban” (már nem kértünk országos számokat), leírják, hogy az alapfeladataiktól eltérő többletmunka lenne a megkülönböztető jelzés nélküli rendőrségi autók gyorshajtásainak kigyűjtése (kéréseink nem csak ezekre vonatkoztak). Alapvetően azt hangsúlyozzák, hogy nem kötelesek “korábban nem kezelt adatállományokat” előállítani.

Menetlevél tartozik a kocsikhoz, így beazonosítható, hogy ki vezet a megengedettnél gyorsabban - Képünk illusztráció

“Az Ön által kért nyilvántartás aránytalan munkaráfordítással állítható elő, ebből adódóan a kérdéseire nem áll módunkban válaszolni” – zárják a néhány mondatos magyarázatot.

Majtényi: Ki kell adni az adatokat

A volt adatvédelmi biztos, Majtényi László szerint van részigazság az ORFK érvelésében. Eszerint van olyan elv, hogy ha nem állnak rendelkezésre a kért adatok, akkor aránytalan munkaráfordítással nem kényszeríthető ennek előállítására egy hivatal.

“Most viszont lebuktak. Hiszen az, hogy egy megye elküldte a válaszokat, más meg azt közölte, hogy elkészülnek, azt mutatja, hogy ezek a számok vagy rendelkezésre állnak, vagy könnyen előállíthatóak. Vagyis ezeket az adatokat a joggyakorlatnak megfelelően ki kell adni” – közölte a volt adatvédelmi biztos a Vezess.hu-val.

Köztársasági Őrezred: Évente átlagosan 22 bírság

Az ORFK-val ellentétben az őrezred és a terrorelhárítók nem titkolják, hogy mennyi autójukat mérte be traffipax az elmúlt években. Sőt, előbbi még azt is közölte, hogy a birtokában lévő 185 jármű a kért időszakban mennyi kilométert tett meg.

Eszerint 2009-ben 2,62 millió kilométert, 2010-ben 2,83 milliót, míg 2011-ben 2,38 milliót futott összesen a járműpark. Ha összeadjuk ezeket, elosztjuk hárommal, majd 185-tel, akkor 14,1 ezer kilométeres átlag jön ki egy jármű éves futásteljesítményére, ami ma Magyarországon átlagosnak mondható.

A fenti kilométer-adatok csak a 185 autóra vonatkoznak, a gyorshajtási számokban viszont benne vannak a már említett bérelt és lízingelt járművek is (plusz 210 autó). Eszerint 2009-ben 10, 2010-ben 31, míg tavaly 25 alkalommal bírságolták meg gyorshajtás miatt valamelyik általuk használt autó sofőrjét.

Gálik Viktória, az őrezred szóvivője szerint az elmúlt évek egy részében kimutatásaik a kiszabott összeget, míg a jogszabály-módosítások miatt más időszakban a sebességtúllépést rögzítették, ezért nem tudják közölni a sebességtúllépések és a bírságok házon belüli rekordereit.

Terrorelhárítási Központ: Sok a gyorshajtó

Hasonlóan az Őrezredhez, a TEK száguldozói is maguk állják a cechet, sőt Hajdú János főigazgató a vétkesekkel szemben fegyelmi eljárást is kezdeményez. Úgy tűnik, egyelőre nincs túl nagy foganatja a szigorúságnak.

A 2010 szeptember 1-je óta működő szervezet eddigi csaknem másfél éve alatt 38 esetben szabott ki a 216 autóból álló flotta valamelyikére közigazgatási bírságot a rendőrség sebességtúllépés miatt. Ha ezt kerekítjük egy esztendőre, akkor nagyjából 26 büntetés jön ki a 216 autóra.

A TEK-ben egyébként 28 vezetőnek van lehetősége munkaidőn túl szolgálati kocsit magáncélra használni, térítés ellenében, kilométer-korlátozással.

Ki szegi meg többször a KRESZ-t?

Nehéz helyzetben vagyunk, amennyiben arra a kérdésre szeretnénk precíz, számokkal alátámasztott választ kapni, hogy ma Magyarországon a fenti hatóságok járműveit vezetők, avagy a hazai átlag személyautós szegi-e meg többször a gyorshajtásra vonatkozó szabályokat. Ugyanis nincsenek letisztázott számok, amelyekből következtetni lehetne.

Egyrészt az ORFK közlése szerint TrafficPoint rendszerük évente több mint 600 ezer gyorshajtást tartalmaz, csakhogy ebben benne vannak a külföldi száguldóktól a kamionosokig sokan. Ha viszont megnézzük a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hivatalos kimutatását (itt olvashatóak az adatok a 87-ik fejezetben), akkor feltűnően alacsony számokat találunk. 2007-ben 21 199 járművezetőt bírságolt meg gyorshajtás miatt a rendőrség, 2008-ban viszont már csak 8245-öt, 2009-ben mindösszesen 2656-ot, míg 2010-re ez a szám csupán 1545. Az adatok ilyen mértékű változása mögött az áll, hogy a gyorshajtást kivették a szabálysértési eljárás alól az objektív felelősség 2008-as bevezetésekor, amitől kezdve ez már szabályszegésnek minősül. Ám még a korábbi, huszonezres szám is eltörpül a TrafficPoint 600 ezres adatához képest. Azt is érdemes figyelembe vennünk, hogy a megbüntetett sofőrök száma nem mutatja azt, hogy egy részüket akár többször is nyakon csíphették sebességtúllépésért egy évben, de ha mindannyiuk mellé oda is teszünk egy ötös szorzót (ami nyilvánvaló túlzás lenne), akkor sem áll össze a kép.

Tehát nem tudjuk, hogy a mintegy hárommillió forgalomban lévő hazai személyautóból pontosan mennyit mérnek be gyorshajtással egy évben, mint ahogy nincsenek adataink a száguldozó rendőrökről sem. A Köztársasági Őrezrednél 2011-et megnézve a 395 autóra (185+210) 25 gyorshajtás jut, azaz nagyjából 16 járműre egy, a Terrorelhárítási Központnál pedig a 216 autóra egy évben 26, azaz durván nyolc kocsira egy gyorshajtás. Megkockáztatható a kijelentés: ez rosszabb arány, mint az átlagautósok esetében.

Kommentek

  • Kérdés

    Na erről beszélek, a rendőr mindent megtehet, a vezetőkről nem is beszélve. Záróvonal, piros lámpa, gyorshajtás, szabálytalan parkolás, buszsáv, szabálytalan előzés, ittas vezetés, telefon, biztonsági öv nem használata ez mind olyan dolog ami engedélyezett nekik. De bezzeg én csak véletlen ki ég az égőm, már készíti a csekket, nem is beszélve, ha nem kötöm magam, ha előbb sorolok be a buszsávon a jobbra kanyarodáshoz egyből ki is végeznének. Mind undorító féreg, de mit várunk tőlük amilyen a főnök olyan az alkalmazott.

  • nagyapa

    Azért hülyeséget ne írj tisztelt hozzászóló.
    Amint látod,a rendőrségen dolgozók is ki kell hogy fizessék,ha netán elrepítik azokat a lóerőket kissé.Sőt!Amig Te kapsz egy csekket,meg némi fekete pontot,azt jó van!addig mi kapunk egy fegyelmit is.Ami által bennünket kétszeresen bűntetnek.Mert egy fegyelmi,jelentős pénz büntit jelent.
    És mi nem szándékosan”száguldozunk”mint némely állampolgár!Mert nekünk nem a lóerő számít,hanem a Te és mások biztonsága,feltéve hogy időben odaérünk.
    Az én osztályomon is volt aki ha nem is nagyon de túllépte azt a bizonyos sebességhatárt és bizony zsebbe kellett neki nyúlni.Nem azt nézték,hogy van 4 gyereke,kevés fizetéssel él,hanem hogy szabályt szegett.Ennyi!
    Na most lehet sárral dobálózni!

  • apucibuci

    Ha szerinted undorító féreg mind akkor miért az az első dolgod ha bajban vagy hogy tárcsázod a 107-et vagy a 112-őt?
    Egyébként ha tudni akarod a biztonsági öv használata kötelező és ha egyszer kinyitnád a szemed akkor látnád is, hogy bizony be vannak kötve a rendőrök a szolg. autókban.Egyébként is ezeket akkor is vágd a redőr fejéhez ha megállít téged és valamiért megakar bírságolni. Gondolom akkor mélyen hallgatsz, és próbálod magad menteni.

  • fenderazigazi

    nagyapa
    Nagyon örülök, hogy ilyen normális stílusban írtál választ, ennek ellenére azzal egyet kell, hogy értsek a “kérdés”-sel:
    A rendőröknek fokozottan kell nem csak ellenőrizni, de mintát is adni! Egy rendőr által elkövetett szabálytalanság többszörösen rossz, mert ugye egyrészről maga az elkövetett szabálytalanság, másrészt annak az egyértelmű kifejezése, hogy én ezt megszeghetem, arra ösztönöz sokakat, hogy amit tesz az nem azért tilos, mert veszélyes, másokat akadályoz etc.., hanem mert valaki azért írta elő, hogy a megszegéséért büntethessen. Szépen rontja a morált és (ha neki szabad, nekem miért nem, sajnos el kezd műköni)! Szóval rendőrként van egy mintaadói feladatotok is és ez bár nehéz, de nem szabad elfelejteni!
    Egyébként nem értem a “mi nem szándékosan száguldozunk”-ot: Ha hivatalból száguldozol, akkor ott a kék lámpa, ha meg nincs, akkor tessék már betartani vagy viselni a következményeit!
    Nekem is volt olyan esetem, hogy előttem ment a rendőrkocsi szabálytalanul gyorsan, megkülönböztetett jelzés nélkül… Megelőztem és persze megállított… szépen elbeszélgettünk a kinek, mit miért szabadról…. Nem lett feljelentés a vége, mert nem akartam velük kiszúrni, csak megértetni, hogy amit neki szabad villogó nélkül, azt nekem miért nem szabadna?
    Szóval tessék betartani a szabályokat! Ha meg egy szabály baromság, akkor meg jogalkalmazóként is lehet javaslatokat tenni ellene!
    PL az örök mániám:(Mikor lesz már üres autópályán megnövelt sebességhatár, dinamikusan vezérelve… tele van a bakancsom, hogy péntek éjszaka hazatérve a reptérről az M6-on nem találkozom sem szemben, sem az én sávomba autóval, miért ne lehetne 160-al menni (netán gyorsabban)! Miért? Ja mert valamelyik felüljáró alatt ott van mégiscsak valaki….egy szép fényképezővel..

  • lacba2

    Nagyapa!
    Akkor most én dobálózok, ha te csak ötvennel tudsz sietni akkor ne is gyere.Az a fejedbe sem jutott még eddig, hogy nektek kellene példát mutatni?

  • daneel19

    Nem nekünk kell példát mutatni!!!
    Mi bíztunk meg azzal,hogy vigyázz a kollektív rendre és mi is fizetünk téged,szóval nektek kell bizonyítani,hogy betartjátok-betartatjátok a rendet!
    nem csak állampógárok vagyunk!

  • v_ceasar

    Kedves nagyapa!
    Majdnem elsírtam magam.
    Tudod mi dühíti az embereket?
    Hogy büntetlenül megtehetitek, és meg is tesztek olyan szabálysértéseket (kényelemből, flegmaságból), amelyekért az átlagembert 30-, 50,- 100ezer Ft-ra büntetitek.
    Előjogaitokkal indokolatlanul, pofátlanul visszaéltek. Tisztelet a kivételnek.

  • DTF

    Sajnos a magyar közlekedésben nagyon sok a primitív, bunkó és paraszt sofőr/közlekedő. Mit várunk, a rendőrségnél csak és kizárólag kulturált emberkék vannak? Dehogy is, ők is ugyanolyan bunkók (persze tisztelet a kevés kivételnek)
    Hányszor láttam már rendőrt megkülönböztető jelzés nélkül átmenni piroson. Hányszor láttam már rendőrt jóval a max sebesség felett közlekedni (továbbra sincs megkülönböztető jelzés). Folytathatnám a belső sávban való haladással és az index és biztonsági őv mellőzésével.
    A szabálytalankodó rendőrautó nem érdekel, volt már olyan, hogy pályán belsőből levillogtam, de mivel nem ment le megelőztem jobbról… nem jön utánam, mert tudja, hogy ő a hülye…

  • tasi69

    Az a szép amikor a rendőr még civilben is “példát” mutat a kocsmában a felesek után beül az autójába és elhajt.A gyorshajtás meg az öv elfelejtése csak hab a tortán.”A kutya nem eszi meg a kölykét.” Aki meg az orbán privát hadseregébe szolgál TEK vagy mi azokra nem vonatkozik semmi törvény!A régi belügyes sofőrök is csináltak rengeteg halálos balesetet mégsem lett belőlük semmi.

  • bubibeka1.6

    “helyszínelő vagy sima ügyintéző kocsiként, vagy éppen az út szélére leállítva traffipaxszal az anyósülésén.”

    Az ilyet szüntetném meg, a civil kocsis traffit. Nem vagyunk mi terroristák, maffiózók, őket figyelgessék csak civil kocsikból…..

  • CoIie

    Áááá…, egy része áltraffis, műszaki hibás, vagy csak szunyókál… ;)

    Egyébként mindenki potenciális “ellenség”, így biztos lehetsz benne, hogy most is lehallgatnak a géped mikrofonján, kameráján, a billentyűzet leütésen, stb. keresztül… És ahogy ezt írtam engem is… (Hofi nyomán: “Ugye fhgy. elvtárs?”)
    Helyes, végezzék a dolgukat a pénzünkért! ;)

  • Beni107

    Lehet, hogy van kivétel, és minden tiszteletem az övéké, és tudom, hogy “csak parancsot teljesítenek”, de akkoris érdekes, amit csinálnak… éjjel 2 Váci út előttem a rendőr, 70-es tábla, villogó nélkül 100 (!!!) al, megyek utána, mondom neki szabad, nekem is, piroslámpa… villogó bekapcs, át a kereszteződésen és csá. Ott már nem követtem… És nem ez zavar, mert éjjel kettőkor simán lehet 100-al menni Váci úton, para nélkül, de ha neki szabad, akkor mindenki másnak miért nem??? Ha bemérnek én ezért 45K büntetést kapnék.

    Másik… BM sofőr ismerős… mesélte, h kipróbálták az rs octaviát m6-oson, és 275 a legvége. ja bocs, én az üres pályán 150-nél már 30ezres bírságot kapok. Hameg mondjuk meghajtom a bömbit, akkor megmár 300ra rúgna az összeg, de ilyen még nem volt. És megint csak nem az zavar, hogy megnézték a végét, mert egy üres szakaszon miért ne?? de akkor én miért nem tehetem ezt meg???

    rakom fel a blokkolót a francba, azt leszoph@t az összes bokorból méricskélő fánkzabáló.

  • bubibeka1.6

    Másik… BM sofőr ismerős… mesélte, h kipróbálták az rs octaviát m6-oson, és 275 a legvége

    Az RS Octavia szarrá tuningolva sem tud 275 öt csak jelzem.

    Örül az már a 235 nek is.

    275 höz kell 300 + paci, és alacsony építés.

  • Beni107

    akkor lódított, nem ültem még rs octaviában, de ez a lényegen nem változtat, a 235 sem szabályos

  • Beni107
  • v_ceasar

    Amiről beszélek:
    Amellett hogy minden áldott reggel tilosban parkoló autók (rendőrök civil autói)tömkelege mellett sétálok el, akiket senki sem baszogat, büntet, ma kiverte nálam a biztosítékot valami.
    Sétálóutca, behajtani csak ottlakóknak lehet, max 10 km/h-val.
    Egy Ford rendőrautó 2 suhanc rendőrrel, motort és kerekeket pörgetve min. 60-nal száguldozott végig, majdnem falhoz szorítva egy Kia Picantót, akinek női sofőrje szemlátomást majdnem szívinfarktust kapott. Természetesen mindez megkülönböztető jelzés használata nélkül! Egy kollega biztos megmagyarázná, hogy ez így jól van, mert siettek szolgálni és védeni.
    Kedves fakabátok! Nem értem miért csodálkozzatok, hogy közutálat tárgyai vagytok! Szerintem vissza kellene venni az arcból és betartani az általatok betartatott szabályokat. SZOLGÁLNI és VÉDENI kellene, nem arcoskodni!!

  • Mahler

    Minden rendőri egységnek van un. fegyekmi statisztikája, azt megkövetelik a belső szabályok. Az bizonyos, hogy egyes szervek.pl. TEK, vagy olyan autók amikről “halvány fogalmunk sem lehet” nem fognak adatokat szogáltatni a nagy nyilvánosságnak! Az illetékes vezetők azonban mindenről tudnak-legfeljebb nem mondják meg!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.