Autóvásárlási szokásaink folyamatosan változnak. Ahogy szorul a nadrágszíj, úgy lesznek egyre kelendőbbek az alsó árkategóriába tartozó gépek, és egyre több ember jön rá, hogy ha bajosan, zajosan, de egy kétszázezer forintos autó is használható a mindennapokban. Sőt.

Ezért mi most nagyot álmodunk és egyenesen a bűvös félmilliós határig keresünk használható kisautót, ami orvosolni tudja egy kezdő család közlekedési igényeit.

Hölgyválasz

Népszerűség alapján az első választás egyértelműen az Opel Corsa. A villámos márka termékei rendkívül kelendőek nálunk, így az 1993 és 2000 között gyártott második generációs Corsából rengeteg vár új gazdára.

A női szíveket könnyen meghódító gömbölyű forma világszerte ismert, a General Motors szinte minden kontinensen piacra dobta, ezért az alkatrészek miatt sosem fog fájni a fejünk.
A siker nem véletlen, a külső méreteihez mérten tágas Corsa mindazt tudja, amit elvárhatunk tőle. A kínálatból főleg az 1994 után gyártott autókra vadásszunk, ezek már mentesek a gyerekbetegségektől.

A tapasztalatok szerint elromolhat a motoros ablakemelő, a vészvillogó kapcsolója beeshet, a hőmérő és a műszerfal-világítás. Hibaforrás az önindító és a generátor. Tömítetlenség fordulhat elő a benzinvezetékeknél és az olajpumpánál. Tehát a megálmodott árért minél fiatalabbat, és a mai árak tükrében mindenképpen benzinest.

Corsából Dunát lehetne rekeszteni, mindenféle formában kapható a mai napig

Corsából Dunát lehetne rekeszteni, mindenféle formában kapható a mai napig


Megbízhatóak a japán Isuzu gyártmányú dízelek is, de mára megették kenyerük javát, és ha kontár szaki foltozgatta, annak eredménye könnyen nálunk csapódhat le.

A benzines jobb vétel lehet, a kínálat bővebb, több motorvariáció közül választhatunk, a háromhengerestől egészen a méregzsák GSi 109 lóerős 1.6 literes blokkjáig. Az összkép megbízható kisautót mutat, egyedül a puritán alapfelszereltség, és a lomhaság lehet ellenérv, valamint a jó értéktartásnak köszönhető magasabb ár.

Egy élhető olasz

A Corsával egy időben bemutatott Punto karrierje szintén fényesen indult, az olasz vas rögtön elnyerte az Év Autója címet. Friss gömbölyded forma, sokféle motorvariáns és a tágas utastér tette kedvenccé.

A könnyű karosszériához az 1.1 literes 54 lovas motor volt a legnépszerűbb választás, így ez a verzió uralja a használtpiacot. Harmatossága ellenére elegendő menetteljesítményt biztosít, de fő előnye a takarékossága városi használat mellett sem kér többet hat liternél.

Apróbb hibái ellenére rendszeres karbantartással szerethető autó válik az olaszból

Dízelmotorral elvétve találni első szériás Puntót, de ahogy a Corsa esetén a Punto szintén kínál felpaprikázott verziót. Ha igazi méregzsákra vágyunk, az 1.4 literes turbós motorral szerelt 133 lóerős Punto GT-t kell kutatni.

Az ADAC meghibásodási statisztikájában és a Dekra német vizsgáztató intézet éves jelentéseiben a Punto a sereghajtók közé tartozott a kiskategóriában. Ezzel mindent elmondtunk, nincs olasz autó némi nyűg nélkül.

Ezek inkább bosszantó apróságok, sem mint hatalmas hibák, főleg az elektromos rendszert szállja meg az ördög, valamint típushibának számít a generátor pajzs repedése. A Punto nem hazudtolja meg magát, olaszként kéri a törődést, de rendszeres karbantartással tartós és megbízható kocsit tudhatunk a birtokunkban.

A német konfekcióméretre gyártott kisautó sok vevőt vonzott nálunk, főleg magas komfortja okán

A német konfekcióméretre gyártott kisautó sok vevőt vonzott nálunk, főleg magas komfortja okán


A Volkswagen mindig népszerű

Ha már a magyar piacon kutakodunk, nem mehetünk el a Volkswagen mellett szó nélkül, hiszen nálunk sokan voksolnak a német márkára. A félmilliós kategóriában a harmadik generációs 1994 óta gyártott Polo képviseli a népautót. Nem egy vérpezsdítő jelenség, semmi különös trükkje nincs, igazi konfekció autó, Volkswagen elemekből összerakva.

Elől megfelelő a tér, hátul szűkebb az átlagnál, de legalább készült belőle négyajtós verzió, 455 literes csomagtérrel, nem beszélve az 1997-től gyártott kombiról.

Jó az öreg motor a háznál

Benzinmotorok helyett ősi leleteket találunk a Polo orrában, az 1.4 literes 60 lóerős blokk enyhén szólva kiforrott technika, átlagos fogyasztással, átlagon aluli teljesítménnyel. A kisebb 45-50 lóerős motorok csak városi közlekedésre alkalmasak, erőtlenségükön a kínzás sem segít, csak a fogyasztás ugrik, a dinamizmus marad. A nagyobb löketű motorok sem csillogtatnak korabeli csúcstechnikát, de legalább mindegyik megbízható.

A Polo benzinmotorjai nem nevezhetőek csúcstechnikának, cserébe a kiforrott technika megbízható

A Polo benzinmotorjai nem nevezhetőek csúcstechnikának, cserébe a kiforrott technika megbízható


A dízelek már izgalmasabbak, a zajos TDI motorok 75-110 lóerővel játszva rángatják a kocsit, fogyasztásuk ennek köszönhetően megfelel a legendáknak, megelégszenek ötliternyi gázolajjal.

Mégis jó választás a Polo, mert ahol a többiek gyengélkednek, ott jönnek elő a német erényei. Futóműve az átlagosnál strapabíróbb, úttartása biztos, zajcsillapítása jobb az átlagnál. A kényelmet és a könnyű vezethetőséget mindig nagyra értékelte az átlagautós, ezért sok elkelt a 2001-ig gyártott típusból.

Hibalistája nem túl hosszú, a központi zár és a motoros ablak adhatja fel a küzdelmet, feltéve, ha van. A vásárlás előtti vizslatáson a hűtőrendszert nézzük át árgus szemmel, a hűtéscsövek tömítetlensége mellett a termosztátok meghibásodása is előfordul.

Ára már új korában sem volt alacsony, értékét tartja ma is, de kis szerencsével kifoghatunk egy jól felszerelt, erősebb motorral szerelt darabot.

Hasonló válságmodellek tömkelege a Vezess.hu Használtautó keresőjében!