Népszerű kisautót félmillióért

Punto, Polo, Corsa trió

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2012.01.18. 04.01

A bűvös félmilliós kategóriában keresünk használható kisautót, ami orvosolni tudja egy kezdő család közlekedési igényeit

Autóvásárlási szokásaink folyamatosan változnak. Ahogy szorul a nadrágszíj, úgy lesznek egyre kelendőbbek az alsó árkategóriába tartozó gépek, és egyre több ember jön rá, hogy ha bajosan, zajosan, de egy kétszázezer forintos autó is használható a mindennapokban. Sőt.

Ezért mi most nagyot álmodunk és egyenesen a bűvös félmilliós határig keresünk használható kisautót, ami orvosolni tudja egy kezdő család közlekedési igényeit.

Hölgyválasz

Népszerűség alapján az első választás egyértelműen az Opel Corsa. A villámos márka termékei rendkívül kelendőek nálunk, így az 1993 és 2000 között gyártott második generációs Corsából rengeteg vár új gazdára.

A női szíveket könnyen meghódító gömbölyű forma világszerte ismert, a General Motors szinte minden kontinensen piacra dobta, ezért az alkatrészek miatt sosem fog fájni a fejünk.
A siker nem véletlen, a külső méreteihez mérten tágas Corsa mindazt tudja, amit elvárhatunk tőle. A kínálatból főleg az 1994 után gyártott autókra vadásszunk, ezek már mentesek a gyerekbetegségektől.

A tapasztalatok szerint elromolhat a motoros ablakemelő, a vészvillogó kapcsolója beeshet, a hőmérő és a műszerfal-világítás. Hibaforrás az önindító és a generátor. Tömítetlenség fordulhat elő a benzinvezetékeknél és az olajpumpánál. Tehát a megálmodott árért minél fiatalabbat, és a mai árak tükrében mindenképpen benzinest.

Corsából Dunát lehetne rekeszteni, mindenféle formában kapható a mai napig

Corsából Dunát lehetne rekeszteni, mindenféle formában kapható a mai napig


Megbízhatóak a japán Isuzu gyártmányú dízelek is, de mára megették kenyerük javát, és ha kontár szaki foltozgatta, annak eredménye könnyen nálunk csapódhat le.

A benzines jobb vétel lehet, a kínálat bővebb, több motorvariáció közül választhatunk, a háromhengerestől egészen a méregzsák GSi 109 lóerős 1.6 literes blokkjáig. Az összkép megbízható kisautót mutat, egyedül a puritán alapfelszereltség, és a lomhaság lehet ellenérv, valamint a jó értéktartásnak köszönhető magasabb ár.

Egy élhető olasz

A Corsával egy időben bemutatott Punto karrierje szintén fényesen indult, az olasz vas rögtön elnyerte az Év Autója címet. Friss gömbölyded forma, sokféle motorvariáns és a tágas utastér tette kedvenccé.

A könnyű karosszériához az 1.1 literes 54 lovas motor volt a legnépszerűbb választás, így ez a verzió uralja a használtpiacot. Harmatossága ellenére elegendő menetteljesítményt biztosít, de fő előnye a takarékossága városi használat mellett sem kér többet hat liternél.

Apróbb hibái ellenére rendszeres karbantartással szerethető autó válik az olaszból

Dízelmotorral elvétve találni első szériás Puntót, de ahogy a Corsa esetén a Punto szintén kínál felpaprikázott verziót. Ha igazi méregzsákra vágyunk, az 1.4 literes turbós motorral szerelt 133 lóerős Punto GT-t kell kutatni.

Az ADAC meghibásodási statisztikájában és a Dekra német vizsgáztató intézet éves jelentéseiben a Punto a sereghajtók közé tartozott a kiskategóriában. Ezzel mindent elmondtunk, nincs olasz autó némi nyűg nélkül.

Ezek inkább bosszantó apróságok, sem mint hatalmas hibák, főleg az elektromos rendszert szállja meg az ördög, valamint típushibának számít a generátor pajzs repedése. A Punto nem hazudtolja meg magát, olaszként kéri a törődést, de rendszeres karbantartással tartós és megbízható kocsit tudhatunk a birtokunkban.

A német konfekcióméretre gyártott kisautó sok vevőt vonzott nálunk, főleg magas komfortja okán

A német konfekcióméretre gyártott kisautó sok vevőt vonzott nálunk, főleg magas komfortja okán


A Volkswagen mindig népszerű

Ha már a magyar piacon kutakodunk, nem mehetünk el a Volkswagen mellett szó nélkül, hiszen nálunk sokan voksolnak a német márkára. A félmilliós kategóriában a harmadik generációs 1994 óta gyártott Polo képviseli a népautót. Nem egy vérpezsdítő jelenség, semmi különös trükkje nincs, igazi konfekció autó, Volkswagen elemekből összerakva.

Elől megfelelő a tér, hátul szűkebb az átlagnál, de legalább készült belőle négyajtós verzió, 455 literes csomagtérrel, nem beszélve az 1997-től gyártott kombiról.

Jó az öreg motor a háznál

Benzinmotorok helyett ősi leleteket találunk a Polo orrában, az 1.4 literes 60 lóerős blokk enyhén szólva kiforrott technika, átlagos fogyasztással, átlagon aluli teljesítménnyel. A kisebb 45-50 lóerős motorok csak városi közlekedésre alkalmasak, erőtlenségükön a kínzás sem segít, csak a fogyasztás ugrik, a dinamizmus marad. A nagyobb löketű motorok sem csillogtatnak korabeli csúcstechnikát, de legalább mindegyik megbízható.

A Polo benzinmotorjai nem nevezhetőek csúcstechnikának, cserébe a kiforrott technika megbízható

A Polo benzinmotorjai nem nevezhetőek csúcstechnikának, cserébe a kiforrott technika megbízható


A dízelek már izgalmasabbak, a zajos TDI motorok 75-110 lóerővel játszva rángatják a kocsit, fogyasztásuk ennek köszönhetően megfelel a legendáknak, megelégszenek ötliternyi gázolajjal.

Mégis jó választás a Polo, mert ahol a többiek gyengélkednek, ott jönnek elő a német erényei. Futóműve az átlagosnál strapabíróbb, úttartása biztos, zajcsillapítása jobb az átlagnál. A kényelmet és a könnyű vezethetőséget mindig nagyra értékelte az átlagautós, ezért sok elkelt a 2001-ig gyártott típusból.

Hibalistája nem túl hosszú, a központi zár és a motoros ablak adhatja fel a küzdelmet, feltéve, ha van. A vásárlás előtti vizslatáson a hűtőrendszert nézzük át árgus szemmel, a hűtéscsövek tömítetlensége mellett a termosztátok meghibásodása is előfordul.

Ára már új korában sem volt alacsony, értékét tartja ma is, de kis szerencsével kifoghatunk egy jól felszerelt, erősebb motorral szerelt darabot.

Hasonló válságmodellek tömkelege a Vezess.hu Használtautó keresőjében!

Kommentek

  • Liverpool87

    Nem tudom én valahogy sosem szerettem az ilyen kis p?cs autóka teljesen mindegy milyen márkájú!

  • kovacspista

    A Polonak ez a generációja (6N) csak 1.9-es szívódízelekkel volt elérhető. Nyugati piacokon lehetett még 1.7 SDi-ként megvenni. A 90 és 110 lovas TDI csak a lépcsős Classicban és a Variantban volt elérhető. A modellfrissítés után volt 75 lovas 1.4 TDI, de az már messze nem az 500e Ft-os árketgória.

  • Fics

    Liverpool! jobb mint hitelt köhögni. Egyis ismerős GTC astrát vett pár éve, vagány autó, rendben. 3-3.5 mft kölcsönt vett fel, 3 éve fizeti, de most 6 milliót követelnek még tőle. Szóval nagy pöcsöt akart, de azt sok vérrel kell tölteni :) Most pereli bankot, mert hogy milyen szemetek, de hát ő volt ekkora barom. Szóval jönni menni, első autónak tökéletes. Ezt még magyar fizetésből is fenn lehet tartani, kp-ből, amiről sokan azt sem tudják hogy az micsoda.

  • AndrewBoy

    Cáfolnám a Corsa gyermekbetegségeit. Nekem ’93-as van, 165.000 km-el és semmi baja.

  • Barca

    Egy első genes Focus kenterbe veri mindet, inkább olyanból egy kicsit megviselt de jó műszakis, mint egy megbízhatatlan Polo méregdrágán!

  • roli826

    Ezek közül van eg ’98as Polo Classicom, 1.4 60lovas. Hidrotőkés mint az összes VW motor. ezzel volt(van) egy nagy problémám, kicseréltük mind a nyolcat, de akkor is olyan csattogva indul, mint egy rossz dízel.. Hiába jó olaj+ina tőkék 40e forintért, szar szelepzajos maradt..
    Amúgy korrekt lenne, nem igaz hogy nem megy, 120ig kellemes erő van benne, jó a váltó áttételezése is és megbízható autó. 6-7literből eljárkál. Csak a kurva hidrotőkét ne rakták volna bele

  • v_johny

    Barca: 500-ért nincs autónak nevezhető Focus… Vagy csak valami egyszeri alkalmi vétel a sarki kocsmában… Akik ennyiért keresnek kocsit, azok valóban minnél fiatalabbat+megkíméltebbet vegyenek, különben lehet beletalicskázni a pénzt. Aki ebben az árkategóriában kotorászik, annak nincs havi fölös 2x-3x ezre szereltetni a gépet… Egy nagyon lerúgott olcsó autó sok pénzt fog kérni…

  • AndrewBoy

    Ennyiért még 2 embernek, vagy városba szaladgálni, Lupo-t vennék! :)

  • Barca

    v_johny

    http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_kombi_1.8_trend-5445705
    http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_1.6_trend_klimas-5444885
    http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_1.4_ambiente-5438663

    Mindig ki lehet fogni, de van sérült is, mint mondtam inkább leharcolt, de jó múszakis. Engem pont nem érdekel fél milkás kocsinál hol nyomták meg, meg hol karcos. Attól még lehet jó a motor stb. Igen is ki lehet fogni, és egy Focusra semmivel nem kell többet költeni mint egy régi polora, a Focus 1 nagyon jó vétel!

  • v_johny

    Barca: Véleményem szerint ez nem az az ország, ha valaki összeküzd 500-at, annak nem 565 vagy 599 áll rendelkezésére, főleg ha a szokásos költségeket is hozzá teszi. Tudom, lehet alkudni ezekből az árakból, de ebben a szegmensben kicsi az alkupozíció, itt nem lehet 100 ezret lealkudni. Ennyi erővel ha már van 599-e, akkor már nézhet 650-ért, ha az valahogy belefér, akkor már csak 50 kell ahhoz, hogy… Ez nem így megy a kis családoknál (sem). Meg az a Focus kombi 1.8 városban, télen nem annyit fog fogyasztani mint egy Corsa, Polo… Könnyebb lesz igazán megkímél kisautót találni, mint pl. Focus kombit. Inkább egy régebbi és egyszerűbb technika ami megkímélt, mint egy fiatalabb, némileg bonyolultabb -erősen- lestrapált darab. Nekem ez a véleményem…

  • Barca

    Kétségtelen 1 millió alatti határterület a Fpcus 1 élettere, csupán megjegyeztem én is ki lehet fogni! Hol egy alku, hol egy behorpadt lökhárító és belecsúszik az ember a félmilkás határba. Persze nyilván félmilláért nem ez a módi, de én keresném az igazit, persze erre nem mindig van lehetőség, főleg nem annak aki félmilkát szán kocsira.
    Technikailag nincs akkora különbség, főleg a Fordoknál, egy Fiesta, és egy Focus alapkivitelei azonos váltóval, motorokkal futottak.

  • vwgroup

    Makulátlan megkímélt Daewoo Lanosok vannak 5 kilóért. Azok sem rossz vételek egy átlagos családnak.

  • Direkt

    Fél millából senki nem vesz normális focust ezt garantálom.
    A corsa meg a punto nem rossz választás, a polo egy kicsit drágább tőlük, dehát volkswagen ugyebár.

  • Fics

    roli826! Biztos hogy a hidrotőke volt szar? Bátyámnak volt egy régi autója, az is alapjáraton csattogott, hidrotőkét akart mindenki cserélni, de egy szaki azt mondta hogy valami hajtókarcsapágy, ha jól emlékszem. De ha hidrotőkés, akkor is oka van, hogy elromlott, szar az olajozás, vagy valami más. Egy szerelő mondta, hogy a hidrotőke hibának mindig más oka van, azt kell megszüntetni, általában kenéssel van gond.

  • Fics

    Andrewboy! Lupo 600-700nál kezdődik, alacsony növésű kínaiaknak elég, és egy ilyen régi autónál fontos, hogy legyen hozzá bontott cucc. Polo, punto, corsa bontott cucc dögivel, lupohoz elég kevés van. Persze nem a bontott vezérműszíjra és fékbetétre gondolok :)

  • Fics

    Barca! 1.8-as? Miért nem linkeltél be egy 20 éves 3 literes bmw-t? Vagy egy helikoptert?

  • roli826

    Fics,

    biztos, illetve a htőkével kapcsolatban levő alktrészek lehetnek, olajszivattyú csatornák.. Tipikus női tulaja volt, és nem nagyon cseréltek olajat benne.. Lehet hogy az olajcsatornákban durva lerakodás van, ezért későn ér föl az olaj a vezérléshez.

  • AndrewBoy

    Fics – Igazad van, drágább is, és én igazán nem is gondoltam az alkatrészekre hozzá. Nembaj, akkor veszek Corsa GSi-t :D

  • Fics

    roli826! De akkor igazából nem is okolható annyira az autó, tehát nem igazán típushiba. Én mondjuk nem nagyon ismerem a polo-t, de rosszat nem nagyon hallottam róla.

  • Fics

    Andrewboy! Cimborámnak kb 12-14 éve volt egy gyári irmscher tuningos corsája, nagyon ment a gép. A, B corsa gsi nekem nagyon bejött. De még a C-ből is kevés olyan van, amit nem törtek össze legalább 30-szor :)

  • kovacspista

    Barca
    Áruld már el, hogy valami ci**ántól lefoglalt, bele lóg 500e Ft-os Focus mivel megbízhatóbb, mint egy Polo, vagy akár a Punto? Focus valamivel tágasabb és jobb a futóműve. Egyébként semmivel nem jobb.

  • AndrewBoy

    Fics – Az igen, kemény gép lehetett!

  • roli826

    Lehet hogy nem tipushiba, de 10-20 év körüli autóknál már elég soknál cserélik ezt az alkatrészt..tudom mert rendszeresen fórumozok.
    Én nem mondom hogy rossz, de ha egy japán autóhoz hasonljtjuk, mindenképpen több a gond vele

  • simi811118

    A típusok közül a Punto kellene. Az 1.1-es motor is elég – jó kis pörgős moci, de legalább szervókormány legyen benne, anélkül emberes erejű :) Itt-ott zörög valami, meg 1-2 elektronika néha megkergül, de jó kis gép, jó vele kanyargászni, és városban -tempósan- is elmegy 6-ból – és a másik kettővel ellentétben nem lopják!

  • báthory

    Volt szerencsém a Puntohoz, ujkorától 13 éves koráig, 180e km-ig szolgált egy 55ös, 96os. Előnye a felnőtteknek is tágas és relatíve hangutos tér. Alapvetően gondmentes, nem rozsdál, gyári selenia olaj kell neki, eszegeti a többit. A cikkel vitatkoznék, az 55ös motor nem takarékos(a tudásához képest), sokkal nyomatékosabbnak és érezhetően takarékosabbnak érezni a használtan ugyanannyiba kerülő 1.2es 60as(az 1.2es 85ös pedig már-már élvezet). A fütés gyárilag gyenge a Puntónál, az alkatrész kicsit drágább mint pl. egy Opelnél.
    Most van a családban 99es 1.0 B Corsa. Valamivel kisebb és hangosabb(3 henger) a Puntonál, de mindenhol 1-1,5 L-el kevesebbet fogyaszt a Puntonál, 4,5-7 L(város, télen) között. Csak 2 éve van meg, semmit sem költöttem rá 15e km-en. Rozsdára figyelni kell, és ezzel a mocival terhelten nagyon gyenge, egy személlyel elfogadható kb. 100as tempóig. Puha felfüggesztése billegős, de az összetört utakon jól jön…:)

    Nálunk 500as limitből simán vehető jó állapotú bármelyikből, én 10 évesen 1200 ojróért újítottam a Corsát.

El se hiszed, hogy megy ez a kompresszoros Escalade

Egy igazi száguldó páncélszekrényt alkotott a Cadillac Escalade-ből a Henessey nevű tuningcég, ami olyan gyors, mint a legdurvább sportautók.

F1: A Honda készül a második csapatra

A Honda kibővíti angliai bázisát, hogy 2018-ra a McLaren mellett képes legyen egy második csapatot is motorokkal ellátni.

Tarolt az Audi a Hungaroringen

A hungaroringi DTM szombati futamán mindhárom dobogós helyet az Audi szerezte meg, a legmagasabb fokra Edoardo Mortara állhatott fel.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Bármilyen autóvá át tud változni ez a furcsa négykerekű

Ennek segítségével többé nem kell tucatnyi autót összetörni, hogy látványos felvételeket nézhessünk majd a mozivásznon.

Eljött a dízelbuszok alkonya

A lengyel Solaris két új autóbuszt is bemutatott Hannoverben, a jelenleg is zajló IAA haszonjármű kiállításon. Az egyik CNG-vel megy, a másik pedig hibrid üzemű.

Michelisz a második helyről indul Sanghajban

Egyedüli hondásként Michelisz Norbi jutott be az első tízbe a kínai időmérőn, Huff és Monteiro már a Q1-ben kiestek.

Frissen restaurált F40-es Ferrari égett porrá

A Ferrari F40 kétség kívül az egyik legvágyottabb autó, amit az olaszok készítettek, így különösen fájdalmas, ha elvész akár egy darab is.

Mindenét villamosította a Smart

Összes modelljét villanymotorral látta el a Smart. Ez persze náluk nem jelent sokat, de jól hangzik.

Ha ez a jövő, akkor nagyon várjuk

Elképesztően nagy hatótávval rendelkező LNG-teherautót mutatott be az Iveco Hannoverben. A Z Truck már a jövő kamionjainak új generációját képviseli.

Massát nagyon várják az elektromos F1-be

A Forma-E főnöke nagyon örülne, ha Felipe Massa F1-es visszavonulása után az elektromos sorozatban folytatná pályafutását.

F1: A Mercedes átléphette az 1000 lóerőt

Szakértők szerint – bizonyos körülmények között – akár 1000 lóerőnél is nagyobb teljesítmény leadására képes a Mercedes motorja.