Német prémiumtrió kicsiben

Összehasonlító teszt: Audi A4, BMW 330i, Mercedes-Benz C-osztály

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2011.09.10. 07.09

A Kyosho BMW 330-assal már megismerkedhettünk részletesebben, akkor már kiderült, hogy egy teljesen átlagos minőségű, jól összerakott kis modell, ami megéri a pénzét. De vajon a konkurencia mellett is megállja a helyét? Most kiderül, hiszen a Minichamps A4-esével és az Autoart C-osztályával kell megküzdenie!

A kis sötétzöld Kyosho BMW 330-assal már megismerkedhettünk részletesebben, akkor már kiderült, hogy egy teljesen átlagos minőségű, jól összerakott kis modell, ami megéri a pénzét. De vajon a konkurencia mellett is megállja a helyét? Most kiderül, hiszen a Minichamps A4-esével és az Autoart C-osztályával kell megküzdenie!

A legszigorúbb a három közül

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Példás illesztések

Példás illesztések


Mercedes-Benz C-osztály

Az Autoart nem trükközött sokat, egyszerűre és nagyszerűre alkotta a kis C350-est. Az összkép aligha lehetne jobb, körben pengeillesztésekkel és finom, vékony, csillogó krómmal találkozunk. A metálfekete fényezést nem csak a porszemek, de én is imádom!

Elől szép lámpák fogják közre az ezüst-króm hűtőmaszkot, aminek közepén ott trónol a hatalmas háromágú csillag, ez az Avantgarde felszereltségre utal. Egyedül a rendszám alatti légbeömlő hamis rácsa rondít bele kissé a harmóniába. A motortérben V6-os műanyagtömböt találunk egy kis ezüsttel feldobva. A felni-fék-gumi szentháromság tökéletes, ezt ma már aligha lehet elrontani. A féktárcsa forog, a nyereg áll, ahogy kell. Oldalt a króm díszlécek vonala még az ajtók illesztésénél sem törik meg, az index pedig külön darabból van és pontosan passzol a tükörházba.
Hátul azonnal feltűnik, hogy bizony a három kisautó közül a legszebb hátsólámpa a Mercié, kellően térhatású, aprólékos és tiszta.

A C-osztály csomagtartója a legkisebb, mert sajnos hamarabb véget ér, mint kellene

A C-osztály csomagtartója a legkisebb, mert sajnos hamarabb véget ér, mint kellene


Az ajtók természetesen zsanérosan nyílnak, ezen át közelíthetjük meg a plüssözött utasteret, amit a fekete és a világos bézs színek uralnak. Szerintem ez a kombináció illik leginkább az autóhoz. A középkonzol és a műszerfal kapcsolói részletesek még a klíma két hatalmas króm gombja is ott díszeleg, csak a szellőzőrostélyokra fordíthattak volna egy kicsivel több figyelmet. Jól formázottak az ülések, hátul a három övet és csatjaikat is megtaláljuk, az első öveket sajnos a B-oszlop műanyagburkolatával öntötték egybe. Pedig nem hinném, hogy az a plusz két, vékony anyagdarab elviselhetetlenül megdobta volna az előállítási költségeket.

Audi A4

Ha a BMW kidolgozottsága volt a jó, a Merci pedig a jobb, akkor logikusan következik, hogy az Audi lesz a legjobb. Így is van! Az összkép pont olyan precíz, mint a C-osztálynál, csak a súlya meggyőzőbb. Mint általában a Minichamps modellek, a kis A4 is jó súlyban van.

Az elején semmi hiba vagy pontatlanság nincs, a lámpák a bura alatt is aprólékosan kidolgozottak, a hűtőrácson pedig egy kicsike táblán a Quattro felirat olvasható. A motortérben kellemes látvány fogad, az igazi technikából ugyan nem túl sok látszik, ellenben színekkel és egy teleszkóppal is feldobták a kis plasztik tömböt.

Toronymagasan az A4 a legprecízebb

Toronymagasan az A4 a legprecízebb


A kis A4-es szép ötküllős felniket kapott, az ablakokat pedig króm szegélyezi, ami szerintem az egyetlen gyenge pontja a modellnek. Közelebbről olyan, mintha éppen lepattogzani akarna.
Az autó hátulját két élethű kipufogóvég és fotomaratott feliratok díszítik, amit még egy fóliával is letakartak, hogy védve maradjon. Talán az egyik legérdekesebb része a csomagtérfedél és annak mechanikája. Ügyes kis szerkezet! Apró darabokból, csavarokból, szegecsekből és teleszkópokból áll, belül pedig az elakadás jelző háromszöget is megtaláljuk.

A beltér kísértetiesen hasonlít egy vadi új szalonautóra, még az illata is olyan. Az ülések műanyagból vannak ugyan, de ennél szebben még senkinek nem sikerült megalkotnia. Annyira jól néz ki, hogy legszívesebben beleülnék, és ha már elhelyezkedtem, akkor megcsodálhatnám a középkonzol részletes gombjait és a műszerfalat. Még közelről sem érne csalódás, ebben biztos vagyok! A nyeregbarna ülésekhez illő sötét fabetét is példásra sikerült.

Mi az ítélet?


Ez a mezőny igen erős a Kyosho BMW számára, külső kidolgozásban a Merci és az Audi is egy lökhárítónyival megelőzi, így övé a dobogó harmadik helye. A másodikon egyértelműen a C-osztály áll. Az illesztési hézagot hírből sem ismeri, annyira passzolnak az elemek, ennek ellenére sehol egy festékleverődés. Varázslat! Ára, ebben a dizájnos gyári dobozban tizenötezer forint környékén mozog. A legfelső fokot az A4 foglalhatja el. Nem tökéletes, de rettentően közel van hozzá. Egy éve volt egy hosszabb ideig tartó akció, így hétezer nyolcszáz forintért hozzá lehetett jutni, ma körülbelül a Mercivel van egy árban.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.

Kommentek

  • bal5

    2006-os 5 ajtós Honda civicet nem lehet valahol kapni 1/18-ban vagy esetleg 1/24 ben mondjuk ??

  • Csepreghy Dániel

    Sajnos 1:18-ban nem lehet kapni, én is kerestem. A Paudi Model gyárt sedan változatot. 1:24-esről nem tudok, ellenben 1:43-ben létezik, az Ebbro gyártja.

F1: Rosberg megúszta a büntetést

A Magyar Nagydíj versenybírói nem büntették Nico Rosberget, amiért az időmérőn sárga zászlók alatt futotta leggyorsabb körét. A németé a pole vasárnapra, de mások még bajban lehetnek.

Bunkó módon parkolsz? Jön a bosszú!

Néhány helyen nem csak a közteresek, de a polgárok sem nézik jó szemmel a helytelen parkolást, megleckéztetik a tulajt.

F1: Rosberget beidézték, még elveszhet a pole

A Magyar Nagydíj versenybírói kora este vizsgálat alá vonták ico Rosberg időmérős gyors körét. Még nem lefutott a sárga zászlós ügy.

Őrült Ladákból soha nem elég!

Újra és újra találni gyöngyszemeket, amiből finom ladás válogatást lehet csinálni. Nézegessétek sok szeretettel!

Alonso nem volt még ilyen jó helyen idén

Alonso sokak időmérőjét rontotta el utolsó körös megpördülésével, de azért ő boldog, mert ilyen jól nem szerepelt még idén.

A Playboy lányoknak nem rossz az ízlésük

Visszalapoztuk kicsit az elmúlt évtizedek leghíresebb férfimagazinjába és rájöttünk, hogy a Playmatek imádják rózsaszín autókat.

Vettel: Button elaludt a pályán!

A ferraris Sebastian Vettelt hibáztatta a Magyar Nagydíj időmérője után, a német úgy véli, az első háromban lehetett volna, ha mclarenes veterán nem tartja fel.

Törtek az autók az időmérő edzésen – videók

Nem mindenki tudott megbirkózni a Forma-1 Magyar Nagydíj időmérőjén a Hungaroringre lezúdult esővel. Massa, Haryanto és Ericsson is adott feladatot a szerelőinek estére. Videón a balesetek.

Hamilton nem csalódott, hogy Rosbergé a pole

Nico Rosberg nyerte a 2016-os Forma-1 Magyar Nagydíj időmérő edzését. Vasárnap összecsaphat mellőle induló csapattársával, Lewis Hamiltonnal. Így értékeltek a szombati nap után.

F1: Alonso hibája adta Rosbergnek pole-t

A Magyar Nagydíj kaotikus, maratoni időmérőjén a mercedeses Nico Rosberg lett az első, míg csapattársát, Lewis Hamiltont feltartotta a kipördült Fernand Alonso. Eső, balesetek, tűzijáték a Hungaroringen.

Így töri össze magát egy idióta autós

Főhősünk tökéletesen mutatja be, mit ne tegyünk autópályán, nagy sebességgel haladva.

Nem állt tilosban, de a targoncás mégis arrébb rakta

Nincs mese, ha kell a hely, akkor kell a hely. Kevés volt a terület a teherautónak, jött a targoncás és segített.