Félhomályban a gyár

A Suzuki gyár legizgulósabb, leglelkesebb dolgozója magyaráz az előtérben

A Suzuki gyár legizgulósabb, leglelkesebb dolgozója magyaráz az előtérben


Még a hivatalos ceremónia megkezdése előtt lehetőségünk volt szétnézni az esztergomi gyárban. Mindenhol lekapcsolt lámpák, álló szalagok jelezték, hogy a mai nap nem ugyanolyan, mint a többi. Még nagy nehezen találtak nekünk néhány dolgozót, akik szerelést mímelve elmaszatoltak egy-egy autó mellett.

Így futottunk bele a gyár valószínűleg legizgulósabb és leglelkesebb emberébe, aki figyelve a részletekre, tiszta cérnakesztyűt és új sapkát is kerített valahonnan a szereplők számára. Igazán szívén viselte, hogy jó képet mutasson a gyár a felvételeken. Pár felvétel, bő félórás, felügyelet nélküli szabadon bóklászás a világ legtöbb hülye feliratú tábláját jegyző üzemben, majd kezdődött az ünnepség.

A szalag vége

Fénysebesség és a Plútó

Szinte még a WC-lehúzón is van egy tábla használati utasítással

Szinte még a WC-lehúzón is van egy tábla, használati utasítással


Hisashi Takeuchi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a különleges alkalomra való tekintettel bejelentette, hogy a márkakereskedésekben szeptember végéig tesztvezetésre jelentkezők között húsz főt kisorsolnak, ők kétmillió forint engedményt kapnak bármely újonnan vásárolt Suzuki árából.

Később megtudtuk, hogy hány focipályányi helyen fér el kétmillió Suzuki, és azt is, hogy ha egymásra raknánk őket, milyen magasra érnének fel. Egyiket sem sikerült megjegyeznem, csupán azt, hogy ha nyugat felé egymás elé állítanánk őket, egész Detroitig érne a sor. Kelet felé pedig Irkutszkig.

Még egy utolsó ellenőrzés

Köszönet érte mindenkinek

Köszönet érte mindenkinek


Még elborzadtunk azon a tényen, hogy ezek az autók együtt annyit futottak, hogy onnan a fény is több mint egy hétig ér el hozzánk. Aztán lassan előgurult a jubileumi járgány. Nem tört át papírra festett kétmillióst, csupán egy fekete lepel mögül hajtott előre egy szerelőruhás kisasszony, hogy átadja a volánt Gyulay Zsoltnak, a Magyar Olimpiai Bizottság alelnökének.

Az autó is teljesen hétköznapi, piros – akarom mondani “lángvörös gyöngyház” színű Swift volt, némi matricával feldíszítve.

Még Új-Zélandra is eljutott a magyar Suzuki

Még Új-Zélandra is eljutott a magyar Suzuki


De mindegy, ez a kétmilliomodik. Még néhány kép készült a Suzuki által támogatott olimpikonokkal illetve politikusokkal, Suzuki vezetőkkel. Mi újságírók még kaptunk pár percet, hogy kérdésekkel bombázzuk az egybegyűlt fontos embereket, de a lelkesedés – valószínűleg a meleg miatt – nem volt tapintható. 

A gyárban 3400 saját dolgozót foglalkoztatnak, az első körös beszállítóknál 18000 munkahely és további 84 cégnél 32600 állás köszönhető a Suzukinak.  A vezérigazgató megemlítette, hogy a Suzuki éves exportbevétele 1,4 milliárd euro, ez a magyarországi export két százaléka. Az itt készülő autókat 45 országba exportálják, legtávolabbra Új-Zélandra.