445 forintos benzinár: sajnos nem vicc

Autópályadíjak, benzinárak Európában

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2011.06.21. 08.06

Ha autózunk, akkor az üzemanyagért, az autópálya használatért és a parkolásért biztosan kell fizetnünk. De nem mindegy, hogy mennyit. Tankolási, parkolási trükkök a nyárra.

Autópálya

Európában nagyjából kétféle módja van annak, hogy az autóstól bezsebeljék az autópálya használatának díját. Míg Ausztriában, Magyarországon, Szlovákiában, Bulgáriában, Szlovéniában, Romániában a matricás megoldást részesítik előnyben, addig Olaszországban, Franciaországban, Horvátországban, Szerbiában, Lengyelországban szakaszonként, az úthasználattal arányosan kell fizetni.

   Matricaárak*  Pótdíjak  Megjegyzés
 Ausztria  7,9-23-76,5  120 vagy 300-tól  Pótlólagos helyszíni útdíj vagy nemfizetés esetén büntetés
 Csehország  10,5-15-50,5  200-tól  
 Románia  3-7-28  120-tól  
 Svájc  31,5**  31,50+70  Megvetetik a hiányzó matricát
 Szlovákia  7-14-50  500-ig  
 Szlovénia  15-30-95  300-800  Helyben kifizetve csak 150

*Heti-havi-éves, kivéve Csehország: 10 napos és Ausztria: 10 napos/2 havi
**Svájcban nincs heti és havi matrica, éves díjjal kedveskednek a turistáknak
Minden ár euróban értendő! Forrás: ADAC német autóklub, 2011. május

Személyautóval Németországban ingyenes az autópálya-használat

Személyautóval Németországban ingyenes az autópálya-használat


Lehet rajta vitatkozni, hogy melyik a jobb, olcsóbb megoldás, de az tény, hogy utálatos dolog a fizetőkapuknál lassítani, vacakolni az apróval, bankkártyával esetleg órákat várni a dugóban. És persze sokkal balesetveszélyesebb is.

A matricás megoldás jóval kényelmesebb, csak meg kell venni, aztán más dolgunk nincs vele. Fontos, hogy a legtöbb országban nem elég, ha van autópálya-matricánk, azt a szélvédő meghatározott pontjára fel is kell ragasztani. Különben nem érvényes.

Németország üdítő kivétel, ott belefér, hogy az autósok ne fizessenek a sztrádahasználatért. Emellett ebben az országban vannak egyedül sebességkorlátozás-mentes szakaszok is, ahol büntetlenül száguldhatunk, amennyivel csak tudunk.

A környező országokban matrica megvásárlásával kell fizetni az úthasználatért, egyedül Horvátországban működik a kapus rendszer

Kevesebbe kerül a szlovák és a cseh úthasználati díj, mint a magyar. Figyelni kell rá, hogy a fejlett hazai elektronikus rendszerben elég megváltani a jogot, de a legtöbb országban még a levonót kell felragasztani a szélvédőre, az előírt módon

Kevesebbe kerül a szlovák és a cseh úthasználati díj, mint a magyar. Figyelni kell rá, hogy a fejlett hazai elektronikus rendszerben elég megváltani a jogot, de a legtöbb országban még a levonót kell felragasztani a szélvédőre, az előírt módon


Svájcban nehéz spórolni, ha átlépjük a határt, akkor jó eséllyel ránk melegítik az éves autópálya-matricát. Rövidebb ideig érvényes nincs, és általában a határon posztoló egyenruhást az sem nagyon érdekli, hogy utunk során mi egyáltalán nem kívánunk sztrádán haladni. Szerencsére az éves matrica ára nem elviselhetetlen, jelenleg 38 frankot, durván 8400 forintot szednek el érte a helvétek.

Sztrádadíjak: itthon a legdrágább

Ha megnézzük, a matricás megoldást választó országok árait, akkor kiderül, hogy itthon irreálisan drága az autópálya-matrica. Míg itthon 40 000 forintot kérnek el az egy évig érvényes jogosultságért, addig átszámolva a szlovén matrica 25 400, az osztrák 20 400, a bolgár 9100, a svájci 8400, a román pedig 7500 forintba kerül.

Ha Európába utazunk, érdemes úgy tervezni az útvonalat, hogy minél nagyobb távot autózzunk olyan országokban sztrádán, ahol ez olcsón megúszható.

Tankolás

Belgiumban a legdrágább az üzemanyag, de francia, olasz és német kutakon is fáj tankolni

Belgiumban a legdrágább az üzemanyag, de francia, olasz és német kutakon is fáj tankolni


Bár az üzemanyagárak nagyjából hetente változnak, azért akad néhány olyan ország, ahol kirívóan sokat kell fizetni a benzinért, gázolajért.

Üzemanyag szempontból drága helynek számít Hollandia, Dánia, Olaszország és Franciaország, és aránylag olcsón kaphatunk benzint Lengyelországban, Szlovéniában és Horvátországban. Mi valahol középtájon állunk a hazai árakkal.

A szokásos aranyszabályt itt is érdemes betartani, ha nem sietünk, és letérünk a sztrádáról, akkor egy-egy teletanknál – ez is lényeges, hogy a lehető legritkábban álljunk meg tankolni, és akkor mindig töltsük tele a tankot – bőven megéri a kerülő.

Üzemanyagárak euróban (95-ös benzin / gázolaj, l)
Belgium 1,68 / 1, 44
Franciaország 1,61 / 1,41
Németország 1,55 / 1,41
Olaszország 1,54 / 1,40
Svájc 1,47 / 1,56
Csehország 1,44 / 1,41
Ausztria 1,38 / 1,31
Horvátország 1,33 / 1,26

Az árak euróban értendők. Forrás: ADAC német autóklub

A környező országok közül Ukrajnában a legnagyobb élmény tankolni, az üzemanyagárak hazai szemmel viccesen alacsonyak. Rossz hír, hogy a határon befelé apró papírost kell kitöltenünk a rendszámunkkal, és az autó tankjában lötyögő vám- és adómentesen behozott üzemanyag mennyiségével. Tehát hiába tűnik jó befektetésnek, egy kilencven literes üzemanyagtankú járgánnyal nem ingázhatunk a végtelenségig legálisan a két ország között.

Európai összevetésben a hazai üzemanyagárak átlagosak

Parkolás

Jobb a fizetős övezeten kívül letenni az autót és tömegközlekedéssel indulni városnézésre

Jobb a fizetős övezeten kívül letenni az autót és tömegközlekedéssel indulni városnézésre


Reménytelen vállalkozás lenne felsorolni, hogy Európában hol, mennyit kérnek a parkolásért, hiszen csak Budapesten is több tucatnyi különféle tarifát találunk. A legtöbb városban azonban  spórolhatunk úgy, hogy még az ingyenes zónában letesszük az autót, és besétálunk/bebuszozunk a minket érdeklő látványosságokhoz.

Kelet-európai megoldás, de nagyobb szupermarketek, bevásárlóközpontok parkolójában ingyen letehetjük az autót, ha van hozzá képünk. Ha nagyon háborog emiatt a lelkiismeretünk, akkor ugorjunk be valamelyik boltba, és vegyünk egy zsömlét.

Készült a Pénziránytű Alapítvány támogatásával

További cikkek a témában a www.mindennapipenzugyeink.hu weboldalon

Kommentek

  • Antiszoc

    Romániában hány kilométer autópálya is van? 70? 100? Annak egy jelentős része Bukarest előtt, ahova magyar ember ritkán megy. Partium és Székelyföld esetében 40 km-t kapsz 7.500 Ft-ért. Az olcsó?

  • Fics

    de a Brno-i autópálya sem semmi. Ha földút lenne, sokkal jobb minőségű lenne. De osztrák barátaink sem törték össze magukat, miután elhagyjuk a határt. Először azt hiszi az ember, hogy véletlen romániába tévedt.

  • zoldfulu2000

    A kapu hülyeség, olyan roszgáokban vezették be ahol eléggé tagolt a terület ahhoz, hogy ne nagyon használják ki a teljes területre szóló matricát. A magyar hálózat jön föl, egyre sűrűbb, és elég új, bár meglepően gyorsan romlik. Nemcsak a németeké ingyenes, a beneluxban is. És a francia pályák is részben ingyenesek (ha nincs alternatv autóút, pl a német határ mellett É-D vonalon jó darabig).

  • zoldfulu2000

    Egyébbként jó a cikk, és aktuális, hasznos infók.

  • CarMan

    A romániai matrica nem autópálya matrica, hanem úthasználati díj. Az autópálya használatért nem kell külön fizetni. A romániai autótulajdonosoknak kötelező az éves matrica váltása, a külföldiek megválaszthatják az időtartamot. A felsorolt mellett van egy 90 napos verzió is 13 euróért.

  • zoldfulu2000

    A román helyzet az soztrákokra is igaz. Nem csak a pályák fizetősek de egyes hidak is, könnyen kihágásba szaaldhat az ember pályától távol is…

  • zoldfulu2000

    soztrákokra – osztrákokra

  • bubibeka1.6

    A cikk tévedése : nem igaz, hogy csak Horvátban van kapus rendszer körülöttünk, Szlovéniában is az van.

    Amúgy ha összehasonlítjuk az autópályánkat a többiekével, 2 dolgot mindig meg lehet állapítani:

    1. Az ostoba buta lassú költséges visszaélési elhetőséget tartogató kapus rendszert végre eltörölték , és sokkal jobb élmény matricával közlekedni, ami most már végre, nem egy olyan vmi amit örökre odaékelődik a szélvédő sarkába, és ez nagy előnye a hazai rendszernek.

    A magyar autópályák minősége, kivétel az M0 és az M6 egyes szakaszai, sokkal jobbak mint a környék beli országokban, DE, DE, messze elmarad a Német vagy USA beliekétől, és világviszonylatban is drága, pedig sztem ingyenesnek kéne lennie, főleg azoknak akik évente több millió Ft adót fizetnek be, és több 100.000 Ft jövedéki adót is a rengeteg tankolt benzinért.

    Ha nem is ingyenessé, de kedvezményessé tenném az autópálya és parkolási díjakat azoknak, akik rendszeresen karbantartott korszerű autót használnak, és sokat tankolnak.

  • megmondo

    bubibeka1.6! Tévedés, Szlovéniában ugyan vannak kapuk, de csak ellenőrzésre, lassan kell áthajtani rajtuk és ott nem lehet matricát venni. Azt még vagy nálunk, vagy az első benzinkútnál – ha ugyan a határ után nem állítanak meg rögtön ellenőrzésre.

  • megmondo

    Ami Szlovéniában felháborító – szerintem -, hogy majd 10 ezer forint a havi matrica. Mert az egy hetes szigorúan 7 napra szól, tehát mondjuk egy péntektől pénteki nyaralásról vagy előbb haza kell jönni, vagy a havi matricát kell megvásárolni. És átutazásról lévén szó, mintezt kb. 500 km-ért.

  • tigi

    felőlem 1000 ft is lehet a benzin.leraktam a verdát.rólam, a kocsi miatt,nem húznak többet le.vettem 1 kerékpárt.fulladjanak bele a drága benzinjükbe.szégyen hogy 1 órát kell dolgozzak 1 liter benzinért….érdekes amig nem a fidesz kormányzott hangoztatták hogy a kormány csökkentse a benzin jövedéki adóját.most hogy ők vannak hatalmon mért nem teszik?menjenek a büdös…….

  • szivató

    Az autozás manapság már igencsak luxus. És akinek van autója
    az csak vállalja csak a velejáró anyagi terheket. Ugy kell nekik
    ha már kocsijuk van.

  • viva77

    Csak annyit tennék hozzá hogy Spanyolországban is ingyen használhatják az autópályát a személygépkocsival közlekedők.egy spanyol cikkben arról nyilatkozott az ottan gazdasági miniszter hogy a tehergépkocsik fizetnek annyit érte hogy egy személygépkocsis nyugodtan ingyen mehessen keresztül kasul az országban ,pedig nem akkora mint Magyarország.csak itt a bőrt is lehúzzák rólunk mert megtehetik.érdekes két héttel ezelőtt voltam Franciaországban és jóval olcsóbb volt az üzemanyag mint itthon de végül is mindenhol olcsóbb,pedig a nyugati országokban a fizetés inkább írom úgy minimálbér nem 70ezer ft vagy 80nem tudom gyesen vagyok:) hanem 200ezernél kezdődik.na ezen kéne már elgondolkodni ezeknek a szemeteknek.mindenkinek további szép napot.

  • bubibeka1.6

    Toscanába menet márciusban busszal mentünk Szlovénián keresztül, és bizony meg kellett állni és fizetni.

    nálunk nincs semmilyen kapu, sem fizető sem ellenőrző.

  • Kanyaró Malvin

    Azért is élnek ott jobban, mert az itthoni Auchanban, Tescóban, Sparban hagyott pénzek az anyaországot gazdagítják. A magyarok zöme nem támogatja a helyi termelőket, vállalkozásokat, ezért is tartunk ott, ahol.

  • Antiszoc

    Viva! Mennyivel volt olcsóbb az a jóval olcsóbb? Semennyivel? Elolvastad a cikket? Ott világosan leírták, hogy nem mindenhol olcsóbb, pláne nem Nyugat Európában. Attól, hogy gyesen vagy, még nem kell hülyének lenned!

  • tigi

    kedves Kanyaró!
    majd ha kapok olyan fizetést hogy meg tudom fizetni a helyi termelők árait akkor őket fogom támogatni.sajnos a multik olcsóbbak.gyökér politikusaink elintézhetnék már hogy fizetést kapjunk ne éhbért.akkor majd felpörög a gazdaság,lesz kereslet stb.
    meg nem fogunk morogni az autópálya dijak miatt.
    gyökér képviselők maguknak meg tudták szavazni a béremelést.
    a munkavállalók meg le vannak…….

  • toni01

    Nem csak azzal kéne foglalkozni,hogy a környező országokba mennyi a benzin,hanem azzal is hogy ott jóval többet keresnek. Mi keresetbe nagyon messze vagyunk még tőlük.

  • Antiszoc

    Tigi! Tegnap nyújtottak be egy törvényjavaslatot kormányoldalról, hogy emelkedjenek a pénzek ha valaki 3 kiló bruttó alatt keres. Nem olvasol újságot? Amúgy a fizetést a munkahelyedtől kapod, ott reklamálj.

  • Antiszoc

    Toni! Hol? Romániában keresnek többet? Vagy Ukrajnában? He?

  • tigi

    fizetésben az EU nem harmad inkább negyed meg ötödrangú polgárai vagyunk….angliában a szarpucoló többet keres mint nálunk egy jól képzett szakmunkás.
    kellet nekünk az EU meg a NATO.mindkettővel milyen jól jártunk……ki kéne lépni mindkettőböl.

  • Antiszoc

    Összeomlik az EU magától is!

  • tigi

    drága Antiszoc!
    Te ebben az országban élsz?
    abban a pillanatban ahogy a pénzt reklamálom páros lábbal rugnának ki.mert ebben az országban csak kötelezettségeim vannak jogaim nincsenek.
    itt a munkáltatók bármit megtehetnek.adót csalnak , járulékot nem fizetnek,dolgozót nem jelentenek be.soroljam még?

  • zoldfulu2000

    Ennyi balfaxt egy rakáson rég láttam. 1. bár a magya árszinvonal elég drága, azért van pár alaptétel ami versneyképessé teszi. Egyrészt nem hieszem hogy a franiáknál, vagy akár a németeknél az üzemanyag drágább lenne, a magyar árak kb az asztárkkal vannak pariban a napi ráfoyalmtól meg kúttól függ hogy hol érdemes tankolni. 2. A másik hogy a keresetek is eltérőek, Belgiumban simán dolgohzatsz 500-600 euróért (olyan munkában is ahol 3 nyelv a beugró), a németeknél létezett 1 euro job és bár a luxemborugi miniálbér csillagászati, az 700 eurónál induló lakbérek erősen relativizálják (és ez tbbnyire minden helyre igaz, ahol találsz munkát rendes fizuval ott rendesen perkálsz a lakhatásért, 22es csapdája).

  • zoldfulu2000

    tigi: nézd meg hogy jártunk volna EU nélkül. Szerbia, Moldova, Ukrajna annyival jobb? Szlovákia mekkorát ugrott? Az EU egy esély ki kell használni, mi átaludtuk az elmúlt 8 évet. De mondok egy magasabb példát, annak pár éve amikor Svájcban jártam elég kiábrándító volt az ország (nyugati rész). Szerintem Ausztria simán lehagyta, annak ellenrée hogy pár olyan balfax kormány mint a miénk pár éve intézményesítve Svájcot pénzeli.

  • romanista

    zoldfulu és Antiszoc: ti hol éltek??
    Azt akarjátok elhitetni – bár ez esélytelen-, hogy Magyarországon jól keres az átlag és nem drága az üzemanyag?? Vicc és szánalom.
    Csehországban és Ausztriában (jóval) magasabbak a fizetések.
    Ausztriában 1200 Euró a minimálbér, itt mennyi is?? Van vagy 250, huu, hova sz.rjak?? Az árak semmivel sem magasabbak kint mint itt, sőt!! Én évekig éltem Ausztriában, mióta én hülye visszajöttem, csak sokkal drágább lett Magyarország, na és a minőségi különbségekről ne is beszéljünk. Itt a gagyi minőségű termékeket veszik -mert a többségnek erre telik- még drágábban mint kint a minőségit!! Bécsben olcsóbb egy lakás rezsije mint egy ugyanolyan Pesten! Ez szégyen, ráadásul Bp. retkes, büdös, lepukkant…
    De sorolhatnék más, távolabbi országokat, ahol jóval magasabbak a fizetések és az életszínvonal, ja és pl. Olaszországban 35-36 órás munkahetek vannak évek óta…

  • vikk

    ne csak egymást szapuljuk tegyünk valamit!!!!! ki…..ni mind

  • Lipi1945

    Nálunk az ingyenes autópálya egy csöppet igazságtalan lenne. Ugyanis a főúthálozatunk egy kalap szar. És itt nem az útburkolat minőségére gondolok elsősorban. Szóval az autópálya a többi úthoz képest egy kiemelkedő szolgáltatás.

    Ha a főút hálózatunk jobb lenne, lenne egy csomó olyan szakasz, ahol tartósan lehet 90nél gyorsabban menni. Ahol a forgalom indokolja ott 2×2, és különszint lenne. Akkor azt mondanám legyen az autópálya is ingyenes.

    Ugyanis nem ingyenes lenne, mivel fizetünk érte mindannyian, azok is akik nem is használják.

    Jelenleg se fedezi a díjbevétel az autópályák fenntartását. Az építésről nem is beszélve. Közben meg a főút hálozatunk kis túlzással le van szarva.

    Tehát mivel a két szolgáltatás között olyan nagy a különbség, ezért szerintem elvárható, hogy akik olyan szerencsések hogy útbaesik nekik autópálya, azok valamilyen szinten járuljanak hozzá a fenntartásához.

  • Lipi1945

    Az tény hogy nyugaton sincs kolbászból a kerítés, és hogy a fizetések nagy részét tényleg elviszi a lakhatás. De azon kívül kb minden ugyanannyiba kerül. Szóval azért egy átlag nyugati jobban él mint egy átlag keleti.

  • zoldfulu2000

    romanista: nem akarlak elkeseríteni, de az 1000 EUR (és nem 1200, leaglábbis a gugli szerint) az nettó inkább a feléhez közelít, de legyen 800 ajró. Spec én 10 éve kezdtem ilyen fizuval Magyarországon (akkor talán még többet is ért). És ahogy elnéztem kint sem lett volna fényévekkel jobb a kezdőrúgás, legfeljebb a középfizu jobb lényegesen.

  • zoldfulu2000

    Kis gulgis pélad: http://www.fedee.com/minwage.html
    Annyit tudok mondani, hogy miért pampogtok, ki kell próbálni odakint. Kemény de ha othon sem voltál jó semmire kint sem leszel. Ha viszont megerőlteted magad és kihozod megedból a lehetetlent (nekem ez eddig 2-3 évente sikerült), akkor sokra viheted. De ez valahol otthon is megvan, csak bevándorlóként nem leszel hazai pályán.

  • zoldfulu2000

    lipi: szerintem vannak jó ellenpéldák, pl a 4est folyamatosan fejlesztik, de még nem fizetős. Inkább a radarozás meg a román vadállatok zavaróak mint az útminőség.

  • Lipi1945

    zoldfulu2000 – 2011.06.21 :

    A 4es az pont egy olyan út amivel párhuzamosan már rég autópályának kéne lenni. Abból több bevétel jönne, mint az M6-60ból. Ilyen az M2 is, meg a 10es út is.

    Itt elsősorban a nem pest fele menő utakra gondolok, vagyis a 2 számjegyű főutakra.

  • Lipi1945

    De mondok énis ellenpéldát, ami nem is ellenpélda, mert egyellőre mégcsak csinálgatják. A 67es Kaposvár és az M7 között. Na ilyen fejlesztésből kéne vidékre minél több.

  • viva77

    te szerencsétlen Antiszoc mi vagy mi a szar akarsz lenni,attól hogy még gyesen vagyok nem vagyok hülye,mert valószínű még így is többet járok külföldre mint te !!! és hogy mennyivel olcsóbb hát csak annyival te szerencsétlen tudatlan kis pöcs hogy még a magyar vállalkozók is ott tankoltatják meg a kamionjaikat és ha már ennyire hülye vagy hogy csak abból értesülsz amit egy cikkben leírnak akkor inkább csak olvass és ne írogass hozzászólásokat.de ezek szerint ha itt azt írnák hogy megtámadták az ufók a parlamentet azt is elhinnéd:D mellesleg meg ha nincs tehetséged hogy külföldre utazz és szétnézz a világban akkor ne hülyézzél meg ne oszd itt te az eszet senkinek sem,mert eléggé el vagy maradva agyilag.és a magyar terméket nem veszik a magyarok?minek venné mikor pl szlovákiában egy kiló cukor 180-190ft egy kiló liszt meg 70!!!sorolhatnánk még mi minden,lengyelországban egy ezresért degezre eheted magad míg itthon egy szaros hamburger is 600ft-nál kezdődik.szal tájékozódj előbb hülye gyerek aztán verd itt a nyálad.

  • zoldfulu2000

    viva: itt egy áttekintő táblázat napi frissítéssel: http://acl.lu/fr/Tour-info/Avant-de-partir/Carburant

  • viva77

    zoldfulu2000 nagyon szépen köszönöm ezt a kimerítő és hasznos információt,csak azt felejtetted el hozzá tenni hogy ez csak egy általános információ,ugyanis kint is mint itthon is ez kutaktól eltérő,mellesleg meg nincs egy hete hogy Párizsba voltam és hidd el olcsóbb az üzemanyag:D de nem fogok itt ismeretlen embereknek magyarázkodni egyszerűen nem érdekel a hülyeségetek.ennyi.de azért még egyszer kösz így már nyugodt leszek hogy ne halok meg hülyén mint ahogy azt anti kicsoda írná.köszi .

  • desike

    aki sosem járt külföldön,annak csak halvány fogalma lehet a kinti életröl.Én az egyik “drágább” országban lakok (Dánia).én is tudnék mit mesélni,mi mennyibe kerül,hogyan élünk,stb. csak annyit irok,h egy “alapfizetés” kb 16000 korona (nettóban)heti 37 órára kivetitve.Szabad elgondolkodni azon,hogy miért is néz minket a világ “birkanemzetnek”.Szomorú ami otthon van.

  • resszelek

    Ez a legpatkányabb ország egész europában a mi kapzsi és iszonyatosan, pofátlanul korrupt vezetőink miatt! Ő velük van a gond és ebből eredendően az autópálya díjak a parkolási díjak az üzemanyag és élelmiszer árak stb…sorolhatnám. Sajnos mi csak tűrjük tűrjük és tűrjük, csak siránkozunk hogy ezért meg azért,államadósság csökkentés miatt van ez most így stb. Az EU szégyenei vagyunk csak nem akarjuk tudomásul venni! Milyen EU-összehasonlításokról lehet itt beszélni velünk kapcsolatban!? Semmilyenről! Mi nem vagyunk az EU tagja ! Csak ezt egyszerűen nem értik meg az emberek, ez egy ámítás. Hogy lehet valaki úgy az Európai Unió tagja,hogy az üzemanyag áraink,az EU-ból illetve a többi környező országokból behozott termékek árai stb..stb..az mind mind hasonlóan megegyező sőt a szomorú hogy van ami még magasabb is de a fizetések ( AZ ÁTLAG FIZETÉSEK) és itt nem a patkányok több milliós fizetésére gondolok,azok meg az EU-feneke alatt sincs és nem is lesz soha! Így nem lehet versenyképesség a gazdasági piacon ezt mindenki láthatja aki nem hülye,ezért is mennek el inkább innen ebből az országból.

  • zoldfulu2000

    viva: ha minden jól megy én pénteken megyek Bretagne-ba, majd megírom ide hogy mennyi volt. Gondolom a francia szabadáras (az osztrák is, de nekik muszály, mert egy cseppet sem adnának el pl Naudersben, ha Livignoban megkapják adómentesen (ok ez extrém eset)), ha jó kutat fogtam ki a magyar ár sem volt extrém. Azért amkor 67 cent volt dízel Livignoban azt nehezen múlták felül… :)

  • bubibeka1.6

    Zoldfulu !

    Megkérdezhetem, hogy milyen végzettséggel ill. munkával lehet ennyit utazni és jó állást szerezni ?

    Nem kell itt, jöhet az ismert e-mail címre, ha elfelejtetted leírom :D

  • Antiszoc

    Tigi!
    Akkor meg mit kened a felelősséget a politikusokra? A te munkád, oldd meg te, ne bújj más háta mögé. Beszari alak!

  • Antiszoc

    Romanista! Tudsz olvasni is, vagy teljesen hülye vagy? Ha az előbbi az igaz, akkor olvasd már el, amit írtam, birka!

  • Antiszoc

    Resszelek! Anyád patkány, aki idepottyantott, nem ez az ország! Takarodj innen, ha nem tetszik, barom!
    Menj oda a főnöködhöz és mondd meg neki, hogy holnaptól fizessen 3x ennyit, faszfej, ne itt rikácsolj. Ahhoz persze gyáva vagy! Te semmit nem érdemelsz, lusta disznó. Bikacsököt a nyakadba!

  • Antiszoc

    Tanulni. Sokat. Nyelveket is. Nem ugatni, pofázni, hanem küzdeni. És a Hazámat nem szidni vadbarmok. Tolvajapátok is megmondta: el lehet menni. Tűnjön is innen a szemét, van belőle így is elég! Térdig járunk a szarban az ilyen szellemi toprongyok miatt, mint itt is páran!

  • Antiszoc

    Viva! Buta vagy gyerekem, mint a tök! Jogod van hozzá. Meg bátor is, hogy ismeretlenül is tudod, mennyit járok külföldre. De hát mit is várnék egy olyan seggfejtől, aki egyszer kiment Burgenlandba és elfelejtett magyarul írni. Ökör!
    A NIT és tagjai,a Waberers és a legnagyobb fuvarozók (Horváth Rudolf, Révész stb.) mind itthon tankolnak, mert nekik olcsóbb a gázolaj. Nem olvasol újságot gyes-en? Pedig időd lenne rá tökfej!

  • zoldfulu2000

    reszuelek: a demokrácia szépésge, hogy az ország ritkán kap jobb poltikiusokat, mint amit a népesség kitermel. Vicces látni hogy a gerinctelen szeerencselovagot (Schröder) a németek ha nehezen is de úgy penderítették ki hogy sosem lehetett hallani falőle azóta. Nálunk sajna úgy néz ki ez nem fog menni. Amúgy antiszoc a maga tapló módján nem mond hülyeséget, a magyarokra nagyon jellemző, hogy amikor “ügyeskedni” kell akkor nincs nagyobb köztünk, ha valamit érdemben el kell érni akkor már sokkal bexaribbak vagyunk. Nyilvánvalóan nem a válság közepén szerencsés pampogni, de pl amikor az asszony 6 hónap szivatás után (ez még a válság előtt volt persze) közölte hogy ő most odébb áll, mindjárt az volt az első reakció, hogy mi lenne kifizetnék a járandóságot visszamenőleg.

  • Antiszoc

    Ződfül! Naturális a stílus? Szándékosan, mert ez a pár buta segg nem ért a cizellált mondatokból. Az csak erősíti bennük a nyekergésre, önsajnáltatásra való hajlamot. Kurvára bírom, amikor életképtelen alakok ülnek és bárgyún okádnak, hogy farok helyett miért nem a sü.lt galamb van a szájukban. 5-kor persze a többségük már a 2. sörét kortyolgatja, mert neki az jár, ettől a kib…tt nehéz élettől és azon morfondírozik, hogy a saját gyávaságát miért nem oldja föl a politikus? Újságot nem olvasnak, tv-ben a meccsen és vv-n kívül semmit nem néznek, de várnák, hogy valaki megoldja a gondjukat.
    Tisztelet a kivételnek, ezek mind buta seggfejek!
    Miért kellene velük finomabban beszélni, mikor ők pont olyan tapló stílusban emlegetnek olyanokat, akiket nem ismernek?
    Tükör vagyok baszki, tükör! Egyébként sok mindenben egyetértek veled.

  • péloday

    Antiszoc a v-holiday név jobb volt azt már úgy megszoktuk.:)

  • Antiszoc

    Mi bajod van? Összetévesztesz, egyébként nincs vele bajom. Hívhatsz atyaúristennek is, arra is hallgatok. Neked viszont elég szar nevet sikerült találnod.

  • péloday

    Ezt a nevet nem nagyon kellett keresgetnem a holiday-ből származik csak a jelemének megfelelően alakítottam át.
    Ha esetleg valamilyen oknál fogva nem te lennél akkor nem lehetsz más csak a fia…..:)

  • Antiszoc

    Az sem vagyok, te viszont gyenge vagy anagrammákban is, nemcsak inkognitó feltárásában. A nevedre meg végképp nem lehetsz büszke. Eddig a looserday jobban passzol hozzád kuki!

  • péloday

    Igazad van Ferike. Te győztél ezentúl te leszel az én hősöm. Kapsz tőlem egy szál szegfűt .

  • Antiszoc

    Dugd a seggedbe.

  • Antiszoc

    A szegfűdet kuki.

  • Antiszoc

    A heftid mellé.

  • Barca

    Nincs gond a benzin árával, egy Evian ásványvíz “nullahetvenötös” kivitelben is kóstál ennyit, pedig nem 1000 méter mélyről, esetleg a tenger alól hozzák, aztán finomítják szállítják stb. végül pedig 0-24 kutakon árulják.

    A gond ott kezdődik, hogy a germán srác vehet 2000 litert a fizuból, míg nálunk 500-at, és akkor már pesti lakos volt, jó állással.
    Én csak azt szeretném, hogy minden olyan dolgot is 60% adóval sújtsanak ami ezt megérdemli pl cigi, pia, stb. A közlekedés létszükség, ez előbbiek nem, talán azzal is ki lehetne baszni aki ezt megérdemli, nem dő?

  • Specialized78

    209Ft-ért tankolok LPG-t.Még pár hónap és megtérül az ára.
    Annyi hátránya van,hogy kb 5 lóerővel gyengébb az autó.De mivel nem versenyzem,ezért nem érdekel.

  • nameriki

    LPG -nek még az is hátránya hogy a mélygarázsba nem mehetsz le :/

F1: Büntetés, változik a rajtsorrend

A Német Nagydíj versenybírói két pilótát is hátrasoroltak a hockenheimi időmérő után.

F1: A Red Bull úgy érzi, elkaphatja a Mercedest

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint a csapat megszorongathatja a Mercedest a Német Nagydíjon, a győzelem sem elérhetetlen.

F1: Könnyekkel küszködve nyilatkozott Kvjat

A Red Bulltól a Toro Rossóhoz visszaküldött Danyiil Kvjat a teljes összeomlás szélén, lassan megváltás lenne számára az idény alatti kirúgás.

Olyan KRESZ-tábla van Budapesten, amilyen még soha

Maximálisan támogatjuk az ötletet, így talán kevesebb gázolás lesz a környéken.

Vettel: Visszaesett a Ferrari

Sebastian Vettel csalódottan vette tudomásul, hogy csak a hatodik helyet szerezte meg a Német Nagydíj időmérőjén. Valami nem stimmel a csapatnál.

F1: Rosberg több benzinnel szerezte meg a pole-t

Nico Rosberg annak ellenére szerezte meg az első rajtkockát a Német Nagydíjon, hogy a szokásosnál többet tankoltak az autójába. Az első három nyilatkozatai.

F1: Rosberg behúzta a pole-t otthon

Lewis Hamilton nem bírt Nico Rosberggel a hazai pályán, a német nyerte a hockenheimi Forma-1-es időmérőt. Red Bull-os második, ferraris harmadik sor.

Európában is építene óriás akkumulátorgyárat a Tesla

A Tesla Európában és Kínában, valamint máshol Ázsiában is tervez óriás akkumulátorgyárakat építeni – jelentette be Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója szombaton, a nevadai sivatagban épülő első ilyen óriás akkumulátorgyár, a Gigafactory szerkezetkész állapota alkalmából tartott ünnepségen.

F1: Hamilton megúszta a büntetést

A Német Nagydíj versenybírói Lewis Hamiltont nem, csak a Mercedes-csapatot büntették meg az utolsó szabadedzésen történt incidensért.

Ez az osztrák nő úgy mos autót, hogy megőrülsz

Láttunk már hasonló felvételt, de azokat sem értettük, ahogy most is csak bámulunk magunk elé.

Vettel csalással nyert egy mentő volánja mögött

Vajon ki volt a gyorsabb? A mentőautó világbajnokkal a volán mögött, vagy a Ferrari 488 GTB?

F1: Rosberg harmadszor is verte Hamiltont

A Német Nagydíj szombat délelőtti, utolsó szabadedzésén is a mercedeses Nico Rosberg volt a leggyorsabb, de Hamilton csak századokkal maradt e tőle, és a többiek sincsenek messze.