Ahogy igaziban is, a 3-as BMW kicsiben is döntéseink egyik legésszerűbb végterméke lehet. A választék színek és karosszériaváltozatok tekintetében is rendkívül bőséges, egyedül az M3-as sedan változata hiányzik a Kyosho E90 sorából.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

A hungarocell óvó közegéből igazán határozott súlyban lévő modellt emelünk ki, aminek összeszerelési minősége korrekt. Semmi meglepő, egyszerű és nagyszerű. Ez a BMW-ken ritkának mondható sötétzöld metál szín pedig fantasztikus. Gyönyörű! Elől a lámpák szépek, részletesek, de ez a jelenség szerencsére

Sorhatos térplasztika

Sorhatos térplasztika


gyakori ezeken a kis bajor gépeken. A rácsok lyuggatottak, így levegőt is kap eleget. De miket is beszélek? A motortérben egy finom részletektől mentes, egybeöntött műanyag lap fogad, melyen az egyetlen szemrevaló dolog a BMW embléma környéki ezüst festék. Semmi ötletesség, csak a ronda térplasztika. Ennek – a motorra nyomokban emlékeztető – valaminek nemigen kell levegő. A motorháztetőt inkább tartsuk csukva. Így jobban megcsodálhatjuk, hogy milyen szépen csillog a védjegynek számító, vese alakú hűtőmaszk, ezen a téren az X1-es a csúcstartó eddig.
 
Oldalról az általam nagyon kedvelt klasszikus négyajtós forma fogad. Rövid első és hosszabb hátsó túlnyúlással. A két véglet között pedig szép ívek, amin a fényezés minden jó tulajdonsága érvényesülni tud. Imádom! Az ablakok szépen krómozott keretének sarkában formás kis türköket találunk. Hatalmas és igazi fémes csillogású, már-már krómhatású felnik mögött a megszokott forgó tárcsa és álló féknyereg található. Itt is minden rendben.

Hosszú orrú limuzin

Az illesztések egyedül a csomagtér ajtajának alsó részén nem olyanok, mint azt elvárnánk a többi nézőpont alapján. No, nem kell ujjnyi vastag, tátongó szakadékra gondolni, ahol nyitás nélkül beférnek az 1:18-as bőröndök. A többihez képest kicsit nagyobbak. Többszöri nézegetésre vehető csak észre. Ellenben a fedél belsejéről sem sajnálták a plüssport. Nem bonyolították túl a hátsó lámpákat, itt kicsit több ötlet elfért volna ezen a pár milliméteren. Egy kis mélység valamint pár látványosabb műanyag részlet a bura alatt és máris minőségi hatást kelt a fényforrás. A lökhárító aljában szolidan két  nagyon klassz, fémes kipufogóvég bújik meg.

Nem feltűnő a fabetét a sötét térben, a fekete tetőkárpitot hiányolom

Nem feltűnő a fabetét a sötét térben, a fekete tetőkárpitot hiányolom


A beltérben formában és anyagában is jó üléseket találunk, szép övekkel, övcsatokkal és némi varrásimitációval, ami az ajtókárpitokon is visszaköszön. Fabetéttel, gombokkal, kapcsolókkal, órákkal és iDrive kijelzővel együtt részletes műszerfal került az autóba. A kormányon lévő gombok fehér pacákká fejlődtek vissza, de ez számomra igazán megbocsátható. Tetszik, hogy egy csomó opcionális extra felismerhető még így tizennyolcszorosára kicsinyítve is. Közelről, nagyítóval megállapítható, hogy a 330i-hez hatsebességes manuális váltót társítottak a Kyosho-nál. Nagy kár, hogy kihagyták nagy kedvencemet, a fekete tetőkárpitot.

Összességében rajongok a kis hátulhajtósért. Minden hibájával együtt őszintén tudom imádni. Az árával sem ejti nagyon kétségbe az embert. Mindig szokott lenni akciós változat, amit érdemes megcélozni, s így az ára olykor ötven és hatvan euró körül mozog.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.