Száznál is több autót próbálhattunk ki idén, de nem kellett sokáig kutakodnunk az emlékeinkben, hogy megválaszoljuk a kérdést: “Neked melyik az év autója?”

Rácz Tamás, főszerkesztő

A szerencsések már vezethették is a Nissan Leafet. Főszerkesztőnk köztük volt, meg is győzte az autó.

A szerencsések már vezethették is a Nissan Leafet. Főszerkesztőnk köztük volt, meg is győzte az autó.


Két kicsi lányom van, ezért eléggé aggaszt a Holnapután, a Mad Max, no és persze a zseniális Halálhozó 3000 című filmek által vázolt jövőkép. Ezeket elkerülendő nem volna rossz mielőbb átállni az olajégető utánunk-az-özönvíz automobilizmusról valami fenntarthatóbbra.

Szóval számomra az Év Autója tényleg az Év Autója, a Nissan Leaf. Mintegy kettő kilométert volt szabad megtennem vele, és azt is tudom, hogy drágább még eddigi nagy kedvencemnél, a hónapokra elcsaklizott Toyota Priusnál is.

Mégis, ez a kocsi az, amire leginkább szüksége van a világnak manapság. Nem az ilyenek, mint mondjuk ez, hiába volt a Rolls-szal töltött 24 óra sokkal izgalmasabb, mint a Leaffel töltött három perc.

Horváth Zsolt, esztergályos

Egy esztergályosnak is lehetnek jó napjai a Mégane CC kormánya mögött

Egy esztergályosnak is lehetnek jó napjai a Mégane CC kormánya mögött


Az esztergapadtól elszabadult munkásember két gyerek mellett ritkán vágyik arra, hogy a hétvégi szabadidejét tesztautó-fotózással, tesztírással töltse. Ennek megfelelően idénre minimálisra redukáltam a hosszasan próbált tesztautók számát. Persze még így is jó volt nekem, hiszen élvezhettem a kabriózás örömeit az új Mégane-ban, míg a vezetési élmény maximálisan megvolt a Peugeot RCZ-ben.

A kedvencem azonban mégsem ezek közül került ki, hanem a rövidke találkozás alatt megismert Rolls-Royce Ghost a befutó. Mégpedig azért, mert sokkal jobb volt, mint vártam.

Az RCZ talán nem is Peugeot gyártmány

Az RCZ talán nem is Peugeot gyártmány


A képeken aránytalan böhöm nagy autónak tűnik, amely kifejezésnek a második fele élőben is megmarad, vagyis nagy, de nem aránytalan, sőt kifejezetten tetszetős. Azt gondoltam, egy lusta, tohonya hajóval lesz dolgom, de a rövid próbaút alatt is kiderült, hogy a méretét leszámítva egészen használható autó, amely a saját módján még vezetési élményt is nyújt. A motor erős, a kormány pedig ad visszajelzést az útról. A részleteke kidolgozottsága és a kényelem pedig természetesen elsőrangú.

Persze ettől még nem fogott el a birtoklási vágy, de jó tudni, hogy 60-70 milliós árért kap is valamit a vevő, nem csak a jól csengő nevet és a szellemet a hűtőmaszk tetején.

A Rolls tetszetősebb élőben

Szörényi András, melléküzemági bedolgozó

A Hyundai ix35 a hátsó utasokat is kényezteti, meglepően kedvező áron

A Hyundai ix35 a hátsó utasokat is kényezteti, meglepően kedvező áron


Én baltából, horgolótűből vagy könyvből sem tudnék egyetlen kedvencet megjelölni, autóból meg végképp nem. Így nálam az Év tesztautója díjnak nem egy győztese, hanem három dobogósa van.

Közülük a legkisebb és a legolcsóbb a Skoda Yeti alapmodellje. Egyszerre eredeti, mégis nagyon praktikus és gazdaságos családi autó. Kicsivel megelőzte a hátsó ülésfűtés miatt is rokonszenves Hyundai ix35-öt.

Kislányunk, Eszter születése óta engem is aggaszt, hogy a szén- és olajtartalékok elégetésével 200 év alatt visszapattintjuk a légkörbe azt az irtózatos mennyiségű szenet, ami évmilliók alatt alakult ki. A napi városi helyváltozatásra elég lenne egy elektromos kiskocsit, amely a paksi atomerőmű révén valóban csökkenthetné a szén-dioxid-emissziót. A Peugeot iOnnak azért is itt a helye, mert meglepően érett és felnőtt autó, érdekes farmotorral és hátsókerék-hajtással, ráadásul egy csoki-málna-vanília árából megjárjuk vele a Velencei-tavat, amíg állam bácsi nem terheli különadóval az elektromos autók töltését.

A Peugeot iON tökéletesen megfelel városi autónak

A maradandó élményt nyújtó autóknak fenntartott helyért a Porsche 911 Turbo S és a Toyota Land Cruiser 150 Prado vívott meg. A zuffenhauseni sportautó világraszóló élmény, négy kerékkel semmi nem áll nála közelebb az űrrepüléshez, mégis a dzsip a befutó. A japán varázslóknak sikerült összebékíteni az LC-ben a meghitt nyugalmat a fenomenális terepjáró-képességgel, amiről az autó alaposan meggyőzött (lásd a videót).

Lőrincz Károly, szakállamtitkár

A Seat Leon Cupra R nem kényszerít kompromisszumokra, miközben 265 lóereje vár arra, hogy elszabaduljon

A Seat Leon Cupra R nem kényszerít kompromisszumokra, miközben 265 lóereje vár arra, hogy elszabaduljon


Nem sokáig kellett gondolkoznom rajta, hogy melyik autó legyen a kiválasztott. Túl vagyok már a száguldozós korszakomon – amit szerencsére egy 55 lóerős Fiat Punto volánja mögött éltem meg -, a gyárilag kapott szabálytiszteletem pedig már régóta átvette az irányítást. Meg nincs is értelme ész nélkül hajtani, hiszen a gyakran megtett Budapest – Mátészalka távon is minimális időnyereség érhető csak el.

Így, hiába szenzációs autó a Seat Leon Cupra R, csak átmeneti lakója lehetne garázsomnak. Pedig alkalmas lenne a mindennapi használatra, mert zseniálisan ötvözték a sportosságot és a praktikumot. Elég volt csak helyet foglalni az ülésben, máris Michelisz Norbinak érezhettem magam, míg négy ember sem volt helyszűkében az utasterében.

A Toyota Prius hosszú távok megtételére is alkalmas

A Toyota Prius hosszú távok megtételére is alkalmas


Felejthetetlen élmény a Mazda MX-5 is, amely úgy volt sportos, hogy bármelyik kompakt autó lealázná, mégis fülig ért a szám a kormánya mögött. Évente egy hétre ideális lenne, annyit könnyedén kibírnék zárt tetővel is, hiába kellett olyankor félrehajtott fejjel vezetnem.

Nálam a Toyota Prius lett a befutó. Nincs mit szépíteni, engem is megfertőzött a hibrid technika. Mégiscsak jó az a tudat, hogy városban sokkal kevesebb mérgező anyag hagyja el a kipufogót, mint más belsőégésű motorral szerelt autók esetében.
A Prius harmadik generációja ráadásul már valódi autó, méretes utastérrel és használható méretű csomagtartóval. Ilyet mindenkinek!

Földes Attila, ipari alpinista

Az R8 e-tron 4,8 másodperc alatt gyorsul százra

Az R8 e-tron 4,8 másodperc alatt gyorsul százra


Nos, nekem az Audi e-tronok jöttek be nagyon.
Az R8-asból faragott járgányból nagyon hiányzott ugyan a hang, de persze bitangul megy.
Az A1 e-tron pedig elképesztően mókás. Megy mint a villám, igazi autó külseje van és nem utolsó sorban van benne benzinmotor is. Igaz, csak a pótkerék helyén, mélyen elásva, de nem baj.

A Wankel-motornak nincs semmi hangja, és csak áramot termel. Vicces, hogy a navigációs adatok szerint töltögeti az akksikat, így akkor megy árammal, amikor kell, lejtőn, fékezésnél meg tölt.