Számos balesettel találkoztunk a napokban. Modern autókban is meglephet a tél!

Számos balesettel találkoztunk a napokban. Modern autókban is meglephet a tél!


Az elmúlt hétvégén sokat autóztam szerteszét az országban és riasztó volt látni, mennyi baleset történt a kemény télben. Szombat délután az M7-esen le is állt a forgalom, másnap az M1-en is legalább három m?szaki mentést láttunk.

Elég kicsit hibázni

Megpördült, összelapult autókat rángattak ki a t?zoltók a sztráda melletti árkokból, és egyik sem nyári gumis S100-as Skoda volt, hanem modern, maximum tízéves autó. Mivel havon egy hirtelen sávváltás b?ven elég ahhoz, hogy leessünk az útról, ellátogattunk gyakorolni Székely Gyulához, a tököli reptéren m?köd? vezetéstechnikai központba.

Fékezési feladatokkal indul a gyakorlás

Egy összkerekes autó képes az orrát tolni, de gázra kifarolni is. Gyakorláshoz ideális

Egy összkerekes autó képes az orrát tolni, de gázra kifarolni is. Gyakorláshoz ideális


Mi most egy állandó összkerékhajtású X3-as BMW-vel érkeztünk. Az üléshelyzet túl magas benne, de pontos kormányzása, kiszámíthatósága miatt nagyon jól megteszi gyakorlóautónak.

Ha meg kell állni, sok a 90

Nagy el?nye, hogy összkerekes autóként mind az elöl hajtó autókra jellemz? orrtolást, mind a hátsókerekesekre régen jellemz? túlkormányzottságot képes produkálni, persze csak kikapcsolt menetstabilizáló elektronikával.

 Mert aktív DSC-vel és a Pirelli Sottozero téli gumikkal a tesztautó olyan jóindulatú volt, annyira biztonságosan fordult és lassult, hogy nem tanultunk volna semmit.

enne. Ahogy az instruktor mondja, ésszel és mértékkel itt mindent ki lehet próbálni. Lehet?ség van gyorsulás- és lassulásmérésre, utólag elemezhet?, hogy egy kanyar vagy kikerülési teszt hatvannal még elfért, 62-vel már nem. Vezethetünk bekapcsolt és kiiktatott ESP-vel (ha van a kocsiban), és kipróbálhatjuk, milyen könny? megpördülni egy sima kikerülés közben.

A csúszkálás ára párezer forint, aki többet szeretne fejl?dni, annak szól a félnapos tréning, amely hagyományosan nem kerül többe egy tank benzinnél. Mi többféle vezetéstechnikai központban is jártunk, de a látottak egyike sem ér fel azzal, amit a havas reptéren, Budapestt?l néhány kilométernyire megtapasztaltunk, mert itt a tempó is igazi, nem 30-cal kell verg?dni a bukótér hiánya miatt. A havas tréningek id?pontja id?járásfügg?, amikor azt látjuk, hogy Budapest környékén megmarad a hó, érdemes id?pontot egyeztetni a 30-25-25-399-es számon.Honlap és videók: www.vezetestechnika.eu