81 éve történt


1929 elején járunk, még nyoma sincs a közelgő recessziónak, a gazdagok szórakoznak. Ennek részeként a Francia Riviérán meggusztálhatják a legszebb autókat. Nem meglepő módon egy francia márka nyeri a szépségversenyt. A Rochet-Schneider gyár egyik modellje viszi el a pálmát

A Lyon-i székhelyű cég az első francia autógyártók között volt

A Lyon-i székhelyű cég az első francia autógyártók között volt


Ismeretlennek tűnik a név, pedig az 1894-ben Edouard Rochet és Théophile Schneider által alapított autógyár az elsők között volt Franciaországban. Korábban természetesen kerékpárok készítésével foglalkoztak.
1895 és 1901 között 240 darab egyhengeres automobilt készítettek, melyek formavilágára és megoldásaira a Mercedes-Benz és a Peugeot modelljei voltak nagy befolyással. Az 1901-es Párizsi Autószalonon két- és négyhengeres modelleket mutattak be.

Két évvel később már az egyik legelismertebb a autógyárként tartották számon Franciaországban. 1904-ben azonban eladták egy angol befektetőnek, ám a gyártási szám lassan visszaesett, és 1907-be a gyár felszámolás alá került.

Az autógyártás előtt kerékpárok készítésével foglalkoztak

Az autógyártás előtt kerékpárok készítésével foglalkoztak


Théophile Schneider visszavásárolta cégét, amelyet luxusautók és haszonjárművek készítésével ismét sikerült nyereségessé tennie. Az első világháborút követően egy sor új modellt mutattak be, 12 és 30 lóerő közötti teljesítménnyel, melyek egészen 1927-is gyártásban maradtak.
1932-ben megszüntették a személyautók gyártását és a haszonjárművek készítésére koncentráltak. 1951-ben tűnt el a Rochet-Schneider név, amikor a Berliet felvásárolta a gyárat.

Cannes, 1929. április 4.

“Tegnap tartották a nemzetközi automobilszépségversenyt. A versenyen 85 európai és amerikai versenyző vett részt és a nagydijat egy Rochet-Schneider gépkocsi vitte el.”

Rochet-Schneider 20CV: 1927 és 1929 között készült

62 éve történt


A cikket olvasva nekem egyből a Citroën 2CV, vagyis a Kacsa jutott eszembe, kormánya mögött az örökké mosolygó apácával, ahogyan a jobb első ülésen rettegő csendőrrel árkon-bokron keresztül száguldozik. Az autó persze nem ússza meg sérülés nélkül, de csak megy és megy és megy.

Küklopsz

Küklopsz


Erre találták ki. Gondolom ismert a történet, hogy a cég alelnöki tisztét betöltő Pierre-Jules Boulanger azt a tervet találta ki, hogy a francia parasztok tömegét juttassa autóhoz. Egyszer, elnyűhetetlen autót szeretett volna készíteni, melynek a következő igényeket kellett kielégítenie: két embert és 100 kilogrammnyi árut 60 km/h-s sebességgel szállítson úgy, hogy a tej nem lötyöghet ki, a tojások pedig nem törhetnek össze. Ráadásul az autó nem fogyaszthat többet 3 liternél százon.

Az első prototípusok el is készültek 1939-re, amelyek egyszerűségben verhetetlenek voltak, még fényszóróból is csak egy jutott az orrukra. A fejlesztést a háború megakasztotta, de annak befejezése után folytatódott. Az 1949-es Párizsi Autószalon mutatták be a szériaérett példányt. Az autó nagy siker lett, értékesítésének kezdete után néhány héttel már annyi megrendelés érkezett, hogy három, majd később öt évet kellett várni a Kacsára.

Erénye az egyszerűség

Az embereket leginkább az autó alacsony ára vonzotta, az nemigen foglalkoztatta őket, hogy számos újítás került bele. Ilyen volt a független felfüggesztés, a fogasléces kormánymű, az elsőkerék-hajtás, az állítható magasságú fényszórók, vagy a fűtés.

1948. június 4.

A gyártás 1949-ben kezdődött el. Ez a példány abból az évből származik.

A gyártás 1949-ben kezdődött el. Ez a példány abból az évből származik.


“A Párisi International Criminal Police Commission arról értesitette a Magyar Államrendőrséget, hogy április 9-ről 10-re virradó éjszaka Franciaországban a Liesi Bazilikából ismeretlen templomrablók a “Fekete Madonna” és a “Gyermek Jézus” szobrok fejéről elloptak egy-egy tömör aranyból készült koronát. A templomrablást négy ember követte el. A műemlék értékü koronák drága kövekkel /gyémánt, rubin, safir, smaragd, ametist/ voltak körülrakva. A koronák sulya 500-500 gramm, átmérőjük 12-14 centi, magasságuk 15 centi, értékük körülbelül 10 millió francia frank.

A négy templomrabló a betürés elkövetése után egy négyüléses fekete Citroen gépkocsival menekültek el. Személyleirásuk a következő: 1.) Körülbelül 45 éves. 170 cm magas, széles, erőstermetü férdfi. Fénytelen, ovális arc, barna haj, elválasztva. Fekete szegett szélü kalapot, sötét, finom szövetruhát viselt. 2.) 40 éves, 170 cm magas, sovány alkatu férfi, gesztenyebarna hajjal. Szürke, világos, pettyezett felöltőt és krapptalpu cipőt viselt. 3.) 25-30 éves, 170 cm magas, barnahaju, napsütött arcu férfi. Drapp vagy szürke trencskotot és fején sportsapkát viselt. 4.) 40 éves. Utóbbiról egyéb adatok nem állnak rendelkezésre.
Amennyiben a tettesek vagy a koronák hollétére vonatkozóan bárkinek bármiféle adat állna rendelkezésére, jelentse be a Budapesti Főkapitányság Bünügyi Osztályán.”


20 éve történt


Mitsubishi Diamante

Mitsubishi Diamante


A Mitsubishi sikeres évet zárt 1990-ben Japánban, hiszen a Diamante modellt abban az évben mutatták be és máris bekerült az év tíz legjobbnak tartott terméke közé. Bevezetését mégis hosszú huzavona előzte meg, mert a gyár ugyan nem annak szánta, de luxusautó vált volna belőle, mert egy olyan szabályozás volt érvényben, hogy az 1,7 méternél szélesebb kocsik egy magasabb adósávba kerültek. 1989-ben ezt eltörölték, így megjelenhetett a Japán piacon az a modell, amit mi itt Európában Sigma néven ismerhettünk meg.

A Diamante elsődleges ellenfele az 1986-ban bemutatott és meglepetésre nagy sikerrel fogadott Honda Legend volt. De nemcsak a Mitsubishi, hanem a Toyota és a Nissan is támadásba lendült a Honda ellen. Két utóbbi olyannyira, hogy új márkákat is létrehozott a siker érdekében, Lexus és Infiniti néven.
A három kihívó közül a Toyota volt a legsikeresebb, Celsior (Lexus LS400) nevű modellje Európában és Észak-Amerikában is igen kedveltté vált.

1990. december 26.

Lexus LS400, avagy Toyota Celsior

Lexus LS400, avagy Toyota Celsior


“A Sony levélboríték-méretű videokamerája lett az év terméke Japánban. A Mitsubishi kutatóintézete több ezer gyártó idén piacra dobott gyártmányából választotta ki a legsikeresebbeket és ez az idén a Sony 8 milliméteres kamerája lett.
A kisméretű videó egyetlen konkurense, a Panasonic “Brenby” névre keresztelt készüléke mindössze a nyolcadik helyre került az idei év slágertermék-listáján. A kutatóintézet szerint Japánban folytatódott a luxusautók iránt két évvel ezelőtt beindult nagy kereslet.

A legjobb első tíz termék közé három autó is bekerült. Közülük is a legjobb a Mitsubishi Diamante nevű autója. Kilenc autógyár majdnem 50 modellje közül találták a szakértők a legkiválóbbnak a Diamente-ot, amelyet 2500 köbcentiméteres motorral szereltek, négykerék-meghajtású, és kiváló biztonsági berendezésekkel látták el. A Toyota Celsiorja a tízes listán a negyedik helyet szerezte meg.

A Honda Legend indította el a folyamatot

Nagy becsülete van a jó sörnek is a szigetországban. Az év legjobb termékei között több helyi sörfajta is található, így a Kirin és a szapporói sörfőzde egy-egy terméke.”