M+S jelzés és hópihe is legyen az oldalfalán. 4 mm profilmélység alatt már ne használjuk a téli gumit!

M+S jelzés és hópihe is legyen az oldalfalán. 4 mm profilmélység alatt már ne használjuk a téli gumit!


Arra voltunk kíváncsiak, vajon hány autós döntött úgy, hogy a téli gumi biztonságosabb és azzal vág neki a nagy magyar télnek. Egész biztatóan indult a szúrópróba-szerű felmérés, bár a legtöbb ember ugyan megpróbálta menekülőre fogni, amikor megtudta, hogy kérdéseket szeretnénk a mellének szegezni, de végül a két, aránylag könnyű kérdésre mindenki válaszolt.

Mindössze annyit kérdeztünk tőlük – amikor nem felejtettük el a felét -, hogy téli, vagy nyári abroncs van-e az autójukon, illetve, hogy saját, vagy céges autóval járnak-e. Úgy gondoltuk, hogy a céges autók nagyobb százalékban hordanak az évszaknak megfelelő gumikat, míg spórolásból a civil autókra ritkábban szerelnek téli gumit.

Nézzük, mire jutottunk:

Annak ellenére, hogy olvasóink nyolcvan százaléka – saját bevallásuk szerint – előbb vagy utóbb átvált téli gumira, mi arra számítottunk, hogy az utcán ennél valamivel rosszabb eredményt látunk majd. Hiszen az átlagautós nem biztos, hogy tisztában van vele, hogy mennyivel gyengébben teljesít a nyári gumi a fagyos, latyakos időben.

Kerekenként nagyjából 1200-1800 forintba kerül az átszerelés

Kerekenként nagyjából 1200-1800 forintba kerül az átszerelés


Tévedtünk, a propaganda mindenhová eljutott, szinte csak véletlenül futottunk bele egy nyári gumis autósba.

Persze meglehet, a budai helyszín alaposan torzítja az eredményeket és például teljesen más eredményt kaptunk volna, ha egy szabolcsi zsákfaluban állunk neki kérdezősködni.

Akinek volt már olyan kalandja, amikor a téli gumi használata mentette meg az autója épségét, legyen már olyan jó és írja meg nekünk. Vagy ide a cikk végére, ahová az olvasói hozzászólások kerülnek, vagy akár levélben is elküldhetik. Köszönjük.