Vezetéstechnika

Hátsókerék-hajtású autóhoz különösen fontos a jól tapadó gumi

Hátsókerék-hajtású autóhoz különösen fontos a jól tapadó gumi


A nyárból egyenesen átestünk a télbe, a kesztyű és a bunda mellett ideje elővenni a téli abroncsokat is a garázsból és szépen felszerelni az autóra. Ha pedig még nincs, vagy a régi elkopott, újakat kell venni. Hogy milyet, azt mindenkinek a pénztárcája dönti el.

Két dolgot azonban érdemes megfogadni:
– a gyár által megadott méretet válasszuk, hiába adnak “csak egy kicsit nagyobb, be fog az férni” darabokat sokkal jutányosabb áron.
– ne a legolcsóbbat vegyük.
A kocsiban ülve pedig azt ne feledjük, hogy hiába a téligumi, a vezetési stílust is át kell állítani téli üzemre.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Gyula!

Engedje meg, hogy ismét egy apró kérdéssel zavarjam. Téligumi vásárlás előtt állok. Autóm egy 2006-os évjáratú BMW 318d Touring. Mindig is azon voltam, hogy az autóim a lehető legjobb minőségű fajtájú gumikon “szaladjanak”. Mit tanácsol? 15-ös vagy 16-os méretet? Tudna esetleg egy ön szerinti legjobbat ajánlani?

Tisztelettel és köszönettel!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

A biztonságos téli közlekedéshez elengedhetetlen az évszaknak megfelelő gumi

A biztonságos téli közlekedéshez elengedhetetlen az évszaknak megfelelő gumi


A gyári füzet alapján, az ajánlott méretek közül én a nagyobbat választanám.
A legjobb gumi kapcsán észnél kell lennem, mit írok, nem szeretnék vitába keveredni emiatt senkivel, van egy amerikai gyártmány most az UG7 nél tart a fejlesztés, ha egy tradicionális német márkát választ, akkor sem tud mellé nyúlni, amennyiben egy francia márkát választ, sok gond azzal sem lesz.

Olvassa el a gumiteszteket, amelyeket az ADAC szokott közzé tenni, az sem szentírás, de ha az első négyből választ már nagyot nem tévedett.

Üdvözlettel,
Székely Gyula

Autóvásárlás

Sokan csak akkor jönnek rá, hogy mennyire praktikus a kombi, mikor elkezd nőni a család. Viszont a használt piacon bő a választék, csak az elképzeléseket kell pontosítani. Aztán majd úgyis a fenntartási költségek fogják meghatározni a választást.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szörényi Úr!

A legnagyobb hátsó lábtérrel az Avensis rendelkezik. Gyerekülés használatánál ez jól jöhet, mert a gyerek nem koszolja össze az első ülés háttámláját a cipője talpával.

A legnagyobb hátsó lábtérrel az Avensis rendelkezik. Gyerekülés használatánál ez jól jöhet, mert a gyerek nem koszolja össze az első ülés háttámláját a cipője talpával

Eddigi válaszait előre köszönöm, nagyban segített leszűkíteni a színes palettát.
Mindeddig volt egy 15 éves Golf 3-as, 8 éves Opel Agilám, valamint most van egy 9 éves Golf 4-es kocsim. Mindenik benzines volt – az elolvasott tanácsok alapján. A két VW fenntartási költsége igen magas volt, rövid időn belül, az Agila viszont hosszú úton kényelmetlen volt a magas üléspozíció és erős rugózása miatt.

Ha most szeretnék maximum 3 millió forint értékben egy alacsony fogyasztású, kis fenntartási költségekkel rendelkező, lehetőleg dízel kombi kocsit vásárolni, mit tanácsolna?

Fiatalabb, olcsóbb kategóriát, vagy megbízhatóbb régebbit? Gondolkoztam 3 éves Skoda Octaviában vagy egy 5 éves Toyota Avensisben. Az erő nem is olyan fontos, mint a költségek és a környezetbarát utazás. Viszont nem is elhanyagolható, mert a család egyre nő, és így a poggyász egyre nehezebb és nagyobb. Ezért gondoltam dízelre.

Megköszönve válaszát, tisztelettel!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Megbízhatóság szempontjából a szívódízel Octavia jó választás

Megbízhatóság szempontjából a szívódízel Octavia jó választás


Ha dízelt szeretne, akkor a Skoda Octavia kombi SDi vagy a Fabia combi SDi (szívódízel) költségoldalról nagyon jó megoldás. A jelzett összeg feléből-harmadából simán kijönnek, megbízhatóak, alig esznek, de gyengék, rázkódnak és hangosak. A megbízható régebbi kategória az igen öreg, legalább 15-20 éves szívódízelekre áll, mert az utóbbi 10 évben a legtöbb autógyár átállt az újonnan remek, sok év után kevésbé pompás közös nyomócsöves technikára.

Ebből a pénzből egy 7 liter körül fogyasztó Mitsubishi Lancer 1,6-ot keresnék, bár abból sajnos alig van kombi, esetleg a G Astrát 1,4-es motorral. Hosszú garanciaidejük és megbízhatóságuk miatt a Kia Cee’d vagy a Hyundai i30 kombija is érdekes, ezeket akár dízellel is megkockáztatnám.

Üdvözlettel,
Szörényi András

Hifi, tuning

Sokszor volt már szó az első generációs Ford Focus gyári audiorendszerének cseréjéről; talán ez a legproblémásabb a kompakt autók között. Nem ezért került kiemelésre ez a válasz.
A FUSION szakértője elmondta a legfontosabbat. Jó rendszer építéséhez jó le kell írni az igényeket, és meg kell nézni az autót, hogy mit és hogyan lehet benne elhelyezni.
Nem mindig jó az, ami a szomszédnak bejött.


Olvasónk kérdezi

Kihívás a Focus fejegységét lecserélni

Kihívás a Focus fejegységét lecserélni


Van egy 2003-as évjáratú Ford Focus I-es autóm 2000-es benzines automata. A gyári fejegységet, ami 2 DIN-es szeretném kicserélni egy szintén 2 DIN-es JVC KW-XR811 fejegységre. A kérdésem a következő: a négy ajtóban levő hangszórókat is kicseréljem-e és ha igen milyenre? A gyári hangszórók is szépen szólnak a gyári fejegységgel, a több funkció miatt (Mp3, Bluetooth, USB) szeretném kicserélni, nem a hangzás miatt.

Segítségüket előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza

Kedves István!

Be fog ez oda férni?

Be fog ez oda férni?


Ha a hangzással meg van elégedve, akkor nem feltétlenül kell kicserélni a gyári hangszórókat. Azonban ha szeretné javítani is a hangzást (mert hát a gyári rendszerek nagy részén, lehet mit javítani) érdemes kicserélni a hangszórókat, és ezeket egy erősítővel megtámogatni. Az erősítő nem az üvöltő zene miatt kell. Sokkal dinamikusabb lesz a rendszer, kevesebb lesz a torzítás.

Az hogy milyen hangszórókat rakjon a gyáriak helyére, egy kicsit bonyolultabb kérdés. Itt minden esetben célszerű tisztázni magunkban, hogy mi a cél. Milyen zenéket hallgatunk, stb. Ezért is szoktuk kérni személyes találkozót az ügyfeleinkkel. Így fel tudjuk mérni az igényeket, és ahhoz igazítjuk az ajánlott termékeket. 

Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary

Jog

Valami nem kerek az alábbi történetben. Öt kilométeres sebességcsökkentés korántsem akkora, hogy a mögöttünk lévőt nagy fékezésre kényszerítse. Esetleg a hátulról érkező nagyon elbambult.
De akkor sem az olvasó hibázott. Az azonban megfigyelhető, hogy általában azok hőzöngenek, akik hibáznak; nem szabad nekik bedőlni.
Viszont a sok balesetmentesen megtett kilométer sem mentesít soha senkit. Ezzel kár takarózni.


Olvasónk kérdezi

“Tisztelt Ügyvéd úr!

Rendkívül bosszantó, ha a hátsó autó féke rosszabb

Rendkívül bosszantó, ha a hátsó autó féke rosszabb


Az a kérésem lenne, nem régen történt.
Közlekedtem lakott területen belül kb. 55 km/h és úgy láttam, hogy egy macska vagy kutya (pontosan nem emlékszem) át akar szaladni az úton ezért én lassítottam finoman fékeztem 55-ről kb 50-re, végül is nem szaladt át, viszont mögöttem a semmiből feltűnt egy busz (nem tudom mennyivel jöhetett) és később pár km után forgalmi okokból meg kellett állni, amikor odajött a sofőr, hogy neki miattam vészfékeznie kellett és egy utas elvileg megsérült és elmondása szerint értesítette a rendőrséget. Én mivel ott nem lehetett megállni 1-2 km múlva a benzinkútnál megálltam, de a busz nem állt meg.

A kérdésem az lenne, hogy én úgy tudom van olyan, hogy követési távolság. ami nem pontosan, de elvileg az lenne, hogy ilyen esetben a mögöttem lévő meg tudjon állni vészfékezés nélkül?
Tudna nekem ezen ügyben segítséget adni?

ui.: több 100 ezer km vezettem le balesetmentesen a munkámból adódóan.”

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Ha lesz belőle eljárás, hivatkozzon forgalmi okra és mentesülni fog.

Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián ügyvéd

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!