A nyugat-európai játékkiállításokon és vásárokon, valamint a gyártók honlapján általában előre értesülhetünk a tervekről, a megjelenésre váró modellekről. Így volt ez a Mercedes-Benz S63 AMG esetében is. Több képet láthattunk és néhány fontosabb információ is olvasható volt, amely igencsak fölkeltette az érdeklődésemet. Türelmetlenül vártam hát a hivatalos megjelenést, s igyekeztem az elsők között hozzájutni ehhez a kisautóhoz.

Természetesen zsanérosan nyílnak az ajtók


Amikor kézbe vettem, rögtön feltűnt a szokásosnál hosszabb doboz. Egyszerű, sallangmentes, ugyanakkor elegáns csomagolás. Pontosan olyan, amilyen egy Mercedes-Benz csúcsgéphez illik, és így kívülről is sejteti, hogy valami hűvösen izgalmas bújik meg benne. Rögtön az első dobozbontáskor lebiggyesztettem kicsit az ajkamat, mert kiderült, hogy ez az átlagosnál nagyobb csomag nem tartalmazta a Kyosho modelleknél megszokott baseballütő-alakú “ajtónyitó készséget”. Van még mit tanulni az Autoart-nak a konkurenciától. Filléres dolog, de igen hasznos kellék a gyűjtéshez.


Sajnos a valódi bőr pórusai nem 1:18-asok, de...

Sajnos a valódi bőr pórusai nem 1:18-asok, de…


A szokásoktól eltérően, a bemutató során ezúttal haladjunk inkább belülről kifelé. Az álmodozás végén tán jobb lesz a valóságba visszaérkezni ezzel a menetiránnyal.

A belső tér szép kidolgozású, részletes és valósághű elemeket láthatunk. Az ülések formája is egész jól követi az eredeti autóban található formát, már amennyire a valódi bőrből sikerülhet megformázni ekkora méretben. A készítésénél felhasznált bőr jó minőségű, és még az ülések támláján is látható az exkluzív kivitelre utaló felirat.
Elöl a vállalatvezetőt fejedelmi hely, luxus fogadja, hátul a lábtér igen tekintélyes és persze itt is minden jó megtalálható. Feledtetve a baseballütő hiányát, a napfénytető alatti, elhúzható roló megvalósítása jó ötlet és szép megoldás az Autoart-tól. Gratulálok hozzá!
A csomagtér mérete – ebben a kategóriában elvárhatóan – viszonylag nagy, hiszen sok öltönytartónak és bőröndnek kell elférni benne. A fedél belső része sajnos nem plüssözött ugyan, de legalább műanyaggal burkolták, és a szerszámtartó ott kapott helyet, ahol a valóságban is fellelhetjük.

AMG feliratok mindenütt, még a felnire is jutott

AMG feliratok mindenütt, még a felnire is jutott


Kívülről is nagyon rendben van az autó, a feliratok szépek, fotómaratottak. A kerekek nem lötyögnek és a lámpák is jól kidolgozottak, szépen illeszkednek a helyükre. A féktárcsák arányosak, a féknyergeken és a felniken is ott virít az AMG felirat.

Az AMG szetten kívül sok érdekes dolog nincs a külsején, hisz az eredeti méretben készülő jármű sem rendelkezik csilli-villi ékszerekkel, nem hivalkodó. A patinás gyártó nem a középiskolából, friss érettségivel éppen kilépő, ifjú menedzserek üzleti életét hivatott komolyabbá tenni ezzel az autócsodával, hanem a tapasztalt üzletemberek meghódítása az igazi cél. A mértékletességgel elhelyezett króm részek azért ezen is szépen csillognak.

A karosszéria illesztései egész jók, bár a C-osztály kivitelezése sokkal szebb, ahol tényleg pengeillesztésekkel találkozunk. Egészen apró sorja azért előfordul a hátsó kerékívek belső élén, de ez csak a tüzetesebb, hozzáértőbb szemlélődőknek tűnik fel. A futómű részei sajnos elnagyoltak. Igazából a hátsó részt – a hajtásláncot a difivel, a féltengelyekkel és a lengőkarokkal – egy darabból, az első futóművet két részből formázták. A rugózást is mellőzték, az Autoart sajnos nem szokott erre időt, energiát áldozni, pedig alkalmasint megtehetné. Az alsó traktusban megtalálható kettős kipufogórendszer a dobokkal, szépen formált dupla krómvégekben végződik. A jellegzetes hűtőmaszk fölött a semmivel össze nem téveszthető embléma aprólékos kidolgozása valóban ékesíti a gyönyörű ezüstmetál fényezést.

Ha pár centivel távolabbról nézzük, akkor nem hat ennyire műanyagosnak

Ha pár centivel távolabbról nézzük, akkor nem hat ennyire műanyagosnak


A motortérben – a kor divatjának megfelelően – szinte minden el van burkolva, de ennek ellenére még látható az akkumulátor, s a szervotartály is. Nekem jobban tetszenek azok a gépek, amelyeknél részletesebben láthatók a nagyobb alkatrészek, kábelek, stb. Úgy gondolom, ennél az Autoart-AMG házasságnál azért elvárható lett volna az, hogy legalább a burkolatot le lehessen venni, s alatta elénk tárulna a technika. Bár az is igaz, hogy egy ilyen autó tulajdonosa nem szokott könyékig turkálni a motortérben.

Néhány felületesen kivitelezett rész ellenére a modellről alkotható összkép mégis kellemes. Ha figyelembe vesszük a speciálisan elkészített enteriőrt, a modell 24.500 Ft-os átlagára még éppen ár-értékarányosnak mutatkozik. Különlegességét ennek az autónak inkább a már említett valódi bőr belső adja, ettől más, ettől lehet komoly tagja egy gyűjteménynek.