85 éve történt


Megdöbbentő, hogy csaknem száz évvel ezelőtt akkora autószalon volt Németországban, amelynek mérete jócskán meghaladja bármelyik budapesti kiállításét. Persze ott már akkor is hatalmas piaca volt az automobiloknak.

1925. november 27.

“Tegnap nyitották

Az Audi Type K is jelen volt a Berlini Autószalonon

Az Audi Type K is jelen volt a Berlini Autószalonon


meg a birodalmi elnök jelenlétében a német automobil-kiállítást. A kiállítás 124.000 négyzetméternyi területet foglal el. Összesen tíz napig marad nyitva. A kiállításon felvonult az egész német automobil ipar, amely jelenleg évenként 100.000 kocsit állít elő.

Gazdag anyagot mutatnak be ugy a személykocsikból, mint a teherkocsikból, valamint a motoros kerékpárokból. A külföldi érdekeltségek részéről számos látogató érkezett Berlinbe a kiállítás megtekintésére.”

80 éve történt


Az 1930-as Párizsi Autószalonról két járművet emelnék ki: Mercedes-Benz 770 és Maybach DS7 Zeppelin. Hiába a világválság, a luxusautók iránt nem csökkent akkor sem a kereslet. Ahogyan a mostani recesszió sem a gazdagokat érintette leginkább.

Maybach DS7 Zeppelin: hétliteres, tizenkét hengeres motor volt a hosszú orrban.

1930. október 4.

“Flandin francia kereskedelemügyi miniszter a francia autószalon megnyitása alkalmából rendezett banketten beszédet tartott, melyben a többi közt kijelentette, hogy Franciaországban jelenleg minden 33 lakosra esik egy automobil. Párisban a 19,750 autótaxival szemben már csak 5 fiáker van. Franciaország automobiljainak összes száma 1,296,167.”

20 éve történt


Az idei Párizsi

A Citroën Activa 2 egy háromliteres V6-os motort kapott, amely 200 lóerőt teljesített.

A Citroën Activa 2 egy háromliteres V6-os motort kapott, amely 200 lóerőt teljesített.


Autószalonon is igen sok koncepcióautót állítottak ki. Habár ezek elsőre eléggé földtől elrugaszkodott járműveknek tűnhetnek, érdemes odafigyelni rájuk, mert egyes megoldásaik szériagyártásba kerülhetnek.
1990-ben mutatta be a Citroen az Activa 2 nevű tanulmányautót. A gyár szerette volna forgalomba hozni, de döntésüket megmásították. Nem igazán rúghatott volna labdába a potenciális ellenfelek – Porsche, BMW, Mercedes – mellett.

Ebben az autóban mutatkozott be azonban az aktív felfüggesztés, amely az autó kanyarokban történő oldaldőlését csökkentette és növelte annak stabilitását. Öt évvel később a Xantiába került bele Activa néven.

1990. október 4.

“Bár több mint egy millió látogatóra számítanak a Párizsban csütörtökön megnyílt nagyszabású nemzetközi autószalon rendezői, az érdeklődők viszonylag kevés újdonsággal ismerkedhetnek meg s azok sem elsősorban a mindennapos használatra szánt személygépkocsik között vannak.

A nagy európai,

Az 1990-es Párizsi Autószalonon debütált a Renault Clio

Az 1990-es Párizsi Autószalonon debütált a Renault Clio


amerikai és japán autógyárak többnyire már sorozatgyártásban lévő tipusaikat hozták el, illetve azok módosított változataival szerepelnek. Újdonság az európai néző számára az amerikai gyárak néhány olyan luxuskocsija, amit Európában nem hoznak forgalomba. Érdekesség a Citroen és Renault új sportkocsijának prototipusa és a Peugeot új versenykocsija.

A gépkocsiknál általános jelenség, hogy mindinkább terjed az elektronizálás: a legkülönbözőbb funkciók kerülnek a motorban és a futóműben elektronikus irányítás és ellenőrzés alá. Mind több gépkocsit szerelnek fel eleve a hátsó kerekek megcsúszását gátló berendezéssel, az új járműtipusok jelentős része már ólommentes benzin felhasználásra készül.

A személygépkocsik felvonultatása mellett az 1500 kiállító igen sok újszerű felszerelési tárgyat, kiegeszítőt mutat be. Külön szekcióban szerepelnek az autórádiók és a gyorsan terjedő gépkocsi-telefonok, valamint a riasztóberendezések.
Külön pavillonban lehet megcsodálni a szebbnél-szebb autómatuzsálemeket, s a személygépkocsikkal ellentétben sok az újdonság a mikrobuszok és a tehergépkocsik pavillonjában.



Az újdonságok hiánya ellenére a párizsi autószalon, amelyet most “Mondiale de l,automobile” címmel rendeztek meg, átfogó képet ad a legutóbbi hasonló kiállítás óta eltelt két év fejlődéséről a gépkocsigyártásban, a “mindennapi” kocsiktól a luxuskategóriák legszebb példányáig.”