Vezetéstechnika

Minden autóvezető tudja, hogy az autó mind a négy kerekén ugyanolyan mintázatú gumiabroncsnak kell feszülnie. Persze ez nálunk csak elmélet, mert nagyon kevesen hajlandóak egy egész garnitúrát lecserélni egy defekt miatt.
Márpedig erre lenne szükség, ha a tönkrement gumi már nincs forgalomban és nem pótolható. Az eltérő mintázat viszont okozhat meglepetéseket.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr!

Ha az autó tengelyein különböző mintázatú gumik vannak (egy tengelyen egyformák), mennyire befolyásolja hátrányosan a menettulajdonságokat?

Üdvözlettel!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Mindenképpen

Eltérő mintázat, eltérő tulajdonságok

Eltérő mintázat, eltérő tulajdonságok


negatívan befolyásolja az autó menet közbeni viselkedését a nem egyforma mintázatú gumi. Ha még az idén lesz rá időm, humorból készítek újabb felvételeket nyári gumikkal, hogy ilyenkor ne kelljen levelet írnom, csak a videóra, és a kamera által rögzített tényekre hivatkozni.

Tavaly volt itt nálunk egy német haszonjármű bemutató. Egy kiváló gyár termékét vizsgáltuk, ezek speciális felépítésű járművek voltak. A hazai használatban lévő járművekkel gyakoroltunk, és volt hogy tengelyenként nem egyforma volt a gumi mintázata, és gyártója. A német tréner összes haja az égnek állt, hogy lehet ilyen haszonjárművekkel biztonságosan közlekedni. A műgyanta pályán ötvennél, úgy állt keresztbe az autó, mint annak a rendje.
Ne kérjen tőlem látatlanban ennél több konkrétumot, jöjjön el hozzánk a pályára, és mérjük meg a fékút hosszának különbségét, a lassulás, és gyorsulás érték különbségét, valamint manőverezésnél a stabilitásvesztés határsebességét (elől, hátul tengelyenkénti gumicserékkel).

Egészen biztos hogy a gyengébb gumi hátul veszélyesen ki fog törni fékezéskor kanyarban, ami nem egy életbiztosítás.

Üdvözlettel,
Székely Gyula

Téli gumit minden tengelyre!

Autóvásárlás

Egy régi álom valósulhat meg. Olvasónk végre megvásárolhatja azt az autót, amire évek óta vágyott. Biztosan annak sportossága miatt esett választása a Civicre. Viszont a kisebbik motorral kevésbé fickós, mint egy Astra.


Olvasónk kérdezi

Az Opel Astra 1,4 literes motorja meglepően temperamentumos

Az Opel Astra 1,4 literes motorja meglepően temperamentumos


Tisztelt Tamás!

Egy Opel Astra G 1.4 tulaja vagyok, és a autócserén gondolkodom. Már amikor ezt az autót vettem, akkor is egy hatodik generációs Honda Civic volt az álmom, de nem találtam megfelelő állapotút. Hetedik generációsra meg nem volt elég pénzem. Most viszont sikerült összegyűjtenem, egy háromajtós sport változatot néztem ki 1,4-es vagy 1,6-os motorral.

A kérdésem, hogy melyiket ajánlaná, illetve mennyivel jobbak ezek az Opel 1.4-esénél (fogyasztás, erő). Mire figyeljek a vásárláskor?
26 éves vagyok nyári szezonban inkább városban, de országúton is közlekedek. Télen Ausztriából járok haza autópályán. Fontos a fogyasztás, de a dinamika is.

Köszönöm válaszát!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

A spritmonitor.de

Hatodik generációs Civic az olvasónk által választott autó

Hatodik generációs Civic az olvasónk által választott autó


megbízható adatai szerint mindkét motorral 7,2 literes átlagfogyasztást mérnek a tulajok, tehát ez nem könnyíti meg a választást. Városban talán az 1,4-es takarékosabb, de a különbség nem nagy, ezért inkább az ezerhatost venném. A Sport felszereltségű Civic útfekvése, legalábbis a nálunk járt tesztautó gumijával, frenetikus volt, azóta is boldogan gondolok rá vissza, sok örömöt az autóhoz!
Az 1,4-es G Astra motorja annyira jó, hogy annál én kevésbé temperamentumosnak éreztem a Hondát, tehát ebben ne számítson előrelépésre.

Üdvözlettel,
Szörényi András

Hifi, tuning

Alaposan átgondolt kérdéssort kapott a FUSION. Persze egy ilyen autónál mindent meg kell fontolni, mert csak hely nincs benne, ami pedig létszükséglet a hifi beépítéséhez.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértők!

Remélhetőleg nem lesz túlsúlyos az autó


Kispolskimba szeretnék egy minimális hangrendszert telepíteni, mert még a gyári rádió sincs benne. Kicsik az elvárásaim: érteni a hangos motor mellett a Déli Krónikát, és nem teljesen fahangon hallgatni a zenét.

Milyen teljesítményt javasolnak ehhez, milyen elrendezésben? Hová érdemes helyezni a hangszórókat – az ajtókba, a műszerfal alá? Hátul a kalaptartóba, az ülések mellé? Milyen márkájú termékeket vegyek, ha főleg az ár/érték arány számít? Esetleg használt autóból egy komplett szettet?

Olvastam a rezgéscsillapításról fontosságáról, a Dynamite termékekről. Mennyit, mekkora felületen kell ezeket alkalmazni? 23LE mellett a tömeg elég fontos tényező… Fejegységnek öreg, kazettás Beckert tervezek, megőrzendő a belbecst – lehet-e ilyen éltes szerkezetekhez párosítani egy egyszerű rendszert? A dinamót lecserélem generátorra, de mekkora akkumulátor kellhet, ha még néhány más fogyasztót (ülésfűtés, GPS) is belekalkulálok?

Előre is köszönöm segítségüket!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Ha szeretnéd a

Nem sok hely jut még a hangfalaknak sem

Nem sok hely jut még a hangfalaknak sem


belbecst megőrizni akkor mindenképp azt tanácsolom, hogy rejtve a műszer fal alá tedd a hangszórókat. És ha van rá mód akkor egy pici mélyládát is próbálj beszerelni. Ülés alá egy vékony aktív ládát. A rezgéscsillapítás bizony nem árt. Nem csak a hifi miatt. A gyári rezgéscsillapítások, bizony nem a legjobbak (bár lehet a Kispolskiban nem is nagyon van ilyen). Ebben az esetben elég egy réteg felvétele.

Sajnos a plusz súlyokkal nem tudsz mit kezdeni. De ez még nem jelent akkor megterhelést, hogy nagyon észre vedd. Használ autóból komplett rendszer megvételét nem ajánlom. Főleg azért mert nem biztos hogy az neked meg fog felelni.

Szóval nem a használt termékek ellen vagyok, csak a komplett rendszer megvételét nem ajánlom. Az akkumulátor és a generátor kérdése sok mindentől függ. Figyelembe kell venni a motort is, hiszen nem rakhatsz rá akármekkora generátort. Akkumulátorból amit ajánlok az egy 45 Ah, vagy ha ennél nagyobb befér akkor azt.

Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary

Jog

Olcsó hús… A MÁV Biztosító Egyesület rendkívül alacsony árakkal csábította magához az ügyfeleket. Viszont ennek nemcsak ők itták meg a levét, hanem az általuk okozott balesetek vétlen résztvevői is. Akik évekig perelhettek a pénzükért.
Jogi tanácsot kér egy balesetet okozó, mert nem érti, miért perlik.


Olvasónk kérdezi

A vétlen fél sem jutott pénzéhez

A vétlen fél sem jutott pénzéhez


Tisztelt Ügyvéd Úr!

MÁV Biztosítós voltam, befizetett rendezett biztosítással, amikor egy koccanásos, saját hibás balesetet okoztam kb. másfél éve. Betétlapot adtam a károsultnak, most mégis bíróság elé idéznek, és 220 000 forint kifizetésére perel a károsult. Nincs miből kifizetnem, de nem is tartom  jogosnak!
Kérem adjon tanácsot, MIT TEHETEK ?

Köszönettel!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Sajnos Önnek

A MÁV ügyfeleinek sokba kerülhet az olcsó biztosítás

A MÁV ügyfeleinek sokba kerülhet az olcsó biztosítás


kell kifizetnie (később, ha marad pénz a MÁV vagyonelszámolásából, akkor esetleg ebből visszakaphat valamennyit). Ha nem teszi, polgári pert fognak kezdeményezni Ön ellen, és annak a költségeit is Ön fogja viselni.

Én sem tartom igazságosnak, hogy mi, bízva a két éves PSZÁF vizsgálatban és a vonatkozó jogszabályok védelmében, törvényes kötelező biztosítást kötöttünk, és a MÁV-val kapcsolatos visszaélések miatt mégis nekünk kell helytállnunk.
Ez botrányos és megengedhetetlen. Mégis ez a helyzet, nagyon sajnálom. Futnak próbaperek az Állam és a PSZÁF ellen, de nem fűzök sok reményt hozzá.

Üdvözlettel:
dr. Orgoványi Krisztián

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!