Alap Mondeo hétmillióért

105 lóerővel kezdte az Astra 1,6 Enjoy, 2005-ben 3 909 000 forintért

105 lóerővel kezdte az Astra 1,6 Enjoy, 2005-ben 3 909 000 forintért


Tesztautókhoz konkurenseket keresve gyakran botlunk húzós listaárakba.

Például a legolcsóbb Ford Mondeo egy ványadt 1,6 literes szívó benzinessel 6 810 000 forintba kerül papíron, ami közel van ahhoz a 7-7,5 millió forinthoz, amit általában egy kétliteres, középkategóriás dízelért szokás kifizetni.

Mit mond az Eurotax?

Vagy vegyünk egy Opel Astrát! Az Essentia alapkivitelű 1,4 literes benzines listaára 4 830 000 forint, nem véletlenül ígér helyből 525 ezer forint engedményt az importőr.

Astra H Enjoy 1,6: Listaár 2005. 10. - 3 909 000 Ft, listaár 2010. 09. 4 651 000 Legalacsonyabb: 3 909 000 Ft, 2005. 10-2006. 01-ig. Legmagasabb 5 051 000 Ft, az Astra J megjelenése előtt. Szerepváltása Classic III-ra félmilliós engedményt hozott 2009 őszétől

2009 tavasza óta folyamatosan emelkedett a Swift 1,3 GLX AC CD listaára

2009 tavasza óta folyamatosan emelkedett a Swift 1,3 GLX AC CD listaára


Mivel a listaárak érzésre nagyot emelkedtek, megkértük az EurotaxGlass’s Magyarország Kft. két szakértőjét, Kovács Barnabás termékmenedzsert és Horváth Zsolt műszaki igazgatót, hogy három jellegzetes autó listaár-változásait elemezve derítsék ki nekünk, mennyit változott az áruk 2005 ősze óta.

A kiskocsikat a Suzuki Swift, a kompakt autókat az Opel Astra, a felső kategóriát az Audi A6 képviseli. A Swift ezerhármas GLX AC CD kivitelben, az Astra Enjoy 1,6-os benzinessel és 105, majd 115 lóerővel szerepel az adatsorokban.

Az A6-ból a kétliteres, négyhengeres dízel ármozgását kértük le, amely TDIe néven fejezi be karrierjét.

Suzuki Swift 1,3 GLX AC CD: Listaár 2005. 10 - 2 775 000 Ft, listaár 2010. 09. 3 444 000 Ft. Legalacsonyabb: 2 505 000 Ft, 2009. 04-05-ig, legmagasabb: 3 444 000 Ft, 2010 02-től


Listaárak öt évre visszamenőleg

Nagy engedménnyel többször is volt 2,7 millió forintért ötajtós Swift 1,3 GLX AC CD

Nagy engedménnyel többször is volt 2,7 millió forintért ötajtós Swift 1,3 GLX AC CD


Minden esetben öt év számai szerepelnek a statisztikában. A típusok kiválasztásánál elterjedtségük mellett az is fontos szempont volt, hogy az adott időszakban az Astrát kivéve nem történt teljes modellváltás, az Astra viszont Classic III néven továbbra is kapható.

A hazai gyártású Swiftnél az euró-forint árfolyam nem döntő tényező, a többi autónál viszont fontos. A forint erősödése illetve gyengülése mindig késleltetéssel és nem teljes egészében, körülbelül 80 százalékos arányban jelenik meg a listaár-változásokban.

Rendesen megdrágultak

Audi A6 2,0 TDI/2,0 TDIe DPF Listaár 2005. 10: 10 055 000 Ft, listaár 2010.09: 10 971 000 Ft. Legalacsonyabb: 9 900 000 Ft, 2007. 08-2008. 01-ig, legmagasabb: 10 972 000 Ft, 2009. 09.- 2010. 04.

Akkor jártunk jól, amikor listaáron volt 2,5 millió Ft a jól felszerelt Swift. Ma elvileg 3 444 00 forintba kerül, persze van akció

Akkor jártunk jól, amikor listaáron volt 2,5 millió Ft a jól felszerelt Swift. Ma elvileg 3 444 000 forintba kerül, persze van akció


Hasonló volt a helyzet az áfa 25 százalékra növelésekor is, tavaly júliusban: az öt százalékos emelésből 2-3 százalék jelent meg közvetlenül az árakban.

Az adatokból egyértelműen látszik, hogy a példaként kiválasztott autók listaára jóval magasabbá vált, a H Astráét kivéve. A J Astra megjelenésével az előző Classic-ká avanzsált, átvéve elődeinek szerepét: kompakt autó, nagyjából a kisautók áráért.

A grafikonok a listaárakra vonatkoznak, tehát az importőrök és a kereskedők engedményeit nem tükrözik, pedig főleg tavaly elképesztő, akár egy harmados árengedménnyel lehetett autót venni. Például kifutó Mégane limuzint 2,6 millióért, de a Nissan, az Opel, a Skoda és gyakorlatilag az összes tömeggyártó óriási kedvezményeket adott a beragadt, egyre drágábban finanszírozható autókra.

Mennyit drágultak az autóink? 1

Az értékvesztést rontották a hatalmas akciók

A használt autók árára is kihatottak a készletkisöprő akciók

A használt autók árára is kihatottak a készletkisöprő akciók


Mivel az Eurotax a használtautó árakat is regisztrálja, a használtautós adatsorokban jól látható esést okozott a 30, de a Chevrolet esetében akár 36 százalékos árletörés. A készletkisöprő akciók korábban ismeretlen kedvezményszintje egészen 2-3-4 éves korig hazavágta az autók értékét.

Átmenetileg nem kevés fiatal használt autó gazdája látta megdöbbenve, hogy autója újonnan kevesebbe kerül, mint amennyiért ő hirdeti pár évesen. Ez a finanszírozott autóknál különösen nagy probléma, mert az autó volna a hitel fedezete.

De a használt autók értéktartása általában, illetve a magyarországi használt autók drágulása egy másik cikkünk témája lesz a közeljövőben. Most egy pár napig a Párizsi Autószalon a meghatározó, ahová a cikk megjelenésekor már el is indultunk.