Vezetéstechnika

Egy kis szépségért hajlamosak vagyunk eladni a lelkünket. Kicsit legyen szélesebb a gumi és máris ott lehet hagyni bárhol a kocsit koppanásig tekert kormánnyal, hogy mindenki jól láthassa a futófelületet.
Azt javaslom én is, hogy maradjon a gyári méretnél! Ha pedig azt szeretné elérni, hogy az autója jobban kanyarodjon, akkor ne csak a szélességet, hanem az átmérőt is növelje. De számoljon azzal, hogy ezzel a kényelem csökken.


Olvasónk kérdezi

Jobb a gyári méretnél maradni

Jobb a gyári méretnél maradni


Tisztelt Székely Úr!

2004-es évjáratú Fiat Puntóm van 155/80R13-as gyári Firestone köpenyekkel. Úgy tudom, a kompatibilis méret a 170/75R13-as.

Michelin márkájú nyári gumit ajánlanak megvételre.
Érdemes a cserével foglalkozni, vagy inkább maradjak meg a gyári méretnél?

Köszönettel!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

A gyári gumiméretet használja, és ha nem muszáj ne vegyen használt gumit.
Nem ismerheti a sorsát, egy középkategóriás új gumival évekig hibátlanul elgurul, ne kockáztasson pár ezer forintot látszólagos megtakarításért.

Üdvözlettel,
Székely Gyula

Autóvásárlás

Úgy tűnik, hogy olvasónkat hidegen hagyják a sztereotípiák. Vígan használja olasz autóját, sőt, ismételten azt szeretne vásárolni. Csak a költségvetésbe nem fér bele a legjobban tetsző darab. Sikerül jó helyettest találni?


Olvasónk kérdezi

117 216 példány készült belőle

117 216 példány készült belőle


Tisztelt András!

Jelenleg egy Lancia Kappa SW 5.20 155 lovas autóm van. Hosszú évek óta dízel autóim voltak, a jobb fogyasztás miatt, mert viszonylag sokat megyek. Évi min 40-50 ezer km. Kifejezetten ezt a típust kerestem, mikor autót akartam egy évvel korábban venni.
De sajnos dízel Kappát nem találtam olyat, amiért szívesen adtam volna pénzt is. Viszont a mostani autómba “beleszerettem” amint beleültem. Benzines “szíve” ellenére. De a pénztárcámnak viszont most fáj ez a tény.

Mit tud javasolni? Milyen autóra lenne érdemes lecserélni ahhoz, hogy minimum ezt a kényelmet nyújtsa. Árban ne legyen elérhetetlen számomra. Vagyis 1 – 1,2 millió forint alatt maradjon az ár.
A Lancia Thesis nagyon közel áll a szívemhez, de az árban jelenleg nem elérhető még számomra. Skoda Octavia Business küllemre nagyon tetszik, (főként az orra, ami nagyon hasonlít a Kappára) Felszereltségben is nagyon jó, de kényelemben csak kullog a Kappa után. Milyen autó jöhet még Ön szerint számításba?

Előre is köszönöm a válaszát!

Szakértőnk válasza

Eladási számai elmaradtak a Kappáétól

Eladási számai elmaradtak a Kappáétól


Kedves Olvasónk!

Ha szereti a Kappát, miért nem tesz bele LPG szettet 250-300 ezer forintért és jár autógázzal? Az üzemanyagköltség 35-40 százalékkal csökken, ez már majdnem a dízelek szintje és megmarad a csendes, szépen duruzsoló, csodás hangú öthengeres motor is.
1,2 millió forintból én leginkább előző generációs, 2001-2007 közötti Ford Mondeót vennék, de nem dízelt, hanem kétliteres benzinest autógázzal.

Üdvözlettel,
Szörényi András

Hifi, tuning

Volt nekem egy második generációs Fiat Puntóm valamikor az évtized elején. Utólagosan kapott egy CD-s fejegységet, ami télen kitűnően működött. Nyáron viszont úgy felmelegedett a műszerfal legmagasabb pontján trónoló zenegép, hogy nem volt hajlandó olvasni a behelyezett lemezeket. Le kellett takarni a műszerfalat, így megszűnt a probléma.
Lehet, hogy az olvasónak is ez lehet a megoldás a gondjára. Jó lenne tudni, hogy milyen autója van!


Olvasónk kérdezi

Arról szeretnék érdeklődni,hogy az autómban levő Audiovox DVD 1627 lejátszó,melegben miért nem akar CD-t,DVD-t lejátszani. 20 fokos hőmérséklet alatt működik,de felette nem.

Válaszukat előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza

Könnyen túlmelegszik a Punto II fejegysége

Könnyen túlmelegszik a Punto II fejegysége


Kedves Olvasónk!

Ennek több oka is lehet, de első lépésként érdemes a fejet megtakaríttatni. Ha ezek után sem múlik el a a hiba, akkor lehet cserélni kell a mechanikai részeket. Ezek cseréje azonban sokszor többe kerül, mint egy új készülék. Ha garanciális a készülék, akkor mindenképp érdemes oda visszavinni ahol vásároltad, még akkor is ha nem garanciális eredetű a hiba.

Üdvözlettel,
Team FUSION Hungary

Jog

Ugyan már majdnem két és fél éve sújthatóak közigazgatási bírsággal egyes közlekedési szabálysértések, sokan még most sincsenek tisztában azzal, hogy mit jelent ez.
A kormányzat szerint nem megengedhető, hogy egy elkövetett szabálysértés esetén az üzembentartó kibújjon a felelősség alól, azzal, hogy nem köteles terhelő nyilatkozatot tenni hozzátartozóira.
Ezért 2008. május elseje óta az előírások megszegése esetén az üzembentartóval szemben járnak el, amennyiben nem kapnak információt arról, hogy ki vezette a járművet a szabályszegés idején. Ezért nem osztanak büntetőpontot sem ilyen esetekben.


Olvasónk kérdezi

A hivatalos álláspont szerint a legtöbb baleset okozója a gyorshajtás

A hivatalos álláspont szerint a legtöbb baleset okozója a gyorshajtás


Tisztelt Ügyvéd úr!

A 81-es számú főúton figyelmen kívül hagytam egy 60-as korlátozást, és lefotóztak 91 km/h-val. Büntetésem harmincezer forint volt, ezt ki is fizettem.
Kérdésem: kaptam/kaphattam a fenti gyorshajtásért büntetőpontot? És ha igen mennyit? Erről semmiféle információt nem közöltek.
Lehet úgy “priuszom”, hogy nem is tudok róla hivatalosan?

Köszönettel!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Röviden: nem. Ez nem szabálysértési eljárás, tehát nem tudják, ki vezetett, kinek kellene adni a pontokat és a priuszt.

Üdvözlettel:
dr. Orgoványi Krisztián

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!