Párizs előtt Budapest

Csütörtök reggel lesz a világpremier a Párizsi Autókiállításon. Mi tegnap este láttuk a Városmajorban

Csütörtök reggel lesz a világpremier a Párizsi Autókiállításon. Mi tegnap este láttuk a Városmajorban


Tegnap este nagy tisztesség ért: három nappal azelőtt, hogy a fényben fürdő Párizsi Autókiállításon a Citroën megtartaná a világpremiert, Budapesten bemutatták az új C4-est.

Külsejéről ránézéses alapon mindenki maga ítél majd, de erőteljes, jó kiállású autónak tűnt a 15 és 18 coll közötti felnikkel rendelhető újdonság.

Az ötajtós 5,4 centivel hosszabb elődjénél, a C4 Coupét nincs mihez méricskélni, mert nem lesz. Mostantól a DS3 a menő kétajtós a Citroënnél, hasonló árban.

Nincs háromajtós, nem lesz kombi

Felárért ülésmasszírozás is rendelhető. Ez a nagyobb autóból átülők elkápráztatása miatt fontos

Felárért ülésmasszírozás is rendelhető. Ez a nagyobb autóból átülők elkápráztatása miatt fontos


Kombira sem számíthatunk, mert Európában a kompakt kategória eladásainak ötöde jut az egyterűekre, ahol a Citroën a Xsara Picasso év végi kifutásával is jól áll, és csupán 12 százaléka a kombiké – mondta Damien Luniaud, a Citroën Hungária ügyvezető igazgatója.

380 literes csomagtartójával az ötajtósok között a C4 elég jó helyzetben van, ráadásul ez az érték nem defektjavító készlettel értendő, hanem pótkerékkel igaz.

Megnőtt a csomagtér

Talán ha a bemutatón nem mondták volna többször is a kategória legnagyobbjának, eszembe sem jut utánanézni, és lám a ferdehátú Honda Civicé (456 l) tágasabb, nem beszélve az Octaviáról, amely Golf-alapjai miatt szintén kategóriatárs.

A Golf minőségérzete volt a mérce a belső téren dolgozó fejlesztők számára

Pár tíz kilóval könnyebb elődjénél a hátul elég szűk C4, pedig nőtt 5,4 centit. Háromajtós nem lesz, kombi sem várható

Pár tíz kilóval könnyebb elődjénél a hátul elég szűk C4, pedig nőtt 5,4 centit. Háromajtós nem lesz, kombi sem várható


Nézzük a jó oldalát: 380 liter tényleg jó és nincs távol a Xsara valóban kiemelkedő 408 literétől.

Ha már az elődöknél tartunk, a ZX-ben még elérhető volt tologatható hátsó üléspad, igaz, a rövidebb autóban nagyobb szükség volt rá, mint most, ahol a lábtér és a csomagtér is egyszerre használható méretű.

Hátul tehát a lábtér bőven elég, de a bemutatón látott üvegtetős C4-ben még a tömzsi kollégáknak is elérte a haja tetőt, nemhogy a zsiráfoknak.

Nagypálya: Ülésmasszírozás, holttérfigyelő, sávelhagyás-figyelmeztetés

Meggyőző belül az új C4, nagyon jó minőségi benyomást kelt

Meggyőző belül az új C4, nagyon jó minőségi benyomást kelt


Elöl az igazi, és nemcsak azért, mert a C4-esbe még ülésmasszírozás, a tükör holtterében lévő autókra ügyelő berendezés és AFIL sávelhagyás-figyelmeztetés is rendelhető, hogy a nagyobb autókból átülőket is legyen mivel elkápráztatni.

A Citroën a Golfot tette meg a belső kivitel mércéjének, mint több más autógyártó, de nekik sikerült is a Golf VI-hoz mérhető minőségérzettel elkényeztetni a szemet és az ujjbegyeket.

Nagyon sokat léptek előre a francia márkák. 2007 szeptembere, a Laguna III bemutatója óta nem botlanak, a 308, a Mégane, a C3 Picasso vagy az 5008 után most megint egy elegáns, szép anyagokból, jól összerakott autót láttunk, pedig nem a Passat vagy az 508 kategóriájáról van szó.

Benzines motorból 95, 120 és 156 lóerős van, dízelből 92 és 112 lóerős 1,6 HDi, utóbbi az új generációs stop-start rendszerrel 4,2 litert fogyaszt a szabvány szerint. 2,0 HDI 150 lóerős

Úgy szól, ahogy szeretnénk

Nagy ölet: személyre szabhatóak az autó hangjai a C4-ben

Nagy ölet: személyre szabhatóak az autó hangjai a C4-ben


Mostantól nemcsak a műszerfal-világítás színét lehet módosítani, de az autó által kiadott polifonikus hangokat is megválaszthatja a vezető, személyre szabva például az index, a tolatóradar vagy az égve felejtett fényszóró hangjelzését.

Jó ötlet az öt előre beprogramozható sebességet tároló tempomat is, ezeket előhívni gyorsabb és biztonságosabb, mint menet közben matatni a sebességtartó automatikával.

Könnyebb az új kormánytól

Néhány tíz kilóval az összes modell könnyebb elődjénél, például a korábban fix középrészű, csak a karimán forgatható kormány lecserélésén fogtak 3,5 kilót a tervezők, de a hangszigetelő anyagok fejlődésével a szigetelés is könnyebb lehet, mégsem zajosabb a C4. A fogyásból egyedül a 95 lóerős 1,4 VTi maradt ki, aminek okát nem sikerült kiderítenünk.

Motorok, váltók:
1,4VTi szívó95 LE/6000, 135 Nm/4000,  5 fokozatú kézi váltóval
1,6 VTi szívó120 LE/6000, 160/4250, 5 fok. kézi vagy 4 fok. aut. váltóval
1,6 THP turbó156 LE/6000, 240 Nm/1400-4000 6 fok. manuális váltóval
1,6 HDi 92 dízel92 LE/3750, 230 Nm/1750, 5 fokozatú manuális váltóval
1,6 HDi 112 dízel112 LE/3600, 270 Nm (285)/2000 6 fok. manuális váltóval
1,6 e-HDi 112 dízel112 LE, stop-start rendszer, 6 fok. automatizált váltóval
2,0 HDi dízel150 LE/3750, 340 Nm/2000-2750  6 fok. manuális váltóval

4 430 000 Ft az1,4 VTi alapára. Az Astra J 1,4 400 ezerrel drágább, a Focusban 4 250 000 forintért nincs légkondi és függönylégzsák

4 430 000 Ft az1,4 VTi alapára. Az Astra J 1,4 400 ezerrel drágább, a Focusban 4 250 000 forintért nincs légkondi és függönylégzsák


Benzinesből a 120 lóerős 1,6 VTi szívómotor és a 156 lóerós 1,6 THP turbó választható az alapmodellen kívül, a dízelek között a megunhatatlanul jó 1,6 HDi-ből lesz kétféle.

Föléjük a kétliteres dízel érkezik, 150 lóerővel és 340 Nm nyomatékkal.

15 százalékot hoz városban a stop-start

92 lóerős az alapmodell, ami azért is jó vétel, mert eddig legalábbis a Berlingótól a 308-ig nem volt benne idővel drágán cserélendő, bár nagyon kényelmes és jó rezgéscsillapítású kettős tömegű lendkerék.

Alapáron jár az ESP és hat légzsák valamint a légkondicionáló

Alapáron jár az ESP és hat légzsák valamint a légkondicionáló


Kétféle változat van a 112 lóerős ezerhatosból. 270-285 Nm-re emelt nyomatékát hatfokozatú kézi, vagy a szintén hatfokozatú automatizált kézi váltó kapja.

Az MCP-6 váltó nagyjából 250 000 forintos felára a gyors, halk, csudajó, 600 ezer újraindításra tervezett stop-start automatikát is tartalmazza, ami egyelőre csak ehhez a motorhoz érhető el, e-HDi néven.

Alapár: 4 430 000 Ft a 95 lóerős motorral

2011 januárjában lesz kapható hazánkban a C4, nagyjából 5-6 hónappal megelőzve prémium kivitelét, a szintén Párizsban bemutatkozó DS4-et.

380 literrel a legjobbak között van, mert ez normál pótkerékkel értendő. Mankókerékkel 408 literes a tér

380 literrel a legjobbak között van


Az árak közül az 1,4 VTi-ét tudjuk, amely a szériafelszerelésként járó ESP-vel, hat légzsákkal, tempomattal és légkondicionálóval minden, csak nem egy klasszikus hazai alapmodell. A 4 430 000 forintos árnál félmillióval kerül többe az első dízel, a 92 lóerős 1,6 HDi.

U.i. Nem tartozik ide, de aki otthon őrizgeti Geréék egyik csúcsborát, az ékezet nélkül írandó Kopart, ne várjon sokáig a megfelelő alkalomra! Én tegnap este megkóstoltam a 2007-est, amely a pincészet szerint csak 2017-2019-ben érné el csúcsát, de szerintem így is fájdalmasan sokat veszít, akinek a fejére esik egy virágcserép, az 50% Cabernet franc, 40% Merlot és 10% Cabernet sauvignon házasításából születő Kopar pedig kimarad az életéből. Pedig csak fel kellett volna bontani.