86 éve történt


Ascari nyert 1924-ben. Számolgattam egy kicsit, és rájöttem, hogy ez nem lehet Alberto Ascari a kétszeres Formula-1-es világbajnok. Hiszen Ő 1952-ben és 1953-ban volt a legjobb.
Az édesapja, Antonio volt az 1924-es győztes. Fia örökölte tehetségét, de rövidre szabott életét is. Mindketten 36 évesen hunytak el, és mindketten versenypályán.

1924. október 20.

Olaszország

Antonio Ascari és Alfa Romeo versenyautója

Antonio Ascari és Alfa Romeo versenyautója


automobil nagydíját /800 kilométer/ Ascari nyerte meg Alfa-Romeo gépén 5 óra 2 perc és 5 másodperc alatt. Utána Wagner, Campari és Minoja érkeztek be, valamennyien Alfa-Romeo gépen. Zborovszky Mercedes-kocsija, amely a hetedik helyen haladt, a 44. körnél elcsuszott és egy fához vágódott. Zborovszky szörnyethalt, a soffőr könnyen megsebesült.

Az utolsó körben a három másik Mercedes-kocsi, amely a negyedik Alfa-Romeo kocsi után haladt, a Zborovszky halála feletti gyász jeléül feladta a versenyt.”

70 éve történt


Ravasz dolog a munkaadó kocsijával “nem hivatalos” fuvarokat végezni. De az még ravaszabb elmére vall, hogy a baleset bekövetkeztéért az alkoholos befolyásoltságát okolja. Érdekes védekezés.

1940. augusztus 10.

“Parti István gépkocsivezető, aki régebben Nagy Margit szinmüvésznő szolgálatában állt, junius elsején a garázsból kivezette a müvésznő Mercédes-kocsiját, és titokban éjszakai fuvarokat bonyolitott le. A soffőr az Angolpark közelében a tulsebesen vezetett autóval elgázolta Szabadi András szállitómunkást, aki kézikocsiját huzva haladt az uttesten.

Parti István a

Mercedes 260 D: ilyennel is bonyolíthatta volna a fekete fuvarokat Parti István, ha nem ez lett volna az első dízelmotoros személyautó

Mercedes 260 D: ilyennel is bonyolíthatta volna a fekete fuvarokat Parti István, ha nem ez lett volna az első dízelmotoros személyautó


gázolás után – a rendőrőrszem jelentése szerint – elhajtott a gépkocsival, de még aznap kinyomozták és letartóztatták. Szabadi András sulyos medencetöréssel került kórházba. A soffőr ellen Nagy Margit is feljelentést tett lopás vétsége cimén, mert Parti az emlitett “feketefuvar” alkalmával jogtalanul a müvésznő benzinkészletét használta.

A királyi ügyészség vádirata alapján most vonta felelősségre a soffőrt a büntetőtörvényszék Máthé-tanácsa, ahol a vádlott beismerte vétkességét és ittasságával védekezett. Azt tagadta, hogy  a gázolás után elhajtott volna. A tanuk kihallgatása után a törvényszék Parti Istvánt gondatlansággal okozottsulyos testi sértés, valamint lopás vétségéért kéthónapi fogházra ítélte, de a foglalkozastól való eltiltást büntetlen előéletére tekintettel mellőzte. A soffőrt a tárgyalás után szabadlábra helyezték. Az itélet nem jogerős.”

20 éve történt


Az alábbi hírből kiderül, hogy a négykerék-hajtású autók ellen már évtizedek óta vívják a harcukat az eltökélt környezetvédők. De az igazi érdekesség az, hogy a főbűnösök között az 1977 óta szinte változatlan formában gyártott Lada Niva is ott van, mert a franciák, Szelényi János módjára szívesen járták vele a járhatatlan utakat.

Párizs, 1990. április 5.

“Korlátozzák a

Terepszögei rendben vannak

Terepszögei rendben vannak


négykerék-meghajtású kocsik használatát Francaiországban. A francia minisztertanács most ismertetett törvénytervezete a meglevő útakra korlátozza a terepjárókat és a terepmotorokat, s eltiltja, hogy azok szabadon közlekedhessenek az úttalan utakon a temészetvédelmi területeken, vagy általában a terepen.

A környezetvédelmi okokkal indokolt törvénytervezet egyrészt “a köznyugalom védelmét” , másrészt az egyes tájegységek “esztétikai, ökológiai, mezőgazdasági, erdészeti, vagy turisztikai értékeinek védelmét” tartja szükségesnek s ezért jelentős bűntetéseket kíván kiszabni azoknak, akik kocsijukkal elhagyják a kijelölt útakat. Az intézkedés korlátozná a különböző autós és motoros terepversenyeket is.

Franciaországban az elmúlt években gyorsan terjedt a négykerék-meghajtású kocsik használata. A francia autógyárak a “városi” autótipusok esetében is gyakran készítenek négykerék-meghajtású változatot, ezt azonban elsősorban továbbra is a rendes közúti forgalomra szánva. Az ilyen kocsik előnye különösen a téli időszakban mutatkozik meg.

2009-ben is ugyanolyan volt a formája, mint 1999-ben

Ugyanakkor azonban gyorsan fejlődik a terepjárók piaca is. 1988-ban már 140 ezer 4×4 tipusú autót vásároltak s a becslések szerint a kereslet az évtized közepére eléri az évi félmilliót. A legnépszerűbb tipus a japán terepjárók mellett a viszonylag olcsón megvásárolható Lada-Niva.”