Vezetéstechnika

Így jár az, aki nem figyel a KRESZ oktatáson. Bár fordulatszámmérő nélkül is érezni azt, hogy mikor működik a motor optimálisan.


Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm!

Érezni azt, hogy meddig pörgesse az ember az autó motorját, hogy ne okozzon annak károsodást és a fogyasztás is megfelelő legyen

Érezni azt, hogy meddig pörgesse az ember az autó motorját, hogy ne okozzon annak károsodást és a fogyasztás is megfelelő legyen


Vásároltam a közelmúltban egy BMW 1.9-es kupét. Előtte sokkal kisebb, 1.2-es autóm volt. Szeretném megkérdezni, hogy mekkora fordulaton optimális tartani az autót?

Szeretném megóvni a motort és nem túlpörgetni. Az 1.9-esnek optimális a 2500-3000 esetleg kevesebb? Mert nyilván a fogyasztást is szeretném azért kordában tartani, de hallottam, hogy a túl alacsony fordulat sem jó.

Köszönöm szépen a válaszát!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Kérdező !

Ha már vett egy autót, egy ekkora motorral, gondolom azért vette, hogy kihasználja a benne rejlő lehetőségeket.
A megadott fordulatszám-tartomány 2/3 – ánál jelentősen nem túlforgatva vélhetően nem fog többet enni mint kéne, 2000 – es fordulat alatt meg ráér majd akkor menni vele, ha nyugdíjas lesz.

Üdvözlettel,
Székely Gyula


Napi használatban ritkán kell eddig forgatni egy motort

Autóvásárlás

Az alábbi felelősségteljes gondolkodás hiányzik nagyon sok emberből. A hiányzó rutint nem az közutakon próbálja megszerezni, magára utalva, hanem érzi, hogy kell ehhez a segítség.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt szakértő!

Az SX4 benzinmotorral is olcsón fenntartható

Az SX4 benzinmotorral is olcsón fenntartható


51 éves nő vagyok, olcsó fenntartású, nem nagy fogyasztású kocsit szeretnék venni.
Suzuki SX4 és Skoda Fabia jönne szóba, esetleg Opel Astra.
Leginkább munkába járásra (30 km naponta, nem autópályán) és bevásárlásra, szabadidős programokra kell az autó.

6 éve nem vezettem. Ön szerint is javasolt lenne vezetési órákat vennem, én úgy érzem igen. Ön milyen autót javasolna maximum 1,8 millió forintig?

Köszönettel!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Szerintem mindenképp

1,8 millió forintért egy jól felszerelt dízel Fabia vásárolható, az előző generációból

1,8 millió forintért egy jól felszerelt dízel Fabia vásárolható, az előző generációból


jó szakértői segítséggel visszarázódni a vezetésbe. Ebben az ügyben keresse meg bátran Székely Gyulát, bölcs, rutinos, humánus és elkötelezett tréner, elérhetősége itt.
A három autó közül az SX4 kevésbé kényelmes, mint az Astra és a Fabia, de a leggazdaságosabb megoldás.

Fabiából és G Astrából az 1,4-es benzines a legjobb vétel, mivel nem írta, hogy a csomagtér számít, akkor egy SX4 racionális választás. Szeretni fogja benne a magas üléshelyzettel biztosított jó kilátást, bár a vastag első tetőoszlop eléggé zavaró. Tehát vagy egy SX4 1,5-ös benzinessel, vagy ha nagyobb csomagtérre van szüksége, akkor az Astra Classic II 1,4.

Üdvözlettel,
Szörényi András

Hifi, tuning

A múlt heti tanácsadás folytatása. Úgy tűnik, hogy beindult a fantázia, s az autó értéke meg lesz többszörözve a folyamat végére.


Olvasónk kérdezi

Köszönöm a gyors választ!

Úgy látszik itt sem volt határ sem a fantázia, sem a költség terén

Úgy látszik itt sem volt határ sem a fantázia, sem a költség terén


Igazad van a hátsó hangszóróval kapcsolatban. Jók lettek a demo autók. Ilyesmi lenne az elképzelésem csak úgy hogy a mélynyomók kifelé lennének fordítva. Az jelent valamit hangzás terén?

Meg esetleg még olyanban gondolkodok, hogy mivel nem sok hely van amúgy sem az autóban, ezért fontos lenne ha valami kis helyet lehetne “csinálni” a hülye KRESZ cuccoknak. Mondjuk ilyen felnyitható erősítő tartók, ahol lenne kis hely(pótkerék helye).
Esetleg motorosan ha már egyszer neki állunk valaminek! :-D

Szakértőnk válasza

Ez a Tigra is meg van tömve

Ez a Tigra is meg van tömve


Kedves Tyger!

Természetesen meg lehet csinálni a kis tároló rekeszt. A mélynyomók elhelyezése alakíthat a hangzásképen, de ezt egy személyes találkozó alkalmával tudjuk egyeztetni.
Igazából a beépítésnek a képzeleted szabhat határt.

Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary

Jog

Jogi szakértőnk is megelégelhette, hogy nyilvánvaló szabálysértések alóli kibúvókat keresnek az autósok, rajta keresztül. Úgy tűnik, megfeledkeznek arról, hogy nem csak jogaik vannak, hanem kötelességeik is.


Olvasónk kérdezi

Vannak szinte betarthatatlan sebességkorlátozások is

Vannak szinte betarthatatlan sebességkorlátozások is


“kérdésem az lenne , hogy külföldi rendszámú kocsi pl román jelen esetben, Budapesten vagy bármilyen más nagyobb városban kap egy büntetést parkolásért milyen következményekkel jár? a parkoló cég kitudja küldeni a büntetést illetve a határátlépéskor lehet bármilyen probléma ?
illetve gyorshajtás esetén fix radar illetve álló lézeres radar esetleges bemérése milyen következményekkel járhat?

köszönöm”

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Tudomásom

Egyesek sportot űznek a gyorshajtásból

Egyesek sportot űznek a gyorshajtásból


szerint még nincs megoldva a jogsegély ez ügyben, de így is a jogkövető magatartásra buzdítanám, hogy élhetővé váljon / az maradjon a társadalmunk.
Itt jegyezném meg, hogy túl sokan kérik a véleményemet a kibúvókról ahelyett, hogy tanulnának a közigazgatási bírságból: miért is kaptam?

A sebességtúllépés a vezető baleseti ok. Nem a bírság megúszása lenne a cél, hanem hogy tanuljunk belőle. Közigazgatási bírságot csak jelentősebb (15-20 km/h + mérési hibahatár) sebességtúllépés felett szabnak ki. Aki általában jogkövető, annak relatíve kicsi az esélye, hogy véletlenül belefut egy közigazgatási bírságba.

Üdvözlettel:
dr. Orgoványi Krisztián

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!