Üdvözlöm a néz?ket, Szabó Sári vagyok, akit a Vezess gumitesztre küldött. Én, naivan, azt gondoltam, hogy a gumiteszten gumit tesztelünk és valamilyen eredményre jutunk. Persze nem.

Liposzómák? Intelligens szemcsék? Biffidus Essensis?

Liposzómák? Biffidus Essensis?


Viszont pocsaraztam, sikítoztam, kisodródtam és Almdudlert ittam.

Valami rémlett 2004-b?l, a riadalmas jogosítványszerzés évéb?l, de mára már szinte teljesen elfelejtettem, hogyan kell kormányozni vizes, csúszós úton. És a Michelin Pilot Sport 3 teszt után csak azt tudom mondani, hogy ez most sem derült ki, de vizes, csúszós, biztonságos úton bárhogyan kormányozni vulgárisan jó!

Persze, ezt el?ttem már páran elmondták, de aki csak teheti, menjen olyan helyekre, ahol megfelel? körülmények között lehet ?rültködni.

ackground-clip: -moz-initial; -moz-background-origin: -moz-initial; -moz-background-inline-policy: -moz-initial; padding-left: 5px;”>Házi feladat: Hogy mondod ki a Michelin szót? Micslejn, Mislen, Mislenj, Micselin??? Nem hallottam kétszer ugyanúgy. Döbbenet.

Ilyen közelről lőnek ekkora ágyúval?

Ilyen közelr?l l?nek ekkora ágyúval?


Három különböz? körön tapasztalhattuk meg a Michelin Pilot Sport 3 mindent elsöpr? tapadását. El?ször két 3-as BMW és két A5-ös Audi állt felszerelve Michelinnel és Competitor gumikkal, hogy a kedves újságírók biztosan érezzék a különbséget. Naná, hogy éreztem.

Az egyikkel csak kicsit, a másikkal egy kicsit jobban sodródtam ki az utolsó kanyarban és pocsaraztam össze az autók teljes bal oldalát. Kézifékkel még mindig nem mertem kanyarodni, de úgy érzem, egyszer megérjük azt a napot, amikor a hiányosságaim pótlásra kerülnek és merek majd efféle hajmereszt? mutatványokat tenni. Igaz, az egy hosszú nap lesz, mert a fejesugrás el?rébb áll a sorban.

Ülésállítás 140 felett

Látják, milyen jó a Michelin Pilot sport 3?

Látják, milyen jó a Michelin Pilot sport 3?


Persze nem maradtunk kézifékes csíkhúzás nélkül, ugyanis a magyar csoport második állomása a taxis teszt volt. Itt két szemtelenül jókép? és sármos autóversenyz? mellé ültem be egy sportos Renault Clióba és egy A3-as Audiba.

És én eddig egyáltalán nem gondoltam, hogy egy autó ennyire tud csikorogni és sikítani! Eszméletlen élmény volt, ahogy a második másodpercben beékeltem összes kiálló testrészem a kocsik rekeszeibe, bár bíztam benne, hogy nem pont velem teszteljük a törést is. Talán a szédületes kanyarok, dombok, sodródások sem voltak annyira félelmetesek, mint amikor a pilóta 146-nál igazította meg az ülését és váltott rádiót. A gumikról fogalmam sincs, és ez leginkább annak tudható be, hogy két teljesen különböz? autóban két különböz? sof?r ült, bár én egyformán bátran sikítottam.

Unalmas satufék

Nedves úton nagy tempóról fékezve méterekkel hamarabb áll meg, mint azzal a gumival, amivel méterekkel később áll meg

Nedves úton nagy tempóról fékezve méterekkel hamarabb áll meg, mint azzal a gumival, amivel méterekkel kés?bb áll meg


A vizes pályán való vészfékezés is igen izgalmas volt. Most hazudtam. Felgyorsulsz, tempomat be, a nyilaknál satufék. Röviden ennyi. Az érdekesség inkább a technikában volt, nem a vezetésben. A féktávolságot GPS-szel mérték. Mindkét kocsiban (Michelin és Versenytárs) 70 km/h-ra volt állítva a tempomat, a GPS-ben is közel ennyire, mert, ugye tudjuk, a két mér?m?szer nem egy apától született.

A kívánt sebesség elérése után egy kijelölt ponton kellett rátapadni a fékre, “as hard as you can”. Megtettem, amit megkövetelt a haza, a Michelin gumikkal 27,3 méter, az egyéb gumikkal pedig 29,0 méter alatt álltam meg. Na, ez már objektív valami. Egyik társam sem tudta megfordítani az eredményt, átlagosan 2-3 méter volt a különbség. Rénszarvas vagy pöttyöslabda után szaladó nagypapa esetében egyáltalán nem elhanyagolható szempont.

Mi is az a Pilot Sport?
A Michelin Pilot Sport 3 olyan járm?kategóriákra készült, mint a sportos városi autók, sportos kompaktok, nagy, er?teljes szedánok, valamint kis sportautók, roadsterek és kupék. Az autóipar szakkifejezésével élve az abroncs az A-tól az E1 szegmensig az összes autó szegmenst lefedi.

A felkelők is Pilot Sport 3-at szereltek az X-szárnyúakra

A felkel?k is ezt szerelik az X-szárnyúakra


A sajtóanyag szerint a Michelin Pilot Sport 3 abroncs kiválóan tapad, el?djével összehasonlítva nedves úton kanyarodáskor jobb úttartás és három méterrel rövidebb fékút jellemzi. Ezen kívül az új abroncs nagyon precíz kormányozhatóságot biztosít, ami élvezetessé teszi a vezetést. S?t, az új abroncs dinamikus tulajdonságai között, kimagasló üzemanyag-hatékonysággal és megnövelt kilométer teljesítménnyel is dicsekedhet, ami ritkán szempont sportabroncsok fejlesztésénél.

Beszélgetés Bibendummal

Bibendum büszke új gyermekére

Bibendum büszke új gyermekére


Természetesen Michelin Baba is tiszteletét tette a nemzetközi eseményen, így én gyorsan készítettem egy közös képet vele, nehogy hamarosan ? is tiltólistára kerüljön, mint Kiszel Tünde. És ha már ott volt, lehetett kérdezni is t?le. Ugyan nem válaszolt, hogy lesz-e pónis matricám, mire hazaérek, de kaptam Ausztriában kihagyhatatlan Almdudlert (ami nem alma, mint a név alapján gondolnánk, hanem sz?l?, magyarul traubi), és az is kiderült, hogy a gumik gyártása Kecskeméten is folyik (inkább Nyíregyházán – a szerk.). Hát ezek derültek ki a Michelin Pilot Sportról. Ugye, most már mindent tudnak? Nem? Na tessék:

Három a francia igazság – a Pilot sport újdonságai

Miben jó, miben kevésbé jó: pókháló-diagram

Miben jó, miben kevésbé jó: pókháló-diagram


Egy: a Michelin új fejlesztése a Green Power Compound elnevezés? gumikeverék. Az új keveréket úgy tervezték, hogy a lehet? legjobb tapadást biztosítsa nedves úton. Kett?: a Michelin megalkotta az Anti Surf System elnevezés?, különleges vállkialakítási rendszert, amely nagy mennyiség? víz elvezetésére képes. Három: a Michelin feltalált még egy háromszavas csodát, a Programmed Distortion Tire elnevezés? abroncsszerkezeti rendszert. Ez az innováció precízebb kormányzást tesz lehet?vé, miközben megnöveli a futófelület élettartamát. Értik, ugye?