Mit nekem mazsolás báránycsülök!

Az idei évre 183 ezer darab a terv

Idén 183 ezer Suzuki gyártása a terv


Adódnak olyan vacsorák, amikor a paprikakaramellel megbolondított kacsamájpüré, a fekete trombitagomba leves vagy a mazsolás búzakásával körített báránycsülök is mellékszereplő. Nemrég így alakult, mert az ültetési rend szeszélyéből pont a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója mellé kerültünk egy rendezvényen.

Hiszashi Takeucsi úr, vagy angolos írásmóddal Hisashi Takeuchi a japán menedzserek zömével szemben kitűnően tud angolul, így az Autó-Piacnál dolgozó Lővei Gergely kollégámmal őt faggattuk a fogások elköltése előtt, közben és után.

Shinkanzen: semmi romantika

Nem vaskerekű szélvész, hanem új fővonal

Nem vaskerekű szélvész, hanem új fővonal


Mindig érdekelt, jelent-e valamit a japán szupervonatok neve, a Shinkanzen. Jól kiszíneztem a dolgot magamban, mennybéli vasútra, vaskerekű szélvészre és hasonlókra tippeltem. Pedig a névben semmi romantikus nincs – tudtuk meg japán vendéglátónktól. A szó jelentése egyszerűen új fővonal, angolul new main line, mert a Tokió és Oszaka közötti fő vasúti ütőéren épült ki az első vonal 1964-re.

Japán két legnépesebb városa között a szupervonatok 210-es sebességgel álltak forgalomba a Wikipedia szerint. Mai társaik 300 km/órát megközelítő illetve elérő utazósebességgel robognak Japán nagyvárosai között. Tesztek során 443 km/órát is elértek a sínen gördülő vasúti kocsikkal, amelyek nemcsak gyorsak, de kényelmesek és biztonságosak is.

Nem lesz drága a legkisebb Suzuki

Itthon 13 éve vezet a Suzuki a személyautók között

Magyarországon 13-ik éve vezet a Suzuki


Szóba került az Alto bevezetése és árazása is, mert nagyon olcsón kell gyártani Indiában ahhoz, hogy minimum 5000 kilométernyi szállítás után kevesebbe kerüljön a helyben gyártott és itthon messze a nyugati ára alatt kínált Splashnél.

Úgy tűnik, az indiai bérszínvonal ezt is lehetővé teszi, helyesebben nem a fizetések önmagukban.

Indiában a Maruti Suzukinál tavaly – 27 százalékos növekedéssel – 966 069 jármű készült, idén szinte biztosan átlépik az egymilliós határt.

4,4 literes átlagfogyasztást ígér a gyár

Májustól lesz kapható itthon az Alto

Májustól lesz kapható itthon az Alto


Ez olyan nagyságrend, ami alaposan lenyomja az egy darabra jutó árakat, ezért hozzánk sem egy irreálisan drága Alto érkezik.

Az autó megjelenése utáni évben olyan élénk volt a nyugat-európai kereslet a 4,4 literes szabványos átlagfogyasztású mini iránt, hogy a Suzuki nem különösebben szorgalmazta az itthoni értékesítést, ahogy a Nissan sem hozta be a testvérmodell Pixót. Egy új autó gyártáskezdete után pár évvel a gyárak általában hajlandóak jobb árat adni a kevésbé fizetőképes piacoknak, így már belőhető a listaár egy azonos felszereltségű Splashé alá, lehet értelme importálni a kocsit. 

A cikk folytatódik. Lapozás után a Volkswagennel tervezett együttműködésről és a következő Swiftről lesz szó


A Volkswagennek is az Altóra fáj a foga?

A Volkswagennel végrehajtott részvénycsere kapcsán közös modelleket is tervbe vett a két gyártó. Kívülállóként arra tippeltem, hogy a Volkswagennek a következő SX4 alapjaira volna érdemes saját autót kihoznia, mert egy kis városi SUV nekik is jól jönne.

Ezen az árszinten nagyon nehéz rendes autót összehozni

Ilyen olcsón nehéz rendes autót összehozni


Hiszashi Takeucsi szerint egy SX4-hez hasonló autót a Volkswagen is képes létrehozni, ezért szerinte főleg az Alto érdekelheti a német partnert. Nem azért, mert ne tudnának rendes városi minit tervezni az Arosa és a Lupo utódaként, hanem a költségek miatt: egy Alto keretéből aligha tudnának saját modellt kihozni.

Bizonytalan a nagy Suzuki sorsa

A Suzuki híres takarékos gazdálkodásáról, hatékony működéséről. 2 37 533 darab autó és 2,9 millió motorkerékpár legyártásával a cég még a 2009-es évet is soványka profittal zárta, míg az összes többi japán autógyártó vastagon veszteséges volt.

Spórolni kell, leállt a kombi fejlesztése a Kizashiból

Leállt a kombi fejlesztése a Kizashiból  


Az Alto mellett a Suzuki felfelé is bővíteni kívánja kínálatát, erre szolgálna a Kizashi. Az autó európai forgalmazása azonban még nem dőlt el, mert a gyár takarékossági okokból leállította az összkerékhajtású és a kombi fejlesztését is, ami Nyugat-Európában jóval fontosabb volna a szedánnál.

Idővel rátértünk a Swift következő generációjára is, mert lehet ugyan utálni, de a magyar piac számára hagyományosan ez a legfontosabb autó.

Nem dagad az új Swift

Könnyebb lesz az új Swift a jelenleginél

Könnyebb lesz az új Swift a jelenleginél


Eidzsi Mocsizuki, a kisautó-tervezés vezetője az előző Swiftről azt mondta, hogy az egész márka számára egy új kezdetet jelentett, mert első autója volt annak a megújítási hullámnak, amelyből a mai Grand Vitara, az SX4, a Splash vagy az Alto is született.

Az idei év közepe táján bemutatkozó újról még nem hallottunk ilyen nagy szavakat, de továbbra is fontos autó.

Környezetvédelmi és üzemanyag-takarékossági okokból a Suzuki minden fejlesztésénél cél, hogy az utód valamivel könnyebb legyen az elődnél – mondta Takeucsi úr.

Marad a sportos vezethetőség

Marad a sportos vezethetőség


Ezt a Swiftnek is teljesítenie kell, bár a Yaris és a Micra mellett most is a legkönnyebb autók közé tartozik a kategóriában.

Jó öt év elteltével nem átdolgozásra, hanem valóban új Swiftre számíthatunk, ezt bizonyítják a kémfotókon lekapott autók. A jelenlegi modellre a MINI-ről lekoppintott szélvédő a következő Swiften kevésbé meredek szögben áll, amit egy ráncfelvarrás során nem lehet megoldani. Megmarad a dízelmotor a kínálatban, de több részletet még a Magyar Suzuki vezérigazgatója sem árulhatott el az új Swiftről.