Feltalált, de az autóiparba csak lassan beszivárgó ötleteket szedtünk díszes halomba. Knight Rider kormánytól a beszélő autóig. Szerkesztőségünk értelmes, és kevésbé bölcs dolgokat is rejtő extralistája:

Pereckormány? Sohanapján!

Akár ilyen is lehetne már a volán

Akár ilyen is lehetne már a volán


Talán a váltókarhoz hasonló – még az automata autókban is ott van a vasrúd, pedig pár gomb kiválthatná – beteges ragaszkodás övezi a kerek kormányt is. Pedig amióta feltalálták a változó áttételű kormányzást, már akár a Knight Riderben évtizedekkel ezelőtt megcsodált kormányforma is feltűnhetne az autókban. Igaz, nehezebb lenne rá gombokat telepíteni, de szerencsére ezek kiváltására is van ötletünk.

Beszélő autó

A franciáknak már a nyolcvanas évek elején volt egy próbálkozásuk a témában, de a Renault 11-es beszélő változata valamiért nem lett sláger. Pedig a navigációs berendezésekben lakó kisasszonyokhoz hasonlóan a beszélő autók is nagyot dobnának a hosszú, magányos autózásokon.

A tanult, németül is kiválóan beszélő francia autó:

Ehhez azonban felkészültebb, műveltebb robotcsaj kellene, nemcsak olyan, amelyik mindössze az olajhőmérsékletről, vagy újratervezésről képes velünk csevegni. De már az is haladás lenne, ha az öv becsatolása, felkapcsolva felejtett fényszóró, bennfelejtett kulcs miatt amúgy is hallatott hisztériás harangozás helyett szépen elmondaná az autó, pontosan mi is a baja.

Van, amit már megértenek az autók

Van, amit már megértenek az autók


Tanulságos, hogy az egyirányú kommunikáció már többé-kevésbé működik, számos autóban – Fiat, Toyota – már adhatunk egyszerűbb hangutasításokat az autónak. De mennyivel vidámabb lenne, ha az ajtót is tudná nyitni-zárni, letörölné az ablakot, ha szólunk, vagy elárulná, mennyi ablakmosó-folyadék van még a tartályban.

Sejtjük, azért nincs még ilyen, mert egyszerűbb megnyomni azt a fránya gombot, mint egy nőhangú robotot rávenni bármire.

Kétfelé nyíló ajtó

Belegondoltak már, mennyivel kényelmesebb lenne az autóba beülés, ha az első és hátsó ajtók egymással szemben nyílnának? Egyszerűbb, gyorsabb lenne a beszállás, vagy éppen a gyermekülések beszerelése, gyerekkel feltöltése.

Amit az autóinkból kispóroltak 1

Vannak autógyárak, akik szintén úgy látják, hogy ez jó dolog és gyártanak is ilyen modelleket. Persze az egymással szembe nyíló ajtók szerkezete drága, így nem meglepő, ha tömegmodellekben még nem találkozunk velük. A Rolls-Royce és a Mazda RX8-as a legismertebb, a Mazda a felmerülő statikai nehézségeket aprócska hátsó ajtóval, a Rolls-Royce masszív acéloszloppal hidalta át.

Egyterű, nagybejáratú

Egyterű, nagybejáratú


A hírek szerint a hamarosan érkező Opel Merivába is ugyanilyen szokatlan módon, de sokkal kényelmesebben lehet majd beszállni.

Elektro-kromatikus ablakok

A csúnya szó mögött ez elektromosan szabályozható átlátszóságú üveget kell érteni. A visszapillantó tükrökben már használják ezt a megoldást, de talán az oldalablakokba, szélvédőbe is elkelne. Menet közben talán nem, de a parkolóban néha jól jöhet egy sötétítőfüggöny. Mikor, miért. Nem utolsó sorban a parkolóőrökön is bosszút lehetne vele állni. Olvassa csak le a jegyet, ha tudja.

Ferrari, elektro-kromatikus tetővel

Ferrari, elektro-kromatikus tetővel


Aki nagyon szeretne ilyet, már most is megveheti. Utólag, a sötétítőfóliához hasonló módon használandó elektro-kromatikus fóliát már lehet kapni. Ezzel gombnyomásra láthatatlanná lehet tenni az autó belsejét.

Keresletérzékeny kínai mérnökök az alapötletet tovább gondolva kifejlesztették a rendszám elé szerelhető elektro-kromatikus  keretet is, amely ha traffipaxot szimatol, átlátszatlanná teszi a rendszám előtti üvegfelületet. Elegáns megoldás.

Akinek nagyobb felületű, szabályozható fényáteresztő képességű gyári üvegfelület kell, az spóroljon Ferrari Superamericára.

Amit az autóinkból kispóroltak 2

Tükör helyett kamera

Ezt sem mi találtuk ki, hanem rendszerint a dizájnerek tanulmányautóin találkozunk vele. Aztán ugyanúgy, ahogy a koncepció vonzó formai és technikai megoldásainak oroszlánrésze, a szériaautóig ez sem jut el soha. Az ár nem lehet kifogás, egy pár kamerát már pár fityingért is az ember után hajítanak. Előnye, hogy nem lehetne letörni, nem koszolódna és az autók légellenállásának is jót tenne.

Jó dolog az USB csatlakozó

Jó dolog az USB csatlakozó


A végére még maradt jó pár ötletünk, a műszerfalra telepített USB csatlakozótól – a 12 voltos szivargyújtó csatlakozó már középkori dolog – amiről a navigációt, telefont lehetne tölteni, táplálni, az autóba integrált garázsnyitó gombon át a távolról is beindítható motorig.

Ha Önöknek is vannak dédelgetett kedvenceik, amelyeket eddig hiába kerestek autókban, ne legyenek restek, írják meg!