Jobbak a német autók a japánoknál?

Középkategóriás dízel kombik

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2009.10.28. 08.10

Tíz középkategóriás típusra kiterjedő összehasonlító tesztet végzett testvérlapjaival a német auto motor und sport. Érdekes eredményre jutottak: a Renault veri a Toyotát és az Opelt, a Mazda6 pedig utolsó, pedig jó vezetni. Ja, és nem a Passat nyert.


170 lóerő körüli dízelek

Nyugaton a kombira nagyobb a kereslet a középkategóriában, mint a többi karosszériára

Nyugaton a kombik iránt nagy a kereslet középkategóriában, mint a többi karosszériára


Időnként egész kategóriákra kiterjedő összehasonlító tesztet szervez a stuttgarti Motor-Presse kiadó a hozzá tartozó autós lapok részvételével. Ezúttal a 170 lóerő körüli dízeleket eresztették össze a középkategóriában, mindegyiket kombi karosszériával.

Magyar szemmel talán furcsa lehet a kombikkal megszervezni a tesztet, de az Audi A4 70 százalék feletti kombiaránya a többi modellnél is jellemző.

Hiányzók: vannak többen is

Dobogós a 320d, az egyetlen hátsókerék-hajtású autó a mezőnyben

A 320d volt az egyetlen hátul hajtó autó mezőnyben


Nem tudjuk, miért, de hiányzott az Alfa 159, a Mercedes-Benz C-osztály, a Peugeot 407, a ritkább autók közül a Subaru Legacy. Érdekes, hogy az Audi a TDIe Avanttal indult, amely csak 136 lóerős, pedig volna 170 lóerős változat is. A gyár kívánt a gyengébb, de takarékosabb modellel bizonyítani.

Gyengébb motorral is győz az A4

Ha autógyártó nemzetekre lebontva nézzük az eredményt, akkor a szerintünk is jó németek teljesítettek legjobban hazai pályán.

Jobbak a német autók a japánoknál? 1

Épphogy megverte a Passatot a takarékos, agilis, biztonságos A4 Avant

Nincsenek gyenge pontjai a Passatnak, ezért 2.

Nincs gyenge pontja a Passatnak, 2. hely


Valószínűleg a másik dízellel is nyert volna az A4 Avant, amely kivitele, futóműve, kényelme, aktív biztonsága és takarékossága révén gyűjtötte a legtöbb pontot. A sokkal tágasabb Passat alig maradt el tőle, egyedül féke lehetne hatékonyabb, komfortban, térkínálatban, biztonságban nagyon jó.

Szűk, de dobogós a BMW

Motorjával és vezethetőségével aratott a BMW 320d Touring. Az egyetlen hátsókerék-hajtású tesztautó 7,0 literrel a mezőny legtakarékosabbja, szűk belső tere ellenére is felállhatott a dobogóra.

Családi autóként igen jó a Mondeo, 4. hely

Jó családi autó a Mondeo, végül negyedik


Házon belül a mi egyik kedvencünk a legjobb családi autónak titulált Mondeo 2.2 TDCi: bődületesen nagy és komfortos, mégse tohonya, így kell ezt csinálni.

Hol vannak a japánok?

Mögötte az ötödik helyen következik csak külhoni versenyző: egy Renault. A márkát a Laguna GT képviselte, mert ehhez tartozik az erős, de szomjas 178 lóerős dízel. Nem csodálkozunk az eredményen, azon is csak kicsit, hogy a menetdinamikai mérésekben 100/91 ponttal még az A4-et és a BMW-t is megelőzte. Egy négykerék-kormányzásos GT ezerszer jobb autó a sima Lagunánál.

Jobbak a német autók a japánoknál? 2

Dinamizmusával aratott a Laguna GT. További képek a galériában

Minimális különbségeken múlott a végeredmény. A sorrend mellett a fogyasztási értékek is szerepelnek a következő oldalon a táblázatban


A japán autóipart képviselő Avensis erős, csendes motorjával és jó fékeivel szerzett pluszpontokat, magas üléshelyzete, kevéssé agilis futóműve nem engedte előrébb végezni.

Kényelmes és erős, de nehézkes a közepes Avensis 2.2 D-CAT

Erős, de nehézkes az Avensis 2.2 D-CAT


Az Insignia nem elég tágas, viszont jó vezetni és kimagaslóan sokat nyújt a feláras AFL-fényszóró. Álmos, kulturálatlan és sokat fogyasztó motorja miatt szorult a mezőny második felébe.

Erősebben lemaradt az előző Audi A4-ből kihozott SEAT Exeo, amelyben a 170 lóerős, közös nyomócsöves motort dicsérték a kollégák, vezethetőségét már nem. Lassulása a leggyengébb a mezőnyben és térkínálata egy kategóriával lejjebb is szerény volna.

Leghátul a legerősebb

Tompa és kényelmes a nehéz C5 kombi. Az erős mezőnyben csak kilencedik lett

Tompa és kényelmes a nehéz C5 kombi mezőnyben csak kilencedik lett


Tágas, kényelmes, kövérkés autó a Citroën C5 Tourer. Hosszú utakra remek, de lehetne benne több élet a pontozók véleménye szerint és a hidropneumatikus felfüggesztés egyáltalán nem nyújt varázsszőnyeges komfortot.

Számunkra váratlanul a mezőny legerősebb és legkönnyebb autója, a 185 lóerős Mazda6 kombi lett az utolsó. A motorja bivaly, de vizes úton az agilisra hangolt autót nehéz uralni határhelyzetben és a sportosra hangolt futómű kényelmetlen – szólt a verdikt.

Jobbak a német autók a japánoknál? 3

Kényelmetlenül sportos és nem elég halk a Mazda6, amely kis különbséggel lett utolsó. További képek a galériában

Nem egyformák az igényeink

Mára elavult az előző A4, ez látszik az Exeo helyezésén. 10-ből 8. hely

Mára elavult az előző A4, az Exeo 10-ből 8. hely


Figyelem! Egy összehasonlító teszt eredménye nem Szentírás, a téma érdekessége miatt írtunk róla, németül nem beszélő olvasóink kedvéért.

A pontozós teszteknek mindig az a hátránya, hogy az összeadás végén kapott eredmény nem domborítja ki az autók karakterét.

Aki például sportos, de tágas autót keres, az boldogabb lehet mondjuk a Mazda6-tal, mint a megérdemelten sok pontot összeszedő Passattal.

Erős középmezőnyben az Insignia. Belül szűk, de jó a futóműve

Erős középmezőnyben végzett az Insignia


Másnak a helybőség az elsődleges, ezért a BMW szóba sem jön, megint másnál az ár/érték arány a döntő, amiben a Laguna GT vagy a C5 kiváló.

Felnőtt emberek azt is képesek mérlegelni, hogy mekkora különbséget takarhat az egy százalékon belüli eltérés a pontszámokban, tehát az összehasonlító tesztek eredménye érdekes és fontos, de nem mindenható. Mindenki a saját igényei szerint válasszon autót, szerencsére ebben a mezőnyben nehezen nyúlhat mellé: a kerülendő fostalicskák régesrég kiszorultak a piacról.


Műszaki adatok / Pontok / Árak
TÍPUS
Max teljesítmény / nyomaték (LE/Nm)
Tesztfogyasztás
(átlag/min.)
(l/100km)
Összpont-
szám
(pont)
Ár
(Ft)
Audi A4 Avant 2.0 TDIe Ambiente
136 / 320
7,3 / 4,9
462
8 830 500
Volkswagen Passat Variant 2.0 CR TDI Highline
170 / 350
7,1 / 4,7
461
9 596 750
BMW 320d Touring
177 / 350
7,0 / 4,7
453
10 475 000
Ford Mondeo 2.2 TDCi Titanium
175 / 400
7,7 / 5,5
452
8 831 000
Renault Laguna GT Grandtour dCi 180
178 / 400
8,4 / 5,9
446
8 590 000
Toyota Avensis Combi 2.2 D-CAT Executive
177 / 400
7,7 / 5,2
433
9 375 000
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Edition
160 / 350 (380)
7,6 / 5,1
430
8 130 000
SEAT Exeo ST 2.0 TDI CR Style
170 / 350
7,5 / 5,4
419
8 593 000
Citroën C5 Tourer Exclusive
170 / 370
8,3 / 5,8
416
10 040 00
Mazda6 2.2 MZR-CD Dynamic
185 / 400
7,7 / 5,1
412
9 329 900

Kommentek

  • Yoshimura

    Vajon miért nem meglepő a “végeredmény”(?),…a hazai pálya mindig is erőssen lejt(-ett),-különösképp a Német autók esetében,- de hát piacgazdaság van,valamint valahol be kell hozni a “lemaradást” a konkurenciák tekintetében,…papíron!:-)
    Az mindenesetre elgondolkodtató hogy épp Németo.-ban miért is tartják az árukat lényegesen jobban a Japán autók, mint -szinte kortól,típustól függetlenül,- a hazai készítésű “termékek”?:-)
    Tudom,…van rá magyarázat.:-)
    Személyemet speciel inkább a gyakorlatban igazolt eredmények,(technológia,-környezetbarátság,- műszaki tartalom,-azok tartóssága,- teljesítmény,így nem utolsó sorban a “pályán” elért eredmények.
    “Csak” egy eredmény a SOK!!! közül: Nordscleife(hazai pálya,:-))Nissan GT-R35,…s NEM CSAK(!) a hazai gyártású ikonok körideje a múlté!:-)…Ja,”jut eszembe”,az ár/érték arány,…akkor most hogy is van ez?:-)

  • Csege7

    Biztos, hogy előbb ülnék egy Avensisbe, mint egy Lagunába…

  • Szaki Avensis :)

    A németeknél mindig is ez volt a sorrend..először a saját autók utána a franciák majd a legfőbb ellenségek a japánok..a franciáktól nem kell félniük, mert a kutyának se kell..Alapból nem is értem, hogy egy Renault meg egy Citroen hogy érhet el egyáltalán helyezést ilyen autók között mint pl az Audi, Toyota vagy a Mazda..Jó persze most lehet mondani, hogy hú ez az új Laguna milyen rohadt jó autó, csak az a gond, hogy pár év múlva már a kukában lesz működésképtelenül..és ahogy így elnézem azért a Mazda6 jócskán jobb helyezést érhetne el..fogyasztásilag, teljesítményileg egyaránt nyerő, az ára pedig valóban sok de olcsóbb a Citroennél vagy a BMW-nél, de még az ócska Passat-nál is..Az Avensis pedig simán felkerülhetett volna a Ford elé..

  • Mini Cooper S

    a francia autókról annyit, hogy szépek meg minden, de műszakilag egyik sem az igazi.. A japánok meg a németek közül szerintem a németek a jobbak a dinamizmussal és az erővel, a japánok a technológiával hódítanak, de szerintem jobb az olyan autó ami nem egy robot, hanem versenypályán igenis küzdeni kell vele. A mezőnyből nekem a 3-as Bmw, és a Mazda 6-os a nyerő, bár a Bmw kicsit drága, de hát egy német prémiummárkát meg kell fizetni.

  • Tika73

    Szerintem is felháborító, hogy a japán autók nem az 1. helyen végeztek. Úgy értem megosztott első hely. Bruhaha.
    Megszólaltak a fanatikusok.

  • s4tch

    Ennyire nincs tesztautó? :(

  • cuebler

    nem volt a volvo v70 és az accord sem, de még csak meg sem emlékeztek róluk, meg hogy miért nem. gondolom, úgy már “necces” lett volna kihozni a valóban jó, de túlságosan is drága német kocsikat. gondolom, az audi sem a “gyengébb” teljesítménnyel kívánt bizonyítani, hanem olcsóbb és talán versenyképesebb modellel szállt harcba. és mi ez a baromság a mazdával meg a vizes úttal? közel kétszáz lovas benzines autóm van, de normális sofőrként az életben nem provokáltam olyan helyzetet, hogy a futóművön múlott volna bármi is.
    a citroen és a renault pedig sokat javult minőségre, bárhogy hőbörögnek a németpártiak.
    érdekelne ez a teszt öt év múlva, ugyanezekkel az autókkal…

  • s4tch

    Tényleg nem értem a cikk apropóját. Ezer éve lehetett volna írni bármelyik hónapban egy ugyanilyet, akár “Minden szentnek maga felé hajlik a keze, avagy hogyan tesztelnek a germán szaklapok” alcímmel. Tényleg sajnálom, hogy ennyire nincs itthon tesztautó, András többre képes annál, minthogy tesztnek álcázott szponzorált hirdetéseket fordítson.

  • Csege7

    Egy francia autó soha nem fogja elérni egy japán és/vagy német autó minőségét és megbízhatóságát. Lehet, hogy javult a minőségük, de ha belegebednek, akkor sem.

  • Tika73

    Kedves Csege7!
    Finoman is bruhaha. Ez a Te fejedben létezik ilyen élesen.

  • kovacsbéci

    pedig így van, a japán autók jók de mégiscsak japánok, a francia meg csak francia. Az autót még mindig a németek csinálják tesó

  • hullarablo

    Több szempontból sem reális ez a tesz ezért felesleges ezen vitázni:) Az áraknál is nagy eltérések vannak, és több hiányzó is van. Érdekes, hogy a passat megelőzi azt a BMW-amivel egy lapon sem említhető:) Hiányolom nagyon a Honda Accordot, nálam beférne a dobogóra. A német autókat kedvelem, de ha elém raknak egy accordot, mazda6-ot és egy passat-ot tuti nem a passatot választanám.

  • megint

    hullarablo, ha meg tudnék birkózni a mazda ronda belsejével, akkor én azt választanám, pedig alapvetően a német autókat szeretem.

  • VPR

    nevetségesek ezek a VW csoport pénzén hizlalt “szakújságírók”. Első az Audi (hogy nézne ki, hogy a Passat leveri a házon belüli prémiumot), második az első:-) (az mindig a Passat), utána jön a következő német. a további sorrend szintén nevetséges, a Mazda utolsó helye meg még akkor is röhejes, ha az ócska belső terét duplán pontozzuk.

  • bhp

    Már megint alulmaradtak a japánok!:) Kedves japán drukkerek, nem tünt fel hogy nem csak itt, hanem a legtöbb tesztben amit olvashattok így van ez! Nem kell ezen háborogni!

  • VPR

    nevetségesek ezek a VW csoport pénzén hizlalt “szakújságírók”. Első az Audi (hogy nézne ki, hogy a Passat leveri a házon belüli prémiumot), második az első:-) (az mindig a Passat), utána jön a következő német. a további sorrend szintén nevetséges, a Mazda utolsó helye meg még akkor is röhejes, ha az ócska belső terét duplán pontozzuk.

  • VPR

    nem én vagyok hülye, a vezess.hu frissítésre újraküldte az üzenetemet… LoL

  • Csege7

    Én csak a nagybecsű Renault céges autónkból tudok kiindulni: 2 éves dci, röviden egy kalap szar. Kb. 40000km-rel esik szét, a váltó lötyög (sebességben is!), a belső műanyagok zörögnek, a gyári CD-s rádió már nem működik, az elektromos dolgok ad-hoc szerűen működnek, a szervizbe annyit járunk, hogy már előre köszönnek nekünk. Bravó franciák! Hasonló futásteljesítményű japán autóm van, de azzal a kötelezőn kívül nem voltam szervizben (pedig az is használva van rendesen). Úgyhogy engem ne próbáljon senki meggyőzni a francia hulladékokról…

  • Tika73

    Ha ilyen sz@r, akkor hogyan tudnak eladni ilyen sok autót a “franciák”? Én nem azt mondom, hogy jobbak, csak annyit, hogy nem sz@rok. Mi is Renaultal járunk, de ezek nem esnek szét. A vérnyomásod rendben van? :-))

  • G-Shock

    Ismétlem önmagam: A cél determinálja az eszközt.

    Itt: A meghtározott szempontok függvénye, hogy mely autót tekintjük jobbnak. Az Auto Bild is próbál sokszor pontokkal operálni, hogy alátámassza ítéletét, de még azt is csak fenntartásokkal szabad kezelni – pláne, hogy rendszeresen saját iparuk felé ítélnek.

    Jelen cikkben, bárhogy is változtatnánk a sorrenddet, valaki mindig vérig sértődne, mert ugye neki X autója van amiért Y forintot fizetett, és nehogy má’ a Z kocsi jobb legyen – azaz hülye vagyok, mert nem arra költöttem. Szerintem ez ilyen egyszerű. Bár ezt a cikk végén is kihangsúlyozzák, lehet hogy fölöslegesen jártatom:)

    Én pl szeretem a Citroeneked, tetszenek az Audik, a BMW-k, de japán gondolkodást is szeretem. Mindegyiket más miatt jó vezetni. Ja igen és midnen autót szét lehet taposni, pláne ha nem törődnek vele.

  • Kera01

    Látom nagyon sokan elfogultak a német autók mellett…főleg a Passat mellett.
    Beültem egy automata, dízel, xenon stb. xyz extrás mostani Passatba. Láss csodát a világításkapcsoló gombjáról a festék vagy színezés gyönyörűen lemált!!!
    Félbőr ülések:Berepedezve, szétülve!!!
    Elektromos kézifék gombja: Szintén lemált róla a festék!
    Automata váltó kapcsolókara: SZintén szétmálva.
    Az autó összkilómétere: 110e km!
    Ennyit a Passatról:S:S
    Szutyok! Inkább egy új C5-ös Citroen. Mint h. egy VW!!

  • Csege7

    A vérnyomásom rendben van :)
    Egyébként a sógorom V-ös Golfjánál ugyanez a helyzet: 3 éves (!) 150000km-rel, és málik le a festék a kapcsolókról, a bőr kormány feslik le, a digit klíma behalt stb. Viszont a Citroenekről annyit, hogy unokabátyámnak Citroen kereskedése van, a céges autót (C5) csak elvétve használja, egyébként Landcruiserrel jár… Ja, és bármikor vagyok ott, a szerviz mindig tele van…

  • smone

    Ezek a tesztek szubjektivek. A valóságban fontosabb a megbízhatóság. Ebben viszont a toyota, nissan évek óta verhetetlen.
    Egyszer valaki arról is írhatna cikket,hogy benzines vagy desel autó? Pontosítok, manapság minden hol,mindenki el van ájulva attól,hogy a dieselek milyen erősek,meg keveset fogyasztanak
    Bizonyára így van, azonban a mindennapos használat során kiderülhetne, ha utána számolnának,hogy a diesel autók, az azonos felszereltségü és cm3-ű benzines társaiknál, 0,6-2,0millióval drágábbak. Tudom,ekkor jön az érv,hogy de kevesebbet fogyasztanak. mennyivel is? 1-2literrel normális használat mellett. (ha már nyomják nekik, akkor ugyanannyit vagy többet) Könnyen kiszámolható,hogy a vételnél kifizetett többletet a kevesebb fogyasztás kb. 150-200,000km nél egyenliti ki. Hát ez szuper! …és akkor még nem beszéltünk arról,hogy a dieselek szervizigényesebbek az izzítógyertyáik sokkal drágábbak,illetve szinte minden motorikus alkatrészük sokkal többe kerül mint benzines társuké. De azért, hajrá diesel. Nekem sose lesz:)

  • smone

    Csege7!
    Volkswagen=Népautó Ez van. Amugy nem csak a golf jellemzője,hanem az összes VW és Skoda modellre igaz a lemálló,kifényesedő kapcsoló, karfa,zörgő müanyagok, stb.
    De legalább diesel, nagyon erős,jól megy,feketén füstöl,teli vannak elektromos hibákkal,motorikusan stb. Persze ez utóbi igaz az Audi dieseljeire is.

  • Csege7

    Kb 10 éve dízellel járok. Kezdtem Toledo II. 1.9 TDI-vel, majd volt Altea 2.0 TDI, most Toyota Auris D4D-m van, de soha egyikkel sem volt semmi bajom. Egyedül az Altea 2.0TDI csipegette az olajat, de nem haltam bele, oda kellett rá figyelni és ment minden gond nélkül.

  • Schumi33

    Aki vezetett már Laguna GT-t, az tudja hogy magasan a legjobb a kategóriában, nemcsak a semleges kanyarvétel miatt, hanem agyagminőégre is jobb mint a vetélytársak!!! Az meg hogy a németek a sáját szutykaikat hozzák ki győztesnek már bevett szokás náluk. Mindenki márkajel nélkük döntsön. Az meg hogy a francia, meg az olasz autók szétesnek, már évek óta nem igaz!

  • smone

    De azért az röhej,hogy a Megane-t szervizbe kell vinni fényszóró izzó cseréhez! Vagy csináld magad akció keretében le kell venni az első kereket,ki a dobbetétet és házilag, röpke 35-50perc alatt magad is kicserélheted!

  • basswar

    Nekem Megane-om van, de annyira nem bonyolult az az izzócsere. Egyszer megtanulod, utána 5 perc. Kereket nem kell levenni, csak elfordítani a kormányt, lepattintani a műanyag fedelet és mehet is. Nem olyan bonyolult, csak túllihegik egy kicsit.

  • smone

    ja,igen! Elhiszem,hogy meg kell tanulni, idővel leszorítható 5percre.:) Sztem alapból az a normális,hogy (éjjel is) elsőre, 1-2perc alatt kicserél az ember az izzót(a gépháztető felnyitásával) és nem kell a koszos kerékjáratban matatnia. De vannak fanatikusok:)

  • merano

    Látom itt vannak érvek és ellen érvek, hát én is mondanék egy párat :-)
    Én szigorúan német autó párti vagyok, lehet mondani sokmindent, akár azt is hogy divat autó, de azért el értek valamit, persze hozzá kell tenni hogy a mai autókat közel sem arra tervezték mint a régieket, elvégre fogyasztói társadalomban élünk :-)
    De azért megkérdezném hogy miért kell 1 twingoo-t 27 ezer kilométer után meg gyürűzni? Hogyan fogyott el a kompresszió az egyik hengerböl?
    És miért nem mondják annak aki a csodálatos 2,5-ös dci-t megveszi hogy 200 ezer kilóméter utánn miért kell a porlasztókat (110 000 ft/ db) kidobni, és a reel csövet (200 000 ft)is eldobni?
    Azon kivül még 1 hülye kérdés, ha annyira jók a japán autók, miért nem tudnak elterjedni? Nem a koreai autókra gondolok. A japánbol csak a suzuki az ami elterjedt, az is az ára miatt, és azok járnak suzukival akik eddig ladáztak vagy valami hasonló keleti autó csodával jártak.

Bogarak és Bullik szállták meg a Hungaroringet

Matuzsálemi kort megért Bullik és Bogarak, valamint ízlésesen tuningolt Golfok várták ma a látogatókat a Hungaroringen, a Volkswagen találkozón.

F1: Button ezekkel jutott a 300-ig

Jenson Button vasárnap 300. Forma-1-es futamán indul. Egy képen 17 szezon 17 autója, amiket a veterán vezetett.

F1: Életveszélyes hiba a Ferrarinál?

Egy szerelő zseblámpát hagyott a pedálok alatt? Kimi Räikkönen elszólása igen komoly hibát leplezett le, a csapat cáfol.

Teszteld, hogy mennyit tudsz a Maláj Nagydíjról!

Itt a Maláj Nagydíj, itt az újabb Forma-1-es kvíz. Mennyire vagy otthon a szepangi verseny történetében?

Örökéletű kulcs a Fordnál

Vízbe merítették, betonra ejtették és extrém hőhatásoknak tették ki a Ford új indítókulcsát. Ezzel bizonyították, hogy az éltre tervezték.

100 milliót adtak Batman motorjáért

Egy filmrelikviákat értékesít árverésen több mint százmillió forintnak megfelelő összegért kel el a Bat Pod. A két Batman filmen is szereplő motor.

Cégautó helyett cégkerékpár Magyarországon?

Növelné a cégek kedvezményeit a kerékpárügyi biztos, ha támogatják a dolgozók bringával munkába járását.

F1: A Force India a maximumot hozta

A Maláj Nagydíj időmérőjén a Force India fontos lépést tett afelé, hogy konszolidálja a konstruktőri bajnokságban jelenleg egyetlen pont előnnyel bírt 4. helyét.

F1: Button poénkodva örül a 9. helynek

Jenson Button bejutott a McLarennel a Q3-ba, felszabadultan nyilatkozott a maláj időmérő után.

Ha vannak gyerekeid, ne nézd meg ezt a kocsit!

Ma már nem meglepő, hogy a halottaskocsik is készülnek luxusautókból. Elkészült világ első Teslán alapuló járgánya.

F1: Újabb szigorítás az időmérőn

A Nemzetközi Automobil Szövetség a korábbi incidensek fényében a Maláj Nagydíj időmérője előtt pontosított, szigorított a sárga zászlókra vonatkozó irányelveken.

F1: A Red Bull azt hitte, simán kikap a Ferraritól

A Red Bull nem számított arra, hogy a Maláj Nagydíj időmérőjén sikerül megelőznie a Ferrarit.