Jobbak a német autók a japánoknál?

Középkategóriás dízel kombik

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2009.10.28. 08.10

Tíz középkategóriás típusra kiterjedő összehasonlító tesztet végzett testvérlapjaival a német auto motor und sport. Érdekes eredményre jutottak: a Renault veri a Toyotát és az Opelt, a Mazda6 pedig utolsó, pedig jó vezetni. Ja, és nem a Passat nyert.


170 lóerő körüli dízelek

Nyugaton a kombira nagyobb a kereslet a középkategóriában, mint a többi karosszériára

Nyugaton a kombik iránt nagy a kereslet középkategóriában, mint a többi karosszériára


Időnként egész kategóriákra kiterjedő összehasonlító tesztet szervez a stuttgarti Motor-Presse kiadó a hozzá tartozó autós lapok részvételével. Ezúttal a 170 lóerő körüli dízeleket eresztették össze a középkategóriában, mindegyiket kombi karosszériával.

Magyar szemmel talán furcsa lehet a kombikkal megszervezni a tesztet, de az Audi A4 70 százalék feletti kombiaránya a többi modellnél is jellemző.

Hiányzók: vannak többen is

Dobogós a 320d, az egyetlen hátsókerék-hajtású autó a mezőnyben

A 320d volt az egyetlen hátul hajtó autó mezőnyben


Nem tudjuk, miért, de hiányzott az Alfa 159, a Mercedes-Benz C-osztály, a Peugeot 407, a ritkább autók közül a Subaru Legacy. Érdekes, hogy az Audi a TDIe Avanttal indult, amely csak 136 lóerős, pedig volna 170 lóerős változat is. A gyár kívánt a gyengébb, de takarékosabb modellel bizonyítani.

Gyengébb motorral is győz az A4

Ha autógyártó nemzetekre lebontva nézzük az eredményt, akkor a szerintünk is jó németek teljesítettek legjobban hazai pályán.


Épphogy megverte a Passatot a takarékos, agilis, biztonságos A4 Avant

Nincsenek gyenge pontjai a Passatnak, ezért 2.

Nincs gyenge pontja a Passatnak, 2. hely


Valószínűleg a másik dízellel is nyert volna az A4 Avant, amely kivitele, futóműve, kényelme, aktív biztonsága és takarékossága révén gyűjtötte a legtöbb pontot. A sokkal tágasabb Passat alig maradt el tőle, egyedül féke lehetne hatékonyabb, komfortban, térkínálatban, biztonságban nagyon jó.

Szűk, de dobogós a BMW

Motorjával és vezethetőségével aratott a BMW 320d Touring. Az egyetlen hátsókerék-hajtású tesztautó 7,0 literrel a mezőny legtakarékosabbja, szűk belső tere ellenére is felállhatott a dobogóra.

Családi autóként igen jó a Mondeo, 4. hely

Jó családi autó a Mondeo, végül negyedik


Házon belül a mi egyik kedvencünk a legjobb családi autónak titulált Mondeo 2.2 TDCi: bődületesen nagy és komfortos, mégse tohonya, így kell ezt csinálni.

Hol vannak a japánok?

Mögötte az ötödik helyen következik csak külhoni versenyző: egy Renault. A márkát a Laguna GT képviselte, mert ehhez tartozik az erős, de szomjas 178 lóerős dízel. Nem csodálkozunk az eredményen, azon is csak kicsit, hogy a menetdinamikai mérésekben 100/91 ponttal még az A4-et és a BMW-t is megelőzte. Egy négykerék-kormányzásos GT ezerszer jobb autó a sima Lagunánál.


Dinamizmusával aratott a Laguna GT. További képek a galériában

Minimális különbségeken múlott a végeredmény. A sorrend mellett a fogyasztási értékek is szerepelnek a következő oldalon a táblázatban


A japán autóipart képviselő Avensis erős, csendes motorjával és jó fékeivel szerzett pluszpontokat, magas üléshelyzete, kevéssé agilis futóműve nem engedte előrébb végezni.

Kényelmes és erős, de nehézkes a közepes Avensis 2.2 D-CAT

Erős, de nehézkes az Avensis 2.2 D-CAT


Az Insignia nem elég tágas, viszont jó vezetni és kimagaslóan sokat nyújt a feláras AFL-fényszóró. Álmos, kulturálatlan és sokat fogyasztó motorja miatt szorult a mezőny második felébe.

Erősebben lemaradt az előző Audi A4-ből kihozott SEAT Exeo, amelyben a 170 lóerős, közös nyomócsöves motort dicsérték a kollégák, vezethetőségét már nem. Lassulása a leggyengébb a mezőnyben és térkínálata egy kategóriával lejjebb is szerény volna.

Leghátul a legerősebb

Tompa és kényelmes a nehéz C5 kombi. Az erős mezőnyben csak kilencedik lett

Tompa és kényelmes a nehéz C5 kombi mezőnyben csak kilencedik lett


Tágas, kényelmes, kövérkés autó a Citroën C5 Tourer. Hosszú utakra remek, de lehetne benne több élet a pontozók véleménye szerint és a hidropneumatikus felfüggesztés egyáltalán nem nyújt varázsszőnyeges komfortot.

Számunkra váratlanul a mezőny legerősebb és legkönnyebb autója, a 185 lóerős Mazda6 kombi lett az utolsó. A motorja bivaly, de vizes úton az agilisra hangolt autót nehéz uralni határhelyzetben és a sportosra hangolt futómű kényelmetlen – szólt a verdikt.


Kényelmetlenül sportos és nem elég halk a Mazda6, amely kis különbséggel lett utolsó. További képek a galériában

Nem egyformák az igényeink

Mára elavult az előző A4, ez látszik az Exeo helyezésén. 10-ből 8. hely

Mára elavult az előző A4, az Exeo 10-ből 8. hely


Figyelem! Egy összehasonlító teszt eredménye nem Szentírás, a téma érdekessége miatt írtunk róla, németül nem beszélő olvasóink kedvéért.

A pontozós teszteknek mindig az a hátránya, hogy az összeadás végén kapott eredmény nem domborítja ki az autók karakterét.

Aki például sportos, de tágas autót keres, az boldogabb lehet mondjuk a Mazda6-tal, mint a megérdemelten sok pontot összeszedő Passattal.

Erős középmezőnyben az Insignia. Belül szűk, de jó a futóműve

Erős középmezőnyben végzett az Insignia


Másnak a helybőség az elsődleges, ezért a BMW szóba sem jön, megint másnál az ár/érték arány a döntő, amiben a Laguna GT vagy a C5 kiváló.

Felnőtt emberek azt is képesek mérlegelni, hogy mekkora különbséget takarhat az egy százalékon belüli eltérés a pontszámokban, tehát az összehasonlító tesztek eredménye érdekes és fontos, de nem mindenható. Mindenki a saját igényei szerint válasszon autót, szerencsére ebben a mezőnyben nehezen nyúlhat mellé: a kerülendő fostalicskák régesrég kiszorultak a piacról.


Műszaki adatok / Pontok / Árak
TÍPUS
Max teljesítmény / nyomaték (LE/Nm)
Tesztfogyasztás
(átlag/min.)
(l/100km)
Összpont-
szám
(pont)
Ár
(Ft)
Audi A4 Avant 2.0 TDIe Ambiente
136 / 320
7,3 / 4,9
462
8 830 500
Volkswagen Passat Variant 2.0 CR TDI Highline
170 / 350
7,1 / 4,7
461
9 596 750
BMW 320d Touring
177 / 350
7,0 / 4,7
453
10 475 000
Ford Mondeo 2.2 TDCi Titanium
175 / 400
7,7 / 5,5
452
8 831 000
Renault Laguna GT Grandtour dCi 180
178 / 400
8,4 / 5,9
446
8 590 000
Toyota Avensis Combi 2.2 D-CAT Executive
177 / 400
7,7 / 5,2
433
9 375 000
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Edition
160 / 350 (380)
7,6 / 5,1
430
8 130 000
SEAT Exeo ST 2.0 TDI CR Style
170 / 350
7,5 / 5,4
419
8 593 000
Citroën C5 Tourer Exclusive
170 / 370
8,3 / 5,8
416
10 040 00
Mazda6 2.2 MZR-CD Dynamic
185 / 400
7,7 / 5,1
412
9 329 900

Kommentek

  • Yoshimura

    Vajon miért nem meglepő a “végeredmény”(?),…a hazai pálya mindig is erőssen lejt(-ett),-különösképp a Német autók esetében,- de hát piacgazdaság van,valamint valahol be kell hozni a “lemaradást” a konkurenciák tekintetében,…papíron!:-)
    Az mindenesetre elgondolkodtató hogy épp Németo.-ban miért is tartják az árukat lényegesen jobban a Japán autók, mint -szinte kortól,típustól függetlenül,- a hazai készítésű “termékek”?:-)
    Tudom,…van rá magyarázat.:-)
    Személyemet speciel inkább a gyakorlatban igazolt eredmények,(technológia,-környezetbarátság,- műszaki tartalom,-azok tartóssága,- teljesítmény,így nem utolsó sorban a “pályán” elért eredmények.
    “Csak” egy eredmény a SOK!!! közül: Nordscleife(hazai pálya,:-))Nissan GT-R35,…s NEM CSAK(!) a hazai gyártású ikonok körideje a múlté!:-)…Ja,”jut eszembe”,az ár/érték arány,…akkor most hogy is van ez?:-)

  • Csege7

    Biztos, hogy előbb ülnék egy Avensisbe, mint egy Lagunába…

  • Szaki Avensis :)

    A németeknél mindig is ez volt a sorrend..először a saját autók utána a franciák majd a legfőbb ellenségek a japánok..a franciáktól nem kell félniük, mert a kutyának se kell..Alapból nem is értem, hogy egy Renault meg egy Citroen hogy érhet el egyáltalán helyezést ilyen autók között mint pl az Audi, Toyota vagy a Mazda..Jó persze most lehet mondani, hogy hú ez az új Laguna milyen rohadt jó autó, csak az a gond, hogy pár év múlva már a kukában lesz működésképtelenül..és ahogy így elnézem azért a Mazda6 jócskán jobb helyezést érhetne el..fogyasztásilag, teljesítményileg egyaránt nyerő, az ára pedig valóban sok de olcsóbb a Citroennél vagy a BMW-nél, de még az ócska Passat-nál is..Az Avensis pedig simán felkerülhetett volna a Ford elé..

  • Mini Cooper S

    a francia autókról annyit, hogy szépek meg minden, de műszakilag egyik sem az igazi.. A japánok meg a németek közül szerintem a németek a jobbak a dinamizmussal és az erővel, a japánok a technológiával hódítanak, de szerintem jobb az olyan autó ami nem egy robot, hanem versenypályán igenis küzdeni kell vele. A mezőnyből nekem a 3-as Bmw, és a Mazda 6-os a nyerő, bár a Bmw kicsit drága, de hát egy német prémiummárkát meg kell fizetni.

  • Tika73

    Szerintem is felháborító, hogy a japán autók nem az 1. helyen végeztek. Úgy értem megosztott első hely. Bruhaha.
    Megszólaltak a fanatikusok.

  • s4tch

    Ennyire nincs tesztautó? :(

  • cuebler

    nem volt a volvo v70 és az accord sem, de még csak meg sem emlékeztek róluk, meg hogy miért nem. gondolom, úgy már “necces” lett volna kihozni a valóban jó, de túlságosan is drága német kocsikat. gondolom, az audi sem a “gyengébb” teljesítménnyel kívánt bizonyítani, hanem olcsóbb és talán versenyképesebb modellel szállt harcba. és mi ez a baromság a mazdával meg a vizes úttal? közel kétszáz lovas benzines autóm van, de normális sofőrként az életben nem provokáltam olyan helyzetet, hogy a futóművön múlott volna bármi is.
    a citroen és a renault pedig sokat javult minőségre, bárhogy hőbörögnek a németpártiak.
    érdekelne ez a teszt öt év múlva, ugyanezekkel az autókkal…

  • s4tch

    Tényleg nem értem a cikk apropóját. Ezer éve lehetett volna írni bármelyik hónapban egy ugyanilyet, akár “Minden szentnek maga felé hajlik a keze, avagy hogyan tesztelnek a germán szaklapok” alcímmel. Tényleg sajnálom, hogy ennyire nincs itthon tesztautó, András többre képes annál, minthogy tesztnek álcázott szponzorált hirdetéseket fordítson.

  • Csege7

    Egy francia autó soha nem fogja elérni egy japán és/vagy német autó minőségét és megbízhatóságát. Lehet, hogy javult a minőségük, de ha belegebednek, akkor sem.

  • Tika73

    Kedves Csege7!
    Finoman is bruhaha. Ez a Te fejedben létezik ilyen élesen.

  • kovacsbéci

    pedig így van, a japán autók jók de mégiscsak japánok, a francia meg csak francia. Az autót még mindig a németek csinálják tesó

  • hullarablo

    Több szempontból sem reális ez a tesz ezért felesleges ezen vitázni:) Az áraknál is nagy eltérések vannak, és több hiányzó is van. Érdekes, hogy a passat megelőzi azt a BMW-amivel egy lapon sem említhető:) Hiányolom nagyon a Honda Accordot, nálam beférne a dobogóra. A német autókat kedvelem, de ha elém raknak egy accordot, mazda6-ot és egy passat-ot tuti nem a passatot választanám.

  • megint

    hullarablo, ha meg tudnék birkózni a mazda ronda belsejével, akkor én azt választanám, pedig alapvetően a német autókat szeretem.

  • VPR

    nevetségesek ezek a VW csoport pénzén hizlalt “szakújságírók”. Első az Audi (hogy nézne ki, hogy a Passat leveri a házon belüli prémiumot), második az első:-) (az mindig a Passat), utána jön a következő német. a további sorrend szintén nevetséges, a Mazda utolsó helye meg még akkor is röhejes, ha az ócska belső terét duplán pontozzuk.

  • bhp

    Már megint alulmaradtak a japánok!:) Kedves japán drukkerek, nem tünt fel hogy nem csak itt, hanem a legtöbb tesztben amit olvashattok így van ez! Nem kell ezen háborogni!

  • VPR

    nevetségesek ezek a VW csoport pénzén hizlalt “szakújságírók”. Első az Audi (hogy nézne ki, hogy a Passat leveri a házon belüli prémiumot), második az első:-) (az mindig a Passat), utána jön a következő német. a további sorrend szintén nevetséges, a Mazda utolsó helye meg még akkor is röhejes, ha az ócska belső terét duplán pontozzuk.

  • VPR

    nem én vagyok hülye, a vezess.hu frissítésre újraküldte az üzenetemet… LoL

  • Csege7

    Én csak a nagybecsű Renault céges autónkból tudok kiindulni: 2 éves dci, röviden egy kalap szar. Kb. 40000km-rel esik szét, a váltó lötyög (sebességben is!), a belső műanyagok zörögnek, a gyári CD-s rádió már nem működik, az elektromos dolgok ad-hoc szerűen működnek, a szervizbe annyit járunk, hogy már előre köszönnek nekünk. Bravó franciák! Hasonló futásteljesítményű japán autóm van, de azzal a kötelezőn kívül nem voltam szervizben (pedig az is használva van rendesen). Úgyhogy engem ne próbáljon senki meggyőzni a francia hulladékokról…

  • Tika73

    Ha ilyen sz@r, akkor hogyan tudnak eladni ilyen sok autót a “franciák”? Én nem azt mondom, hogy jobbak, csak annyit, hogy nem sz@rok. Mi is Renaultal járunk, de ezek nem esnek szét. A vérnyomásod rendben van? :-))

  • G-Shock

    Ismétlem önmagam: A cél determinálja az eszközt.

    Itt: A meghtározott szempontok függvénye, hogy mely autót tekintjük jobbnak. Az Auto Bild is próbál sokszor pontokkal operálni, hogy alátámassza ítéletét, de még azt is csak fenntartásokkal szabad kezelni – pláne, hogy rendszeresen saját iparuk felé ítélnek.

    Jelen cikkben, bárhogy is változtatnánk a sorrenddet, valaki mindig vérig sértődne, mert ugye neki X autója van amiért Y forintot fizetett, és nehogy má’ a Z kocsi jobb legyen – azaz hülye vagyok, mert nem arra költöttem. Szerintem ez ilyen egyszerű. Bár ezt a cikk végén is kihangsúlyozzák, lehet hogy fölöslegesen jártatom:)

    Én pl szeretem a Citroeneked, tetszenek az Audik, a BMW-k, de japán gondolkodást is szeretem. Mindegyiket más miatt jó vezetni. Ja igen és midnen autót szét lehet taposni, pláne ha nem törődnek vele.

  • Kera01

    Látom nagyon sokan elfogultak a német autók mellett…főleg a Passat mellett.
    Beültem egy automata, dízel, xenon stb. xyz extrás mostani Passatba. Láss csodát a világításkapcsoló gombjáról a festék vagy színezés gyönyörűen lemált!!!
    Félbőr ülések:Berepedezve, szétülve!!!
    Elektromos kézifék gombja: Szintén lemált róla a festék!
    Automata váltó kapcsolókara: SZintén szétmálva.
    Az autó összkilómétere: 110e km!
    Ennyit a Passatról:S:S
    Szutyok! Inkább egy új C5-ös Citroen. Mint h. egy VW!!

  • Csege7

    A vérnyomásom rendben van :)
    Egyébként a sógorom V-ös Golfjánál ugyanez a helyzet: 3 éves (!) 150000km-rel, és málik le a festék a kapcsolókról, a bőr kormány feslik le, a digit klíma behalt stb. Viszont a Citroenekről annyit, hogy unokabátyámnak Citroen kereskedése van, a céges autót (C5) csak elvétve használja, egyébként Landcruiserrel jár… Ja, és bármikor vagyok ott, a szerviz mindig tele van…

  • smone

    Ezek a tesztek szubjektivek. A valóságban fontosabb a megbízhatóság. Ebben viszont a toyota, nissan évek óta verhetetlen.
    Egyszer valaki arról is írhatna cikket,hogy benzines vagy desel autó? Pontosítok, manapság minden hol,mindenki el van ájulva attól,hogy a dieselek milyen erősek,meg keveset fogyasztanak
    Bizonyára így van, azonban a mindennapos használat során kiderülhetne, ha utána számolnának,hogy a diesel autók, az azonos felszereltségü és cm3-ű benzines társaiknál, 0,6-2,0millióval drágábbak. Tudom,ekkor jön az érv,hogy de kevesebbet fogyasztanak. mennyivel is? 1-2literrel normális használat mellett. (ha már nyomják nekik, akkor ugyanannyit vagy többet) Könnyen kiszámolható,hogy a vételnél kifizetett többletet a kevesebb fogyasztás kb. 150-200,000km nél egyenliti ki. Hát ez szuper! …és akkor még nem beszéltünk arról,hogy a dieselek szervizigényesebbek az izzítógyertyáik sokkal drágábbak,illetve szinte minden motorikus alkatrészük sokkal többe kerül mint benzines társuké. De azért, hajrá diesel. Nekem sose lesz:)

  • smone

    Csege7!
    Volkswagen=Népautó Ez van. Amugy nem csak a golf jellemzője,hanem az összes VW és Skoda modellre igaz a lemálló,kifényesedő kapcsoló, karfa,zörgő müanyagok, stb.
    De legalább diesel, nagyon erős,jól megy,feketén füstöl,teli vannak elektromos hibákkal,motorikusan stb. Persze ez utóbi igaz az Audi dieseljeire is.

  • Csege7

    Kb 10 éve dízellel járok. Kezdtem Toledo II. 1.9 TDI-vel, majd volt Altea 2.0 TDI, most Toyota Auris D4D-m van, de soha egyikkel sem volt semmi bajom. Egyedül az Altea 2.0TDI csipegette az olajat, de nem haltam bele, oda kellett rá figyelni és ment minden gond nélkül.

  • Schumi33

    Aki vezetett már Laguna GT-t, az tudja hogy magasan a legjobb a kategóriában, nemcsak a semleges kanyarvétel miatt, hanem agyagminőégre is jobb mint a vetélytársak!!! Az meg hogy a németek a sáját szutykaikat hozzák ki győztesnek már bevett szokás náluk. Mindenki márkajel nélkük döntsön. Az meg hogy a francia, meg az olasz autók szétesnek, már évek óta nem igaz!

  • smone

    De azért az röhej,hogy a Megane-t szervizbe kell vinni fényszóró izzó cseréhez! Vagy csináld magad akció keretében le kell venni az első kereket,ki a dobbetétet és házilag, röpke 35-50perc alatt magad is kicserélheted!

  • basswar

    Nekem Megane-om van, de annyira nem bonyolult az az izzócsere. Egyszer megtanulod, utána 5 perc. Kereket nem kell levenni, csak elfordítani a kormányt, lepattintani a műanyag fedelet és mehet is. Nem olyan bonyolult, csak túllihegik egy kicsit.

  • smone

    ja,igen! Elhiszem,hogy meg kell tanulni, idővel leszorítható 5percre.:) Sztem alapból az a normális,hogy (éjjel is) elsőre, 1-2perc alatt kicserél az ember az izzót(a gépháztető felnyitásával) és nem kell a koszos kerékjáratban matatnia. De vannak fanatikusok:)

  • merano

    Látom itt vannak érvek és ellen érvek, hát én is mondanék egy párat :-)
    Én szigorúan német autó párti vagyok, lehet mondani sokmindent, akár azt is hogy divat autó, de azért el értek valamit, persze hozzá kell tenni hogy a mai autókat közel sem arra tervezték mint a régieket, elvégre fogyasztói társadalomban élünk :-)
    De azért megkérdezném hogy miért kell 1 twingoo-t 27 ezer kilométer után meg gyürűzni? Hogyan fogyott el a kompresszió az egyik hengerböl?
    És miért nem mondják annak aki a csodálatos 2,5-ös dci-t megveszi hogy 200 ezer kilóméter utánn miért kell a porlasztókat (110 000 ft/ db) kidobni, és a reel csövet (200 000 ft)is eldobni?
    Azon kivül még 1 hülye kérdés, ha annyira jók a japán autók, miért nem tudnak elterjedni? Nem a koreai autókra gondolok. A japánbol csak a suzuki az ami elterjedt, az is az ára miatt, és azok járnak suzukival akik eddig ladáztak vagy valami hasonló keleti autó csodával jártak.

Agyament befutó Hockenheimben

A Német Nagydíj betétfutamaként megrendezett GP2-es versenyen 20 cm döntött az utolsó dobogós hely sorsáról. Ezt látni kell.

F1: Büntetések, változik a rajtsorrend

A Német Nagydíj versenybírói három pilótát is hátrasoroltak a hockenheimi időmérő után.

F1: A Red Bull úgy érzi, elkaphatja a Mercedest

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint a csapat megszorongathatja a Mercedest a Német Nagydíjon, a győzelem sem elérhetetlen.

F1: Könnyekkel küszködve nyilatkozott Kvjat

A Red Bulltól a Toro Rossóhoz visszaküldött Danyiil Kvjat a teljes összeomlás szélén, lassan megváltás lenne számára az idény alatti kirúgás.

Olyan KRESZ-tábla van Budapesten, amilyen még soha

Maximálisan támogatjuk az ötletet, így talán kevesebb gázolás lesz a környéken.

Vettel: Visszaesett a Ferrari

Sebastian Vettel csalódottan vette tudomásul, hogy csak a hatodik helyet szerezte meg a Német Nagydíj időmérőjén. Valami nem stimmel a csapatnál.

F1: Rosberg több benzinnel szerezte meg a pole-t

Nico Rosberg annak ellenére szerezte meg az első rajtkockát a Német Nagydíjon, hogy a szokásosnál többet tankoltak az autójába. Az első három nyilatkozatai.

F1: Rosberg behúzta a pole-t otthon

Lewis Hamilton nem bírt Nico Rosberggel a hazai pályán, a német nyerte a hockenheimi Forma-1-es időmérőt. Red Bull-os második, ferraris harmadik sor.

Európában is építene óriás akkumulátorgyárat a Tesla

A Tesla Európában és Kínában, valamint máshol Ázsiában is tervez óriás akkumulátorgyárakat építeni – jelentette be Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója szombaton, a nevadai sivatagban épülő első ilyen óriás akkumulátorgyár, a Gigafactory szerkezetkész állapota alkalmából tartott ünnepségen.

F1: Hamilton megúszta a büntetést

A Német Nagydíj versenybírói Lewis Hamiltont nem, csak a Mercedes-csapatot büntették meg az utolsó szabadedzésen történt incidensért.

Ez az osztrák nő úgy mos autót, hogy megőrülsz

Láttunk már hasonló felvételt, de azokat sem értettük, ahogy most is csak bámulunk magunk elé.

Vettel csalással nyert egy mentő volánja mögött

Vajon ki volt a gyorsabb? A mentőautó világbajnokkal a volán mögött, vagy a Ferrari 488 GTB?