Innen szép nyerni

Az előd megbízhatatlanságáról ódákat zengtek. Ígéret persze érkezett arra, hogy az új generációval már nem lesz gond, de a hosszú évek tapasztalatot nehezen gyűrik maguk alá a marketinges szakemberek szép szavai. A következő csapást pedig a piac szűkülése mérte a Lagunára, melynek következtében vissza kellett fogni a legyártott mennyiséget.

Ilyen előzmények után köszöntött be a válság, hatására a Renault pedig kilátásba helyezte, hogy ? másik két drágának ítélt modellel, az Espace és a Vel Satis kombiverziójával együtt ? törli a palettáról.

Karambolra alkalmas

Csillagos ötös

Csillagos ötös


A Laguna a frontális és az oldalirányú teszteken kiválóan szerepelt. Megszerezte a megszerezhető 36 pontot, ami természetesen 5 darab EuroNCAP-csillagot jelent a neve mellett. A négycsillagos gyerekvédelem sem szégyen. Azt hiszem, már említeni sem kéne, hogy nem arról van szó, hogy a poronty nem lenne biztonságban, csupán a szülőknek készült figyelmeztetések és jelölések kivitelezésével akadt gondja ismételten a szakembereknek. Ami viszont a gyalogosokat illeti: nos, jobb, ha két lábon közlekedve távol tartják magukat az autótól. A lökhárító és a motorháztető komoly ellenfélnek bizonyult.

Mindenre

Most 1,2 millióval olcsóbb

Most 1,2 millióval olcsóbb


Augusztus 1-től alapból nyolcszázezres kedvezmény jár a Laguna ötajtós és kombi változatára is. Ráadásul ez az ajánlat minden szintre és motorváltozatra érvényes. Ennek felével, azaz újabb 400 000 forint elengedésével lepnek meg minket, ha a számlát a Renault finanszírozási program keretein belül egyenlítjük ki. Az 1,2 milliós kedvezményhez is jár a megszokott 3 évre vagy 150 000 km-re szóló garancia.

A legolcsóbb

A nagyobbik változat

A nagyobbik változat


Az ötajtós kivitel 1,5 dCi motorral és Expression felszereltség szinttel 5 290 000 forinttól kezdődik, a kombi felár 200 ezret tesz ki. A korábbi, majdnem 6,5 milliós indulóhoz képest meglehetősen jól mutat. Ugyan ebben az esetben van mit javítani a felszereltségen, amit újabb szintek megfizetésével csak a dízel modellek esetében tehetünk meg. A kétliteres, 140 lóerős benzinmotor ugyanis csak a belépő szinten érhető el.

GT

A Laguna sportos kiadása még arra is képes, hogy megdobogtasson néhány szívet. Kifejezetten alkalmas volt arra, hogy régi reflexeket írjon felül az agyakban. A speciális kiadás dízel és benzines verziója egyaránt kétliteres, előbbi 205, utóbbi 180 lóerővel. Itt sütötte el a Renault a nagy sikert arató négykerék-kormányzást, ami nem volt új a nap alatt, de érdemes volt leporolni, hiszen nemcsak bevált, de egyediséget is adott a Lagunának.

Minden kereke kormányzott

Minden kereke kormányzott


A külső szemlélő leginkább a lökhárítón, a fényszórókon és a felniken veheti észre a felszereltségi szint elsődleges jellegeit. Bent az Alcantara üléshuzat, az alu pedálok, a kormány, a váltógomb, és az itt-ott felbukkanó GT felirat emlékeztet arra, hogy nem egy mezei Lagunában ülünk.

Persze az élményt meg kell fizetni. A benzines a kedvezményekkel együtt is a 7,1 milliós árat hozza, a dízel pedig százezerrel kerül többe. A kombi esetében a már korábban említett 200 ezer forintot kell megfizetni.